Guest japa Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 cześć. Mam Micre K12 (sprowadzana) 2005 r., od pewnego czasu świeci się kontrolka silnika (czasami też gaśnie i znów się zapala). Byłem w serwisie i stwierdzili że jest uszkodzony katalizator i że jest do wymiany (tak stwierdza komputer). Jakoś nie potrafię sobie wyobrazić przy przebiegu 4700 km, żeby katalizator był uszkodzony. Macie jakieś pomysły żeby to jeszcze sprawdzić ? czy też czeka mnie wymiana ?? pozdr, Japa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szmiglo Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 żółta kontrolka, która pali się u Ciebie to tzw. konotrolka "engine check", jakbyś poszukał, w szukajce to byś znalazł (albo i nie) mój przypadek z maja 2005. Otóż, 3 razy z rzędu zapalała się ta kontrolka, silnik gubił obroty, nie dało sie jechać, 2 x w mieście, raz w trasie 200km od domu :/ . Wizyty w nissanie, oczywiście w ASO bo wtedy jeszcze strzała była na gwarancji. Diagnoza to czujnik przy sondzie lambda, na poczatku czyścili, za 3 razem jak się wkurwiłem to wymienili, i od tego czasu żadnych problemów nie mam, niech Ci sprawdza tą sonde co jest przy katalizatorze, bo to może być to samo, chociaż nie masz żadnych mechanicznych objawów. a odnośnie ASO to się tam nie pokazuj, mi chcieli wymieniać system kontorli nad elektryką w aucie, za bagatela 2000zł, bo nie mogli znaleść małego kabelka, który robił zwarcie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest japa Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 Sondy obydwie działają (sprawdzane przy podłączeniu do komputera diagnostycznego), emisja spalin jest przekroczona wynik poza dopuszczalną normą. dziwne jest to że ona gaśnie po jakimś czasie i znów się zapala. Objawów takich jak u Ciebie brak, nie ma problemów ani z gaśnięciem, ani z wolnymi obrotami, codziennie do pracy jeżdzę i problemów brak. To samo na trasie ~250 km bez najmniejszego problemu... pozdr, Japa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DJ82 Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 mam coś podobnego ale jeszcze nie bylem w ASO bo mi szkoda 60zl... tylko u mnie byl problem z obrotami - spadaly tak ze az ginelo ladowanie... wymylem przepustnice - obroty sa OK ale zapalila sie kontrolka - jak zdejme kleme na noc to gasnie ale po 1-2 dniach znowu sie zapala... ja mam przebieg 73tys - wiec pomyslalem ze to moze jest padnieta swieca??? - co Wy na to?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest niewiniatko22 Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 Jeju, te Mikry to jakies trefne sa, mi tez cos tam wyskakiwalo, ale dokladnie juz nie opamietam o co chodzilo ... hehe :zdziw: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Snafu Posted December 12, 2006 Share Posted December 12, 2006 a możesz napisać jak wyszła analiza spalin ?? czy za bogato czy za ubogo najleipiej jak byś miał dokładne dane CO, CO2 oraz HC na wysokich i na wolnych obrotach. równie dobrze możesz mieć wypadający zapłon i paliwo dostaje sie do wydechy przez co sondy głupieją i wywala kontrolka check Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest japa Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 błąd komputera: P0420 sprawność katalizatora (rząd1) za niskie obroty = 2500/min lambda = 1.003 CO = 0.607% obj CO2 = 14,54% obj HC = 75 ppm obj O2 = 0.54 % COKor = 0.607 % obj podwyż. obr. biegu jałowego CO = 0.30 HC = 100 Lambda 0.97 - 1.03 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Snafu Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 musze przyznać że parametry są delikatnie podniesione :/ zwłaszcza CO powinno być duzo niższe :/ wygląda na to że komp sie nie myli bo jeśli by to było coś z układem zapłonowym to miał byś wysokie HC i spoto tlenu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest japa Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 No to wygląda na to że czeka mnie wymiana. Przynajmniej może ktoś polecić co wstawić ? (jaki?), na pewno nie będę robił tego w ASO, bo powiedzeli 2000 pln.... pozdr, Japa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest finpol Posted December 17, 2006 Share Posted December 17, 2006 DJ82, Mam problem z obrotami Micra 1.4 2003, możesz mi napisać gdzie znajduje się ta przepustnica i jak ją wyczyścić ? Dzięki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DJ82 Posted December 17, 2006 Share Posted December 17, 2006 DJ82, Mam problem z obrotami Micra 1.4 2003, możesz mi napisać gdzie znajduje się ta przepustnica i jak ją wyczyścić ? Dzięki Przepustnica jest pod plastikową osłoną filtra powietrza... Trzeba najpierw wyjąć całą obudowę filtra a następnie odkręcić od spodu przepustnice... WAZNE: Jak będą zdjęte kostki od przepustnicy i czujnika podciśnienia NIE WOLNO włączać zapłonu!!! Trzeba również uważać na gumowe uszczelki które są na kolektorze ssącym żeby sie nie pozawijały itd bo tam musi być wszystko szczelne. Ja ja wymyłem benzyna ekstrakcyjną i wszystko jest OK ale trzeba uważać żeby nie nalać do środka... