Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Spalanie oleju


Gość kristof
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem Almerę 2001r 1.5 benzyna, zauważyłem że bierze olej jakiś 1litr na 1000 km, mam półsyntetyk mobil1.Czy to uszczelka pod głowicą czy coś innego? Będę wdzięczny za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

W 1.8 to sprawa znana i wielokrotnie poruszana. Czyli coś się tam dzieje. Jaki przebieg? Uszczelki pod głowicą w to nie mieszaj - nie te objawy.

 

Nieuważnie czytasz posty kolegów. Kristof pisze wyraźnie, że ma auto z silnikiem 1,5. Poza tym stanowczo dementuję opinie jakoby silniki 1,8 łykały więcej :P .

Pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieuważnie czytasz posty kolegów

Wystarczająco uważnie. Wiem, że 1.5 dlatego stwierdziłem, że sprawa zasługuje na większą uwagę. A co do spalania oleju w QG18 to ja tego nie wymyśliłem i myślę, że jest więcej użytkowników niezadowolonych niż zadowolonych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to uszczelka pod głowicą czy coś innego?

O uszczelkę się nie bój - znikałby ale płyn chłodniczy ze zbiornika wyrównawczego, albo w ogóle byś widział jak pompuje spaliny do zbiorniczka. Ewentualnie odkręcasz korek wlewu oleju i powinno być "lekkie masełko" utworzone z mieszaniny oleju silnikowego i płynu chłodniczego. - to podstawowe objawy, które każdy zauważy.

 

1l na 1000 to niezłe osiągnięcie. Sprawdziłeś szczelność układu itp? Może gdzieś wycieka, przecież nie od razu musi "brać" olej, zwłaszcza w takich ilościach :)

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli ucieka Ci olej to raczej jest on spalany. Gdyby uciekał przez uszczelke to byłoby tak jak koledzy pisali czyli w zbiorniczku wyrównawczym miałbys olej, masło na korku, jezeli w duzym stopniu to takze masło na korku wlewu oleju. A czy auto dymi? Bo kiedy pali olej to dymi ... Przy walnietej uszczelce i starym silniku moze dymiec na biało. Sprawdz czy nie cieknie gdzies z miski olejowej albo z filtra/pompy. Jezeli nic nie cieknie to pozostaje kapitalka... Albo wlac do silnika specyfik o nazwie motor doctor i czympredzej sprzedac :D Lit oleju to naprawde duzo... ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przebiegu ma obecnie 92000, rura jest okopcona, nie wiem czy to ma znaczenie ale ciśnienie na cylindrach jest ok:14,14,14.5,14.5.W poniedziałek wizyta u mechanika, jeśli będzie potrzeba ściągną głowicę, bynajmniej wykluczają uszczelkę pod głowicą, narazie dziękuję za podpowiedzi.Napiszę później jaki to miało finał.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam pierścionki, przy tej okazji warto wymienić uszczelniacze zaworowe i można splanować główkę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ciśnienie jest 14-14.5 to raczej nie pierścionki

 

Za olej odpowiedzialne są pierścienie olejowe. W SR20 P11, sprawa dosyć znana - pierścienie olejowe się zapiekają a do kompresji nie ma zastrzeżeń, podobnie w QG18.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Jeśli ciśnienie jest 14-14.5 to raczej nie pierścionki

 

Za olej odpowiedzialne są pierścienie olejowe. W SR20 P11, sprawa dosyć znana - pierścienie olejowe się zapiekają a do kompresji nie ma zastrzeżeń, podobnie w QG18.

 

sr20 też ma taka wade?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość vqsoft1
Jeśli ciśnienie jest 14-14.5 to raczej nie pierścionki

Ja obstawiam uszczelniacze zaworowe :)

tak ale to troche duze spalanie oleju jak na same uszczelniacze

ja bym pokusił sie o próbę olejowa ona wszystko wykaże.

 

[ Dodano: Nie 04 Mar, 2007 21:13 ]

kolego nie ma co gdybać. Skoro nie ma wycieków a olej znika to albo znika dolem tj tlok - cylinder albo zmyka górą uszczelniacze zaworowe/ prowadnice

aby sie przekonać co to proponuje próbę olejowa. Kazdy mechanior wie jak sie to robi i wie jak to interpretować!

nie daj w ciemno zwalić głowicy! bo potem nic nie zrobisz nie sprawdzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oprócz pierscionków i uszczelniaczy w silnikach QG może być jeszcze jedna przyczyna - rzadziej - ale może.

Odpowietrznik skrzyni korbowej ma taką uszczlkę (zastawkę) - jak ją szlag trafi olej pod ciśnieniem wali do kolektora ssącega za przepustnicę i wymiana tej uszczelki może pomóc.

Koszt to 40 PLN i 15 min roboty.

O QG18 to niejeden juz pisał - u mnie - być może zostanie to naprawione (wymiana pierścieni uszczelniających). Ubytki mam jednak mniejsze. Nie mniej jednak QG15 - to jakaś nowość - cos musiało byc raczej nie tak - może jakiś olej dupiaty był lany?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...