Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] Kłopot z otwarciem tylnej klapy


Guest Cin3k
 Share

Recommended Posts

Witam!

Mam pewien problem. Dzisiaj z rana wystapil problem z otwarciem tylnej klapy w mojej Primerce. Po kliknieciu guzika na pilocie wszystkie drzwi zostaly odblokowane poza klapa bagaznika :( . Sytuacja o tyle jest dziwna, ze podczas otwierania badz zamykania auta z pilota, slychac ze silownik w tylnej klapie pracuje a mimo to klapy nie da sie podniesc. Ma ktos moze pomysl co moglo "szlag trafic" ??

Pozdrawiam...

Cin3k

Link to comment
Share on other sites

Witam!

Mam pewien problem. Dzisiaj z rana wystapil problem z otwarciem tylnej klapy w mojej Primerce. Po kliknieciu guzika na pilocie wszystkie drzwi zostaly odblokowane poza klapa bagaznika :( . Sytuacja o tyle jest dziwna, ze podczas otwierania badz zamykania auta z pilota, slychac ze silownik w tylnej klapie pracuje a mimo to klapy nie da sie podniesc. Ma ktos moze pomysl co moglo "szlag trafic" ??

Pozdrawiam...

Cin3k

 

Jak czasami pojeżdże po dołkach to tylna klapa też się nie otwiera, wtedy zamykam i ponownie otwieram drzwi i klapa juz się otwiera. Spróbuj może poskutkuje.

Link to comment
Share on other sites

Niestety, nie pomoglo :( . Probowalem zamykac i otwierac auto kilkanascie razy, a w akcie desperacji nawet "przeciagnalem" Primke po wybojach - bez efektu. Chyba problem jest powazniejszy niz sie wydaje.

Link to comment
Share on other sites

Guest gorally

witam,

 

niedawno sie o to samo pytałem, ale bez odpowiedzi:

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=23878

co prawda moja to hatchback, ale pewnie rozwiązanie podobne, jako że rozebrałem klape to coś ci mogę podpowiedzieć:

czyli albo ci sie zepsuło takie metalowe cięgło (widoczne na fotce w moim poście), albo silniczek napędzający ślimaka (tak jak prawdopodobnie u mnie - jakby ktoś cos wiecej wiedział na ten temat to plissss odp w moim lub w tym wątku)

Nie wiem jak wygląda zamek w kombi, ale u mnie pomaga otwieranie kluczykiem, choć też w skomplikowany sposób, czyli najpierw przekręcam kluczyk a dopiero potem wciskam przycisk

 

 

Pozdrawiam

 

Jacol

Link to comment
Share on other sites

Witam ponownie.

Dobralem sie dzisiaj do tylnej klapy i wiadomo juz co jest przyczyna. Mianowicie peknieciu ulegl metalowy element poruszany za pomoca dzwigni zamka centralnego odpowiadajacy za mozliwosc otwarcia klapy po otwarciu z pilota i wcisnieciu przycisku na klapie :( . Ponizej fotki:

1.Powinno byc tak: 85e9dbc2c01cdae2m.jpg

2.Niestety obecnie wyglada to tak: bb45334d0da7b590m.jpg

 

Moze orientuje sie ktos czy jest mozliwosc dokupienia poszczegolnych czesci do zamka czy trzeba kupowac kompletny zamek??

 

Pozdrawiam Cin3k

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Guest yahoo

I jak dokupiłeś sobie części. Jeśli tak to gdzie znalazłeś ??

 

Ja chciałem się podzielić moim wczorajszym niezbyt miłym, ale za to pouczającym doświadczeniem (WP11 1998r.). Mianowicie wczoraj otworzyłem tylną klapę i .............. już jej nie nie mogłem zamknąć !!!!!!!! Zamek nie powodował blokowania klapy !!!!! I co dalej robić ?? Całe szczęście wcześniej wymieniałem u siebie klapę więc wiedziałem jak ją szybko i sprawnie "rozebrać".

