Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Spalanie oleju


Guest kristof
 Share

Recommended Posts

Guest kristof

Kupiłem Almerę 2001r 1.5 benzyna, zauważyłem że bierze olej jakiś 1litr na 1000 km, mam półsyntetyk mobil1.Czy to uszczelka pod głowicą czy coś innego? Będę wdzięczny za odpowiedź.

Link to comment
Share on other sites

Witam.

W 1.8 to sprawa znana i wielokrotnie poruszana. Czyli coś się tam dzieje. Jaki przebieg? Uszczelki pod głowicą w to nie mieszaj - nie te objawy.

Link to comment
Share on other sites

Witam.

W 1.8 to sprawa znana i wielokrotnie poruszana. Czyli coś się tam dzieje. Jaki przebieg? Uszczelki pod głowicą w to nie mieszaj - nie te objawy.

 

Nieuważnie czytasz posty kolegów. Kristof pisze wyraźnie, że ma auto z silnikiem 1,5. Poza tym stanowczo dementuję opinie jakoby silniki 1,8 łykały więcej :P .

Pozdrówka

Link to comment
Share on other sites

Nieuważnie czytasz posty kolegów

Wystarczająco uważnie. Wiem, że 1.5 dlatego stwierdziłem, że sprawa zasługuje na większą uwagę. A co do spalania oleju w QG18 to ja tego nie wymyśliłem i myślę, że jest więcej użytkowników niezadowolonych niż zadowolonych.

Link to comment
Share on other sites

Guest Addagio
Czy to uszczelka pod głowicą czy coś innego?

O uszczelkę się nie bój - znikałby ale płyn chłodniczy ze zbiornika wyrównawczego, albo w ogóle byś widział jak pompuje spaliny do zbiorniczka. Ewentualnie odkręcasz korek wlewu oleju i powinno być "lekkie masełko" utworzone z mieszaniny oleju silnikowego i płynu chłodniczego. - to podstawowe objawy, które każdy zauważy.

 

1l na 1000 to niezłe osiągnięcie. Sprawdziłeś szczelność układu itp? Może gdzieś wycieka, przecież nie od razu musi "brać" olej, zwłaszcza w takich ilościach :)

 

Pzdr.

Link to comment
Share on other sites

Jezeli ucieka Ci olej to raczej jest on spalany. Gdyby uciekał przez uszczelke to byłoby tak jak koledzy pisali czyli w zbiorniczku wyrównawczym miałbys olej, masło na korku, jezeli w duzym stopniu to takze masło na korku wlewu oleju. A czy auto dymi? Bo kiedy pali olej to dymi ... Przy walnietej uszczelce i starym silniku moze dymiec na biało. Sprawdz czy nie cieknie gdzies z miski olejowej albo z filtra/pompy. Jezeli nic nie cieknie to pozostaje kapitalka... Albo wlac do silnika specyfik o nazwie motor doctor i czympredzej sprzedac :D Lit oleju to naprawde duzo... ;/

Link to comment
Share on other sites

Guest kristof

Co do przebiegu ma obecnie 92000, rura jest okopcona, nie wiem czy to ma znaczenie ale ciśnienie na cylindrach jest ok:14,14,14.5,14.5.W poniedziałek wizyta u mechanika, jeśli będzie potrzeba ściągną głowicę, bynajmniej wykluczają uszczelkę pod głowicą, narazie dziękuję za podpowiedzi.Napiszę później jaki to miało finał.....

Link to comment
Share on other sites

uszczelka pewnie jest ok, być może auto długo stało i pierścienie sie zapiekły moim zdaniem na 90% jest to wina pierscionków

Link to comment
Share on other sites

Obstawiam pierścionki, przy tej okazji warto wymienić uszczelniacze zaworowe i można splanować główkę :)

Link to comment
Share on other sites

Jeśli ciśnienie jest 14-14.5 to raczej nie pierścionki

 

Za olej odpowiedzialne są pierścienie olejowe. W SR20 P11, sprawa dosyć znana - pierścienie olejowe się zapiekają a do kompresji nie ma zastrzeżeń, podobnie w QG18.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Jeśli ciśnienie jest 14-14.5 to raczej nie pierścionki

 

Za olej odpowiedzialne są pierścienie olejowe. W SR20 P11, sprawa dosyć znana - pierścienie olejowe się zapiekają a do kompresji nie ma zastrzeżeń, podobnie w QG18.

 

sr20 też ma taka wade?

Link to comment
Share on other sites

Guest vqsoft1
Jeśli ciśnienie jest 14-14.5 to raczej nie pierścionki

Ja obstawiam uszczelniacze zaworowe :)

tak ale to troche duze spalanie oleju jak na same uszczelniacze

ja bym pokusił sie o próbę olejowa ona wszystko wykaże.

 

[ Dodano: Nie 04 Mar, 2007 21:13 ]

kolego nie ma co gdybać. Skoro nie ma wycieków a olej znika to albo znika dolem tj tlok - cylinder albo zmyka górą uszczelniacze zaworowe/ prowadnice

aby sie przekonać co to proponuje próbę olejowa. Kazdy mechanior wie jak sie to robi i wie jak to interpretować!

nie daj w ciemno zwalić głowicy! bo potem nic nie zrobisz nie sprawdzisz.

Link to comment
Share on other sites

oprócz pierscionków i uszczelniaczy w silnikach QG może być jeszcze jedna przyczyna - rzadziej - ale może.

Odpowietrznik skrzyni korbowej ma taką uszczlkę (zastawkę) - jak ją szlag trafi olej pod ciśnieniem wali do kolektora ssącega za przepustnicę i wymiana tej uszczelki może pomóc.

Koszt to 40 PLN i 15 min roboty.

O QG18 to niejeden juz pisał - u mnie - być może zostanie to naprawione (wymiana pierścieni uszczelniających). Ubytki mam jednak mniejsze. Nie mniej jednak QG15 - to jakaś nowość - cos musiało byc raczej nie tak - może jakiś olej dupiaty był lany?

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...