Guest laki Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 Witam, czy prawie litr dolewki oleju (10w-60 Shell) do silnika 1.8 w ciągu przejechanych 15 000 km to norma? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 Twój 1.8 ma bardzo małe zużycie oleju. Poważnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p_flori Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 jak podeptałem z Krakowa do Berlina - gł autostrady - tak z butem przy podłodze 170-190 km/h- to mi wciągnął całą litrę - (zrobiłem niecałe 2 kkm). A tak normalnie to tyle co Ty dolewam do tego dziadostwa - ok 1-15 l między wymianami. Takie to badziewie jest. Nie przejmuj sie jeszcze ze 30 kkm i bedziemy remontować silnik - tylko co to da.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest laki Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 może nie będzie tak źle mam już na liczniku 90 000km Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oskar Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 Mi średnio pali 100ml na 1000km, tak wiec dolewam ok. 1,5 litra, miedzy wymianami pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Benitez Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 Witam!!! No to ja mam chyba rodzyna, bo mi miedzy wymianami (co 10 tys) nie pali ani setki. P11 grudzień 2000. Auto ma juz 180tys km. A silnik jak pszczółka. Zero oleju. Ostatnio dopiero po 180tys przeszedłem sobie z syntetyka na półsyntetyk. Cały czas od początku jeździł na Mobilu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oskar Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 Jaki masz silnik? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysiek Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 Nissan schodzi na psy, żeby kilkuletnie auto żłopało olej to się w głowie nie mieści. Mój drugi wóz Golf z 1992roku nie bierze nic, absolutnie nic a przebieg pewnie koło 400kkm. Primera tez nie bierze, przebieg 115kkm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bilczur Posted December 22, 2006 Share Posted December 22, 2006 Moja P12 tez nie bierze. Mam przejechane 85 tys i cztery lata silnik 1.8. Jeżdżę na shell 10W-40 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dinodino Posted December 22, 2006 Share Posted December 22, 2006 Cześć. Mój ma 220 tys. Ile wlewam tyle wylewam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarciu1111 Posted December 22, 2006 Share Posted December 22, 2006 to wam powiem ze faktycznie 1,5 litra to nic w porównaniu z tym co robi silnik 1,8 mojego kolegi tak sie chłopak ciedszył jezdzil nissanami kupil p12 jakies 60 tyś przebiegu powtarzam 60 pewne udokumentowane auto chodziło od początku na aralu 10w 40 w niemczech u nas chodzi na mobilu 10w40 od wymiany do wymieny wcchodzą ponad 2 litry z tym ze przy przebiegu około 14 tys gdy do wymiany sie zbliza musiał by dolac jeszcze litr zeby przy wymianie mieć stan. kuzwa dla mnie to jest masakra nowy wóz ma go od jakichś nie całych 10 tyś no kuzwa przeciez przez taki okres czasu nie mozna chyba az tak wykończyc silnika.moja p10 2.0 na jednopunkcie 91 rok ma przebieg jakiś hust wie ale około 300 tys na pewno jak i nie wiecej bo łańcuch dzwoni wiec tak mysle i powaga wiezcie bąz nie od wymiany do wymiany stan a oszczedzana nie jest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Benitez Posted December 22, 2006 Share Posted December 22, 2006 do OSKAR Ja tez mam jak w tytule postu 1.8. Czytalem gdzies,ze w p11 te silniki rzadziej braly olej. W P12 i N16 bardzo czesto. NIe wiem czym to jest podyktowane. Moze inny material pierscieni?? kto to wie. Ciesze sie, ze moja nic nie bierze :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oskar Posted December 23, 2006 Share Posted December 23, 2006 do OSKAR Ja tez mam jak w tytule postu 1.8. Czytalem gdzies,ze w p11 te silniki rzadziej braly olej. W P12 i N16 bardzo czesto. NIe wiem czym to jest podyktowane. Moze inny material pierscieni?? kto to wie. Ciesze sie, ze moja nic nie bierze :-) Przegoniłeś ją kiedys dobrze po autostradzie? Tak jak wspomnialem, mi bierze jak przekraczam czesto 4-5 tys. obr/min Jak jezdze spokojnie wszystko jest ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Benitez Posted December 23, 2006 Share Posted December 23, 2006 Nie wiem, czy porzadnie to jest ok 180km/h bo tak jechalem prawie 400km w niemczech jak jechalem do znajomych. Zreszta w miescie tez nie jezdze po NIEDZIELNEMU :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oskar