Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Słabe hamulce z tyłu, a właściwie ich brak...


lukkil
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich klubowiczów.

Jak w temacie, mam prblem z hamulcami na tylniej osi..jako ze juz snieg pada postanowilem sie tym ostro zajac.. :) zeby nie przydarzyla mi sie jakas przykra niespodzianka podczas hamowania i szukam wlasnie przyczyny..

Moj NX jest z 1991r, posiada ABS i tarcze zarowno z przodu jak i z tyłu.. wlasnie niedawno bylem na przegladzie i wlasnie on wykazal ze z tylu nie mam praktycznie hebli..z przodu wynik byl bardzo dobry a tyl nic..dodam ze reczny trzyma pieknie..co moze byc tego przyczyna? gosc na przegladzie powiedzial mi ze byc moze tloczki sie zapiekly czy cos w tym stylu..tutaj na forum wyczytalem ze moze byc walniety korektor siły hamowania.. i moje pytanie czy zarowno te tloczki czy wymiana tych korektorow to sprawa skomplikowana i trzeba fure oddac do warsztatu czy poradzilbym sobie z tym sam? a moze przyczyna barku hamulcy z tylu lezy gdzie indziej?

dodam ze kontrolka ABS-u zachowuje sie normalnie tzn jak przekrece stacyjke to sie zapala a zaraz po zapaleniu silnika gasnie..

macie jakies pomysly?

za wszytskie rady dziekuje z gory..

 

pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

to chyba dosyc czesto spotykany problem, ja mam bebny z tylu i wystarczylo podkrecic regulatorami, a myslalem ze sie szczeki skonczyly ;-)

Link to comment
Share on other sites

Na stronie głównej masz dział zrób to sam,a tam jak wywalic korektory,u mnie jest to samo ,tyle że mam sunny w sr-ku,póki co zmieniam tarcze tył i klocki,gdzieś na forum wyczytałem że to moze wystarczyć.Jutro zamawiam pierdoły i jak dobrze pójdzie jutro też przełoże.Co do cylinderków ,też mogły się zapiec -szczególnie wtedy gdy korektory są trafione,zdejmuje się je dosyc prosto ,trzeba je oczyścići przeszlifowac,przydatny jest kanał do odpowietrzenia układu i dlatego wizyta u mechanika nie unikniona ,przy najmniej w moim przypadku.Poza tym jeśli nie czujesz sie na siłach to lepiej odpuść w końcu to hamulce!Najlepiej jak bys miał zaprzyjaźnionego mechanika ,który ^tylko^ pomaga ...Aco do korektorów,mysle że ich usunięcie to ostateczność szczególnie na zime!Jeśli to zrobisz to na przód zamawiaj od razu klocki np.,FERODO premium,poprawi to skuteczność przodu kosztem żywotności klocków.

 

Jak coś sie zmieni na plus po wymianie to dam znać.Co ciekawe tarcze na tył- najtansze-kosztuja nie wiele więcej niz klocki he he a płaczą ludzie że do japończyków tak drogo :)

Link to comment
Share on other sites

@KeriSR, jak bys rtozwiazal problem to walsnie, daj znac...

co do mechanika to mam wujka ktory sie tym zajmuje, tylko wlasnie chcialbym mu dac znac na co ma zwrocic uwage itd..a powiedzcie mi gdzie sa te korektory sily hamowania i jak sie je reguluje?

Link to comment
Share on other sites

Graty zwiazą mi dopiero na poniedziałek ,więc wieczorem opisze co i jak,umówiłem się z kumplem mechanikiem,i chyba wywalimy jednak korektory,chooc najpierw spróbujemy bez.Korektory są za tylnym kołem zakryte blaszką(mechanik na pewno je Ci pokaże he he,a jeśli nie to szybko uciekaj ),myśle że regulacja na zbyt długo nie pomoże :/ Póki co nie chce się wypowiadać dopóki sam nie posiedzę przy tym :zly:

Link to comment
Share on other sites

No i jak z Twoimi hamulcami? Sam też sie przymierzam do drobnych modyfikacji. Tak sobie pomyślaem, czy przypadkiem tarcze hamulcowe u Ciebie nie byly za cienkie i dlatego nie mogleś skutecznie hamować? Tak sobie myślę,że ktoś zorientowany mógl by podpowiedzieć jak zmodyfikować hamulce w 100 nx 2.0 i 1.6.

