Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Almera N15 2.0 GTi nowy zakup - bardzo potrzebna opinia


Gość gosc
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie posiadaczy Nissana Almery

jestem tu tylko gościem (stąd nick), na co dzień jestem klubowiczem passata i zwracam się do Was z koleżeńską prośbą. Mój brat (chwilowo nie ma dostępu do netu) zamierza kupić właśnie takie autko i będę bardzo zobowiązany za kilka informacji na temat modelu, na co patrzeć i gdzie szukać dziury w całym przeglądając autko przed zakupem.

Samochód sprowadzany z Niemiec, rocznik XII 1997, Almerka N15, 3 drzwiowa, pojemność 2000 cm3 GTi, na wyposażeniu klima, abs, centralny zamek, el szyby, immobiliser, szyberdach, przebieg wskazuje 125 000 km ale ja w to nie wierzę - Niemcy nauczyli się do czego służy śrubokręt i komputer od naszych "handlarzy".

To wszystko co wiem o samochodzie. Nie wiem czy ten model też miał łańcuchowy rozrząd, jak ten silnik się sprawuje, czy można autko przebadać komputerem i na co zwrócić szczególną uwagę - będę ogromnie wdzięczny za wszelkie informacje a szczególnie może o jakimś zaufanym na forum warszawskim zakładzie gdzie na Nissanach się znają i mogą zrobić rzetelny przegląd przedsprzedażowy.

Ze swej strony strony mogę zagwarantowć analogiczną pomoc teraz lub w przyszłości jeśli będzie chodziło o passata (www.vw-passat.pl mój nick: lucjusz79) wystarczy dać cynk a pomogę

z góry serdecznie dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgaduję że o to auto chodzi :)

 

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...6c95e116#273270

 

czytaj, własciciel się trochę napocił przy pisaniu :D

 

rozrząd na łańcuchu jak w każdym SR20

 

Zellu to chyba nie chodzi o GTI Pedroz'a ale wydaje mi sie kolego Gościu ;) ze lepiej zrobisz jak kupisz auto z naszego klubu bo klubowicz kitu nie wciska :mikolaj: nie sugeruje ze tamtej cos jest tylko w przypadku zakupu "tu" masz dodatkową pewnosc ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgaduję że o to auto chodzi :)

 

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...6c95e116#273270

 

czytaj, własciciel się trochę napocił przy pisaniu :D

 

rozrząd na łańcuchu jak w każdym SR20

Zapewne nie o moj. Moj ma wiekszy przebieg i zaden niemiec nie byl jego wlascicielem :-) Moj od zawsze byl w Polskich rekach :D

A tak z ciekawosci - za ile jest do wziecia ta niemiecka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam dzięki za odzew to rzeczywiście nie autko pedroza

docelowa almerka stoi w niemcowni - brat przeliczył że wyjdzie go ok 13000 ze sprowadzeniem opłatami i instalacją gazu sekwencji tu na miejscu - a propos jak ten silnik chodzi na gazie ?

aha i jeszcze jedno czy w przypadku takiego rozrządu trzeba go wymienić - podobno łańcuchowy jest dożywotni ale słyszałem też trzeba go wymienić tylko rzadziej niż zwykły - wybacznie ignorancję w tym temacie

osobiście wzbraniam się przed zakupem autka w Niemczech - sam swojego paska nabyłem w Polsce trochę więcej dałem ale porządnie go sprawdziłem czego tam bym nie mógł zrobić - ale to zakup brata i jego sprawa ja mu tylko pomagam - napalił się na almerę więc będziecie mieć pewnie niedługo nowego klubowicza

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie. Bo ja tez slyszalem, ze SR20DE sie gazuje dobrze. Sam co prawda na gazie nie jezdze :)

 

[ Dodano: Pią 08 Gru, 2006 13:41 ]

Z reszta Krizz chyba mial gaz w N15 GTi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość accerone

Moim zdaniem gazowanie tego silnika to grzech :)

 

Co do auta, musisz zwrocic uwagę na:

