hippi Opublikowano 23 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2006 Witam. Ostatnio troche zaczalem pomykac moja Primka w trase. Trasa, rzec by mozna, nie za dluga: Gdans-Krakow i spowrotem Uzyskane spalanie oscyluje blisko 10l/100 LPG przy predkosci 100-110 km/h wskazywanej przez GPS a nie predkosciomierz. Najlepszym wynikiem jakim udalo mi sie osiagnac bylo 9,8l/100 przy trzech osobach na pokladzie oraz bagazu. Wszystko byloby fajnie gdyby nie problem z ogrzewaniem w kabinie. Mam klimatronika i sadzilem,ze jak se nastawie 22st to bedzei ja utrzymywal. Niestety zawiodlem sie. Przy temp rzedu 1-3 st na dworze mialem w srodku zimno. Dopiero podniesie temp do 24st powodowalo,z e w srodku robilo sie cieplo. Niewiele kombinujac stweirdzilem,ze zaslonie polowe chlodnicy i sprawdze jak bedzie. A wiec poprawilo sie teraz mam nastawione 23 st i jest cieplo natomiast wzroslo spalanie LPG do 10,4l/100 Wiem roznica niby niewielka ale.... Przed wyjazdem podnioslem cisnienie w oponach z 2,2 na 2,4. Przy tej okazji zauwazylem, ze zmienily sie bardzo wskazania po miedzy GPS a predkosciomierzem (aby miec 110 na GPS musze teraz miec prawie 120 na liczniku - wczesniej ta roznica byla na poziomie 5-6 km/h). Z gory przepraszam jesli cos jest nieskladnie napisane ale jestem po 8h "walce" o miejsce na naszych drogach oraz po ciaglym wypatrywaniu fotoradarow i policji . Pozdrawiam PL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 23 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2006 spalanie ok. zreszta jak czytam osiągi auta - ustawiony OK. Niestety Primy maja mało wydajne nagrzewnice i jak jeszcze w ten obwód wepniesz reduktor - tracisz na grzaniu. Czujnik temperatury cieczy chodzącej widzi, że jest płyn niedogrzany dlatego nie dmucha klimatronik na maxa, dopiero jak podkręcisz temperaturę wyżej. A i nie zasłaniaj chłodnicy - to nic nie daje - bedzie Ci tylko szybciej rdzewiała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damnix Opublikowano 23 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2006 Ja mam Primerke 1800cm, 2001r z climatroniciem i z sekwencją.Gdy ustawie 22 stopnie to mam ciepło i nie zgadzam się z opinią ,że te auta słabo grzeją.Chyna,że moje to wyjątek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hippi Opublikowano 23 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2006 damnix, OK tylko przy jakich predkosciach i przy jakiej temp na zewnatrz... [ Dodano: Sob 23 Gru, 2006 13:57 ] A i nie zasłaniaj chłodnicy - to nic nie daje - bedzie Ci tylko szybciej rdzewiała. To ja nie mam aluminiowej chlodnicy :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 23 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2006 Ja mam Primerke 1800cm, 2001r z climatroniciem i z sekwencją.Gdy ustawie 22 stopnie to mam ciepło i nie zgadzam się z opinią ,że te auta słabo grzeją.Chyna,że moje to wyjątek. Bo masz jeszcze nieprzytkaną nagrzewnicę. wyjścia są dwa - jedno to przeczyścić nagrzewnicą, drugie to zmniejszyć średnicę węży do reduktora, może są za szerokie i płyn opływa reduktor a nie płynie do nagrzewnicy bo tam większy opór. Ale w sumie jak grzeje tylko trzeba podkręćić na wyższą temperature to przeciez nie problem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damnix Opublikowano 23 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2006 damnix,OK tylko przy jakich predkosciach i przy jakiej temp na zewnatrz... [ Dodano: Sob 23 Gru, 2006 13:57 ] A i nie zasłaniaj chłodnicy - to nic nie daje - bedzie Ci tylko szybciej rdzewiała. To ja nie mam aluminiowej chlodnicy :/ Mieszkam w stolicy Pyrlandi, Poznaniu,więc przy normalnych ,miejskich prędkościach. Czasem ruszam w trase i nie zauważyłem przy prędkości do 140km/h większych problemów z ogrzewaniem.Faktem