Acha jeszcze jedno, na stronach brembo sa 2 wersje tarcz do 100nx gt o różnej grubości, może ktoś wie z czego to wynika? I ostatnie pytanko czy można zamiennie zastosować bez przeróbek zaciski hamulcowe od innego modelu zamiast jednotloczkowych?

pzdr

Link to comment
Share on other sites

na razie zostawilem korektory ,poprawa wyrazna,nowe tarcze i klocki,w miedzy czasie padla mi grafika i nie moglem sie odezwac (Pawle skarbie) he he ....

Link to comment
Share on other sites

Niestety w bardzo wielu autach po latach są problemy z tylnymi heblami ze względu na to,że mało są używane i zastają się. Jeśli są tarcze i klocki z tyłu warto od czasu do czasu zdjąć koło i sprawdzić czy zacisk ładnie chodzi, jak nie to wystarczy wyjąć klocki, przeczyścić miejsce w którym one siedzą w zacisku i delikatnie podszlifować pilnikiem same klocki w miejscu styku ich z zaciskiem tam by chodziły leciutko w zaciskach. Prowadnice zacisku warto również przesmarować smarem odpornym na wysokie temperatury.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

witam,

z powodu braku czasu odzywam sie dopiero teraz :)

hamulce zrobione :D

dziekuje wszytskim za rady i wskazowki..wszyscy okazaliscie sie pomocni..

wymienilem klocki we wszystkich kolach, tarcze i przesmarowalem tloczki.. :)

wszytsko ladnie smiga.. :D

jesczcze raz dziekuje za porady.

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest Quattro

ja u siebie po przywiezienu nismo nawet nie musialem nic wymieniac a mialem ten sam problem co Ty (rowniez mam wersje z tarczami z tylu). U mnie wystarczylo ze rozebralem hamulce, wyjalem mocowania zaciskow, dokladnie je przeczyscilem (klocki jak okazalo zapiekly sie w mocowaniach tak ze zewnetrzne praktycznie w ogole nie pracowaly a wybijac musialem je lyzka) zmuszony bylem przetoczyc tylne tarcze i zetrzec nieco klocki na papierze sciernym - koszt laczny calej operacji - 30 zlotych.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 months later...
Guest MadziaQDI

Witam

Mam male pytanie czy ktos juz zmieniał hamulce z tylu samemu? Generalnie mam maly problem poniewaz tylnie klocki oraz tarcze sa zdecydowanie pokryte rdza, chociaz warto zauwazyc ze reczny trzyma jako tako nie jest moze super mocny ale troche trzyma. tak wiec kupilam tarcze i klocki i zastanawiam sie czy dam rade sama wymienic to cudo czy lepiej udac sie do mechanika? Czy taka wymiana jest dosc trudna? Czy ewentualnie dam rade sama to wymienic czy raczej niekoniecznie?

Pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

Wymiana jest na dobrą sprawe bardzo prosta. Musisz odkręcić 1 śrube z zacisku żeby móc go otworzyć i wyjąć klocki, potem musisz odkręcić śruby które trzymają cały zacisk z jarzmem do wachacza tak by móc zdjąć tarcze. Jeżeli tarcza będzie przykręcona takimi małymi lub małą śrubka to musisz ją odkręcić po czym trzeba będzie zbić tarcze z piasty młotkiem. Jak już ją zdejmiesz to warto abyś piaste miejscach gdzie jest tarcza wyczyściła z rdzy do żywego metalu grubym papierem ściernym i przesmarowała smarem miedzianym tak by później móc bez problemu zdjąć tarcze przy ich wymianie bądź przy wymianie piasty.

Link to comment
Share on other sites

Guest MadziaQDI

a ktos mi mowil o jakis tulejkach czy cos takiego jest tam cos takiego do roboty? A jakies odpowietrzanie bo o tym tez cos slyszalam tez bede musiala zrobic?

Link to comment
Share on other sites

Jak dawno niewymieniałaś płynu hamulcowego to warto go wymienić i pewnie dlatego ktoś coś Ci mówił o odpowietrzeniu, bo podczas wymiany trzeba odpowietrzyć układ. Co do tulejek to wydaje mi się,że chodziło komuś o ślizgi na których chodzi zacisk i je trzeba wyczyścić z syfu i przesmarować smarem do zacisków.

