Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Migająca kontrolka AirBag i akumulator do N15 '96 siln


obiad2
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Ostatnio coś moja Almerka ma problemy z odpaleniem. Zdarzą się to bardzo żadko może z 5 raz od czasu jak ją posiadam, czyli w przeciągu 2 lat. Otóż jak ostatnio nie chciał mi silnik kręcić a żona musiała pilnie pojechać na zakupy postanowiłem zepchnąć go z górki z wrzuciłem na 2. Samochód zaskoczył, ale ostro szarpnął i wtedy zapaliła mi się kontrolna Airbag, która teraz podczas jazdy mnie wkurza. Tzn nie pali się ciągle ale miga. Jestem na 90 % przekonany, że wkradł się błąd do komputera i chciałem go zresetować, bo jak na razie odsuwam na ostatni plan wizytę w ASO, gdzie za podłączenie do kompa chcą mnie skosić 75 PLN. Wobec tego wyczytałem gdzieś na grupach, że wystarczy wyjąc akumulator na 24 godziny i mi się komputer zrestartuje. W międzyczasie podładowałem akumulator prostownikiem i po 24 godzinach podłączyłem znowu do samochodzu. Niestety światełko Airbag'a nie przestało migać. Czy ktoś mi mógłby doradzić jak to usunąć. Gdzieś jeszcze widziałem, że ktoś pisał o druciku i podłączaniu go do czegoś tak gdzie się znajdują bezpieczniki, ale nie bardzo wiem czy to tyczy się mojego przypadku.

 

Druga sprawa to chyba wymiana akumulatora, bo jak są takie problemy to najprawdopodobniej w niedalekiej przyszłości będę musiał zakupić. Sprawdzałęm w ASO to koszt 353 PLN. Gdzieś indziej zaproponowali mi za 260. Najtańczy znalazłem Centry za 210 PLN. Czy już wymienialiście, jeżeli tak to gdzie i jaki proponowalibyście mi kupić?

Może to rozrusznik? Kto i gdzie mółby mi to sprawdzić w Trójmieście.

Ps. Nie wiem jak stary jest akumulator ale wydaje mi się, że jest oryginalny bo jest produkcji japońskiej, już firmy nie pamiętam coś tam chyba Nippon.

 

Z góry dziękuję za pomoc i rady

Pozdrawiam

Adam

Link to comment
Share on other sites

Airbag ma oddzielny sterownik.

Przy szarpnieciu bardzo prawdopodobne jest ze moglo nastapic do krotkiego rozlaczenia kostki przy napinaczach pasow.

To czesty przypadek nawet kiedy do konca odsuniesz fotel.

Niestety taki blad jest zapamietywany i jesli nie znajdziesz elektronika samochodowego ktory CI zresetuje sterownik ew. usunie awarie, to czeka Cie ASO.

W Fordzie, Hondzie moglbys to zrobic samemu, w Nissanie jak mi wiadomo niestety trzeba juz ingerowac w sterownik i reset.

 

Zworka o jakiej pisales to jest diagnostyka przez komputer ale na inne obwody elektryki silnika, sondy lambda i czujnikow w aucie.

Masz opisane jako diagnostyka w "Zrob to sam" na glownej stronie klubu.

 

[ Dodano: Pon 18 Gru, 2006 12:39 ]

Aha ja mam akumulator Centry z racji ze taki juz byl zalozony przy kupnie.

Wytrzymal w tamtym roku mrozy -25 i jestem zadowolony.

Wiadomo co firma to firma ale Centra jest produktem tanim i dobrym wg mnie.

Wazna gwarancja aby byla dluga a jak wiem Centra ma na 24 miesiace.

Link to comment
Share on other sites

Wielkie dzięki za info. Czyli mam rozumieć, że powinienem podzwonić po zakładach trudniących się elektorniką w samochodzi i zapytać czy mają - no właśnie co? Urządzenie do zczytywania błędów? Nie bardzo się w tym wyznaję, tak więc z chęcią wysłucham opinii experta.

