Guest lukes Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 Witam. Problem poruszałem już kilka miesięcy temu. dotyczył on dużego spalania paliwa-benzyny. Działo sie to prze dawanie całyczas bogatej mieszanki paliwa. Sonda lambda miała całyczas napięcie ok0,85 V. P długim czasie udało się to naprawić. Okazało się że przepływomierz był bardzo zabrudzony i przepustnica. Teraz jest ok sonda pracuje tak jak należy. Jednak samochód dalej pali dużo -12,5 litra benzyny cykl głównie miejski. Zauważyłem jeszcze że jest problem z obrotami- po odpaleniu zimnego silnika dosyć długo chodzi na ssaniu. Nawet po nagrzniu silnika obroty po puszczeniu gazu zatrzymują się na 1tyś. i dopiero po kilku sekundach spadają do 0,8tyś. jeżeli ktoś ma pomysł to bardzo prosze o rade. pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MaciekMPS1 Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 Witam, w mojej P12 też 1,6 109 KM po 70 tyś wyciągnął się Łańcuch rozrządu i to bylo od dluższego czasu odpowiedzialne za wysokie spalanie 10-11 a wcześniej 8,5 średnio . Tak więc może to warto sprawdzić ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lukes Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 gdyby to był łańcuch to spalanie wysokie byłoby na benzynie i na gazie. a na gazie pali w normie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maacieq Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 mi tez w cyklu 100% miejskim na w miarę krótkich odcinkach pali czasami ponad 11l. wydaję mi się że w trasie dużo dużo mniej... A ile pali tego gazu ?? mniej niż benzyny?? Też miałęm wszystko czysczone nic się nie zmieniło... może autodiagnostykę sondy??? poczytaj poprzednie posty te obroty to normalka (po czyszczeniu pewnie to dla Ciebie szok ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lukes Posted December 20, 2006 Share Posted December 20, 2006 gazu pali ok 10-11 l w mieście Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kmink Posted December 20, 2006 Share Posted December 20, 2006 ja mam p11 gt i kilka p11ek z sr20de obiechałem i wszystkie paliły w mieście latem ok 9-10l/100km teraz jak sie zimno zrobiło to moje autko i 13potrafi bez problemu wziaść jezdze na odcinku 4/5km potem spalanie spada napisz jaką masz instalke i jak masz zapłon ustawiony Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lukes Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 instalacje mam brc just ale to nieważne bo od miesiąca ją wywaliłem - wywaliłem mikser, zwężke na dolocie. teraz jeździ tylko na benzynie. co do zapłonu to jeszcze niesprawdzałem. a może mieć to taki duży wpływ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest greg76 Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 kup smt6 przyjedz do Wawy Coobcio ci podepnie i wystroi i bedzie palil znow jak dawniej! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vitos Posted December 28, 2006 Share Posted December 28, 2006 Witam wszystkich. Mam Primerę 1.6 16V Invitation 1993 r. od września. Jeżdżę głównie w mieście. Jestem w sumie zadowolony ale od samego początku coś podejrzanie często zapalała się rezerwa i w końcu postanowiłem sprawdzić ile (tak na prawdę) pali moja Nyska. No i prosiłem się to i się doigrałem: Przy pierwszym teście ze stanu Full po 245 km dolałem 30l co dało ok. 12,2l/100km (w mieście) - jeszcze ujdzie ... jest zima, miasto, może i tyle może spalać (pomyślałem), ale ostatnio dosłownie straciłem przytomność po zatankowaniu. Ze stanu Full Po 98 km dolałem 13,85l ... aż tak ciężkiej nogi to ja nie mam. Sprawdzany był komputer i sonda i według "fachowców" wszystko jest ok. Postawili diagnozę, że mam sprzęgło dobite (a żeby to sprawdzić to chyba sami mi je dobili bo od ich eksperymentów tak śmierdziało spalenizną, że szok) Proszę doradźcie, pomóżcie, czego to może być przyczyna??? Jesteście moją ostatnią deską ratunku, a więc: RATUNKU!!! P.S. Jestem też ciekaw waszej opinii co do pomysłu z założeniem instalacji gazowej. Czy nie zniszczę samochodu wstawiając gaz? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