Po rozebraniu i wyjęciu zamka, nie zauważyłem żadnych mechanicznych uszkodzeń. Co jest? Zacząłem oglądać cały mechanizm zamka. Po zapoznaniu się z budową zamka, zacząłem grzebać. No i wyobraźcie sobie że nagle z mechanizmu zamka wyleciały jakieś kruszynki (nie wiem czy były to kamyczki, czy może jakieś kruszynki metalu, zbyt bardzo się spieszyłem żeby się temu przyglądać). Wziąłem jeszcze dmuchnąłem pare razy w mechanizm zamka i zaczął działać bez najmniejszych problemów :):) a ja mogłem zamknąć auto i ze spokojem oddalić się na boisko Football'owe ;);)

 

Mam nadzieję że moje doświadczenie z tylnym zamkiem w WP11 zaoszczędzi Wam drodzy użytkownicy "kombiaków" nerwów i czasu ;);)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Ruski

Witam u mnie zrobiło sie to samo tez pękło i lipa zrobiłeś coś z tym ? ja jutro jadę to pospawać może się uda ale na dodatek to jak włożę kluczyk to sie nie chce przekręcic nie wiem dlaczego a działo normalnie przed złamaniem

napisz czy coś wymyśliłeś

pozd Ruski

 

[ Dodano: Sro 01 Sie, 2007 19:18 ]

Witam ponownie ! Skleiłem ten element bo zespawać sie nie dało albo słaby fachowiec był tak czy siak skleiłem distalem i fajnie trzyma i nawet działa ale teraz zdazył sie inny problemik mianowicie otwieranie klapy działa tylko z pilota a z kluczuka nie .Jesli włoże kluczyk do zamka to nie mogę przekręcic może mi ktoś pomóc w tej kwestii ??

POzd

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

U mnie niestety pękł ten biały plastikowy element cięgła od siłownika i bagażnik otwiera się tylko z kluczyka.

 

Wie ktoś może gdzie takie cudo kupić?

Link to comment
Share on other sites

Siedziba firmy miesci sie w okolicach Radzynia Podl. (lubelskie)

Wygnanów 148 , gm. Czemierniki

 

Kontakt:(083) 352 94 20 -wieczorem

506 982 330

693 152 109

e-mail : cezar.n@onet.pl

 

Teraz moja opinia:

Firma specjalizuje się tylko i wyłącznie w sprzedazą częśći Nissana ze sprowadzanych aut z zachodu.

Prowadzący ma pojęcie o Nissanach i może co nieco pomóc w rozwiązaniu problemu.

Co ważne przynajmniej mnie nie wciskał kitu przy wyborze części (odradzał zbyt zużytą część którą chciałem zdemontować z rozbitego auta).

Ciężko do nich trafić więc lepiej się skontaktować telefonicznie.

Pomimo sporej odległości dla niektórych, naprawdę warto ich odwiedzić bo wybór częśći powala na kolana.

Ceny myślę że atrakcyjne.

Podobno wystawiają się też na Allegro

 

 

To akurat wypowiedz innego uzytkownika forum niz moja ale ja osobiscie tez robilem tam zakupy i maja naprawde duzo czesci do nissanow.

 

Warto zapytac jedyne co boli ze Ty to Pomorskie a my Lubelskie ale podobno wysylkowa sprzedaz tez wchodzi w gre.

Link to comment
Share on other sites

Siedziba firmy miesci sie w okolicach Radzynia Podl. (lubelskie)

Wygnanów 148 , gm. Czemierniki

 

Kontakt:(083) 352 94 20 -wieczorem

506 982 330

693 152 109

e-mail : cezar.n@onet.pl

 

Nestor, wielkie dzięki za namiar.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Witam ponownie.

Dobralem sie dzisiaj do tylnej klapy i wiadomo juz co jest przyczyna. Mianowicie peknieciu ulegl metalowy element poruszany za pomoca dzwigni zamka centralnego odpowiadajacy za mozliwosc otwarcia klapy po otwarciu z pilota i wcisnieciu przycisku na klapie :( . Ponizej fotki:

1.Powinno byc tak: 85e9dbc2c01cdae2m.jpg

2.Niestety obecnie wyglada to tak: bb45334d0da7b590m.jpg

 

Moze orientuje sie ktos czy jest mozliwosc dokupienia poszczegolnych czesci do zamka czy trzeba kupowac kompletny zamek??