 

Z góry dzięki

 

Ps. A w temacie akumulatora możesz coś pomóc?

 

Adam

>>>Niestety taki blad jest zapamietywany i jesli nie znajdziesz elektronika samochodowego ktory CI zresetuje sterownik ew. usunie awarie, to czeka Cie ASO.

W Fordzie, Hondzie moglbys to zrobic samemu, w Nissanie jak mi wiadomo niestety trzeba juz ingerowac w sterownik i reset.

Link to comment
Share on other sites

Poszukaj kogos kto ma sprzet do resetu sterownika Airbagow.

Programator, lutownica SMD i pojecie o tym.

Najlatwiej pod haslem elektronika samochodowa, bo elektrycy to sie bawia w rozruszniki/alternatory.

Link to comment
Share on other sites

Obdzowniłem elektorników w Gdańsku i cienko z nimi, albo jeden nie robi albo drugi chce 80 zlotych, czyli więcej niż w ASO. Cholera to takie skomplikowane? Może jest jakieś urządzenie do naprawiania blędów, które kosztowałoby ze 100 i miałbym na przyszłość. Coś takiego gdzieś w internecie widziałem, ale nie jestem pewien czy robi to restart airbagu. Jak myślisz?

 

Poszukaj kogos kto ma sprzet do resetu sterownika Airbagow.

Programator, lutownica SMD i pojecie o tym.

Najlatwiej pod haslem elektronika samochodowa, bo elektrycy to sie bawia w rozruszniki/alternatory.

Link to comment
Share on other sites

Jesli 80 za reset to powiem szczerze ze w Wawie mniej bys nie zaplacil.

Reset to wgranie softu od nowa programatorem.

Zlaczy pod komp do tego sprzetu raczej nie doswiadczysz.

Pozniej z ciekawosci sprawdze na jednej stronce z takim sprzetem.

Link to comment
Share on other sites

Fajnie, może jednak uda się coś znaleźć złączkę jaką mogę podłączyć do laptopa, no ale jak mniemam jeśli nawet uda się znaleźć złączkę będę potrzebował softu, którego najprawdopodobniej nikt nie ma oprócz ASO, czy może się mylę?

Adam

Pozniej z ciekawosci sprawdze na jednej stronce z takim sprzetem.
Link to comment
Share on other sites

No cóż z racji końca roku i chwilowego braku gotówki przyjdzie mi trochę pojeździć z migoczącą diodą. Mam nadzieję, że nic mi się nie rozpierniczy jak tego zaraz nie naprawię i że poduszki odpukać w niemalowane zadziałają gdyby coś się miało wydarzyć?

 

Zycze WESOŁYCH ŚWIAT I SZAMPAŃSKIEJ IMPREZY SYLWESTROWEJ

Szukalem, szukalem na roznych stronach i wydaje sie ze pozostaje ktos z programatorem/interfejsem do sterownika poduszek w skrocie najlatwiej ASO.
Link to comment
Share on other sites

W Primerze błąd poduszek kasuje się tak: przekręcasz kluczyk w stacyjce az zapalą się kontrolki, czekasz aż kontrolka poduszek zgaśnie cofasz kluczyk i tak kilka razy. Potem odpalasz auto i poduszki już się nie świecą. Z tego co wiem to w almerze tez tym sposobem można skasować błąd.

 

pozdro, napisz czy pomogło

Link to comment
Share on other sites

Takim sposobem ustala sie pozycje jalowa przepustnicy.

Jesli jednak ta sekwencja podobnie dziala na komp. poduszek to dobrze wiedziec na przyszlosc :) Sprawdz i napisz Nam.

Aha jesli Ci ten blad nagle wyrzucilo to sprawdz dobrze kostki pod fotelami przednimi, tam zazwyczaj laczy sie kostkami napinacze i one powoduja takie awarie.

Link to comment
Share on other sites

Takim sposobem ustala sie pozycje jalowa przepustnicy.

Jesli jednak ta sekwencja podobnie dziala na komp. poduszek to dobrze wiedziec na przyszlosc :) Sprawdz i napisz Nam.

