Guest kornix Posted December 11, 2006 Share Posted December 11, 2006 Witam kupilem w sierpniu primere p12 przebieg 90tys. wszystko bylo ok, az tu od 2 miesiecy mam taki problem, ktory ma 3 objawy: samochod gasnie na zimnym silniku na wolnych obrotach (albo jeszcze w garazu, albo na pierwszych swiatlach). zwiekszone zuzycie paliwa o 2-3 litry, spadek mocy przy przyspieszaniu. szukalem i pytalem roznych ludzi i są różne opinie na ten temat. najpierw poradzono mi w nieautoryzowanym warsztacie nissana 'lesiak' zeby przeczyscic wtryskiwacze. wg serwisu komputer pokazuje 'blad wtryskiwaczy'. wlalem juz 3 butelki i 3 baki przejezdzilem i nie widze zwiazku. przy drugiej butelce bylo apogeum objawy byly b. nasilone jak w ciezkim stadium choroby. potrafil zgasnac w trakcie jazdy, przyduszac przy przyspieszaniu. teraz jest nieco lepiej. objawy sie zmiejszyly, ale nadal gasnie. nastepnie zadzwonilem do speca od diesla' ktory mi poradzil wymienic filtr paliwa. tymczasem zerknalem na ten wydruk z kompa z nissana, a potem poszukalem na forum serwiowki. i tam blad opisany jako 'fuel rail pressure' nie bardzo ma sie do wtryskiwaczy, lecz mowi o spadku cisnienia w przewodzie paliwowym i zaleca kilka czynnosci kontrolnych na przewodzie, pompie itd. dzis odbieram nissana z aso łomianki, gdzie go oddalem, niby to wszystko zrobili, ale nic szczegolnego nie znalezli. twierdza ze jesli nadal bedzie wystepowac to podejzewają pompę. czy ktos moze sie na ten temat sensownie wypowiedziec? pzdr K. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
limak.s Posted December 18, 2006 Share Posted December 18, 2006 Witam kumpel w p11 miał to samo... Czyścił wtryskiwacze i nic w końcu wymienił pompę i jest ok. U Ciebie pewnie jest to samo. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MaciekMPS1 Posted December 18, 2006 Share Posted December 18, 2006 Witam, ja miałem problem trochę inny jak już zgasł to dlugo nie chcial zapalać ! Oczywiście zwiększone zużycie paliwa -2-3l. Stwierdzono wyciągnięty łańcuch rozrządu .Po wymianie spalanie spadlo znacznie i problemy znikly! Moj Nissan to 1,6 p12 przebieg 71tyś. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dimas Posted December 20, 2006 Share Posted December 20, 2006 CYTAT Pisałem już o tym w odrębnym topicu, ale tutaj mamy właścicieli P12.... W 1,9 dCi mojego taty zaczęły się problemy, które spowodowały moje wątpliwości co do wspaniałości silnika dCi... Mianowicie zaczęło się od tego, że auto kopciło dosyć poważnie... No ale co tam... Później zauważyłem nierówną pracę na wolnych obrotach. Następnie przy przyspieszeniu, ZANIM JESZCZE WŁĄCZY SIĘ TURBO, auto mocno szarpie. W skrajnych przypadkach doprowadza to do zgaśnięcia silnika. A jak wiadomo nie ma nic gorszego dla kierowcy, jak sytuacja kiedy ktoś Cię puszcza na drogę główną, a Tobie gaśnie silnik... :x Kiedy popatrzyłem na komputer pokładowy omal nie zemdlałem! Spalanie było w granicach 11 - 12 l! :evil: Czasami sięgało nawet 14!! Oddałem (znaczy tata oddał ) auto do serwisu. Oczywiście komputer nic nie wykazał i muszą sprawdzać wszystko po kolei... :roll: Jak nam jeszcze powiedzą, że taki urok tego silnika, to się na prawdę wkurze!! :evil: :evil: :evil: czy to sa twojeobjawy? [ Dodano: Sro 20 Gru, 2006 21:38 ] a takie bylo rozwiazanie wiec moze idz tym tropem -> No i autko już działa wspaniale... Zwracam honor francuskim inżynierom, natomiast ujmuję go polskim serwisantom. Była to rureczka prowadząca od intercoolera do turbosprężarki. Była niemal doszczętnie zniszczona. W efekcie turbo dostawało ciepłe, jeśli nie gorące powietrze. Rurka musiała pęknąć przy wypadku, który mieliśmy w styczniu, ale wspaniali mechanicy nie zauważyli tego... Kiedy natomiast mówiłem, że słychać wyraźny szum powietrza w czasie