Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

alternator i inne


Gość lucks

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

od 2 dni jestem szczęśliwym (mam nadzieje) posiadaczem primery p10 1996r.

cena była okazyjna ale jest trochę do zrobienia.

alternator- delikatnie świeci kontrolka ładowania, jak wyczytałem na forum zapewne chodzi o diody, nie wiem jaki mam alternator model silnika to CA16

mogę gdzieś znaleźć dokładne dane? tak by ustlić jaki alternator ? ogolnie chodzi mi o informacje na temat silników jakie były montowane i danych technicznych tego modelu ew. jakieś manuale do detekcji i naprawy takich usterek

 

mam tez problem z obrotami biegu jałowego, potrafią się samoczynnie zmieniać od ok 400 do 1200, dzieje sie tak zarówno na gazie jak i na benzynie, czy to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. jeżeli masz primere 1,6 z 96 r to masz silnik ga16de.

co do alternatora to spradź miernikiem ładowanie. jeżeli jest ok a kontrolka ładowania całyczas lekko sie świeci to znaczy że padła któraś dioda wzbudzenia. można łatwo samemu sprawdzić która po rozkręceniu alternatora- to są diody zmostkowane (taki czarny kawałek plastiku). koszt tego mostka to ok 10 zł.

 

co do obrotów to sprawdź filtr powietrza, przepustnice czy nie jest zasyfiona ,przepływomierz i silnik dodatkowego powietrza. od tego zacznij.

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość heineken72

Diody podejrzewam sam nie wymienisz... przynajmniej w P10

Proponuje kupic cały układ prostowniczy za cirka po rabacie 35 zł spisz numery z alternatora i zapytaj jaki masz ... były montomane min 2 rodzaje ... boszcha i magneti

Jak sie nie pośpieszysz to może ci pójśc zaraz regurator napiecia (gdyz dioda teraz działa jak odbiornik). Jak pójdzie regulator to nastepnie cewka na stojanie .. ja tak miałem

Proponuje ci ograniczyć ilośc odbiorników do niezbednych podczas jazdy odpuśc podgrzewanie szyby itp energochłonne bo przy wiekszym prądzie pójdą kolejne diody znacznie szybciej

pozdrawiam.. powodzenia ....

no i witamy... nowego klubowicza :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

były montowane min. 2 rodzaje ... bosch i magneti marelli

Ja miałem wcześniej wyżej wymienione i oba się zesrały teraz mam jakiejś firmy AUTOELECTRIC i śmiga jak należy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość heineken72

lukes jak masz aparat to wkładaj reke pod alternator i klikaj zonaczysz aluminiowa naklejkę z nr identyfikacyjnimi . Po tym numerze dobiora ci zamienniki polskie regulatora napiecia jap poszedł i układu prostowniczego

zasada jest taka ze jak poszed układ to zaraz pójdzie regulator .. ja sie dogadalem ze jak cos to oddam regulator... (34Zł) bo montaz/ demontaz od nowa wszystko to troche roboty zwłaszcza ze u mnie w dieslu jest pompa vaccu.

sam regulator trudno sprawdzić bo sprawdza sie na obciązeniu

proponował bym kupic to i to i pomierzy oporność starego i nowego pomiedzy (chyba 5 stykami, jeden ślepy)

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisaj cykne fotki, macie jakies namiary na miejsce gdzie mozna tanio kupic takie bajery?

a przy okazji, zauwazylem ze cieknie mi olej ze skrzyni przy przegubie z lwej strony (krutsza półoś) sam przegub jest troche ze skrzyni wysunięty, przegub do wymiany?

 

i jeszcze jedno, co do nierównych obrotów, odkryłem ze mam jakies dziwne patenty w obudowie filtru powietrza, chce go wymienic ale nie mogłem nigdzie takiego dostac i okazało sie ze taką obudowe mają p11!! oznacza to ze mam silnik z p11? zmieniona samą obudowę filtra czy poprostu w p10 były mntowane pod koniec silniki z p11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. zarówno w p10 i p11 były montowane tesame silniki tzn. ga16de. jedyna różnica między modelami to moc. niektóre mają 90 km dotyczy p10 i p11 a niektóre 102 km również p10 i p11.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...