Aha jesli Ci ten blad nagle wyrzucilo to sprawdz dobrze kostki pod fotelami przednimi, tam zazwyczaj laczy sie kostkami napinacze i one powoduja takie awarie.

 

W primerze dziala tez na poduszki, w almerze chyba tez bo kiedyś komus z forum napisałem żeby tak zrobił i poskutkowało, tylko nie pamietam czy to byla almera n15 czy n16.

Link to comment
Share on other sites

Z tego co wiem to napinacze maja tylko wersje z dwoma poduszkami (kierowcy i pasazera) z jedna poduszka kierowcy nie bylo napinaczy.

Link to comment
Share on other sites

Odnośnie akumulatora - mam N15 '97 teraz dopiero zmieniłem akumulator na nowy.

Poprzedni był od nowości japonski - 9 lat !!!!!!!! Kupiłem firmy MOLL [D] 55Ah 420A pr.roz. [górna półka w europie za 220 zł ].

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest tecmax
W Primerze błąd poduszek kasuje się tak: przekręcasz kluczyk w stacyjce az zapalą się kontrolki, czekasz aż kontrolka poduszek zgaśnie cofasz kluczyk i tak kilka razy. Potem odpalasz auto i poduszki już się nie świecą

 

W Almerze 2004 1.8 taka kombinacja działa i anuluje błędy AIR BAGU, (kontrolka nie świeci)

Link to comment
Share on other sites

Guest Stranger
zapaliła mi się kontrolna Airbag, która teraz podczas jazdy mnie wkurza.

Może trochę OT, ale tak mi się przypomniało, że ostatnio stojąc na jakichś światłach studiowałem "instrukcję obsługi" airbagów, jaka umieszczona jest na osłonie przeciwsłonecznej. I tam jak Byk stoi napisane, że nawet gdyby nie było z nimi nigdy problemów, to po 10 latach należy poddać układ kontroli sprawności.

Twoje auto już 10 lat skończyło...

Link to comment
Share on other sites

zapaliła mi się kontrolna Airbag, która teraz podczas jazdy mnie wkurza.

Może trochę OT, ale tak mi się przypomniało, że ostatnio stojąc na jakichś światłach studiowałem "instrukcję obsługi" airbagów, jaka umieszczona jest na osłonie przeciwsłonecznej. I tam jak Byk stoi napisane, że nawet gdyby nie było z nimi nigdy problemów, to po 10 latach należy poddać układ kontroli sprawności.

Twoje auto już 10 lat skończyło...

 

W instrukcji do Micra K11 2000r znalazłem:

Układ SRS (poduszka powietrzna, napinacze) Kontrola po 10 latach, każda następna co 2 lata

Może warto to zrobić??

Link to comment
Share on other sites

No niestety próbowałem 10 razy przekręcać kluczyk bez włączania samochodu, później przekręcałem kluczyk z wyjęciem ze stacyjki i niestety lampka nie zgasła. Piszę jak ktoś ma N15 i chciałby z tego sposobu skorzystać. Problem jest chyba w tym, że jak lampka Airbagów po przekręceniu kluczyka gaśnie to za 1 sekundę zaczyna migać. Czyli przed rozruchem już to miganie się zaczyna. No nic nie pozostaje mi nic innego jak udać sie do ASO zgodnie z Waszą radą i wymogami sprawdzenia układu poduszek.

 

Wielkie dzięki za pomoc

Pozdrawiam

Adam

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Benitez
W Primerze błąd poduszek kasuje się tak: przekręcasz kluczyk w stacyjce az zapalą się kontrolki, czekasz aż kontrolka poduszek zgaśnie cofasz kluczyk i tak kilka razy. Potem odpalasz auto i poduszki już się nie świecą. Z tego co wiem to w almerze tez tym sposobem można skasować błąd.

