Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Średnica zawracania.


Guest damnix
 Share

Recommended Posts

Jestem posiadaczem Nissana Primera P11 2001r combi.

Żauważyłem,że średnica zawracania tego samochodu jest naprawde kiepska.

Wielokrotnie parkując na ciasnych parkingach muszę się zadać kilka razy(nie jestem kieoskim kierowcą).

Nadmieniam ,że jeździłem już wieloma samochodami różnych producentów i różnych długości.

Czy ktoś wie ile w metrach wynosi średnica zaeracania tej Primery?

Link to comment
Share on other sites

tez to potwierdze, u mnie w P11 kiepscizna jest z zawracaniem ale juz przywyklem do tego :D

Link to comment
Share on other sites

Można zmieszyć średnicę zawacania.

Sposób:

Między siedzeniami kierowcy i pasażera jast taka dzwignia - właśnie po to ona tam jest . Skręca się kierownicę ( zalecana prędkość w zależności od nawierzchni ;) - od ok50 do ...... czym szybciej efekt jest lepszy ) i pociąga się za ww. dzwignię. :D

Link to comment
Share on other sites

No kiepsko, kiepsko z tym.

Czasem jak parkuję to się czuję jak ostatnia lamka, bo tam gdzie inni na raz, to ja na dwa muszę brać :)

Link to comment
Share on other sites

Guest heineken72

a ja... widziałem taki ogranicznik po obu stronach zawieszenia, na dole przy kole

jest to śruba ok M14 z końcówka gumową i można ja wkrecając zwiekszyc wychylenie koła

ale nie wiem czy nie bedzie to szkodliwe dla pompy (wieksze opory) i czy opona jak za duża bedzie haczyc o nadkole

Link to comment
Share on other sites

Jakbym nie miał wspomagania to bym już chyba dawno zwatpił. Słaba opcja z tym promieniem skrętu, oj słaba

No ale trzeba uważac żeby ten minus nie przysłonił nam plusów ... :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Morozik

Kiepsko z tym manewrowaniem P 11 ale jak większość też się przyzwyczaiłem, czego nie mogę powiedzieć o mojej żonie, która notorycznie gdzieś zachacza to tyłym, to bokiem

Link to comment
Share on other sites

Jak ostatnio skrecalem na jednym ze skrzyzowan w Piotrkowie, to jakbym tirem jechal ;-) Wladza za mna wyskoczyla, ze podwojna ciagla przejechalem i mandatem straszyli. To mowie, wezcie kluczyki i sprobujcie bez nadlozenia w lewo przed zakretem skrecic tym sprzetem w tym miejscu w prawo ;-)

 

No nie dali sie namowic i odpuscili :-)

Link to comment
Share on other sites

ogólnie Primery i co gorsza mniejsze Almery mają tragiczny skręt - panowie konstruktorzy - wstyd!!!

 

[ Dodano: Sob 09 Gru, 2006 10:26 ]

No kiepsko, kiepsko z tym.

Czasem jak parkuję to się czuję jak ostatnia lamka, bo tam gdzie inni na raz, to ja na dwa muszę brać :)

bo to auto do jeżdżenia powinno być, nie do parkowania... :D

Link to comment
Share on other sites

Z tym tragicznym promieniem skrętu to dotyczy P11? Bo w mojej P10 wg mnie wszystko jest OK i dość mocno można nią skręcić, przynajmniej w porównaniu do Almery N16 i Peugota 106, którymi dość często manewruję i w nich jest faktycznie tragedia.

Link to comment
Share on other sites

Guest Filonxxxl

Napiszę tak: lipa to mało powiedziane...

 

Służbowym Fordem Transitem z długim rozstawem osi przy zawracaniu mieszczę się tam, gdzie moja prywatna P11 nie daje rady... obciach...

