Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

CIĄG DALSZY Z WYSOKIM SPALANIEM


Guest lukes
 Share

Recommended Posts

Witam. Problem poruszałem już kilka miesięcy temu. dotyczył on dużego spalania paliwa-benzyny. Działo sie to prze dawanie całyczas bogatej mieszanki paliwa. Sonda lambda miała całyczas napięcie ok0,85 V. P długim czasie udało się to naprawić. Okazało się że przepływomierz był bardzo zabrudzony i przepustnica. Teraz jest ok sonda pracuje tak jak należy. Jednak samochód dalej pali dużo -12,5 litra benzyny cykl głównie miejski.

Zauważyłem jeszcze że jest problem z obrotami- po odpaleniu zimnego silnika dosyć długo chodzi na ssaniu. Nawet po nagrzniu silnika obroty po puszczeniu gazu zatrzymują się na 1tyś. i dopiero po kilku sekundach spadają do 0,8tyś.

jeżeli ktoś ma pomysł to bardzo prosze o rade.

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest MaciekMPS1

Witam, w mojej P12 też 1,6 109 KM po 70 tyś wyciągnął się Łańcuch rozrządu i to bylo od dluższego czasu odpowiedzialne za wysokie spalanie 10-11 a wcześniej 8,5 średnio .

Tak więc może to warto sprawdzić !

Link to comment
Share on other sites

mi tez w cyklu 100% miejskim na w miarę krótkich odcinkach pali czasami ponad 11l. wydaję mi się że w trasie dużo dużo mniej... A ile pali tego gazu ?? mniej niż benzyny?? Też miałęm wszystko czysczone nic się nie zmieniło... może autodiagnostykę sondy??? poczytaj poprzednie posty te obroty to normalka (po czyszczeniu pewnie to dla Ciebie szok :D )

Link to comment
Share on other sites

ja mam p11 gt i kilka p11ek z sr20de obiechałem i wszystkie paliły w mieście latem ok 9-10l/100km teraz jak sie zimno zrobiło to moje autko i 13potrafi bez problemu wziaść jezdze na odcinku 4/5km potem spalanie spada

 

napisz jaką masz instalke i jak masz zapłon ustawiony

Link to comment
Share on other sites

instalacje mam brc just ale to nieważne bo od miesiąca ją wywaliłem - wywaliłem mikser, zwężke na dolocie. teraz jeździ tylko na benzynie. co do zapłonu to jeszcze niesprawdzałem. a może mieć to taki duży wpływ?

Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich.

Mam Primerę 1.6 16V Invitation 1993 r. od września. Jeżdżę głównie w mieście.

Jestem w sumie zadowolony ale od samego początku coś podejrzanie często zapalała się rezerwa i w końcu postanowiłem sprawdzić ile (tak na prawdę) pali moja Nyska.

No i prosiłem się to i się doigrałem:

Przy pierwszym teście ze stanu Full po 245 km dolałem 30l co dało ok. 12,2l/100km (w mieście) - jeszcze ujdzie ... jest zima, miasto, może i tyle może spalać (pomyślałem), ale ostatnio dosłownie straciłem przytomność po zatankowaniu. Ze stanu Full Po 98 km dolałem 13,85l ... aż tak ciężkiej nogi to ja nie mam.

Sprawdzany był komputer i sonda i według "fachowców" wszystko jest ok.

Postawili diagnozę, że mam sprzęgło dobite (a żeby to sprawdzić to chyba sami mi je dobili bo od ich eksperymentów tak śmierdziało spalenizną, że szok)

Proszę doradźcie, pomóżcie, czego to może być przyczyna???

Jesteście moją ostatnią deską ratunku, a więc: RATUNKU!!!

P.S. Jestem też ciekaw waszej opinii co do pomysłu z założeniem instalacji gazowej. Czy nie zniszczę samochodu wstawiając gaz?

Link to comment
Share on other sites

Witam, co do spalania to moja pali podobnie a co do gazu to właśnie, dlatego założyłem gaz. Instalacje mam już prawie 2 lata i sprawuje się od początku idealnie. Kiedy będziesz robił regularne przeglądy to wszystko będzie jak należy. Co do osiągów i zużywania się auta to żeby coś się zmieniło od początku nie zauważyłem a osiągi są prawie takie same jak na benzynie, ale tu też duże znaczenie ma, kto zakłada gaz i jaka ta instalacja jest. Gazu pali w cyklu mieszanym około 12 l/100km i jak na razie jak utrzyma się cena gazu jeszcze się to opłaca. Ja po takim czasie jestem zadowolony i jak najbardziej polecam zagazowanie Nyski. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich.