Posted December 24, 2006 Share Posted December 24, 2006 Nie wiem, czy porzadnie to jest ok 180km/h bo tak jechalem prawie 400km w niemczech jak jechalem do znajomych. Zreszta w miescie tez nie jezdze po NIEDZIELNEMU :-) No to przegoniles :-) jak nie zauwazyles ubytku oleju tzn, ze nie bierze...... to jestes szczesliwym posiadaczem silnika 1.8 :-) pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Benitez Posted December 24, 2006 Share Posted December 24, 2006 Juz tak od poczatku myslalem. Mam nadzieje, ze nie jestem odosobniony i ze znajdzie sie jeszcze ktos :-) Pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MaciekMPS1 Posted December 26, 2006 Share Posted December 26, 2006 Moja P12 z silnikiem 1,6 -109km. tez nie bierze. Mam przejechane 71 tys i trzy lata. Jeżdżę na shell 10W-40 . Wcześniej miałem Almerę N16 z silnikiem 1,5 -90km i też ani grama . Cóż z tego co czytam to trzeba mieć szczęście - jak ze wszystkim w życiu ! Pozdrowienia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest inlustra-thesis Posted December 27, 2006 Share Posted December 27, 2006 poprostu p-12 to juz nie nissan a renault a jak wiadomo renault to produkt samochodopodobny a nie samochod moja p-10 1.6 16v slx od wymiany do wymiany nie lyka nawet milimetra na bagnecie przy przebiegu 180000 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted December 27, 2006 Share Posted December 27, 2006 Witam!!!No to ja mam chyba rodzyna, bo mi miedzy wymianami (co 10 tys) nie pali ani setki. P11 grudzień 2000. Auto ma juz 180tys km. A silnik jak pszczółka. Zero oleju. Ostatnio dopiero po 180tys przeszedłem sobie z syntetyka na półsyntetyk. Cały czas od początku jeździł na Mobilu. Widać że dbasz o silnik, większość osób sugeruje się tym co podaje producent i zmienia oliwę co 15 tyś km a Ty co dychę - i tak trzymać, na pewno nie za prędko zacznie wciągać Ci oliwę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kmink Posted December 28, 2006 Share Posted December 28, 2006 Witam!!!No to ja mam chyba rodzyna, bo mi miedzy wymianami (co 10 tys) nie pali ani setki. P11 grudzień 2000. Auto ma juz 180tys km. A silnik jak pszczółka. Zero oleju. Ostatnio dopiero po 180tys przeszedłem sobie z syntetyka na półsyntetyk. Cały czas od początku jeździł na Mobilu. Widać że dbasz o silnik, większość osób sugeruje się tym co podaje producent i zmienia oliwę co 15 tyś km a Ty co dychę - i tak trzymać, na pewno nie za prędko zacznie wciągać Ci oliwę. ja na syntetyku jeżdze i wymieniam co 9-10tyś a z tego co czytam to co niektórzy półsyntetyk co 15tyś wymieniają Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Benitez Posted December 28, 2006 Share Posted December 28, 2006 wg mnie, to zawsze przy przebiegu pow. 100tys powinno sie wymieniac co 10tys. W kazdym aucie tak robilem i nawet omega mi nie wciagala oleju :-). Tylko Skoda Octavia, ale ona chyba miala ze 400tys :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kmink Posted December 28, 2006 Share Posted December 28, 2006 mi wpiernicza jakieś 0,5l/10tys km tylko ze ja ostro jeżdze i 6tys obr to norma, jak jezdziłem m323f moje ojca to mi na 10tyś km wzieła ok 0,5l amojemu ojcu na 15tyś nie bierze ani grama!!! Niektórzy mówią że sprawny silnik nie powinien w ogóle ,,brać oleju'', producenci podaja jakies tam normy - wiadomo chodzi im głównie o to żeby reklamacji nie było, ale chyba silnik cos tam musi wziąść? przecież on nie jest hermetycznie szczelny? Ja mam takie doświadczenie że jak sie zapie..la to bierze a jak sie jeżdzi lightowo to nie bierze - mówie tu o teoretycznie sprawnych silnikach ps jeżdze na mobilu 5w-50 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest misiek_83 Posted December 29, 2006 Share Posted December 29, 2006 Ja jezdze na mobilu 10w40 i wymieniam co 8 tys.Silnik nie bierze oleju. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest drozdek Posted January 17, 2007 Share Posted January 17, 2007 panowie !!!!! wszystkie silniki biora olej!!! mniej lub wiecej ale zawsze!!! spowodowane jest bto uszczelnieniem komory spalania z karterem silnika- pierscienie tlokowe!!! to przez zawsze jakies nieszczelnosci pierscieni tlokowych jest palony olej i tyle!!! :!!: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oskar Posted January 17, 2007 Share Posted January 17, 2007 Nie wszystkie :-) we wcześniejszym moim samochodzie Peugeocie 206 ile wlałem tyle tez wylałem pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.