Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P12 - ile bierze oleju


Gość laki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jak podeptałem z Krakowa do Berlina - gł autostrady - tak z butem przy podłodze 170-190 km/h- to mi wciągnął całą litrę - (zrobiłem niecałe 2 kkm). A tak normalnie to tyle co Ty dolewam do tego dziadostwa - ok 1-15 l między wymianami.

Takie to badziewie jest. Nie przejmuj sie jeszcze ze 30 kkm i bedziemy remontować silnik - tylko co to da....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi średnio pali 100ml na 1000km, tak wiec dolewam ok. 1,5 litra, miedzy wymianami

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

No to ja mam chyba rodzyna, bo mi miedzy wymianami (co 10 tys) nie pali ani setki. P11 grudzień 2000. Auto ma juz 180tys km. A silnik jak pszczółka. Zero oleju. Ostatnio dopiero po 180tys przeszedłem sobie z syntetyka na półsyntetyk. Cały czas od początku jeździł na Mobilu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissan schodzi na psy, żeby kilkuletnie auto żłopało olej to się w głowie nie mieści. Mój drugi wóz Golf z 1992roku nie bierze nic, absolutnie nic a przebieg pewnie koło 400kkm. Primera tez nie bierze, przebieg 115kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jarciu1111

to wam powiem ze faktycznie 1,5 litra to nic w porównaniu z tym co robi silnik 1,8 mojego kolegi tak sie chłopak ciedszył jezdzil nissanami kupil p12 jakies 60 tyś przebiegu powtarzam 60 pewne udokumentowane auto chodziło od początku na aralu 10w 40 w niemczech u nas chodzi na mobilu 10w40 od wymiany do wymieny wcchodzą ponad 2 litry z tym ze przy przebiegu około 14 tys gdy do wymiany sie zbliza musiał by dolac jeszcze litr zeby przy wymianie mieć stan. kuzwa dla mnie to jest masakra nowy wóz ma go od jakichś nie całych 10 tyś no kuzwa przeciez przez taki okres czasu nie mozna chyba az tak wykończyc silnika.moja p10 2.0 na jednopunkcie 91 rok ma przebieg jakiś hust wie ale około 300 tys na pewno jak i nie wiecej bo łańcuch dzwoni wiec tak mysle i powaga wiezcie bąz nie od wymiany do wymiany stan a oszczedzana nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do OSKAR

 

Ja tez mam jak w tytule postu 1.8. Czytalem gdzies,ze w p11 te silniki rzadziej braly olej. W P12 i N16 bardzo czesto. NIe wiem czym to jest podyktowane. Moze inny material pierscieni?? kto to wie. Ciesze sie, ze moja nic nie bierze :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do OSKAR

 

Ja tez mam jak w tytule postu 1.8. Czytalem gdzies,ze w p11 te silniki rzadziej braly olej. W P12 i N16 bardzo czesto. NIe wiem czym to jest podyktowane. Moze inny material pierscieni?? kto to wie. Ciesze sie, ze moja nic nie bierze :-)

 

Przegoniłeś ją kiedys dobrze po autostradzie?

Tak jak wspomnialem, mi bierze jak przekraczam czesto 4-5 tys. obr/min

Jak jezdze spokojnie wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy porzadnie to jest ok 180km/h bo tak jechalem prawie 400km w niemczech jak jechalem do znajomych. Zreszta w miescie tez nie jezdze po NIEDZIELNEMU :-)

 

No to przegoniles :-) jak nie zauwazyles ubytku oleju tzn, ze nie bierze......

to jestes szczesliwym posiadaczem silnika 1.8 :-)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MaciekMPS1

Moja P12 z silnikiem 1,6 -109km. tez nie bierze. Mam przejechane 71 tys i trzy lata. Jeżdżę na shell 10W-40 . Wcześniej miałem Almerę N16 z silnikiem 1,5 -90km i też ani grama . Cóż z tego co czytam to trzeba mieć szczęście - jak ze wszystkim w życiu !

 

Pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość inlustra-thesis

poprostu p-12 to juz nie nissan a renault a jak wiadomo renault to produkt samochodopodobny a nie samochod

moja p-10 1.6 16v slx od wymiany do wymiany nie lyka nawet milimetra na bagnecie przy przebiegu 180000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

No to ja mam chyba rodzyna, bo mi miedzy wymianami (co 10 tys) nie pali ani setki. P11 grudzień 2000. Auto ma juz 180tys km. A silnik jak pszczółka. Zero oleju. Ostatnio dopiero po 180tys przeszedłem sobie z syntetyka na półsyntetyk. Cały czas od początku jeździł na Mobilu.

Widać że dbasz o silnik, większość osób sugeruje się tym co podaje producent i zmienia oliwę co 15 tyś km a Ty co dychę - i tak trzymać, na pewno nie za prędko zacznie wciągać Ci oliwę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

No to ja mam chyba rodzyna, bo mi miedzy wymianami (co 10 tys) nie pali ani setki. P11 grudzień 2000. Auto ma juz 180tys km. A silnik jak pszczółka. Zero oleju. Ostatnio dopiero po 180tys przeszedłem sobie z syntetyka na półsyntetyk. Cały czas od początku jeździł na Mobilu.

Widać że dbasz o silnik, większość osób sugeruje się tym co podaje producent i zmienia oliwę co 15 tyś km a Ty co dychę - i tak trzymać, na pewno nie za prędko zacznie wciągać Ci oliwę.

 

ja na syntetyku jeżdze i wymieniam co 9-10tyś a z tego co czytam to co niektórzy półsyntetyk co 15tyś wymieniają ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie, to zawsze przy przebiegu pow. 100tys powinno sie wymieniac co 10tys. W kazdym aucie tak robilem i nawet omega mi nie wciagala oleju :-). Tylko Skoda Octavia, ale ona chyba miala ze 400tys :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi wpiernicza jakieś 0,5l/10tys km tylko ze ja ostro jeżdze i 6tys obr to norma, jak jezdziłem m323f moje ojca to mi na 10tyś km wzieła ok 0,5l amojemu ojcu na 15tyś nie bierze ani grama!!!

 

Niektórzy mówią że sprawny silnik nie powinien w ogóle ,,brać oleju'', producenci podaja jakies tam normy - wiadomo chodzi im głównie o to żeby reklamacji nie było, ale chyba silnik cos tam musi wziąść? przecież on nie jest hermetycznie szczelny? Ja mam takie doświadczenie że jak sie zapie..la to bierze a jak sie jeżdzi lightowo to nie bierze - mówie tu o teoretycznie sprawnych silnikach

 

ps jeżdze na mobilu 5w-50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

panowie !!!!! wszystkie silniki biora olej!!! mniej lub wiecej ale zawsze!!! spowodowane jest bto uszczelnieniem komory spalania z karterem silnika- pierscienie tlokowe!!! to przez zawsze jakies nieszczelnosci pierscieni tlokowych jest palony olej i tyle!!! :!!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wszystkie :-) we wcześniejszym moim samochodzie Peugeocie 206

ile wlałem tyle tez wylałem

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...