Guest damnix Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 Posiadam Primere P-11 2001r z xenonami.Wiem ,że auto ma układ samopoziomujący a momo to jadąc nocą po nieoświetlonej drodze światła świecą troche za nisko.Czy jest przy reflektorach śruba regulacyjna ,taka jek w zwykłych wypozażonych w żarówki H-4 lub h-7 ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oskar Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 Posiadam Primere P-11 2001r z xenonami.Wiem ,że auto ma układ samopoziomujący a momo to jadąc nocą po nieoświetlonej drodze światła świecą troche za nisko.Czy jest przy reflektorach śruba regulacyjna ,taka jek w zwykłych wypozażonych w żarówki H-4 lub h-7 ? Witaj, Masz dwie sruby do regulacji poziomej i pionowej tylko dobrze poszukaj. Najlepiej podjedź, żeby tobie ustawili swiatła na pierwszą lepsza stacje diagnostyczną. Koszt jest niewielki a bedziesz mial pewnosc, ze masz dobrze ustawione swiatla. pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest damnix Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 Strumień światła,odległość i kąty mają takie same wartości jak w tradycyjnym oświetleniu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oskar Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 Strumień światła,odległość i kąty mają takie same wartości jak w tradycyjnym oświetleniu? Muszą być te same inaczej byś oslepiał innych. Ja miałem ustawiane światła przy pomocy urzędzenia, którego używa sie do ustawiania swiatel we wszystkich samochodach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gabib Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 Czytająć Service manuala trafiłem na procedurę przywracania ustawień fabrycznych Xenonów przy automatycznym układzie poziomowania. Może warto spróbować najpierw je ustawić fabrycznie, a dopiero później regulować. Może coś się zawiesiło w układzie sterowania. [ Dodano: Czw 07 Gru, 2006 13:27 ] Oto procedura inicjalizacji ustawienia Initialisation After the replacement or adjustment of any suspension sensor, the system must be self calibrated. This is achieved as follows. The vehicle must be empty, since any load will result in an invalid calibration. From outside of the vehicle turn ignition on and then within 7 seconds the light switch must be turned from off to side lights on position, 5 times, finishing with the lamps in the on position. The headlamps will then move to the highest, then the lowest then the normal position to indicate that the calibration is successful, as can be seen by the moving beam pattern. After successful calibration the headlamps must then be aimed in the conventional manner. Refer to EL-70. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest damnix Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 Czytająć Service manuala trafiłem na procedurę przywracania ustawień fabrycznych Xenonów przy automatycznym układzie poziomowania. Może warto spróbować najpierw je ustawić fabrycznie, a dopiero później regulować. Może coś się zawiesiło w układzie sterowania. [ Dodano: Czw 07 Gru, 2006 13:27 ] Oto procedura inicjalizacji ustawienia Initialisation After the replacement or adjustment of any suspension sensor, the system must be self calibrated. This is achieved as follows. The vehicle must be empty, since any load will result in an invalid calibration. From outside of the vehicle turn ignition on and then within 7 seconds the light switch must be turned from off to side lights on position, 5 times, finishing with the lamps in the on position. The headlamps will then move to the highest, then the lowest then the normal position to indicate that the calibration is successful, as can be seen by the moving beam pattern. After successful calibration the headlamps must then be aimed in the conventional manner. Refer to EL-70. Dzięki ale gdyby ktoś z łaski swojej przetłumaczył na nasz ojczysty. Dużo jest słówek technicztch i nie łapie. Z góry dzięki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gabib Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 Proszę bardzo, prawie to samo po polsku: Inicjalizacja: Po wymianie lub przestawieniu jakiegoś czujnika pozimu system musi być skalibrowany. Osiągamy (robimy) to nastęująco: Samochód musi być pusty, bez bagażu, inaczej możemy uzyskać niewłaściwą kalibrację. Nie siedząc w samochodzie włacz zapłon, i po 7 sekundach włącz światła, nastęnie 5 razy włączaj i wyłaczaj