Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

K12, kontrolka silnika


Guest japa
 Share

Recommended Posts

cześć.

 

Mam Micre K12 (sprowadzana) 2005 r., od pewnego czasu świeci się kontrolka silnika (czasami też gaśnie i znów się zapala).

Byłem w serwisie i stwierdzili że jest uszkodzony katalizator i że jest do wymiany (tak stwierdza komputer). Jakoś nie potrafię sobie wyobrazić przy przebiegu 4700 km, żeby katalizator był uszkodzony.

 

Macie jakieś pomysły żeby to jeszcze sprawdzić ? czy też czeka mnie wymiana ??

 

pozdr,

Japa

Link to comment
Share on other sites

żółta kontrolka, która pali się u Ciebie to tzw. konotrolka "engine check", jakbyś poszukał, w szukajce to byś znalazł (albo i nie) :D mój przypadek z maja 2005. Otóż, 3 razy z rzędu zapalała się ta kontrolka, silnik gubił obroty, nie dało sie jechać, 2 x w mieście, raz w trasie 200km od domu :/ . Wizyty w nissanie, oczywiście w ASO bo wtedy jeszcze strzała była na gwarancji. Diagnoza to czujnik przy sondzie lambda, na poczatku czyścili, za 3 razem jak się wkurwiłem to wymienili, i od tego czasu żadnych problemów nie mam, niech Ci sprawdza tą sonde co jest przy katalizatorze, bo to może być to samo, chociaż nie masz żadnych mechanicznych objawów.

 

 

a odnośnie ASO to się tam nie pokazuj, mi chcieli wymieniać system kontorli nad elektryką w aucie, za bagatela 2000zł, bo nie mogli znaleść małego kabelka, który robił zwarcie ;)

Link to comment
Share on other sites

Sondy obydwie działają (sprawdzane przy podłączeniu do komputera diagnostycznego), emisja spalin jest przekroczona :) wynik poza dopuszczalną normą.

 

 

dziwne jest to że ona gaśnie po jakimś czasie i znów się zapala. Objawów takich jak u Ciebie brak, nie ma problemów ani z gaśnięciem, ani z wolnymi obrotami, codziennie do pracy jeżdzę i problemów brak. To samo na trasie ~250 km bez najmniejszego problemu...

 

pozdr,

Japa

Link to comment
Share on other sites

mam coś podobnego ale jeszcze nie bylem w ASO bo mi szkoda 60zl... tylko u mnie byl problem z obrotami - spadaly tak ze az ginelo ladowanie... wymylem przepustnice - obroty sa OK ale zapalila sie kontrolka - jak zdejme kleme na noc to gasnie ale po 1-2 dniach znowu sie zapala... ja mam przebieg 73tys - wiec pomyslalem ze to moze jest padnieta swieca??? - co Wy na to??

Link to comment
Share on other sites

a możesz napisać jak wyszła analiza spalin ?? czy za bogato czy za ubogo najleipiej jak byś miał dokładne dane CO, CO2 oraz HC na wysokich i na wolnych obrotach.

 

równie dobrze możesz mieć wypadający zapłon i paliwo dostaje sie do wydechy przez co sondy głupieją i wywala kontrolka check

Link to comment
Share on other sites

błąd komputera: P0420 sprawność katalizatora (rząd1) za niskie

 

obroty = 2500/min

lambda = 1.003

CO = 0.607% obj

CO2 = 14,54% obj

HC = 75 ppm obj

O2 = 0.54 %

COKor = 0.607 % obj

 

podwyż. obr. biegu jałowego

CO = 0.30

HC = 100

Lambda 0.97 - 1.03

Link to comment
Share on other sites

musze przyznać że parametry są delikatnie podniesione :/ zwłaszcza CO powinno być duzo niższe :/ wygląda na to że komp sie nie myli bo jeśli by to było coś z układem zapłonowym to miał byś wysokie HC i spoto tlenu

Link to comment
Share on other sites

No to wygląda na to że czeka mnie wymiana. Przynajmniej może ktoś polecić co wstawić ? (jaki?), na pewno nie będę robił tego w ASO, bo powiedzeli 2000 pln....

 

pozdr,

Japa

Link to comment
Share on other sites

DJ82, Mam problem z obrotami Micra 1.4 2003, możesz mi napisać gdzie znajduje się ta przepustnica i jak ją wyczyścić ? Dzięki

 

Przepustnica jest pod plastikową osłoną filtra powietrza... Trzeba najpierw wyjąć całą obudowę filtra a następnie odkręcić od spodu przepustnice... WAZNE: Jak będą zdjęte kostki od przepustnicy i czujnika podciśnienia NIE WOLNO włączać zapłonu!!! Trzeba również uważać na gumowe uszczelki które są na kolektorze ssącym żeby sie nie pozawijały itd bo tam musi być wszystko szczelne.

 

Ja ja wymyłem benzyna ekstrakcyjną i wszystko jest OK ale trzeba uważać żeby nie nalać do środka...

