Guest AdaSch Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Cześć, Od jakiegośjuż czasu nie podoba mi się sposób w jaki wchodzi drugi bieg Kiedyś wchodził na "raz' i za każdym razem, ale od jakiegoś czasu już tak nie jest tzn. Czuje, że wchodzi na synchroniazator, następnie muszę użyć większej siły aby zazębić tryby. 2 etapy są mocno wyczuwalne i wkurzające tym bardziej, że druga część operacji często się nie udaje i nie mogę założyć na siebie trybów choćbym miał złamać lewarek. Maja alama to n16fl 1,8 a skrzynia ma w nazwie 70 i podobno to jest model wchodzący do n16fl 1.8 ale na 100% tego nie wiem. Czy koledzy też tak macie? ASO, stwierdza: "o co mi chodzi, przecież za drugim, czy trzecim razem wchodzi" Mam nadzieje, że mi pomożecie. Może jakiś uprzejmy grupowicz z n16fl 1.8 z trójmiasta udostępni swoje autko do porównania :?: pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Witam. Rozumiem, że auto po gwarancji. Jaki przebieg? Wiem, ze taki sam problem już gdzieś był i to właśnie w skrzyni RS5F70A. Sprawa się skończyła wymianą kompletnego synchronizatora. Pomogło. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest AdaSch Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Dzieki, Auto na gwarancji, ale aso mówi, że wszystko ok. i nie chcą sięza to zabrać. Pamiętasz kto miał ten problem? Moze uda mi się z nim skontaktować. pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Addagio Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Auto na gwarancji, ale aso mówi, że wszystko ok. i nie chcą sięza to zabrać. Wobec tego, w znacznym uproszczeniu powinieneś zrobić mniej więcej tak: wysłać pismo listem poleconym do sprzedawcy, że zgłaszasz usterkę pisemnie z powodu tego, że w ASO udzielono odpowiedzi, że nikt nie widzi problemu. Jednocześnie wyznacza się termin do naprawy (np. do 14 dni od otrzymania pisma), i grozi, że w przypadku niewywiązania z postanowień gwarancji, sprawa zostanie skierowana do Sądu w celu zobowiązania sprzedawcy do usunięcia wady, lub upoważnienia kupującego do naprawy w innym warsztacie na koszt sprzedawcy itp. Generalnie schemat działania (roszczenia w pozwie) zależy od opcji przyjętej przez prawnika. W kilku przypadkach podziałało. Pzdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukas Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 nie zapomnij o wynajęciu niezależnego rzeczoznawcy,który asystowałby przy ewentualnej rozbiórce skrzyni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Addagio Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 Niezależny rzeczoznawca będzie kosztował jakieś 500 zeta, i to tylko jest zazwyczaj opłata za "ekspertyzę". Może da się kogoś namówić, żeby asystował przy pracach serwisu, ale nie wiadomo czy ASO się na to zgodzi. Rola rzeczoznawcy powinna mieć miejsce dopiero jak sprzedawca po w/w pisemnym wezwaniu nie uznaje usterki i odmawia jej naprawy (bo np. według niego nie istnieje). Wtedy przed ewentualnym procesem przeprowadza się ekspertyzę, którą załącza do pozwu do Sądu. Oczywiście po wygranej sprawie, sprzedawca zwraca koszty procesu, w tym sporządzenia tej ekspertyzy. Moim zdaniem w tym konkretnym przypadku nie byłoby problemu z wygraniem, bo nie jest normalne to, że nie można wrzucić jakiegokolwiek biegu w samochodzie za ok.60 koła... pzdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SZ3RYF Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 bo nie jest normalne to, że nie można wrzucić jakiegokolwiek biegu w samochodzie za ok.60 koła... chyba nie jest normalne, ze nie mozna wrzucic jakiegokolwiek biegu w JAKIMKOLWIEK samochodzie... czy ktos wie co siedzi w 2,2Di? zastanawiam sie nad wymiana oleju, bo w ktoryms z ostatnich postow wymieniajacy olej pisze, ze skrzynia chodzi elegancko a u mnie coprawda nie ma problemow ale chodzi jakby lekko opornie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest danstan Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 Witam Spróbuj w sprawie skrzyni skontaktować się telefonicznie z tymi specami : http://www.lukaszdmowski.prv.pl/ może oni coś poradzą. Specjalizują się w skrzyniach do Nissanów. Pozdrawiam :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest AdaSch Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 Dzięki, Faktycznie gość się zna i przewiduje, że do wymiany jest cały synchronizator drugiego biegu. Ale ostatecznie by stwierdził gdyby się przejechał. najlepiej by było spróbować na innej skrzyni ale nikt z taką się niezgłasza pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest danstan Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 Witam jeszcze raz. Rozważ ewentualnie zastosowanie do skrzyni oleju syntetycznego Castrol TAF-X 75W-90 GL-4/GL-5. Olej jest drogi ale jego właściwości są bardzo dobre wystarczy spojrzeć na współczynnik lepkości 210, co oznacza miedzy innymi jego doskonałą stabilność bez względu na temperaturę. Na różnych formach zalecają go do skrzyń, które "ciężko chodzą". Muszę się przyznać, że w mojej Almie 1.8 Tekna '03 mam właśnie do skrzyni taki zalany i skrzynka chodzi "miodzio". To tyle pozdrawiam. :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.