Guest rrrobert Posted December 19, 2006 Share Posted December 19, 2006 Może ktoś mi podpowie, dlaczego mocno grzeje się przednie prawe, koło ale tylko wtedy, gdy ostro wcisnę pedał hamulca przy spokojnym hamowani nie grzeje się. Po rozgrzaniu tarczy i ostygnięciu na postoju jest ok. do momentu gwałtowniejszego hamowania. Dodam, że klocki przesuwają się swobodnie buły oczyszczone tłoczek porusza się bez najmniejszego problemu. Może jakieś sugestie Link to comment Share on other sites More sharing options...
limak.s Posted December 20, 2006 Share Posted December 20, 2006 Koło zawsze będzie się mocniej grzało podczas gwałtownych hamowań, ale jeśli prawe grzeje się bardziej od lewego i jest to znaczna różnica to być może jest to kwestia przylegania klocka do tarczy. Może klocki prawego koła są mniej zużyte niż lewego i nie maja nierówności co się przekłada na lepsze przyleganie i odprowadzanie ciepła na felgę lub większą sile hamowania. Sprawdź czy klocki nie są już do wymiany - albo są jakieś lipne zamienniki. Kumpel miał podobny problem w p11, ale tam było dużo jego winy - po wymianie na nowe klocki zamiast je docierać chciał sprawdzić jak będą hamowały 140-0 :diabel: w rezultacie przy nawet słabym hamowaniu strasznie się grzały :/ Pozdrawiam :mikolaj: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maddrajwer Posted December 20, 2006 Share Posted December 20, 2006 Możesz sprawdzić to co mówi limak.s, hamując na wilgotnej ( i duuuuuzej-otwartej ) nawierzchni. jeżeli będzie obracało znaczy że hamulce biorą nierówno i masz coś nie tak. U mnie było podobnie przy normalnej jeździe ale nie przez sam tłoczek docisku ale przez jego zastałe prowadnice. w efekcie hamowanie było jako takie ale tarcza strasznie się grzała ( w jednym kole tylko ). Innym powodem nagrzewania się koła mogą być zużyte łożyska. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stranger Posted December 20, 2006 Share Posted December 20, 2006 Przerabiałem podobny problem w swoim poprzednim samochodzie. Cholernie grzało się jedno koło. Hamulce zrobiłem całe od A do Z. Wymieniłem nawet zaciski. Problemu nie wyeliminowałem. Kilka tygodni później zaczęło huczeć mi łożysko. Po jego wymianie problem całkowicie zniknął. Wniosek z tego taki że tuż przed zatarciem się może ubyło w łozysku smaru i przy hamowaniu jakoś inaczej przenosiło siły i grzało się bardziej. Warto więc poszukać przyczyny gdzieś indziej niż tylko w hamulcach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rrrobert Posted December 20, 2006 Share Posted December 20, 2006 Chcę dodać, że hamulce wyglądają wzorowo klocki prawie nowe (od wiosny), skok jałowy pedału hamulca katalogowy, obie sekcje hamulca pracują jak należy (tylne lewe zimne). Podejrzewam przewód hamulcowy gumowy może być uszkodzony i płyn pod ciśnieniem dostaje się pomiędzy dwie warstwy gumy tego przewody i po puszczeniu hamulca zamyka światło przewodu nie pozwalając płynowi cofnąć się i klocki pozostają zaciśnięte na tarczy. Po upływie czasu płyn powoli się wycofuje i problem znika jak pisałem wcześniej. Czy coś takiego zdarza się w primerach? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stranger Posted December 22, 2006 Share Posted December 22, 2006 Czy coś takiego zdarza się w primerach? To chyba nie jest dobre pytanie. Jeśli zdarza się w innych samochodach to i w Primerach może... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jaco Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 hamując na wilgotnej ( i duuuuuzej-otwartej ) nawierzchni. jeżeli będzie obracało znaczy że hamulce biorą nierówno i masz coś nie tak może nie tak drastycznie. Wystarczy na prostej drodze hamować i puścić kierownicę jeżeli znosi na bok to jest jasne że hamuje nierównomiernie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pawelb6 Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Proponuje wymienić na początek płyn hamulcowy i sprawdzić przewody hamulcowe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maniek86 Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 witam ja mialem ten sam problem w primerce p-11 że jedno kolo bylo gorące a drugie zimne a przyczyna tkwiła w zacisku poprostu zapiekl się tłoczek musisz zobaczyć czy masz równo zdarte klocki sprawdz też czy nie masz luzu na lożysku wystarczy że pobujasz kolem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.