Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Regulacja zaworów


Gość Trojan87
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nawet po 200tys. będą mieścić się w normie

Regulacja jest płytkowa i nissan podaje duże tolerancje między min. a max.

Na gazie po 200 tys. można troszkę powiększyć na bęzynie raczej nie będzie takiej potrzeby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Regulację przeprowadza się płytkami różnych grubości. Tylko w praktyce to wygląda tak, że po fabryce nawet przez cały żywot auta, luzy nie wymagają korekcji.

 

Jak wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w p10 z 1996 16V? reguluje sie czy nie? silnik 1,6

p10 ka z 91, silnik 1,6 - 460 kkm (jak nie więcej bo szlag trafił kiedyś linnke od prędkościomierza) i nie znamy aktualnego przebiegu, ale zaworów nikt nie regulował i nikt raczej regulować nie będzie. :fuckyou2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

podepne sie pod temat umnie słychać takie delikatne klepanie popychacza hyd jak myśle coś i nie wiem czy go by trzeba było wymienić czy odpowietrzyć nie wiem czy coś nie pomyliłem ale je chyba sie odpowietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...

witam, a ja mam pytanie bardziej ogolne - od czego zalezy, czy w aucie jest regulacja plytkowa, czy hydrauliczna popychaczy?

czytam sobie wlasnie instrukcje i doszedlem przed chwila do punktu regulacji zaworow, gdzie mowa jest o plytkach - silnik GA16DE

 

mam taki sam w p11.144

 

dlatego moje pytanie, jaka mam u siebie regulacje (GA16DE)

czy wszytskie modele tego silnika maja taka sama regulacje, czy zalezy np od roku produkcji silnika? czy od czegos jeszcze?

 

a drugie pytanie - zagadnienie, jesli sa hydrauliczne, w jaki sposob mozna je regulowac, jesli slychac, ze luzy sa za duze - pozostaje tylko wymiana? ( jesli tak, to co tam sie zuzywa... material poprzez starcie? moze nie trzymaja cisnienia?)

 

nocne pozdrowienia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Regulację przeprowadza się płytkami różnych grubości. Tylko w praktyce to wygląda tak, że po fabryce nawet przez cały żywot auta, luzy nie wymagają korekcji.

Szczelinomierz, jakiś kawałek szkła i papier ścierny 180-240 i wchodzimy :)

Profilaktycznie po 200 tysiach można sprawdzić luzy wcześniej nie ma sensu no chyba że silnik wyraźnie klekocze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawek1956

hej islandczyk,zalezy tylko i wylacznie od producenta i rozwiazania technicznego,popychacze hydrauliczne zuzywaja sie i pozniej nie daja prawidlowego cisnienia do skasowania luzu,ale to nie twoj problem,poczytaj o rybach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od czego zalezy, czy w aucie jest regulacja plytkowa, czy hydrauliczna popychaczy?

Raczej koszta, czyli idzie o pieniądze. Hydrauliki były w motorach mocniejszych. A więc automatycznie i w droższych modelach aut. Np. silniki z serii SR, VG, KA. Obecnie to już chyba w żadnych. Mało tego. W tym obcinaniu kosztów doszło do tego, że zamiast szklanki z wymienną płytką stosuje się same szklanki z odpowiednimi grubościami denek. Co z kolei powoduje większe koszta użytkownika przy ewentualnej regulacji zaworów. I tak jest np. w najdroższej serii silników VQ czyli 350Z czy Murano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiec i dziekowac :) bo wielu uzytkownikow pytalo sie "a jak z regulacja u mnie" mimo ze mieli ten sam silnik co poprzeni pytajacy, wiec zaczalem myslec, ze nie zalezy od tego, czy to GA, czy QG... tylko ze w silniki tej samej serii moga miec takie badz takie rozwiazanie, np zalezne od roku produkcji silnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ze w silniki tej samej serii moga miec takie badz takie rozwiazanie, np zalezne od roku produkcji silnika :)

Chyba źle mnie zrozumiałeś. Jak w jakichś stosowano hydrauliki to cały czas produkcji. Tylko aut z nimi się już nie produkuje. Po prostu w seriach silników tych z ostatnich lat nie stosuje się samoregulacji, czyli tzw. hhydraulików.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

zaworów hydraulicznych się nie reguluje. Jak ci kłapie to masz popychacze do wymiany. Zawory są fabrycznie wyregulowane za pomocą płytek, a po to masz popychacze hydrauliczne aby luzy zaworowe były kasowane za ich pomocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za wyjaśnienie. A orientujesz się może ile by kosztowała ich wymiana u mechanika? Na allegro znalazłem za 25zł/szt.

Edytowane przez d3cK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Panowie a jak rozpoznać czy luzy zaworowe należy już wyregulować? Pogarszają się osiągi silnika? Dużo zaczyna palić? A może wydobywają się z silnika jakieś niepokojące dźwięki?

 

Pozdrawiam

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...