Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Navara dociążona na zimę (i nie tylko)


domadm
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No to problem dociążenia Navary na zimę rozwiązany, teraz jeszcze czekam na śnieg.

Rozwiązanie z krawężnikami jest spoko - zajmują mało miejsca a łączna waga bloczków to ok 130kg, przesunięte max na tył, więc wystarcza.

Komfort jazdy poprawił się znacznie, ślizgawki do przetestowania jeszcze nie ma.

 

Polecam rozwiązanie wszystkim posiadaczom pickupów, nie tylko D40.

 

e7f53b6624e5b592m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i teraz tak..lecisz 120 przez przejazd za toba leci costam...kraweznik podskakuje i laduje na masce czegostam hehe

 

ktos tu proponowal wylewke samopoziomujacego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będą fruwać to wymyślę jakieś ograniczniki, ale póki co jak testowałem to nawet nie drgnęły. Ciekawe ile wytrzymają te kotwy c-channel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bezpieczniejszym rozwiązaniem by były worki z piachem :) a po drugie to zawsze możesz zalać betonu w profile .... :diabel2:

a żeby ograniczyć lewitację tego betonu to można je przewiązać do tych kotw ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wiesz jak teraz mięciutko przez dziury przemyka... aż przyjemnie.

Jeszcze może zrobię jakieś objemy stalowe montowane do c-channel i będzie git - w razie gdyby jakaś kraksa miała się przydarzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja dociązona od dzisiaj hardtopem

 

Mam hardtop firmy alpha ( made in tailand) www.alphainnovation.com - taki sam sprzedaje firma www.steeler.pl. Jest lepszy niż ten który miałem poprzednio tzn. włoski www.orciari.it - produkowany w Polsce pod Bielskiem :DDDDDD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że przy szybkim zjeździe po wybojach jednak te betoniki trochę się przesuwają i nawet delikatnie podskakują. Zrobię więc jakąś obejmę i przy okazji uchwyty - bo przy zdejmowaniu ich można sobie palce porozwalać.

 

dżemik - to mam nadzieję na jakieś spotkanko (na spocie?) żeby obloookać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wrzuciłem na pakę w worze 120 kg żwiru i leci całkiem dobrze. Wó przywiązany do zacisków z c channel

 

Możemy w styczniu się gdzieć spotkać - cały tydzień Śląsk , weekend okolice Żywca.

 

Dzisiaj mały test odpalania zimowego - minus 12 st. Zapalił za pierwszym szlagiem , tylko coś długo się rozgrzewał , już zastanawiałem się czy aby termostat nie jest ustawiony na warunki hiszpańskie, bo ponad 20 minut wskaźnik temparatury był 3 mm powyżej minimum .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Ryży Koń

No diesla zagrzać to nie jest prosta sprawa. _12 to nie jest problem. Polecam tylko delewanie depresatorów do paliwa. Niezależnie gdzie tankujecie fury. Strzeżonego....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie ty znalazłeś te -12??

U mnie ledwo -1, a śniegu wcale :(

 

To już teraz wiem po co jest ten dodatkowy przycisk podgrzewania silnika - w sumie to on tylko zwiększa wolne obroty na biegu jałowym, ale może się przydać kiedy po odpaleniu nie jedziemy od razu w drogę a chcemy żeby już się nagrzał (np. podczas załadunku).

 

A przy okazji: nie wiecie jak wyłączyć tego piskacza co przypomina o zapięciu pasów?? Zaczyna mnie już to wnerwiać, bo przy lokalnym poruszaniu się autem nie używam pasów i ten pseudo-poprawiacz-bezpieczeństwa zaczyna być moim wrogiem :027:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o dzwon. Jak miałem osobówkę to ok - zawsze robiło się jakieś trasy więc pasy jak najbardziej zapinałem, zresztą pikało tak samo wrednie ale ok.

No a dzwona rzeczywiście jeszcze nie miałem - i nie zamierzam mieć :)

 

Navarą pracuję, i często przejeżdżam bardzo krótkie odcinki ciągnąc coś lub przewożąc po wewnętrznych drogach, bywa że tylko przemieszczam się wiejskimi drogami 0,5-1km i za chwilę z powrotem i zapinanie pasów nie ma sensu, szczególnie jak ma się brudne ubranie.

To tak jakbyś jeździł widłakiem po magazynie co chwila wysiadając - i jaki sens miałoby zapinanie pasów kiedy praktycznie nie ma z kim się zderzyć?

Na trasę ok - nie neguję i popieram pasy.

 

A wracając do pytania: wie ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie wystarczy się pogodzić z faktem że to pickup?????

bez przesady z tą lekkością tyłu.

 

Dobrze gada, wódki Mu dać :D

ja żeby tył dociążyć wrzucam kastę piwa i od razu mi się lepiej jedzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za tego linka - no rzeczywiście rozwiązanie jest banalne - wyciągnąć wtyczkę przełącznika klamry pasa pod siedzeniem i po sprawie :)

 

3 sekundy i sprawa załatwiona - działa (a raczej przestało działać ;-) )!!

 

Dla informacji: w mojej nawarze jest to pierwsza, najmniejsza złączka u góry, kabelki w kolorze czarnym i pomarańcz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Ryży Koń

Panowie poszukajcie na tamtym brytyjskim forum... tam jest cała fabryczna serwisówka do D40. Ja juz sobie ściągnąłem. Do 2.00 w nocy siedziałem i studiowałem. Wynika z niej między innymi, że można zaślepić przewód do EGRa :D Jak mi się uda z czasem to jutro tego dokonam i zobacze czy nie wywala błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Betoniki na pace opakowałem w solidną stalową ramę z uchwytami (żeby paluchów nie rozwalać) i mocowaniami do c-channel a dziś dodałem jeszcze zaczepy usztywniające i jest naprawdę super: jak przyklejone do paki, nie ucieknie, nie ukradną ( ;-) ) i zajmuje mało miejsca.

Postaram się wrzucić jutro fotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wrzuciłem do kastry budowlanej 100kg żwiru płukanego.Kastra przypięta pasami transportowymi do kotew c-chanel.

 

Kastra dodatkowo stoi na gumowym dywaniku.

 

Zawsze 100 kg więcej, a na zimę 2008 też się przyda :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzućcie więc fotki! Newbie będą mieli okazję samodzielnie podjąć decyzję co komu pasuje najbardziej :)

 

Tutaj fotki mojego rozwiązania w wersji 2. Zmiany to: dodanie ramy na betoniki z uchwytami i dorobienie tylnych zaczepów dzięki czemu balast nie podskakuje na wybojach (jest jak przyklejony :) )

 

67946ad9eb3ed3a5m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...