Gość Woj Opublikowano 10 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2006 Witam, zamierzam dać moją p10 na warsztat - muszę wymienić dwa wahacze górne (skrzypią cholery okrutnie). a przy okazji mam zamiar zrobić przegląd zawieszenia. Troszkę je już słychać. Co można w ciemno wymieniać? Tzn. jakie gumy, łączniki można wymienić profilaktycznie? Pytam, bo elementy gumowe są często tanie, więc może by je wymienić nie wnikając czy sprawne.... Podsumowując - na co zwrócić uwagę przy sprawdzaniu zawieszenia? Z ciekawych efektów dźwiękowych mam: - skrzypienie wahaczy - głuche stuki podczas przejeżdżania po poprzecznych nierównościach w tylnym zawieszeniu - skrzyp po lewej stronie z tyłu podczas przejeżdżania przez leżącego policjanta. Aha, jeszcze jedno. Grzeje mi się lewe tylne koło - pewnie nie odbija hamulec - obstawiacie problem z linką, czy z czymś innym? z góry dzięki za info. Pozdrawiam. PS. Ktoś jest w stanie polecić warsztat, który może zając się czymś takim (Szczecin). PS2. Wahacze lepiej kupić na allegro, czy wziąć z warsztatu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maglev Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 Aha, jeszcze jedno.Grzeje mi się lewe tylne koło - pewnie nie odbija hamulec - obstawiacie problem z linką, czy z czymś innym? Zapiekła się linka (miałem identyczne objawy co ty) więc do wymiany...koszt 300 złotych plus robocizna, do wymiany także , klocki bądź szczęki zależy co masz EDIT: Co do wahaczy to myślę, że można zaciągać z allegro koszt Febi - Bilstein czy 555 - 130 zyla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Woj Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 Aha, jeszcze jedno. Grzeje mi się lewe tylne koło - pewnie nie odbija hamulec - obstawiacie problem z linką, czy z czymś innym? Zapiekła się linka (miałem identyczne objawy co ty) więc do wymiany...koszt 300 złotych plus robocizna, do wymiany także , klocki bądź szczęki zależy co masz Klocki. Troszkę mnie zmartwiłeś kwotą :-( EDIT: Co do wahaczy to myślę, że można zaciągać z allegro koszt Febi - Bilstein czy 555 - 130 zyla Końcem końców już sam nie wiem, czy grupowicze ustalili, że jest sens szukać wahaczy konkretnej firmy, czy też padają wszystkie mniej-więcej tak samo? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maglev Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 Ja za linke dałem jakiś czas temu coś koło 300 złotych, lewą i prawą, włoskiej produkcji, a za szczęki coś do 50 złotych, niestety podobnie jak ciebie czeka mnie wymiana wahaczy bo też mi tłucze niemiłosiernie, na pewno będę brał z allegro, co do preferencji to forumoicze chwalą sobie jedne jak i drugie Co do tłuczenia z tyłu to mam podobne objawy jak ty, szczerze mówiąc też nie wiem co się kwalifikuje do wymiany, amortyzatory mam dobre jeszcze coś koło 80-83 procent sprawności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 wachacze smiało możesz brać z allegro, oferują tam FEBI w cenie 130zł - 100% orginał, po zniżkach np. w IC można je wyrwać za 110zł... Profilaktycznie poza wachaczami górnymi można wymienić obydwa łączniki stabilizatorów oraz gumy utrzymujące stabilizator w budzie, koszt nie wielki a spokój gwarantowyny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Woj Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 [...]Profilaktycznie poza wachaczami górnymi można wymienić obydwa łączniki stabilizatorów oraz gumy utrzymujące stabilizator w budzie, koszt nie wielki a spokój gwarantowyny... A jak konkretnie określić w sklepie przy zakupie te gumy, które trzymają stabilizator? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maras Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 - skrzyp po lewej stronie z tyłu podczas przejeżdżania przez leżącego policjanta. Mi czasem też skrzypnie, a mam nowe amorki, łączniki i gumy stabilizatora. Więc może wahacz? Ja się tym nie przejmuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 "gumy od podtrzymywania stabilizatora" - jak tak poweisz w sklepie będzie wiadomo... Ps. zmierz tylko średnicę samego satbilizatora bo w p10 chyba ze różne grubości 3 były... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 11 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2006 Co do hamulców sprawdź najpierw czy nie zapiekł Ci się tłoczek i dlatego nie odbija, a po drugie mogły przyrdzewieć 'tłoczki' na których pływa zacisk, u nie właśnie tak było, dostały kilka razy młotkiem, poczyściłem, nasmarowałem, wymieniłem wszystkie gumki przy zaciskach (są zestawy naprawcze, około 25 zł za stronę) i jest dobrze. Na temat gum stabilizatora tylnego: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=23829 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Woj Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 Witam, właśnie wróciłem, warsztat Gagarin (Szczecin - Lubieszyn), polecany na grupach dyskusyjnych. Wrażenie pozytywne - wiedzieli o co chodzi z padającymi wahaczami, dają gwarancje na wstawione przez nich tuleje. 220x2 PLN (nowe wahacze z wymianą tulejek) lub 200PLN -2 wahacze przeróbka (nowe tuleje, zostają stare wahacze) a dodatkowo: 68PLN - łącznik stabilizatora 100PLN -drążki kuliste 80-130 - regulacja kolumny kieorwnicy (ew. wymiana kostki) Jeżeli chodzi o tył, to stwierdzili, ze stuka mi amorek. Tzn. jest sprawny, ale gdzieś w środku coś ma luz (?) Gość stwierdził, żeby narazie to zostawić, bo jedyny negatywny efekt to stukanie. Gumy stabilizatora są ok. Zapomniałem im tylko powiedzieć o hamulcu . No i jestem umówiony na czwartek za tydzień ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 12 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2006 na Allegro nowe górne wachacze - FEBI (sprawdzonej jakości masz) po 130zł szt... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wiedziu Opublikowano 13 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2006 Co do hamulców sprawdź najpierw czy nie zapiekł Ci się tłoczek i dlatego nie odbija, a po drugie mogły przyrdzewieć 'tłoczki' na których pływa zacisk, u nie właśnie tak było, dostały kilka razy młotkiem, poczyściłem, nasmarowałem, wymieniłem wszystkie gumki przy zaciskach (są zestawy naprawcze, około 25 zł za stronę) i jest dobrze. Miałem to samo ,grzało się wszystko że mogłem kołpak stopic bo cała felga stalowa gorąca była ,przeczysciłem w warsztacie u kuzyna tłoczki jak kolega wyzej napisal i jest wszystko w porządku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Woj Opublikowano 2 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2007 Witam, tak jak pisałem wcześniej w wątku oddałem samochód do Gagarina w Szczecinie (www.gagarin.com.pl) - zakład polecało mi kilku znajomych mechaników, znalazłem też dobre opinie w Internecie. I potwierdziło się Jestem bardzo zadowolony z naprawy, może nie było zbyt tanio, ale mam pisemną roczną gwarancję. Za pół roku mam podjechać na darmową diagnostykę/sprawdzenie, pod koniec gwarancji również. Jeżeli chodzi o grzejącą się felgę - tak jak pisali przedmówcy - czyszczenie tłoczków i całego mechanizmu pomogło. Niestety musiałem wymienić klocki :-/ Podsumowując: - nowe wahacze przednie + wymiana (wzmocnienie) tulejek na własny patent właściciela warsztatu na który daje gwarancje - łącznik stabilizatora - oba drążki kuliste układu kierowniczego - geometria - czyszczenie mechanizmu hamulca tylnego - wymiana klocków + jakieś dodatkowe pierdoły... łącznie - 915PLN, cisza na dołkach - bezcenna ;-) Zakład jest mały, ale szczerze mogę go polecić (umawiać się trzeba z tygodniowym uprzedzeniem). Gdyby ktoś korzystał z usług warto powołać się na Nissanklub - wspominałem o nas. Co jest fajne - właściciel nie bawi się w kombinacje, można bez problemu dostać FV na kwotę naprawy, wszystko odbywa się wg "starej dobrej szkoły". Właściciel warsztatu sam jeździ almerą i bardzo sobie chwali, więc podejrzewam, że doskonale zna bolączki nissanów, diagnoza mojej p10 poszła im sprawnie, nie szukali na siłę usterek, tył przejrzeli, sprawdzili stan gum i łączników, zdiagnozowali pukanie amorka na mocowaniu, stwierdzili, że nie ma sensu tego robić, bo amorki są w bardzo dobrym stanie, a jednynym negatywnym efektem są sporadyczne stuki.. i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gregors Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 Jeśli masz : głuche stuki podczas przejeżdżania po poprzecznych nierównościach w tylnym zawieszeniu, to wymień gumy na drążku reakcyjnym, mi starsznie sie tłuk tył, wymieniłem gumy i inna jazda, poprostu sie wybijają i drażek w nich goni. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.