Link to comment
Share on other sites

Guest Addagio
wymylem przepustnice - obroty sa OK ale zapalila sie kontrolka - jak zdejme kleme na noc to gasnie ale po 1-2 dniach znowu sie zapala... ja mam przebieg 73tys - wiec pomyslalem ze to moze jest padnieta swieca??? - co Wy na to??
Przepustnica jest pod plastikową osłoną filtra powietrza... Trzeba najpierw wyjąć całą obudowę filtra a następnie odkręcić od spodu przepustnice... WAZNE: Jak będą zdjęte kostki od przepustnicy i czujnika podciśnienia NIE WOLNO włączać zapłonu!!! Trzeba również uważać na gumowe uszczelki które są na kolektorze ssącym żeby sie nie pozawijały itd bo tam musi być wszystko szczelne.

 

Ja ja wymyłem benzyna ekstrakcyjną i wszystko jest OK ale trzeba uważać żeby nie nalać do środka...

Po każdym czyszczeniu przepustnicy trzeba obowiązkowo kompem ustawić od nowa wolne obroty. Wtedy to ma sens. W ASO do N16 - 100 zł.

Samo czyszczenie przepustnicy bez wgrywania obrotów to w starych modelach :)

Pzdr.

Link to comment
Share on other sites

Guest Kamlot23

Witam.

 

Może Cię załamię, ale miałem taki sam problem jak Ty. Mam micrę z 2003 roku. Zaczął mi gasnąć i paliła się kontrolka engine check. Byłem na komputerze i wynik mówił o błędzie czujnika położenia wałka rozrządu. Byłem w ASO Nissana w Poznaniu i koleś powiedział mi od razu, że to łańcuszek rozrządu. Wyszła pewna trefna partia łańcuszków, w których rozciągały się ogniwka. Wymieniłem łańcuszek (koszt 1500 zł) i chodzi jak zły ;) .

A może ktoś z was miał problem z samowłączającymi się wycieraczkami gdy mocno pada albo jest duża wilgoć w powietrzu (nie mam czujnika deszczu).

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Po każdym czyszczeniu przepustnicy trzeba obowiązkowo kompem ustawić od nowa wolne obroty. Wtedy to ma sens. W ASO do N16 - 100 zł.

Samo czyszczenie przepustnicy bez wgrywania obrotów to w starych modelach

Pzdr.

 

Ja nic nie ustawiałem i wszystko jest OK... kontrolka paliła mi się tylko dlatego że była nieszczelność w układzie ssącym... Skąd niby samochód ma "wiedzieć" że była myta przepustnica?? Jesli się nie włacza zapłonu przy zdjętych kostkach to nic nie powinno sie stać...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
wymylem przepustnice - obroty sa OK ale zapalila sie kontrolka - jak zdejme kleme na noc to gasnie ale po 1-2 dniach znowu sie zapala... ja mam przebieg 73tys - wiec pomyslalem ze to moze jest padnieta swieca??? - co Wy na to??
Przepustnica jest pod plastikową osłoną filtra powietrza... Trzeba najpierw wyjąć całą obudowę filtra a następnie odkręcić od spodu przepustnice... WAZNE: Jak będą zdjęte kostki od przepustnicy i czujnika podciśnienia NIE WOLNO włączać zapłonu!!! Trzeba również uważać na gumowe uszczelki które są na kolektorze ssącym żeby sie nie pozawijały itd bo tam musi być wszystko szczelne.

 

Ja ja wymyłem benzyna ekstrakcyjną i wszystko jest OK ale trzeba uważać żeby nie nalać do środka...

Po każdym czyszczeniu przepustnicy trzeba obowiązkowo kompem ustawić od nowa wolne obroty. Wtedy to ma sens. W ASO do N16 - 100 zł.

Samo czyszczenie przepustnicy bez wgrywania obrotów to w starych modelach :)

Pzdr.

W N16 można to zrobić samemu - bez podpinania do kompa diagnostycznego - odpowiednia kombinacja zapłon - pedał gazu - stoper.

Poszukajcie - może gdzieś w manualu do Micry jest opis procedury adaptacji przepływki i elekrycznej przepustnicy.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Alain
Witam.

 

Może Cię załamię, ale miałem taki sam problem jak Ty. Mam micrę z 2003 roku. Zaczął mi gasnąć i paliła się kontrolka engine check. Byłem na komputerze i wynik mówił o błędzie czujnika położenia wałka rozrządu. Byłem w ASO Nissana w Poznaniu i koleś powiedział mi od razu, że to łańcuszek rozrządu. Wyszła pewna trefna partia łańcuszków, w których rozciągały się ogniwka. Wymieniłem łańcuszek (koszt 1500 zł) i chodzi jak zły ;) .

A może ktoś z was miał problem z samowłączającymi się wycieraczkami gdy mocno pada albo jest duża wilgoć w powietrzu (nie mam czujnika deszczu).

Pozdrawiam.

 

 

witaj w klubie.... naszczescie byla gwarancja.... ale... w D ... mam asistance.. i serwis nissana w zielonej gorze... wymieniony elelemt auto smiga

Link to comment
Share on other sites

  • 14 years later...

Pomóżcie Micra k12 z 2010 r

kontrolka check engine. NAjpierw komputer wykrył błąd sondy, po wymianie ok 4 miesiące spokój i znów się zapaliła. Komputer wykrywa zbyt uboga mieszanka. auto zapala normalnie, ale w trakcie jazdy "szarpie" i jest dużo słabsze niż przed kontrolką. Do tego spala 2x więcej paliwa !

wymienione już są 
- świece, przepustnica wraz z czujnikiem położenia, pompa paliwowa, filtry paliwa i powietrza, czujnik temp. 

 

Co może być przyczyną

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...