światła, tak żeby na końcu zostały właczone. lampy powinny przesunąć się do najwyższego, najniższego poziomu, a potem do poziomu normalnego. By zobaczyć czy kalibracja działała trzeba postawić samochód światłami do ściany (belki). Po poprawnej kalibracji lampy muszą być doregulowane w konwencjonalny sposób (za pomocą śrub). Patrz na EL-70 I to byłoby na tyle [ Dodano: Czw 07 Gru, 2006 15:15 ] przepraszam za błędy za szybko nacisnąłem wyślij Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pawelb6 Posted December 27, 2006 Share Posted December 27, 2006 Zeby nie zakładać nowego tematu,a nie mogę nic znaleźć w szukajce,mam pytanie może ktoś podłączał xenony w miejsce zwykłych lamp,chodzi mi o to czy regulacja bedzie działać z kabiny,czy pasuje plug&play,i czy ew.można by przełożyć silniczki ze zwykłych lamp do xenonowych aby mieć sterowanie ze środka? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oskar Posted December 28, 2006 Share Posted December 28, 2006 Xenony mają system samopoziomowania i w kabinie nie masz zadnej regulacjji Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pawelb6 Posted December 28, 2006 Share Posted December 28, 2006 To ja wiem,że mają system samopoziomujący,a czy można podłączyć silniczki ze zwykłych lamp lub przerobić silniczki od xenonów. No i założyłem,widać że nikt tego nie robił,to jestem chyba pierwszy,więc chcę ogłosić że lampy ori xenon pasuja plug&play,nic nie trzeba kombinowac,regulacja działa od środka jak w orginalne,widoczność ok i fajnie wygląda,bo w innym aucie musiałem do lamp(tam bixenon)trzeba było dołożyć inne silniczki,ale chodzi już 3 lata. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hippi Posted January 14, 2008 Share Posted January 14, 2008 Witam. Nie dalej jak 3 dni temu z normalnie swiecacych xenonkow zrobily mi sie nienormalnie swiecace xenonki. Mianowicie swiecic swieca dobrze ino za blisko samochodu. Zajrzalem do mauala i sie doczytalem ze moge miec uszkodzony/ne czujniki polozenia. Jest tam pokazana procedura jaka wykonuje modul odpowiedzialny za polozenie swiatel i tak tez sie one zachowuja. Czy ktos przechodzil przez cos takiego. I czy konieczna byla wymiana czujnika/modulu. Czy najpierw sprobowac zrobic kalibracje... Pozdr. PL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
silver Posted January 15, 2008 Share Posted January 15, 2008 hippi, zaczalbym od kalibracji i od razu pytanie - czy ta kalibracja rowniez dotyczy p12 ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hippi Posted January 15, 2008 Share Posted January 15, 2008 No i tak chyba bede musial zrobic, Choc dzisiaj swiatla ustawily sie tak jak byly wczesniej - nie wiem, moze ktorys czujnik szwankuje albo polaczenie do niego zasniedzialo.... Co do P12 nie pomoge. PL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
silver Posted January 15, 2008 Share Posted January 15, 2008 przed chwila patrzylem na pdf-y serwisowe do p12 - tam jest tylko info o kalibracji xenonow przez ODB2 tester... nie znalalem nic o manualnej kalibracji Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bruneros Posted January 15, 2008 Share Posted January 15, 2008 ja po stluczce rgulowaem na zwyklej stacji diagnostycznej... pytanko - u mnie jest tak, ze przy zapaleniu swiatel przy wylaczonym silniku swieca nisko, po odpaleniu ustawiaja sie normalnie... - czy tak tak ma byc ? ustawianie byly na zapalonym aucie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hippi Posted January 15, 2008 Share Posted January 15, 2008 Bruneros, przy wlaczonych swiatlach i wylaczonym zaplonie zjezdzaja one na sam dol. Jak przekrecisz zaplon nawet nie uruchamiajac silnika to powinny pojechac na sama gore i lekko zjechac ewentualnie podniesc sie do poprzedniego poziomu. U mnie teraz jest tak,ze jada na sama gore pozniej sie lekko opuszczaja i po chwili kilka sekund zaczynaja schodkowo zjezdzac w dol ale nie do samego dolu tak jak jest przy wylaczonym zaplonie. Zastanawiam sie co zrobic, wyzej napisalem,ze zrobie kalibracje wg opisu ale cos mi sie wydaje,ze to nei pomoze, jesli jakis czujnik ma ala... :029: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bruneros Posted January 15, 2008 Share Posted January 15, 2008 to tak wlasnie u mnie jest :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hippi Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 Zrobilem wczoraj, lub probowalem zrobic, kalibracje swiatelek u siebie. Niestety nie udalo sie. Nie wazne ile czekalem po wlaczeniu zaplonu na wlaczenie swiatel: 7, 8 s , nie wazne ile razy przekrecalem wtedy manetka od zapalania swiatel - 5 razy wlacz wylacz jest troche enigmatyczne aby tak krecic,zeby swiatla na koncu pozostaly wlaczone. Na koniec podregulowalem je recznie - tyle, ze i tak po wlaczeniu swiatel po jakims czasie i tak ustawily sie inaczej... Chyba mam zwalony jakis czujnik. Czyli czeka mnie wyrlawa pod auto... Ktos robil ta kalibracje i mu sie ona udala?