Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[k11] Co to za czujniki?


Guest Pablo_Snk
 Share

Recommended Posts

Guest Pablo_Snk

Ostatnio wjechałem micrą na kanał. I patrze po jednej stronie jest miska olejowa, a po drugiej stronie pod spodem podczepione jakby 2 czujniki, są jakby wkręcane, z kablem, co to omże być? I czy to sonda lambda jest przed katalizatorem taki kabelek podczepiony do katalizatora czy to nie to?

Link to comment
Share on other sites

a możesz dać jakąś fotke ??

jeśli kable idą do wydechu to jest to sonda lambda

ale z towojego opisu mygląda że może to byc też czujnik wstecznego biegu wkręcany w skrzynie :/

czekamy na więcej szczegułów :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Pablo_Snk

Snafu, Może szczele fotki, ale musze załatwić kanał sobie. Możliwe że to od wstecznego biegu jest, ale że są takie dwa podobne, nawet skusiłbym się i powiedział identyczne, jeden z jednej strny, a drugi z drugiej strony :) a ten kabel od sondy jest już troche przestarzały, można go wymienić?

Link to comment
Share on other sites

Przewody sondy lambda są wewnącz stalowe i nawet nieda sie ich polutować, można jedynie połączyć na specialne końcówki :) takie połączenie nie są do końca pewne wienc nie polecał bym wymiane tych przewodów. Gdzies też czytałem że ważna sprawą jest oporność samych przewodów, wienc jeśli autko chodzi ok to nie ruszał bym tych przewodów :sylwester:

Link to comment
Share on other sites

Guest Pablo_Snk

ABT, Dzięki no i widać taki czujnik jak po prawej stronie rury na bloku silnika, tylko drugiego znaleźć nie moge, powinien być po drugiej stronie, ale może właśnie że jeden to czujnik biegu wstecznego, a drugi właśnie ten nieszczęsny z ciśnieniem oleju :) Jak myślicie?

Link to comment
Share on other sites

Guest johny_fellow

No ten tak w środku zdjęcia to zdecydowanie czujnik biegu wstecznego.

 

Bo to z resztą jest skrzynia a nie blok silnika, po obu stronach widać wychodzące z niej półosie napędowe.

Link to comment
Share on other sites

Guest Pablo_Snk

johny_fellow, jeszcze tak nie kumam dobrze silników, wiec pomyliłem się chodzi o tą skrzynie :) A jak odczepie ten czujnik od ciśnienia oleju to wyleje się olej? Może się coś stac? czy spokojnie można wyciagnać go?

Link to comment
Share on other sites

Witam.

To może i ja wrzucę swój kamyk.

Ten czujnik, który widać to 'czujnik położenia luz'. Czujnik od światła cofania znajduje się w okolicy lewej półosi ( tu niewidoczny). Natomiast czujnik ciśnienia oleju (oczywiście w silniku) jest w okolicy filtra oleju, a dokładnie nad nim. Powodzenia w zlokalizowaniu.

Link to comment
Share on other sites

ale tam tak zabudowane od spodu, że nic nie widać,

 

Na tej fotce widać filtr, ten czarny, chyba Filtron na nim pisze. Czujnik jest nad tym filtrem. Jak chcesz wykręcić czujnik to najlepiej filtr wykręcić. A w ogóle to ty chcesz tylko wiedzieć, czy coś naprawić?

Link to comment
Share on other sites

Guest johny_fellow

Mi się wydaje, że koega Pablo_Snk chce tylko wiedzieć co to jest.

 

Gdyby chciał to naprawiać to pewnie opisałby jakieś objawy nieprawidłowego działania.

 

jeszcze tak nie kumam dobrze silników, wiec pomyliłem się chodzi o tą skrzynie

 

Spoko maroko, niedługo będziesz wszystko kumał, kilka wizyt na kanale i będziesz otrzaskany co gdzie i jak.

Link to comment
Share on other sites

Guest Pablo_Snk

johny_fellow, Nie chce naprawić, tylko wstawić lepszy czujnik, który mi pokaże na osobnym wskaźniku ile dokładnie mam ciśnienia :) Tylko nie moge znaleźć starego :) Bo musze go wykręcić i sprawdzić jaki jest gwint żeby dopasować z innego auta :) I dlatego jest ten cały wątek :)

Link to comment
Share on other sites

Bo musze go wykręcić i sprawdzić jaki jest gwint żeby dopasować z innego auta I dlatego jest ten cały wątek

 

Trza było od razu. 10 x 1 mm, stożek. Stożek to znaczy, że uszczelnienie następuje na gwincie, tak jak np. korek wlewowy lub spustowy w skrzynii biegów.

Link to comment
Share on other sites

Guest BATATY10

wiecie co...ja w swoim mam wykrecony ten czujnik i na chwile obecna zaslepiony zeby olej mi nie ciekl...bo jak byl wkrecony to mialem plamy pod autem...nie wiedzialem od czego to jest a teraz juz chyba wiem...czujnik cisnienia oleju... :?:

Link to comment
Share on other sites

Guest Pablo_Snk

Wcelował w słóp :) na lodzie pociagneło go i zawitał mc Donalda na słópie, ale wracając do tematu ktoś nie orientuje się czy taki gwint występuje w innych typach aut, i jak powiedzieć frajerowi ze sklepu motoryzacyjnego, że chce czujnik który pokazuje jakie jest ciśnienie, a nie chce wcisnąć prymitywny czujnik, który pokazuje czy jest czy nie ma ciśnienia.

PS. Jesli coś nieorginalnego to trudno się z nimi dogadać

Link to comment
Share on other sites

jak powiedzieć frajerowi ze sklepu motoryzacyjnego, że chce czujnik który pokazuje jakie jest ciśnienie, a nie chce wcisnąć prymitywny czujnik, który pokazuje czy jest czy nie ma ciśnienia.

 

Powiedz, że chcesz do Patrola 260 lub Y60. Albo wycieczka na szrot. W innych autach będzie inny gwint. A zresztą układów z manometrem już nie stosuje nawet w większych autach. Kiedyś to były tylko takie, np. Nysa, Żuk, Jelcz czy Star. A nawet w Ładzie czy Polonezie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...