 

Pozdrawiam Cin3k

 

Czy ktoś wie, czy można dokupić ten metalowy element, ktory się ułamuje w zamku klapy w kombi, osobno i za ile? Na allegro chcą 80 zł za cały zamek

Link to comment
Share on other sites

Na pewno nikt się nie bawi w takie detale na złomie. Możesz spytać w naszym lubelskim "tesco" ale marne szanse

Przykładowe ogłoszenie, masz tam podane numery telefonów a szrot wyłącznie z Nissanami http://allegro.pl/item717200903_primera_p_11_rozbiorka_drzwi.html

Link to comment
Share on other sites

Guest michalplock

mam to samo tylko na szczescie czasami sie otworzy ... zdjecia nie zrobilem ale rozebralem tyl (hatchback) zamek centralny dziala ci na 100% jak slyszysz ze sie otwiera, obstawiam tak jak u mnie ... kiedy naciskasz przycisk od otwierania klapy tylnej zeby ta klapa sie otworzyla jest taki dzyndzel metalowy zaostrzony lekko na fotce Cin3k- a tego nie widac ale jest... on sie poprostu juz do tego stopnia wytarl ze nie lapie i nie naciska tego co otwiera tylna klape, trroche zakrecone ale inaczej wyjasnic nie potrafie, ja u siebie troche podgialem to mlotkiem i jakos dziala, dzwonilem po allegro 100ZL chcieli za uzywke...

 

Czy ktoś wie, czy można dokupić ten metalowy element, ktory się ułamuje w zamku klapy w kombi, osobno i za ile? Na allegro chcą 80 zł za cały zamek

 

Ten drucik to sam sobie dorob... nie wydaje mi sie zeby byl to wiekszy problem ... trardszy jakis drut znajdz kombinerki i do przodu :)

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Witam

 

I mnie też dopadł ten problem, klapa nie puszcza :(

 

Ja mam inne pytanie, jak otworzyć teraz klapę? Centralny słychać ale potem i tak nie da się otworzyć a kluczyk od „nowości” nie otwierał (ktoś kiedyś chyba czegoś napchał mi do wkładki)

 

Czy ja wejdę do środka bagażnika to da się jakoś ręcznie otworzyć zamek? Popatrzyłem tak daleka i nie widzę za dużo śrub które by trzymały tą plastikową osłonę, jak ją zdjąć bez otwierania, da się? Czy muszę na przykład rozwalić wkładkę zamka?

 

Dopiero w weekend będę miał więcej czasu na „rozbiórkę” w wolał bym się przygotować do tego co mnie czeka

 

 

 

Dzięki za wszelkie info

 

 

 

Wojtek

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

I mnie też dopadł ten problem, klapa nie puszcza :(

 

Ja mam inne pytanie, jak otworzyć teraz klapę? Centralny słychać ale potem i tak nie da się otworzyć a kluczyk od „nowości” nie otwierał (ktoś kiedyś chyba czegoś napchał mi do wkładki)

 

Czy ja wejdę do środka bagażnika to da się jakoś ręcznie otworzyć zamek? Popatrzyłem tak daleka i nie widzę za dużo śrub które by trzymały tą plastikową osłonę, jak ją zdjąć bez otwierania, da się? Czy muszę na przykład rozwalić wkładkę zamka?

 

Dopiero w weekend będę miał więcej czasu na „rozbiórkę” w wolał bym się przygotować do tego co mnie czeka

 

 

 

Dzięki za wszelkie info

 

 

 

Wojtek

 

i tak masz wkładkę do wymiany, to spróbuj wkrętakiem przekręcić, powinno dać radę.

Link to comment
Share on other sites

i tak masz wkładkę do wymiany, to spróbuj wkrętakiem przekręcić, powinno dać radę.