 

- blachy szczegolnie tylne blotniki i przedproza do spawu z progami - jak tam sie rudy pojawi to naprawa (reperaturki + wspawanie + zabezpieczenie + lakier + tylne nadkola ) robione tak zeby miec z tym spokoj (dla siebie nie na sprzedaz koszt okolo 1000zł za 2 strony - wlasnie to przerabiam

 

Z blach warto tez dokladnie sprawdzic cale podwozie, komore silnika, spawy na slupkach przednich, rant blachy przy tylnim zderzaku na bokach pod wlewem paliwa i symetrycznie po drugiej stroniei - tam rudy lubi wychodzic

 

Sprawdz jak sie jezdzi czy nic nie stuka, puka i czy nie szarpie, zwroc uwagę jak wchodzą biegi.

 

Obejrzyj dokladnie miskę olejową jezeli jest zapackana gumą jakąś albo się poci - czeka Cię wymiana (ok 200zł)

 

Dobrze się przyjrzyj elektryce - otworz wszystkie puszki i je dobrze obejrzyj, czasami lubio sobie tam cos podgnic (ja mialem ostatnio przenoszone 3 bezpieczniki w puszcze + nowa wiązka między innymi od ABSu - bo zgnilo i nie dawalo prądu na uklad ABSu) koszt 150 zł

 

Obejrzyj hamulce i przewody hamulcowe, jak masz np z tylu pordzewiale tarcze to prawdopodobnie czeka cię czyszczenie tloka lub jego zupelna wymiana.

 

A tak poza tym jak juz auto zrobisz - lub kupisz zadbane - to tylko lac oleje, zmieniac filtry, klocki i tarcze i cieszyc sie rodowitym japonczykiem i jezdzić.

 

Gaz na tym silniku zdecydowanie odradzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

Strone Klubu Nissana i forum znalazlem niedawno, to moj pierwszy post tutaj i mam nadzieje, ze nie ostatni :)

 

Moglbym prosic o troche szczegolow dotyczacych nie lubienia sie Almery GTi, SR20 i LPG? Czym to sie ma objawiac, etc. ?

 

Jezdze takim samochodem (rocznik '96) od roku, zagazowana zostala w 2000 we Wloszech, skad tez przyjechala na stare lata do Polski. Instalacja mieszalnikowa Lovato, chyba nie z tych najbadziewniejszych, bo rurek i kabelkow ma od cholery :) Zero problemow na gazie, nic nie strzela, jezdzi calkiem chetnie. Fakt, ze przelaczam na gaz jak silnik juz sie troche rozgrzeje, a czerwony zakres obrotomierza odwiedzam na benzynie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość Mlody666

Dodam jeszcze pare słów co do pobieznych oględzin przy zakupie, więc:

 

Obejżyj wiązki przewodów czy nie było w nich dłubane, bo potem może być trudno dojśc co i jak.

 

Korozji możesz jeszcze szukać na tylnej klapie pod szybą i pod spryskiwaczem, p[od maską na górnej cześci pasa przedniego i po otwarciu maski na samej masce od spodu zaraz przy grillu.

 

Osobiście zajżał bym tez pod tylne siedzenie i obejzał przewody do pompki w baku, u mnie nie łączyły ale jakoś sam doszedłem ze w tym tkwi szkopuł - niby pierdoła a zawsze może pomóc zjechac z ceny.

 

No i koniecznie sprawdż wycieraczki na wszystkich biegach dość konkretnie. U mnie handlaż miał pecha bo zaczęło padac jak od niego wyjeżdzałem i zonk cięgna wycieraczek poszły. Handlaz na szczescie był spoko i oddał mi stuwke za ta wpadkę no i na szybko w garażu u niego prowizorycznie cięgna się zrobiło.

 

Mam nadzieje ze zakup będzie udany, bo autko moze nie wygląda pierwsza klasa ale jeździ rewelacyjnie, i jak się o nie dba to nie ma nawet prawa się zepsuc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...