Link to comment
Share on other sites

Stąd chyba często nazywamy primki krowami :D

 

Nie wiem jak w P10 ale w P11 do garażu zajeżdżałem na 2-3 razy, ojciec na 1-2 (częściej na 2). Mazdą 6 ja i ojciec zajeżdżamy na raz (do garażu trzeba skręcic o 90 stopni na szerokości około 5 metrów, brama garażowa ma ok. 2 metrów szerkosci). Mazda jest od Primy dłuższa o ponad 30 cm, ma większy rozstaw osi i jest szersza.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest gardes

Witam srednica skretu i zawracania to tragedia ja mam P10 i na podworku nie moge sie wyrobic aby zawrocic, kumpel golfem 2 bez problemu zawroci az sie ze mnie smieje ale co poradze taki samochodzik trzeba sie przyzwyczaic hehe pozdrawiam:)

Link to comment
Share on other sites

tak ,P10 ma promien skrętu Tira ,GT czy nie ,jak zawracam to nie wiem czy się na przystanku jak autobus nie zatrzymać bo chyba te mają mniejszy promień skrętu :P Ojca Mercem dwa razy wiekszym (E210) zawracałem jak maluszkiem :] ale tam cos sie kola wyginaja czy jakos tak ,nie znam tej technologi ,nie raz zrobilem lipe bo chcialem zawrocic Primką i zablokowalem ruch bo na jeden raz sie nie udalo :P i wcale mi GT spojlery i inna półoś niż w zwykłym P10 nie pomagają :P wygląda to tylko bardziej żenująco niż w zwykłym P10 :P ale i tak go Kocham ! :diabel2: :diabel:

Link to comment
Share on other sites

Guest Szczepan P12

polemizowal bym nad tym ze przy p12 nissan sie spisal bo raczej sie nie spisal.. mam p12 1.9dci a ojciec duzo wiekszego merca w220 400cdi (s klasa) w porownaniu z primera zawraca w miejscu (moze nie doslownie ;]) ale zawracanie p12 do przyjemnych nie nalezy... Ale i tak uwielbiam swoja primerke :]

Link to comment
Share on other sites

Guest cornholio78

oj panowie wiadomo że auta z tylnym napędem mają generalnie mniejszy promień skrętu, tam półosie napędowe nie powiększają tego promienia bo ich przy skrętnych kołach nie ma :P

Ale fakt że tez się kilka razy zdziwiłem po zakupie primery, mimo że byłem przyzwyczajony do przednionapędowców. Ale primera p11 ma faktycznie wielki promień skrętu nawet jak na przednionapędowca

Link to comment
Share on other sites

Zgadzam się ze wszystkimi przedmówcami. P10 i pewnie wszystkie nowsze maja fatalny promień zawracania, to autko na trasę jest super, ale miasto i tereny nierówne to katastrofa - strasznie niska i promień zawracania słaby. Dodam jeszcze jedną przestrogę dla kupujących a mających dośc nietypowy wzrost 198 cm, mimo iż auto wydaję się w środku dość spore fotele nie sa przeznaczone dla zwiększonych gabarytów, po 2 godz. jazdy wysiadam niczym robot, ale i tak jestem pod wrażeniem tego autka, ekonomiczne i dość zrywne jak na 1,6

Link to comment
Share on other sites

Guest cornholio78

:zdziw: a mój kolega ma jakieś 2 m wzrostu, chyba ze 120kg wagi i jest zadowolony z wp10 :zdziw:

wcześniej jeździł starym volvo 343 czy coś i też dawał radę :)

Link to comment
Share on other sites

polemizowal bym nad tym ze przy p12 nissan sie spisal bo raczej sie nie spisal.. mam p12 1.9dci a ojciec duzo wiekszego merca w220 400cdi (s klasa) w porownaniu z primera zawraca w miejscu (moze nie doslownie ;]) ale zawracanie p12 do przyjemnych nie nalezy... Ale i tak uwielbiam swoja primerke :]

 

Zgadzam sie promień skrętu ma po "byku" :-) ale do wszystkiego mozna sie przyzwyczaic :-)

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...