 

a obrót wkładki powinien być w prawo czy w lego i o jaki kąt ?

Może to i głupie pytanie ale nigdy nie otwierałem w tym autku klapy z kluczyka wiec nie wiem czy jest tak samo jak w drzwiach kierowcy? czy może inaczej

Link to comment
Share on other sites

u mnie w kombi to w prawo o prawie 90st

Link to comment
Share on other sites

Wy chyba piszecie o klapie bagażnika w p11 a nie w p11.144 jak wskazuje tagowanie tematu. U mnie nie ma typowo mechanicznego zamka. Otwiera się naciskając elektroniczny przełącznik i słychać jak zwalnia zatrzask zamka. Czy tak czy mi się coś pomerdało :)

Link to comment
Share on other sites

Wy chyba piszecie o klapie bagażnika w p11 a nie w p11.144 jak wskazuje tagowanie tematu. U mnie nie ma typowo mechanicznego zamka. Otwiera się naciskając elektroniczny przełącznik i słychać jak zwalnia zatrzask zamka. Czy tak czy mi się coś pomerdało :)

 

Ja mam WP11.144 z 2000 roku Kombi i klapę otwiera się poprzez wcisnięcie dużego prostokątnego przycisku w którym jest wkładka kluczyka - jest to otwieranie mechaniczne. Ty masz chyba lepszą wypasioną wesję :)

Link to comment
Share on other sites

Ok już rozczaiłem.

 

Więc omawiany temat dotyczy tylko wersji WP11.144 , gdzie jest zamek mechaniczny

 

http://otomoto.pl/nissan-primera-gotowa-do-rejestracji-C11559494.html

 

 

Natomiast sedany i hatchbaki mają kieszeń w klapie na dłoń i w tej kieszeni jest przycisk do elektrycznego zwalniania zamka. Stąd mogę taką klapę otworzyć

z kabiny guzikiem pod "prundem".

 

http://otomoto.pl/nissan-primera-2-0-td-www-lubmax-pl-C7378279.html

 

 

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest slomka

Witam

Przerabialem tem problem w sedanie ale mysle ze w kombiaku jest podobnie.Najpierw poprobuj z kluczykiem - przekrec w prawo o nie cale 90 stopni potem powrot kluczyka do pozycji zero i wcisniecie zamka - poprobuj bo za pierwszym razem moze nie zaskkoczyc. jak nie da rady to pakujesz sie do bagaznika i zdejmujesz poszycie klapy - powinny byc takie plastikowe spinki - wyciagasz srodek pozniej cala resztei spina wychodzi, nie muszisz wypinac wszystkich wystarczy tylko dolne - odginasz poszycie i masz dostep do prowadnic - takie metalowe preciki - ciagniesz w gore i zamek winien sie otworzyc. u mnie operacja trwala ok 40 minut. jezeli pekla ci ta czesc co na zdjeciach a raczej tak to warto wymontowc wkladke i ja skleic - ja skleilem jakims klejem - spawanie na zimno - dziala. a i naiwazniejsze nic na sile spokojnie powoli bo plastiki latwo sie krusza.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam

 

 

 

Mój problem z otwarciem klapy już rozwiązałem. Jak by ktoś chciał to opisze co u mnie padło.

 

 

 

1. Otwarcie klapy - z tym było trochę siłowania się by nie pourywać zatrzasków trzymających plastikową obudowę klapy, po odkręceniu 3 śrub (2 u góry i 1 w rączce na dole) trzeba mocno pociągnąć u góry obudowę do siebie ( od góry trzyma się na metalowych spinkach wiec nic nie ma praw się urwać, potem próbujemy odczepić dół, normalnie gdyby klapa była otwarta tu wystarczyło by ją równomiernie pociągnąć i by było bez problemu, lecz przy zamkniętej nie na za co pociągnąć bo nie ma gdzie wsadzić palców i trzeba „szarpać” gdzie się tylko da. Po takim szarpaniu straciłem tylko jedną spinkę :) . Wszystkie prace oczywiście wykonywane siedząc w bagażniku

 

Gdy zdejmiemy obudowę to pchamy w dół cięgno od zamka i klapa otwarta.