Link to comment
Share on other sites

Witam ponownie!

Sluchajcie mam pytan kilka na temat ze tak powiem calego mechanizmu hamulcowego. Moj NX to wersja z ABS, czyli tarcze z tylu. Moj problem z hamulcami z tylu zaczal sie w zime gdy bylem na przegladzie i okazalo sie ze wlasnie hamulcy z tylu brak. Pomoglo nieco przestawienie korektorow sily hamowania-hamulce troszke sie polepszyly. Jako ze w piatek z ranca wyruszam na Mazury, postanowilem rozebrac caly zacisk, wymienic tarcze i klocki na nowe. No i co sie okazalo-ano ze tloczki w zacisku stoja i nie daly sie wcisnac. To wykrecilem tloczki z zacisku i wszytsko ladnie wymylem i wyczyscilem. No i moje pierwsze pytanie: Jak daleko mam wkrecic ten tloczek w zacisk? do oporu? No i moje drugie pytanie brzmi: na okolo tego tloczka (na zewnatrz) jest taka guma chroniaca tloczek od tego zeby nie nalecialo tam jakiegos piasku itp.. da rade to dokupic? bo po prostu jest juz to sparciale..

Acha, slyszalem ze podobno w sklepach sa do kupna zestawy reparaturek (czy jakos tak) wlasnie do hamulcy? Mozecie mi powiedziec co sie znajduje w takim zestawie, ile to kosztuje i czy warto to zakupic?

Pozdrawiam i z gory dzieki za kazda podpowiedz.

Link to comment
Share on other sites

W tym zestawie reperaturek masz właśnie wszystkie gumki a zaciski wkręcasz do oporu.

Link to comment
Share on other sites

dobra, wszystko pieknie poskladane, nasmarowane i przeczyszczone ale hamulce jak dla mnie sa slabe. Odpowietrzylem oczywiscie hamulce, ale nie wiem czy zrobilem to dobrze. Mozecie mi powiedziec jak sie odpowietrza heble w NX'ie? Slyszalem dwie wersje: jedna to po przekatne LT->PP i PT-LP a druga mowi ze zaczynamy od tylnych kol, potem przod. Zrobilem pierwszym sposobem i nie wiem czy dobrze. No i czy odpowietrza sie na zapalonym czy na zgaszonym silniku? Pedal hamulca jest troche dziwny... mianowicie jak samochod jest zgaszony wystarczy dwa razy wcisnac i jest twardy i trzyma przy samej gorze, natomiast jak wlacze silnik to bierze juz duzo nizej. Czy to wina zle odpowietrzonego uk. hamulcowego? :|

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Odpowietrzasz na zgaszonym silniku a zaczynasz od najdalszego koła od pompy czyli PT>LT>PP>LP. To,że na zgaszonym a odpalonym silniku pedał inaczej sie zachowuje to normalne, bo na odpalonym pracuje wspomaganie hamulcy.

Link to comment
Share on other sites

Tyle watpliwosci masz z tymi hamulcami... pamietaj, ze to jak to wszystko zrobisz moze uratowac Ci zycie - oby nigdy nie musialo nic ratowac. Mi w dosc sporym warsztacie (nie u pana Waldka złotej raczki) powiedzieli 50zl za usluge wymiana plynu, odpowietrzanie + ewentualne smarowanie tloczkow itp. Moze na 1 raz warto pojechac do kogos kto sie zna i sie poprzygladac.

 

Niechailbym zebys za mna jechal jak cos Ci nie pojdzie w tym skladaniu ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

witam !

jestem nowym uzytkownikiem. posuadam 100nx. ale mam z nim problem a mianowicie nie mam tylnich hamulcy dowiedziałem sie ze sa to kolektory siły hamowania niestety dzwoniłem i jezdziłem juz po kilku sklepach w warszawie nawet tych podanych na stronce nissana i nie maja czegos takiego. czy moze mi ktos podpowiedziec gdzie mozna to dostac??

Link to comment
Share on other sites

szukam i to juz dłuzszy czas dzis nawet byłem na szrotach i dotego jeden tylko od jamonczyków ale nic nie dało mieli do gti a ja porzebuje do zwykłego 1.6 na gazniku strasznie ciezko znalesc ale próbuje dalej bo w marcu przeglad :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...