Guest j4r0 Posted December 20, 2006 Share Posted December 20, 2006 Witam Od pewnego czasu denerwuje mnie jeden fakt w mojej Primerze. A mianowicie fakt że koła z tyłu bardzo chowają się w nadkolu. Jeszcze do niedawna miałem koła 14" stalowe z ET 45. (nissanowskie orginały) Zamieniłem to na alusy od Prelude 15/6.5" z ET 38, ale to nie rozwiązało do końca mojego problemu. O ile Osadzenie kół przednich jak dla mnie jest OK, o tyle tyl wciąz wyglada kiepsko. Przy wyborze felg oczywiście miałem na myśli fakt że prawie wszystkie fele z rozstawiem 4x114,3 miały ET w okolicach 45, a chyba wszystkim jest wiadomo że czym większe ET tym bardzej koło chowa sie w nadkolu. Zresztą moje koła letnie 15" (orginalne alusy od P11.144) z ET 45 prezentuja sie tak samo. Teraz pytanie: co sądzicie o zamontowaniu dystansów na tylne koła piasty, jak to się sprawdza w praktyce, no i wreszcie ostatni delemat jak bym sie juz zdecydował na takie rozwiązanie - jaki rozmiar wybrać - na oko brakuje mi od 10-15mm. Tu obrazek z allegro jednej z firm zajmujących sie wyrobem takowych dystansów Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stranger Posted December 20, 2006 Share Posted December 20, 2006 Jak dorobisz się takowych dystansów daj znać jaki jest efekt bo myślałem o tym samym. Nie wiem tylko czy wiesz, że wraz z dystansami będziesz musiał zaopatrzyć się w dłuższe szpilki, bo fabryczne są piekielnie krótkie... P.S. Kiedyś słyszałem opinię jedego kolego który założył dystanse tylko na tył w swoim aucie, że od tamtej pory strasznie zaczęło pływać... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest j4r0 Posted December 20, 2006 Share Posted December 20, 2006 Popatrz na foto które zamieściłem Dystanse które ta firma sprzedaje maja juz szpilki a na te które wystają z piasty zakłada się dystans i mocuje śrubami które chowają sie w otwory na dystansie. Dla przykładu na fotach pokazuje jaki efekt mam a jaki efekt docelowy mi chodzi: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stranger Posted December 20, 2006 Share Posted December 20, 2006 Popatrz na foto które zamieściłemDystanse które ta firma sprzedaje maja juz szpilki a na te które wystają z piasty zaklada sie systans i mocuje śrubami ktore chowaja sie w otwory na dystansie. A jak szpilki oryginalne jednak będą trochę dłuższe i będą wystawać to co? Obetniesz je? Jakoś nie lubię dystansów z własnymi szpilkami. Już kiedyś znałem takiego jednego co kupił coś takiego bo chciał zmienić sobie rozstaw śrub... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest j4r0 Posted December 20, 2006 Share Posted December 20, 2006 Udało mi sie dodzwonić do tej firmy i sprawa wygląda następująco: - dystanse takie jak na zdjęciu (czyli razem ze szpilkami) zaczynają sie od grubości 22 mm pomijam ich koszt ~120 pln/szt. - sa jeszcze przelotowe zaczynające sie od 5m, ale problem przy nich jest taki ze trzeba wymieniać tez szpilki (koszt dystansów ok 2x50 + 8x20 za szpilki) problem polega na tym ze dystanse i szpilki kupuje sie u kogo innego. Nadal czekam na wrażenia od posiadaczy ;] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Piotr676 Posted December 20, 2006 Share Posted December 20, 2006 Witam, Dystanse, może i poprawiają wygląd samochodu ale powodują szybsze zużywanie łożysk z uwagi na asymetrię felgi względem łożyska. Osobiście wolałbym założyć szersze felgi. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristobal Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 Nadal czekam na wrażenia od posiadaczy W aucie mojej żony były zamontowane dystanse (20mm) na tylną oś. Nie zauważyłem żadnego pływania podczas jazdy. Mam tylko felgi stalowe, więc efekt poszerzenia był niewiele widoczny. A czasami nawet to przeszkadzało (auto jest sporo obniżone i zdarzało się, że na wybojach opona ocierała o błotnik). W związku z tym zdjąłem je i nie ma wielkiej różnicy w prowadzeniu auta. P.S. Nie doświadczyłem szybszego zużywania się łożysk, chociaż jest to element szczególnie wrażliwy w tym samochodzie. Dla zainteresowanych fotka z omawianymi dystansami: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest j4r0 Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 (...) W związku z tym zdjąłem je i nie ma wielkiej różnicy w prowadzeniu auta. (...) Kristobal: czy to może przypadkiem oznaczać że masz je do odsprzedania ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stranger Posted December 22, 2006 Share Posted December 22, 2006 (...) W związku z tym zdjąłem je i nie ma wielkiej różnicy w prowadzeniu auta. (...) Kristobal: czy to może przypadkiem oznaczać że masz je do odsprzedania ? Czytaj ze zrozumieniem Kristobal napisał "w aucie mojej żony"... AFAIK Primerą nie jeździ żona, ale mogę się mylić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest j4r0 Posted December 22, 2006 Share Posted December 22, 2006 Tak tez tą wypowiedz zrozumiałem, ale wiesz jak nie wiesz ;] Dlatego wolalem zapytac. Sorry za off Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristobal Posted December 22, 2006 Share Posted December 22, 2006 Kristobal: czy to może przypadkiem oznaczać że masz je do odsprzedania ? Myślałem też o sprzedaży, ale niestety do Nissana one nie pasują. Tamte dystanse przykręca się tymi krótkimi szpilkami, widocznymi na fotce, do bębna, a koło przykręca się fabrycznymi szpilkami do tych dystansów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Piotrek_WAWA Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 i jak z tymi dystansami? Jaki rozmiar najlepszy? Bo też chce założyć u siebie. Takie znalazłem http://allegro.pl/item198488936_precyzyjni...e_5mm_30mm.html co myślicie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.