 

2. Przyczyna usterki – u mnie przyczyna była zupełnie inna, uszkodzeniu uległ sam zamek, tzn. ta część która obraca się wraz z obracaniem kluczyka (pociągnięciem siłownika centralnego zamka) nie obracała się do końca i ten element który jest popychany przez zamek (podczas wciskania zamka) mijał się , trafiał cały czas w przerwę wyciętą w okrągłej obudowie zamka (tak jak to jest gdy zamek jest zamknięty).

 

Po rozebraniu zamka, tzn. po zdjęciu okrągłej zawleczki z bolca na środku zamka wyjąłem tą część która się obraca (oczywiście po wcześniejszym odpięciu cięgna centralnego zamka) podczas wyciągania wypadła mi kawałek drucika w kształcie litery V który był założony na bolec i miał się trzymać w specjalnym rowku z dziurką który u mnie się rozleciał i ten drucik latał luźno. Nie wiem po co tak naprawdę jest ten drucik, jakie było jego zadania, lecz złożyłem zamek bez niego i wszystko działa jak należy.

 

Myślę, że jak wypadł z rowka w którym miał być zamontowany to zaczął blokować możliwość pełnego obrotu zamka a tym samym przyczynił się do niemożliwości jego otwarcie

 

 

 

Jak się okazuje nie zawsze potrzebne są wszystkie części by coś działało, być może gdybym miał sprawny bębenek od zamka i chciał otwierać kluczykiem to może by coś nie działało lecz jest on zapachy i otwieram zawsze centralnym więc jest OK. :)

 

 

 

Może przyda się komuś mój nieco chaotyczny opis, zdjęć niestety nie zrobiłem :(

 

 

 

Pozdrawiam

 

Wojtek

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Właśnie wczoraj pojawił się u mnie problem z otwarciem tylnej klapy. Mam Nissana Primerę P11.144 2.0 TD w wersji sedan z elektrycznym otwieraniem klapy bagażnika.

 

Objawy są następujące:

- po otwarciu samochodu (wszystkie drzwi) nie mogę otworzyć bagażnika: ani przy pomocy kluczyka, ani poprzez przycisk przy klapie bagażnika, ani przy pomocy przycisku przy kierownicy.

- najpierw pojawił się problem z przekręceniem kluczyka w zamku; otwieranie przy pomocy centralnego zamka i przycisku przy kierownicy działało,

- a od wczoraj nawet centralny zamek i przycisk przy kierownicy nie otwierają bagażnika,

- wciśnięcie przycisku przy klapie bagażnika, w sytuacji kiedy otwarte są tylko drzwi kierowcy (bagażnik jest zablokowany), powoduje pojawienie się sygnału dźwiękowego wewnątrz kabiny, informującego o próbie otwarcia klapy. Jednakże próba otwarcia bagażnika przyciskiem w kabinie, przy kierownicy, nie przynosi efektu,

- wciśnięcie przycisku przy klapie bagażnika, w sytuacji kiedy są otwarte wszystkie drzwi (bagażnik odblokowany), nie powoduje otworzenia bagażnika,

 

Nie wiem co to może być. Czytałem forum i podobne przypadki, ale żaden nie miał takich samych objawów jak moje.

 

Dzisiaj spróbuję ręcznie odblokować bagażnik i rozebrać zamek.

 

Może ktoś miał identyczny problem?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

U mnie w sedanie P11.144 99 rok przestał działać przycisk przy bagażniku, kluczyka nigdy nie używałem, coś chyba (?)zapchane w zamku. Działało otwieranie z przycisku w kabinie. Problem nie był z zamkiem, a z pękniętym jednym z przewodów które idą z bagażnika do tylnej klapy. W bagażniku z lewej strony odchylając wykładzinę rozpiąłem kostkę, zlutowałem i zaizolowałem pęknięty przewód, powtórnie podpiąłem wiązkę do kostki. Teraz już jest OK.

 

Pozdrawiam ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...