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qbator Posted July 19, 2011 Share Posted July 19, 2011 Proszę bardzo, prawie to samo po polsku: Inicjalizacja: Po wymianie lub przestawieniu jakiegoś czujnika pozimu system musi być skalibrowany. Osiągamy (robimy) to nastęująco: Samochód musi być pusty, bez bagażu, inaczej możemy uzyskać niewłaściwą kalibrację. Nie siedząc w samochodzie włacz zapłon, i po 7 sekundach włącz światła, nastęnie 5 razy włączaj i wyłaczaj światła, tak żeby na końcu zostały właczone. lampy powinny przesunąć się do najwyższego, najniższego poziomu, a potem do poziomu normalnego. By zobaczyć czy kalibracja działała trzeba postawić samochód światłami do ściany (belki). Po poprawnej kalibracji lampy muszą być doregulowane w konwencjonalny sposób (za pomocą śrub). Patrz na EL-70 I to byłoby na tyle [ Dodano: Czw 07 Gru, 2006 15:15 ] przepraszam za błędy za szybko nacisnąłem wyślij Właśnie czytam sobie stary temat, bo wymieniłem żarniki i świecą za nisko. Co by dla przyszłych użytkowników było jasne: w tłumaczeniu jest błąd i to krytyczny :-) "within" nie oznacza "po" tylko "w ciągu". Czyli prawidłowe tłumaczenie jest "w ciągu 7 sekund" a nie po 7 sekundach, co drastycznie zmienia sprawę :-) Autokalibracja oczywiście działa według prawidłowego opisu => w ciągu 7 sekund trzeba włączyć i wyłączyć 5 razy, pozostawiając na końcu włączone. pzdr :_-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
komprez Posted July 27, 2011 Share Posted July 27, 2011 Koledzy a ja z innym patentem przykładowo wsiadam do auta (stoję pod górkę) właczam światla (zjezdzaja w dol) i jade ... Jadac po prostym one dalej swieca w dol .... dopiero wylaczenie i wlaczenie swiatel powodoje ponowne poprawne ich ustawienie .. Jak to jest ? .. one powinny sie poziomowac podczas jazdy ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maius Posted July 27, 2011 Share Posted July 27, 2011 (edited) Światła nie poziomują się podczas jazdy, tylko przy odpaleniu (przekręceniu stacyjki). Ale, że jest taki efekt z nimi i odpalaniem na pochyłościach to nie wiedziałem... Edit: tak czytam, co napisałeś i nie wiem, czy łapię: wyłączenie i włączenie świateł podczas jazdy uruchamia poziomowanie? Nigdy tego u siebie nie sprawdzałem... Edited July 27, 2011 by maius Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
komprez Posted July 27, 2011 Share Posted July 27, 2011 Tak, podczas jazdy jade ... wylaczam swiatla , czekam 1 sek , wlaczam i sie poziomuja do aktualnych warunków pochylosci Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarlew Posted October 18, 2012 Share Posted October 18, 2012 Do wiadomości jak przeprowadzić samopoziomowanie dla XENONÓW. Poprzednie tumaczenie jest błedne! Przekręcamy kluczyk na zapłon, w ciągu 7 sekund, 5 razy właczamy swiatła postojowe, a z 5tym razem właczamy swiatła mijania. I ogladamy jak swiatła lecą w góre na maxa, nastepnie w dół. I po robocie. Sposób sprawdzony! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted October 18, 2012 Share Posted October 18, 2012 jarlew Skad ty żeś wytrzasnął tą instrukcję To jakieś totalne czary mary Światła za każdym razem są poziomowane jak włączasz zapłon i opadają jak wyłączasz. Dlatego też ustawień wstępnych dokonuje się na włączonym zapłonie kiedy to światła zostaną ustabilizowane przez czujniki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hermit Posted October 18, 2012 Share Posted October 18, 2012 Ta procedura pochodzi z manuala, i jest wielokrotnie w tym wątku przytaczana, więc nie wiem dlaczego mają to być czary-mary. Po włączeniu zapłonu światła są przestawiane z poziomu spoczynkowego do roboczego, uwzględniając obciążenie pojazdzu, ale ustawianie "podstawowe" jest robione zgodnie z tą instrukcją. Ustawianie wysokości ksenonów powinno być poprzedzone inicjacją, dopiero po tym ustawiamy wysokość świecenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.