Guest lucks Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 Witam! od 2 dni jestem szczęśliwym (mam nadzieje) posiadaczem primery p10 1996r. cena była okazyjna ale jest trochę do zrobienia. alternator- delikatnie świeci kontrolka ładowania, jak wyczytałem na forum zapewne chodzi o diody, nie wiem jaki mam alternator model silnika to CA16 mogę gdzieś znaleźć dokładne dane? tak by ustlić jaki alternator ? ogolnie chodzi mi o informacje na temat silników jakie były montowane i danych technicznych tego modelu ew. jakieś manuale do detekcji i naprawy takich usterek mam tez problem z obrotami biegu jałowego, potrafią się samoczynnie zmieniać od ok 400 do 1200, dzieje sie tak zarówno na gazie jak i na benzynie, czy to normalne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lukes Posted December 9, 2006 Share Posted December 9, 2006 witam. jeżeli masz primere 1,6 z 96 r to masz silnik ga16de. co do alternatora to spradź miernikiem ładowanie. jeżeli jest ok a kontrolka ładowania całyczas lekko sie świeci to znaczy że padła któraś dioda wzbudzenia. można łatwo samemu sprawdzić która po rozkręceniu alternatora- to są diody zmostkowane (taki czarny kawałek plastiku). koszt tego mostka to ok 10 zł. co do obrotów to sprawdź filtr powietrza, przepustnice czy nie jest zasyfiona ,przepływomierz i silnik dodatkowego powietrza. od tego zacznij. pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest heineken72 Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 Diody podejrzewam sam nie wymienisz... przynajmniej w P10 Proponuje kupic cały układ prostowniczy za cirka po rabacie 35 zł spisz numery z alternatora i zapytaj jaki masz ... były montomane min 2 rodzaje ... boszcha i magneti Jak sie nie pośpieszysz to może ci pójśc zaraz regurator napiecia (gdyz dioda teraz działa jak odbiornik). Jak pójdzie regulator to nastepnie cewka na stojanie .. ja tak miałem Proponuje ci ograniczyć ilośc odbiorników do niezbednych podczas jazdy odpuśc podgrzewanie szyby itp energochłonne bo przy wiekszym prądzie pójdą kolejne diody znacznie szybciej pozdrawiam.. powodzenia .... no i witamy... nowego klubowicza :one: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maglev Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 były montowane min. 2 rodzaje ... bosch i magneti marelli Ja miałem wcześniej wyżej wymienione i oba się zesrały teraz mam jakiejś firmy AUTOELECTRIC i śmiga jak należy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest heineken72 Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 lukes jak masz aparat to wkładaj reke pod alternator i klikaj zonaczysz aluminiowa naklejkę z nr identyfikacyjnimi . Po tym numerze dobiora ci zamienniki polskie regulatora napiecia jap poszedł i układu prostowniczego zasada jest taka ze jak poszed układ to zaraz pójdzie regulator .. ja sie dogadalem ze jak cos to oddam regulator... (34Zł) bo montaz/ demontaz od nowa wszystko to troche roboty zwłaszcza ze u mnie w dieslu jest pompa vaccu. sam regulator trudno sprawdzić bo sprawdza sie na obciązeniu proponował bym kupic to i to i pomierzy oporność starego i nowego pomiedzy (chyba 5 stykami, jeden ślepy) pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lucks Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 dzisaj cykne fotki, macie jakies namiary na miejsce gdzie mozna tanio kupic takie bajery? a przy okazji, zauwazylem ze cieknie mi olej ze skrzyni przy przegubie z lwej strony (krutsza półoś) sam przegub jest troche ze skrzyni wysunięty, przegub do wymiany? i jeszcze jedno, co do nierównych obrotów, odkryłem ze mam jakies dziwne patenty w obudowie filtru powietrza, chce go wymienic ale nie mogłem nigdzie takiego dostac i okazało sie ze taką obudowe mają p11!! oznacza to ze mam silnik z p11? zmieniona samą obudowę filtra czy poprostu w p10 były mntowane pod koniec silniki z p11 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lukes Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 witam. zarówno w p10 i p11 były montowane tesame silniki tzn. ga16de. jedyna różnica między modelami to moc. niektóre mają 90 km dotyczy p10 i p11 a niektóre 102 km również p10 i p11. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.