 

pozdro, napisz czy pomogło

 

Wlasnie sprawdzilem to w primerce 2000r i działa.Kontrolka juz sie nie swieci. Koledze w almerze nie zadzialalo, bo pewnie ma problem stały w układzie airbagu. Sposob skutkuje, jesli blad nastapil poprzez krotkie zwarcie gdzies przy kostce podczas np ruszania siedzeniem. Natomiast, jesli np kabel pękł gdzies przy kostce, to ten sposob nie zadziala i trzeba sprawdzic wszystkie kable airbagów.

Link to comment
Share on other sites

Guest krzyck

Poniżej masz opis jak usunąć ten problem:

 

Wywołanie kodów:

Wyłączyć zapłon.

Otworzyć drzwi kierowcy, odnaleźć wyłącznik krańcowy.

Włączyć zapłon.

Nacisnąć wyłącznik krańcowy 5 razy w ciągu 7 sekund.

Liczyć mignięcia lampki SRS. Dłuższe mignięcia to pierwsza cyfra kodu, krótkie to druga cyfra kodu. Każdy kod jest powtórzony.

 

Kasowanie kodów:

Przeprowadzić procedurę odczytu kodów.

Kody są kasowane po wyłączeniu zapłonu.

 

Tabela kodów usterek:

11 Czujnik zderzeń czołowych

12 Poduszka kierowcy

 

U mnie to poskutkowało i kontrolka przestała świecić.

A jeśli to nie pomoże posprawdzaj wszystkie połączenia i złącza idące od centralki, bo może jakiś przewód jest uszkodzony, albo coś nie łączy i wtedy znów procedura kasowania błędów.

Link to comment
Share on other sites

dokładnie tajk jak pisze Krzyck, z tym, ze jesli masz rozłączoną kostke lub walnięty czujnik po przeresetowaniu znów pojawi się miganie kontrolek dopóki nie usuniesz błędu.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Poniżej masz opis jak usunąć ten problem:

 

Wywołanie kodów:

Wyłączyć zapłon.

Otworzyć drzwi kierowcy, odnaleźć wyłącznik krańcowy.

Włączyć zapłon.

Nacisnąć wyłącznik krańcowy 5 razy w ciągu 7 sekund.

Liczyć mignięcia lampki SRS. Dłuższe mignięcia to pierwsza cyfra kodu, krótkie to druga cyfra kodu. Każdy kod jest powtórzony.

 

Kasowanie kodów:

Przeprowadzić procedurę odczytu kodów.

Kody są kasowane po wyłączeniu zapłonu.

 

Tabela kodów usterek:

11 Czujnik zderzeń czołowych

12 Poduszka kierowcy

 

U mnie to poskutkowało i kontrolka przestała świecić.

A jeśli to nie pomoże posprawdzaj wszystkie połączenia i złącza idące od centralki, bo może jakiś przewód jest uszkodzony, albo coś nie łączy i wtedy znów procedura kasowania błędów.

 

 

stary po prostu zasłużyłeś na zaj.......ie duże i zimne piwo dopiero co sprawdziłem ten sposób i działa już kontrolka poduch nie miga :one: :one: :diabel: :D:D

Link to comment
Share on other sites

Guest donaldzik
Poniżej masz opis jak usunąć ten problem:

 

Wywołanie kodów:

Wyłączyć zapłon.

Otworzyć drzwi kierowcy, odnaleźć wyłącznik krańcowy.

Włączyć zapłon.

Nacisnąć wyłącznik krańcowy 5 razy w ciągu 7 sekund.

Liczyć mignięcia lampki SRS. Dłuższe mignięcia to pierwsza cyfra kodu, krótkie to druga cyfra kodu. Każdy kod jest powtórzony.

 

Kasowanie kodów:

Przeprowadzić procedurę odczytu kodów.

Kody są kasowane po wyłączeniu zapłonu.

 

Tabela kodów usterek:

11 Czujnik zderzeń czołowych

12 Poduszka kierowcy

 

jestem konkretny laik a kto pyta nie błądzi zatem co to jest ten wyłącznik krańcowy i co dalej zrobić z tymi kodami?? z góry dzięki za odpowiedz

Link to comment
Share on other sites

czujnik otwarcia drzwi tak zwany ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...