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Addagio Posted December 18, 2006 Share Posted December 18, 2006 wymylem przepustnice - obroty sa OK ale zapalila sie kontrolka - jak zdejme kleme na noc to gasnie ale po 1-2 dniach znowu sie zapala... ja mam przebieg 73tys - wiec pomyslalem ze to moze jest padnieta swieca??? - co Wy na to?? Przepustnica jest pod plastikową osłoną filtra powietrza... Trzeba najpierw wyjąć całą obudowę filtra a następnie odkręcić od spodu przepustnice... WAZNE: Jak będą zdjęte kostki od przepustnicy i czujnika podciśnienia NIE WOLNO włączać zapłonu!!! Trzeba również uważać na gumowe uszczelki które są na kolektorze ssącym żeby sie nie pozawijały itd bo tam musi być wszystko szczelne. Ja ja wymyłem benzyna ekstrakcyjną i wszystko jest OK ale trzeba uważać żeby nie nalać do środka... Po każdym czyszczeniu przepustnicy trzeba obowiązkowo kompem ustawić od nowa wolne obroty. Wtedy to ma sens. W ASO do N16 - 100 zł. Samo czyszczenie przepustnicy bez wgrywania obrotów to w starych modelach Pzdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kamlot23 Posted December 18, 2006 Share Posted December 18, 2006 Witam. Może Cię załamię, ale miałem taki sam problem jak Ty. Mam micrę z 2003 roku. Zaczął mi gasnąć i paliła się kontrolka engine check. Byłem na komputerze i wynik mówił o błędzie czujnika położenia wałka rozrządu. Byłem w ASO Nissana w Poznaniu i koleś powiedział mi od razu, że to łańcuszek rozrządu. Wyszła pewna trefna partia łańcuszków, w których rozciągały się ogniwka. Wymieniłem łańcuszek (koszt 1500 zł) i chodzi jak zły . A może ktoś z was miał problem z samowłączającymi się wycieraczkami gdy mocno pada albo jest duża wilgoć w powietrzu (nie mam czujnika deszczu). Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DJ82 Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 Po każdym czyszczeniu przepustnicy trzeba obowiązkowo kompem ustawić od nowa wolne obroty. Wtedy to ma sens. W ASO do N16 - 100 zł. Samo czyszczenie przepustnicy bez wgrywania obrotów to w starych modelach Pzdr. Ja nic nie ustawiałem i wszystko jest OK... kontrolka paliła mi się tylko dlatego że była nieszczelność w układzie ssącym... Skąd niby samochód ma "wiedzieć" że była myta przepustnica?? Jesli się nie włacza zapłonu przy zdjętych kostkach to nic nie powinno sie stać... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest yacek13 Posted February 27, 2007 Share Posted February 27, 2007 Szukam jakiegoś tańszego łańcuszka rozrządu, taka cena za kawałek żelastwa to szok! Nie wiecie nic na ten temat... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p_flori Posted February 27, 2007 Share Posted February 27, 2007 wymylem przepustnice - obroty sa OK ale zapalila sie kontrolka - jak zdejme kleme na noc to gasnie ale po 1-2 dniach znowu sie zapala... ja mam przebieg 73tys - wiec pomyslalem ze to moze jest padnieta swieca??? - co Wy na to?? Przepustnica jest pod plastikową osłoną filtra powietrza... Trzeba najpierw wyjąć całą obudowę filtra a następnie odkręcić od spodu przepustnice... WAZNE: Jak będą zdjęte kostki od przepustnicy i czujnika podciśnienia NIE WOLNO włączać zapłonu!!! Trzeba również uważać na gumowe uszczelki które są na kolektorze ssącym żeby sie nie pozawijały itd bo tam musi być wszystko szczelne. Ja ja wymyłem benzyna ekstrakcyjną i wszystko jest OK ale trzeba uważać żeby nie nalać do środka... Po każdym czyszczeniu przepustnicy trzeba obowiązkowo kompem ustawić od nowa wolne obroty. Wtedy to ma sens. W ASO do N16 - 100 zł. Samo czyszczenie przepustnicy bez wgrywania obrotów to w starych modelach Pzdr. W N16 można to zrobić samemu - bez podpinania do kompa diagnostycznego - odpowiednia kombinacja zapłon - pedał gazu - stoper. Poszukajcie - może gdzieś w manualu do Micry jest opis procedury adaptacji przepływki i elekrycznej przepustnicy. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alain Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 Witam. Może Cię załamię, ale miałem taki sam problem jak Ty. Mam micrę z 2003 roku. Zaczął mi gasnąć i paliła się kontrolka engine check. Byłem na komputerze i wynik mówił o błędzie czujnika położenia wałka rozrządu. Byłem w ASO Nissana w Poznaniu i koleś powiedział mi od razu, że to łańcuszek rozrządu. Wyszła pewna trefna partia łańcuszków, w których rozciągały się ogniwka. Wymieniłem łańcuszek (koszt 1500 zł) i chodzi jak zły . A może ktoś z was miał problem z samowłączającymi się wycieraczkami gdy mocno pada albo jest duża wilgoć w powietrzu (nie mam czujnika deszczu). Pozdrawiam. witaj w klubie.... naszczescie byla gwarancja.... ale... w D ... mam asistance.. i serwis nissana w zielonej gorze... wymieniony elelemt auto smiga Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nissank12 Posted April 11, 2021 Share Posted April 11, 2021 Pomóżcie Micra k12 z 2010 r kontrolka check engine. NAjpierw komputer wykrył błąd sondy, po wymianie ok 4 miesiące spokój i znów się zapaliła. Komputer wykrywa zbyt uboga mieszanka. auto zapala normalnie, ale w trakcie jazdy "szarpie" i jest dużo słabsze niż przed kontrolką. Do tego spala 2x więcej paliwa ! wymienione już są - świece, przepustnica wraz z czujnikiem położenia, pompa paliwowa, filtry paliwa i powietrza, czujnik temp. Co może być przyczyną Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.