Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Gorące koło przednie


Gość rrrobert

Rekomendowane odpowiedzi

Może ktoś mi podpowie, dlaczego mocno grzeje się przednie prawe, koło ale tylko wtedy, gdy ostro wcisnę pedał hamulca przy spokojnym hamowani nie grzeje się. Po rozgrzaniu tarczy i ostygnięciu na postoju jest ok. do momentu gwałtowniejszego hamowania. Dodam, że klocki przesuwają się swobodnie buły oczyszczone tłoczek porusza się bez najmniejszego problemu. Może jakieś sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło zawsze będzie się mocniej grzało podczas gwałtownych hamowań, ale jeśli prawe grzeje się bardziej od lewego i jest to znaczna różnica to być może jest to kwestia przylegania klocka do tarczy. Może klocki prawego koła są mniej zużyte niż lewego i nie maja nierówności co się przekłada na lepsze przyleganie i odprowadzanie ciepła na felgę lub większą sile hamowania. Sprawdź czy klocki nie są już do wymiany - albo są jakieś lipne zamienniki. Kumpel miał podobny problem w p11, ale tam było dużo jego winy - po wymianie na nowe klocki zamiast je docierać chciał sprawdzić jak będą hamowały 140-0 :diabel: w rezultacie przy nawet słabym hamowaniu strasznie się grzały :/ Pozdrawiam :mikolaj:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maddrajwer

Możesz sprawdzić to co mówi limak.s, hamując na wilgotnej ( i duuuuuzej-otwartej ) nawierzchni. jeżeli będzie obracało znaczy że hamulce biorą nierówno i masz coś nie tak. U mnie było podobnie przy normalnej jeździe ale nie przez sam tłoczek docisku ale przez jego zastałe prowadnice. w efekcie hamowanie było jako takie ale tarcza strasznie się grzała ( w jednym kole tylko ). Innym powodem nagrzewania się koła mogą być zużyte łożyska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem podobny problem w swoim poprzednim samochodzie.

Cholernie grzało się jedno koło. Hamulce zrobiłem całe od A do Z. Wymieniłem nawet zaciski.

Problemu nie wyeliminowałem.

Kilka tygodni później zaczęło huczeć mi łożysko. Po jego wymianie problem całkowicie zniknął. Wniosek z tego taki że tuż przed zatarciem się może ubyło w łozysku smaru i przy hamowaniu jakoś inaczej przenosiło siły i grzało się bardziej.

Warto więc poszukać przyczyny gdzieś indziej niż tylko w hamulcach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę dodać, że hamulce wyglądają wzorowo klocki prawie nowe (od wiosny), skok jałowy pedału hamulca katalogowy, obie sekcje hamulca pracują jak należy (tylne lewe zimne). Podejrzewam przewód hamulcowy gumowy może być uszkodzony i płyn pod ciśnieniem dostaje się pomiędzy dwie warstwy gumy tego przewody i po puszczeniu hamulca zamyka światło przewodu nie pozwalając płynowi cofnąć się i klocki pozostają zaciśnięte na tarczy. Po upływie czasu płyn powoli się wycofuje i problem znika jak pisałem wcześniej. Czy coś takiego zdarza się w primerach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
hamując na wilgotnej ( i duuuuuzej-otwartej ) nawierzchni. jeżeli będzie obracało znaczy że hamulce biorą nierówno i masz coś nie tak

może nie tak drastycznie. Wystarczy na prostej drodze hamować i puścić kierownicę jeżeli znosi na bok to jest jasne że hamuje nierównomiernie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

ja mialem ten sam problem w primerce p-11 że jedno kolo bylo gorące a drugie zimne a przyczyna tkwiła w zacisku poprostu zapiekl się tłoczek

musisz zobaczyć czy masz równo zdarte klocki

sprawdz też czy nie masz luzu na lożysku wystarczy że pobujasz kolem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...