jest ,że moją Primerke posiadam od wiosny i prawdziwych mrozów to ja jeszcze w niej nie przeżyłem. Pozdrawiam ,życząc WESOŁYCH ŚWIĄT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 24 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2006 Spalanie masz trochę za wysokie,chociaż może dlatego że kombi. Mnie w trasie przy delktatnej jeździe wychodzi nieco poniżej 9 l LPG/100km. Faktycznie im szybciej jadę tym mam wrażenie jakby autko się szybciej wychładało, ale to chyba normalne (szybszy pęd powietrza i szybciej kabina wytraca ciepło ). Jedyny wpyw jaki zauważyłem, to że przy załączonym ogrzewaniu (aby "wyłączyć" trzeba odciąć powietrze z zewnątrz i ustawić na 18 stC - więcej się nie da przy Climatronicu) dłużej nagrzewa się silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 24 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2006 Mnie z włączoną klimą zwykłą wychodzi 1-1.5 L większe apalanie niż bez Więc 10L z klimą to dla mnie bdobry wynik Chyba że klimatroniki mniej pochłaniają energi z silnika Mnie w trasie z klimą przy jeżdzie 140 miejscami 160 pochłaniał 11.5-12L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hippi Opublikowano 24 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2006 No tak zapomnialem dodac, ze dla mnie klimatronik to tylko utrzymywanie nastawionej temperatury. Podane spalania tycza sie jazdy bez klimy... Czyli troche duzo mi pali w takim razie. Nie wiem gdzie szukac przyczyny. Moze on tak poprostu musi wziasc.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 24 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2006 Ja wczoraj zrobilem trase Wrocław - Suwałki 630km (srednia predkosc 85km/h) 3 osoby+bagaz, włączone ogrzewanie......... spalanie gazu 9.7 litra pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hippi Opublikowano 24 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2006 To ja juz nie wiem co mam o tym wszystkim myslec... Chyba przyjme,z e tak mam byc i koniec... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 24 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2006 Witam. Ostatnio troche zaczalem pomykac moja Primka w trase. Trasa, rzec by mozna, nie za dluga: Gdans-Krakow i spowrotem Uzyskane spalanie oscyluje blisko 10l/100 LPG przy predkosci 100-110 km/h wskazywanej przez GPS a nie predkosciomierz. Najlepszym wynikiem jakim udalo mi sie osiagnac bylo 9,8l/100 przy trzech osobach na pokladzie oraz bagazu. Wiesz nie przesadzaj z tym spalaniem Miałem sunny 1.4 i dokładnie tyle samo mi spalał przy tych samych prędkościach Teraz mam prime większy silnik 300kg cięższe auto i takie same spalanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hippi Opublikowano 24 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2006 Tomaszek, powiedz mi jeszcze czy przesloniecie chlodnicy oczywiscie tak aby mogl wentylator zassac powietrze jak sie za cieplo zrobi lub tylko polowe mogloby wplynac na zmienjszenie zuzycia gazu. Bo jak zaslonilem w polowie chlodnice to mi nawet wzroslo do 10,7l .... Tak na marginesie daje se spokoj z kombinowaniem aby zmniejszyc spalanie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 W normalnej jeździe zasłanianie nic nie daje A nawet może pogorszyć to zn. łatwo przegrzać silnik Natomiast np. moja żona jeździ do pracy 4.5km i silnik na mrozie nie zdążał się nagrzać A po zasłonięciu chłodnicy w połowie drogi miała pełną temperaturę W tym roku jeszcze nic jej nie zasłaniałem bo temperatury są dodatnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek_83 Opublikowano 25 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2006 Ja mam P10 i grzeje jak trzeba,nagrzewnica od poczatku ta sama.Jak jade szybciej to mocniej grzeje :mikolaj: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.