działania turbo uśmiechali się tylko i mówili, że to zwykły świst turbosprężarki... dotyczylo to kolegi BASTEK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest baca Posted December 22, 2006 Share Posted December 22, 2006 http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...asc&start=0 zobacz tutaj ja miałem podobne objawy w P11 TD i już mam naprawione konkretny gość Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmaly83 Posted January 19, 2017 Share Posted January 19, 2017 Witam serdecznie, problem jak w temacie, mianowicie auto pali za pierwszym razem działa na zimnym silniku bez problemów. Obroty są stałe nie falują. Po rozgrzaniu silnika potrafi zgasnąć, ale gaśnie tylko przy ruszaniu np. ze świateł. W większości przypadków jak dodam delikatnie więcej gazu nie ma problemu z ruszeniem. Podczas szybszej jazdy bywa tak że auto na piątym biegu muli straszni i nie wyciąga więcej niż 110 km/h.Po wyłączeniu silnika i ponownym rozruchu wszystko wraca na jakiś czas do normy i tak w kółko. Najdziwniejsze jest to że komputer nie pokazuje żadnych błędów. Proszę o podpowiedz co jest uszkodzone. Dziękuje bardzo. mmaly83 Czy naprawdę sytuacja jest tak fatalna, beznadziejna ze nikt nie wie co się dzieje ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted January 19, 2017 Share Posted January 19, 2017 komputer pokazuje błędy, ale w zakładce z parametrami pracy silnika, musisz przede wszystkim sprawdzić parametry pracy, ciśnienie na listwie, jak podają wtryski, pracę egru, wartość z czujnika doładowania i czy ze wszystkich czujników temperatury podają w miarę prawidłowe dane, a masz o tyle łatwiej że możesz je porównać z momentem normalnej pracy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmaly83 Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 Super jakiś konkret wreszcie. Czy program Torque Pro z ELM317 da rade to ogarnąć? Jakie parametry powinienem monitorować i jakich wartości sie spodziewać ? Dziękuje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 Zacznij od tego co napisałem Ci wyżej, a jeszcze lepiej jak jest tam możliwość zapisania przebiegu jazdy, wtedy można na spokojnie przejrzeć jakie parametry mocno zmieniły się w momencie kiedy silnik znowu przestanie pracować poprawnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmaly83 Posted January 22, 2017 Share Posted January 22, 2017 Witam serdecznie, jestem po pewnych testach. Zaobserwowałem znaczny spadek ciśnienia na listwie wtryskowej w momencie dodania gazu. Tak jak już wspominałem wcześniej dzieje się to nie systematycznie. Wzbudziła moje zainteresowanie jeszcze jedna rzecz mianowicie po dodaniu gazu i zwolnieniu pedału ciśnienie nie wraca zawsze do tej samej wartości. Zaobserwowałem również nieznaczne wahanie ciśnienia na wolnych obrotach oraz dodatkowo w tym samym czasie detonacyjne spalanie mieszanki. Jaki element jest odpowiedzialny za takie zachowanie? Pompa wtryskowa czy też jakiś czujnik? Z góry serdecznie dziękuje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skit Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 No to już więcej wiemy, sprawdź jeszcze jakie korekty są na wtryskiwaczach podczas takich spadków ciśnienia, oraz do sprawdzenia zawór SCV na pompie i zawór przelewowy na listwie. A tak jeszcze na marginesie to filtr paliwa oczywiście wymieniałeś bo to jest podstawa przy tego typu usterkach, jeżeli tego jeszcze nie zrobiłeś, to zanim zaczniesz cokolwiek sprawdzać to wymień najpierw filtr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmaly83 Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 Bez dwóch zdań. W pierwszej kolejności filtry powietrza paliwa, jasna sprawa. Zobaczymy co przyniosą kolejne dni w diagnostyce. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.