Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Moje nowe przełomowe odkrycie GA16 ->> 1,8


Coobcio
 Share

Recommended Posts

Elo Elo!

Wreszcie dorwałem tłoki z QG18DE :), na szybko wytargalem ze swojego GA16DS tłoki wraz z korbami i zrobiłem małe porównanie:

 

Co najważniejsze korbowody w GA16 i QG18 są identyczne, więc mamy i taką samą średnicę sworzni :)

sworzniewKorbie.jpg

 

Po lewej dłuższy i z grubszą ścianką sworzeń z GA16 a po prawej niemalże o połowę lżejszy z QG18De (motor na nim będzie się lepiej wkręcać):

sworznie.jpg

sworznieodgory.jpg

 

Tłoczki, czyli nasza droga do zwiększenia pojemność to dzięki nim przejdziemy z 88x76 do 88x80mm :) i otrzymamy dokładnie to samo co oferuje QG18DE, różnica jak widać nie wielka:

tlokiZboki.jpg

 

A tutaj widzimy kolejne oszczędności w materiale na korzyść niższej masy (QG18De po prawej) niestety kosztem wytrzymałości... (pod jakieś porządne "dmuchanie" tzn. turbo szybko wyzioną ducha)

tlokiodspodu.jpg

 

To tak by tak pokrótce... :)

Link to comment
Share on other sites

bez sesnu... oszczędność na masie ile? 1kg? nawet nie cały pewnie... a z trwałością pewnie do d*py :) rozumiem że to będzie pierwszy GA18DE któy nie będzie żłopał oliwy :D ja się zastanawiam skąd Ty na to wszystko masz czas... :)

Link to comment
Share on other sites

wg mnie wytrzymalosc bedzie zblizona (po obejrzeniu fotek) masa pewnie tez nie wiele bedzie odbiegac na korzysc tlokoow z qg18 (mniejsza masa=mniejsza bezwladnosc ukladu korbowo-tlokowego) wiec bym nie ocenial tak tego pochopnie. powodzenia ze szlifem

Link to comment
Share on other sites

bez sesnu... oszczędność na masie ile? 1kg? nawet nie cały pewnie...

PEWNIE po to zeby była niższa masa wirująca ... a moze nie :/

 

nic Gre nie rozumiesz... jak sie juz rozkreci to zapier.... az furczy :!: :!: :!: po to ta masa :!:

Link to comment
Share on other sites

Hehe cały zestaw tłok z pierścieniami i sworzniem w przypadku QG18 jest lżejszy od GA16 o blisko 33 gramy te gramy jakby pomnożyć przez powiedzmy 10 milionów to już trochę materiału będzie :D

 

Nie nowością jest że obecnie produkowane silniki silniki są tańsze w prodkukcji kosztem mniejszych rezerw mocy do wykorzystania. Taki SR20De ma bardzo duże zapasy wytrzymałości (jest sporo przypadków gdzie chodzą one z potrojoną seryjną mocą) a np. jaki współczesny silnik tyle wytrzyma ?

 

Z drugiej strony mi to bardzo odpowiada że tłoki z QG18 są leciutkie, myślę że na potrzebny nie zbyt wydłubanego N/A wystarczająco mocne :)

Link to comment
Share on other sites

Jednym słowem turbo zakładać trzeba na 1.6 a nie na 1.8 ;)

Najbardziej cieszy że będzie mało przeróbek przy zmianie pojemności

Nowe tuleje trzeba dorabiać na zamówienie czy można dokupić i wymienić :?:

Link to comment
Share on other sites

W przyszłym tygodniu jak posprzątam w Garage i do końca rozbiorę tego GA16 to wale z nim do Autoszlifu Olszewski bowiem wchodzi w grę roztoczenie seryjnych tulei o te 4mm !! bez konieczności tulejowania, jest bowiem spory zapas materiału :)

Link to comment
Share on other sites

się okaże, odrazu zaznaczam że ani nitro ani turbo w tym aucie nie będzie, tylko N/A na poziomie ok 130KM regularnie katowane i odmulane :D

 

Trzeba przecierać szlaki bo w tym kraju wiele się nie dzieje :/

Link to comment
Share on other sites

Uszczelkę trzeba na zamówienie wykonać, wierna kopia z GA16DE tylko z większymi otworami, pan mi zrobi z miedzi, cieniusieńką która dodatkowo dopręrzy motor.

Koszt takiej uszczelki to niespełna 200zł - choć dorwę taniej :D

Link to comment
Share on other sites

Uszczelkę trzeba na zamówienie wykonać, wierna kopia z GA16DE tylko z większymi otworami, pan mi zrobi z miedzi, cieniusieńką która dodatkowo dopręrzy motor.

Koszt takiej uszczelki to niespełna 200zł - choć dorwę taniej :D

 

tu masz uszczelke po taniosci

http://moto.allegro.pl/item147638883_nissa...y_japonska.html

 

Tak ale to jest do 1.6 a tam będzie 1.8 :/

Może się szybko wypalić

Link to comment
Share on other sites

a co z glowica, tez bedzie trzeba ja poprawic conieco?? dopasowac do szerszych tuleji

pozdr

 

Słabo doczytałeś :D wszystko zostaje po staremu jedyna różnica to roztoczenie tulei

Co do głowicy to w niczym to nie będzie przeszkadzać bo w tym miejscu jest gładka część

Tylko trzeba inną uszczelkę pod głowę to zn. na szerokość roztoczonych tulei

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jak zacznę się w to bawić to dam znać, narazie $$ brak wszytko ładuje w czerwoną i srebrną...

Link to comment
Share on other sites

skok tłoka ten sam, korbowody te same, wysokość tłoków ponad sworzniem te same a dodatkowo w 1,8 są podcięcia pod zawory - więc można ostro główkę planować.

Kwestia tylko zawiezienia bloku do szlifu i wyłożenia trochę $$$...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...