.....................................................................

 

moze ciutke za dużo ci pali bo katalizator jest przytkany, moja GT jak jeżdze tylko po wrocławiu to pali tak 10-13l/100km latem mniej o jakieś 1/2l/100km jak jeżdze po wałbrzychu to teraz mi pali ok 9l/100km jeszcze więcej jak 10l nie było

Link to comment
Share on other sites

ooo pomysł z katalizatorem ... fajnie sprawdzę to. Dzięki

Aproppos gazu to też fajnie, mam już opinię użytkowników Nyski i to pozytywną. Do tej pory jedyne co słyszałem na temat wstawiania gazu do Nissana ponad 10-letniego to teksty typu "...Zniszczysz silnik..." lub "...Jak ci strzeli to się przekonasz że nie warto..."

Dziękuję Wam... aczkolwiek dalsze pomysły mile widziane :064:

 

P.S. Życzę Wszystkim Szczęśliwego Nowego Roku i Spełnienia Wszystkich marzeń, a wasze samochody niech was zadziwiają (pozytywnie oczywiście) każdego dnia. :mikolaj:

Link to comment
Share on other sites

ja robie 30-40tys km rocznie i z moich wyliczeń przez ok 1,5roku instalacja by sie dopiero zwróciła wiec jak dla mnie lipa jak auto na 3lata kupuje

Link to comment
Share on other sites

mi szkoda silnika po prostu, jeżdzi na synteyku 5w 40 (!) od nowości i mu z tym bardzo dobrze, szkoda mi mu cokolwiek zmieniać po 200kkm... mi nawet sekwencja by się po roku zwróciła, ale benzyna zdrożeje...

Link to comment
Share on other sites

troche z innej beczki. zatankowałem dzisiaj do pełna na statoilu 98 bezsiarkową i........... po 2 minutach wiedziałem że źle zrobiłem. jeździ na tym paliwie dużo słabiej niż na benzynce od wschodnich sąsiadów którą przywozi znajomy za niecałe 3 zł.

Link to comment
Share on other sites

W mojej nysce W10 też walcze z wyskoim spalaniem ostatnio wyszlo mi równe 12l/100 km w czyklu mieszanym 50% miasto i 50% poza miastem.

A jeżdze delikatnie i juz nie wiem co mam zrobić.

Pomożcie!!!!

Link to comment
Share on other sites

Ludzie dzisiaj się trochę zdołowałem, zacznę od tego że samochód mi szarpał i skakał przy lekkim gazie,na cięższym tego już nie ma. Aha, mam Sunny coupe z silnikiem 1.6 12V GA16i. Wymieniłem wczoraj świece i filtr powietrza. było potem już ok, wszytsko chodziło dobrze i nic sie nie działo. Dzisiaj rano zapalam i jade i znowu szarpie jak głupi, nawet gaśnie na biegu jałowym. a obroty czasem dochodzą do 3500. Ale najlepsze jest to że zatankowałem 16 litrów i zrobiłem niewiele ponad 100 km i to na autostradzie gdzie nie jechałem szybciej jak 120 km/h. Wkurwiłem się bo takiego czegoś nie było, nie wiem co się dzieje. Filtr paliwa nowy, kable i cała reszta też. Szukałem po forum ale nie znalazłem tego co mnie interesuje. ma ktoś jakiś patent na to ,co to moze być?? :/

Link to comment
Share on other sites

Guest maniek86

ja w swojej primerce mialem tak samo ja ty kilka razy

temperatura na dworzu 5 stopni silnik nie rozgrzny

a tu na drugim trzecim biegu szarpie też nie wiedziałem co to

ale po chwili zorjętowalem się że mam klimatyzację wlączoną i to przez nią tak szarpalo nie wiem może i to samo u ciebie się stalo

Link to comment
Share on other sites

po chwili zorjętowalem się że mam klimatyzację wlączoną i to przez nią tak szarpalo nie wiem może i to samo u ciebie się stalo
maniek86, sęk w tym że takiego luksusu jak klima to w moim nie montowali :D
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...