Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

slizgające sprzęgło - jak podkręcic ?


komprez
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No sprawa jak w temacie jak podkrecić sprzęgło ?

 

Wiem ze w niektorych autach tak sie da a wiem napewno ze tarcza sie konczy

bo moja polowka kiedys wyjezdzala na wstecznym pod gorke i przysmarzyla ostro

sprzeglo :P a chcialbym pojezdzic jeszcze poki kasy nie dorwe na nowy komplecik :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No sprawa jak w temacie jak podkrecić sprzęgło ?

 

Jeśli jest podparte, czyli nie ma luzu na pedale, to zrób ten luz - regulacja na lince przy dźwgni łożyska oporowego. Może jeszce coś z niego wykrzesasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie odbijała linka do końca i ślizgało się sprzęgło, wyglądało na to że się kończy tarcza. Wyciągnąłem linkę, przesmarowałem WD40 i do tej pory chodzi idealnie. Jeżeli ciężko chodzi to może warto sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli linka pracuje prawidłowo to chyba musisz zbierać kase na nowe sprzęgło. :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No roznicy to ja praktycznie nie zauwazylem w pracy sprzegla :)

 

ale na linke popatrze byc moze sie blokuje cos ale zauwazylem dziwna rzecz

jesli jest mroz to gorzej idzie a jak jest cieplo to smiga prawie dobrze

oczywiscie sprzeglo lapie przy samej gorze pedala takze pewnie sie konczy :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli jest mroz to gorzej idzie a jak jest cieplo to smiga prawie dobrze

oznacza to, że linka w środku jest zasyfiona i pomiędzy pancerzem a nią są jakieś syfy które podczas mrozu zamarzają - co może doprowadzić do pęknięcia linki - należy ja przepłukać - dostać się do pancerza i wlać jakieś ciciarajstwo - choć przed zimą może to być ryzykowne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linka do wymiany - 70zł w JC Auto i po problemie, no plus regulacja żeby był wyczuwalny luz na pedale sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

u mnie slizga ale dopiero na ok 3 -4 tys obrotów ruszam normalnie zadnych zgrzytów co moze by przyczyna ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość goclawianin

witam,

mam nadzieję że to nie będzie za bardzo nie na temat...

powiedzcie Państwo co sądzicie o takim czymś: w trakcie zmiany biegów - z 1 na 2 i z 3 na 4 - oczywiście pedał sprzęgła "w podłogę" a dźwignia stawia pewien opór, tak że wydaje mi się że muszę pierwszy lub trzeci bieg lekko wyszarpnąć, to bardzo subiektywne odczucie i nie muszę w to dużo siły wkładac, ale wyraźnie czuję że mam pewien opór, czy może ktoś coś w tym temacie kiedyś ogarniał ? poradźcie czy mam się bać (np. zbiżających się kosmicznych kosztów naprawy), co to może być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"problem" może leżeć przy lewarku zmiany biegów. Nie wiem to jest tam wymyślone bo nie rozbierałem ale smarowane jest na pewno. Może zaczyna się zapiekać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

mam nadzieję że to nie będzie za bardzo nie na temat...

powiedzcie Państwo co sądzicie o takim czymś: w trakcie zmiany biegów - z 1 na 2 i z 3 na 4 - oczywiście pedał sprzęgła "w podłogę" a dźwignia stawia pewien opór, tak że wydaje mi się że muszę pierwszy lub trzeci bieg lekko wyszarpnąć, to bardzo subiektywne odczucie i nie muszę w to dużo siły wkładac, ale wyraźnie czuję że mam pewien opór, czy może ktoś coś w tym temacie kiedyś ogarniał ? poradźcie czy mam się bać (np. zbiżających się kosmicznych kosztów naprawy), co to może być ?

 

sprzeglo mzoe do konca nie lapac (tak jakbys go nie wcisnal do konca)

jak tak bedziesz jezdzil to ci sie bedzie slizgalo bo nie lapiac do konca prznosi jednak czesc momentu..

proponuje wizyte u mechanika chyba ze sam sie znasz to wyreguluj (ja bym tak zrobil ) a jak sie nie znasz to napewno na forum ktos bedzie tak mily i trzasnie fotoporadnik :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mikey_one

Cięzko wychodzące lub wchodzące biegi po jednej stronie (1 i 3 lub 2 i 4) to najczęściej wina mechanizmu lewarka lub nierówno ułożonej skrzyni na poduszkach (wybite bądź rozręcone)... skoro się nie znasz to mechanik ale bez jakichś kosmicznych kosztów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość goclawianin

i to jest fachowe info :) mechanik na razie przez telefon też wspomniał że najprawdopodobniej to poduszki, zobaczę jak i co i za ile jak się z nim spotkam, dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...