limak.s Posted December 28, 2006 Share Posted December 28, 2006 Witam, co do spalania to moja pali podobnie a co do gazu to właśnie, dlatego założyłem gaz. Instalacje mam już prawie 2 lata i sprawuje się od początku idealnie. Kiedy będziesz robił regularne przeglądy to wszystko będzie jak należy. Co do osiągów i zużywania się auta to żeby coś się zmieniło od początku nie zauważyłem a osiągi są prawie takie same jak na benzynie, ale tu też duże znaczenie ma, kto zakłada gaz i jaka ta instalacja jest. Gazu pali w cyklu mieszanym około 12 l/100km i jak na razie jak utrzyma się cena gazu jeszcze się to opłaca. Ja po takim czasie jestem zadowolony i jak najbardziej polecam zagazowanie Nyski. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kmink Posted December 28, 2006 Share Posted December 28, 2006 Witam wszystkich...................................................................... moze ciutke za dużo ci pali bo katalizator jest przytkany, moja GT jak jeżdze tylko po wrocławiu to pali tak 10-13l/100km latem mniej o jakieś 1/2l/100km jak jeżdze po wałbrzychu to teraz mi pali ok 9l/100km jeszcze więcej jak 10l nie było Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vitos Posted December 29, 2006 Share Posted December 29, 2006 ooo pomysł z katalizatorem ... fajnie sprawdzę to. Dzięki Aproppos gazu to też fajnie, mam już opinię użytkowników Nyski i to pozytywną. Do tej pory jedyne co słyszałem na temat wstawiania gazu do Nissana ponad 10-letniego to teksty typu "...Zniszczysz silnik..." lub "...Jak ci strzeli to się przekonasz że nie warto..." Dziękuję Wam... aczkolwiek dalsze pomysły mile widziane :064: P.S. Życzę Wszystkim Szczęśliwego Nowego Roku i Spełnienia Wszystkich marzeń, a wasze samochody niech was zadziwiają (pozytywnie oczywiście) każdego dnia. :mikolaj: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kmink Posted December 29, 2006 Share Posted December 29, 2006 ja robie 30-40tys km rocznie i z moich wyliczeń przez ok 1,5roku instalacja by sie dopiero zwróciła wiec jak dla mnie lipa jak auto na 3lata kupuje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maacieq Posted December 29, 2006 Share Posted December 29, 2006 mi szkoda silnika po prostu, jeżdzi na synteyku 5w 40 (!) od nowości i mu z tym bardzo dobrze, szkoda mi mu cokolwiek zmieniać po 200kkm... mi nawet sekwencja by się po roku zwróciła, ale benzyna zdrożeje... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lukes Posted December 29, 2006 Share Posted December 29, 2006 troche z innej beczki. zatankowałem dzisiaj do pełna na statoilu 98 bezsiarkową i........... po 2 minutach wiedziałem że źle zrobiłem. jeździ na tym paliwie dużo słabiej niż na benzynce od wschodnich sąsiadów którą przywozi znajomy za niecałe 3 zł. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BIAŁY Posted January 4, 2007 Share Posted January 4, 2007 W mojej nysce W10 też walcze z wyskoim spalaniem ostatnio wyszlo mi równe 12l/100 km w czyklu mieszanym 50% miasto i 50% poza miastem. A jeżdze delikatnie i juz nie wiem co mam zrobić. Pomożcie!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pers Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 Ludzie dzisiaj się trochę zdołowałem, zacznę od tego że samochód mi szarpał i skakał przy lekkim gazie,na cięższym tego już nie ma. Aha, mam Sunny coupe z silnikiem 1.6 12V GA16i. Wymieniłem wczoraj świece i filtr powietrza. było potem już ok, wszytsko chodziło dobrze i nic sie nie działo. Dzisiaj rano zapalam i jade i znowu szarpie jak głupi, nawet gaśnie na biegu jałowym. a obroty czasem dochodzą do 3500. Ale najlepsze jest to że zatankowałem 16 litrów i zrobiłem niewiele ponad 100 km i to na autostradzie gdzie nie jechałem szybciej jak 120 km/h. Wkurwiłem się bo takiego czegoś nie było, nie wiem co się dzieje. Filtr paliwa nowy, kable i cała reszta też. Szukałem po forum ale nie znalazłem tego co mnie interesuje. ma ktoś jakiś patent na to ,co to moze być?? :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maniek86 Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 ja w swojej primerce mialem tak samo ja ty kilka razy temperatura na dworzu 5 stopni silnik nie rozgrzny a tu na drugim trzecim biegu szarpie też nie wiedziałem co to ale po chwili zorjętowalem się że mam klimatyzację wlączoną i to przez nią tak szarpalo nie wiem może i to samo u ciebie się stalo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pers Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 po chwili zorjętowalem się że mam klimatyzację wlączoną i to przez nią tak szarpalo nie wiem może i to samo u ciebie się stalo maniek86, sęk w tym że takiego luksusu jak klima to w moim nie montowali Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.