Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P12] stukajace zawory w P12


Guest dimas
 Share

Recommended Posts

wiec tak przy pryebiegu ok 70tys zmienilem olej na castrol magnatec GTD 10/40 jak przszlo zimno wydawalo mi sie ze auto sie zrobilo glosniejsze.a teraz wymienialem tarcze i klocki przy okazji mechanik sprawdzil konkretnie cale auto i stwierdzil miedzy innym9i ze klawiatura wali i teraz niue wiem co robic cz zalac pelen syntetyk czy inny 10/40 a i kabel masujacy silnik sie urwal czy moglo to doprowadzic do np przestawienia zaplonu?

sorki ze tak nieskladnie pisze ale jestem w szoku polowa auta do wymiany a przebieg 100tys tylne tarcze stanawia calosc z piastami i lozyskami koszt ok 600zl :/ deile w niemczech wymieniali paski klinowe i sie nie skap[li ze lozsko od klimy ma dosyc :!!:

 

powiedzcie jaki olej najlepiej zalac do tego silnika :?:

Link to comment
Share on other sites

Witaj,

 

Taki na jakim jeździłes do 70 tys., nie było trzeba zmieniac na inny.

Jakiej firmy tarcze i klocki?

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Jak wczesniej jeździłes na tym syntetyku to leciało tobie? Czemu zmieniłes olej przy 70 tys?

Link to comment
Share on other sites

klawiatura wali i teraz niue wiem co robic

 

W tym motorze nie ma żadnej klawiatury. Zawory są regulowane płytkami, albo całymi szklankami. Ustawienia fabryczne starczają praktycznie na cały żywot silnika. Nie zdarzyła się czasami jazda z za niskim stanem oleju? Proponowałbym podjechać na osłuchanie do innego fachowca.

Link to comment
Share on other sites

Jak wczesniej jeździłes na tym syntetyku to leciało tobie? Czemu zmieniłes olej przy 70 tys?

bo to byla pierwsza wymiana poza serwisem i mechanik stwierdzil ze ten magnatek spokojnie da rade.

na pewno nie ma popychaczy w tym silniku?

jutro jestem umowiony na zmiane oleju napiszcie mi jakim olejem go najlepiuej zalac zeby znowu gafy nie zrobic :?:

ps raczej zawsze pilnowalem stanu ale raz sie zdarzylo jeszcze jak byl suntetykiem zalany ze od zmiany do zminy zrobilem 25tys

Link to comment
Share on other sites

ps raczej zawsze pilnowalem stanu ale raz sie zdarzylo jeszcze jak byl suntetykiem zalany ze od zmiany do zminy zrobilem 25tys

 

troche chyba przesadziłes, max 15 tys. km czy to benzyna czy diesel

 

Zalej tym co miales zalane, tylko wymieniaj czesciej, połsyntetyk co 10 tys. km

Link to comment
Share on other sites

miales zalane przez ostatnie 30 tys. polsyntetyka, tak wiec nie wiem czy warto wracac do syntetyka.....

tak jak ktos wyzej napisal, moze powinienes podjechac do innego mechanika ????

Na forum wiele osob wypowiadało sie nt. olejów.... hmm..... trudno mi doradzic, kazdy ma jakies spostrzezenia.

Zalej olejem takim, ktory spelnia wymogi podane przez producenta (nissana) i nie patrz na to na ile olej jest przewidziany, jak chcesz zeby silnik tobie długo sluzyl to trzeba o niego dbac.

Czy zalejesz Mobila czy Castrola

Zmieniaj max co 15 tys. syntetyka, a co 10 tys. połsyntetyka

Link to comment
Share on other sites

mechanika raczej nie zmienie mam do niego zaufanie sam powiedzial ze jeszcz takiego motoru nie rozbieral i ze w kanale dolotowym jak i w wydechu tak samo slychac to klekotanie co by wskazywalo na popychacze.

taki czy inaczej jutro zmiana oleju przegladajac forum wyszlo ze ludzie magnateca chwala.

moze ktos jeszcze ma pomysla co by to moglo klekotac na zimnym silniku.

ps oskar co sadzisz o tarczach i klockach?na tyl zalozylem ferodo premier

Link to comment
Share on other sites

Guest danstan
moze ktos jeszcze ma pomysla co by to moglo klekotac na zimnym silniku.

 

A może na zimnym klekoce bo to diesel.

 

tylne tarcze stanawia calosc z piastami i lozyskami koszt ok 600zl

 

Może nie rozumiem, autora, ale Primera P12 byłaby chyba jedynym samochodem z tak skonstruowanym układem hamulcowym. W Almerze N16, a ma takie same tylne tarcze hamulcowe jak Primera P11, nie stanowią one żadnej całości z piastami i łożyskami. Wydaje mi się, że pora zmienić mechanika, a przynajmniej pojechać do innego celem weryfikacji opinii pierwszego. To co mówił wygląda po prostu, mówiąc delikatnie, na próbę wyciągnięcia kasy.

Pozdrawiam i życzę wszystkiego najlepszego w zbliżającym się Nowym 2007 Roku.

 

[ Dodano: Sob 30 Gru, 2006 00:37 ]

mechanika raczej nie zmienie mam do niego zaufanie sam powiedzial ze jeszcz takiego motoru nie rozbieral

 

To znaczy, że uczy się na Twoim samochodzie. Rzeczywiście godzien zaufania.

 

W takim przypadku zdrowia i odporności nerwowej życzę.

Link to comment
Share on other sites

tylne tarcze stanawia calosc z piastami i lozyskami koszt ok 600zl
co sadzisz o tarczach i klockach?na tyl zalozylem ferodo premier

 

To w końcu stanowią całość czy nie? Uzgodnijmy to. Moim skromnym zdaniem - nie.

Co do tych stuków, to nie jest to problem typu - jak wymienić żarówkę, czy ile oleju wchodzi? Na odległość możemy tylko obstawiać. Osobiście obstawiłbym np. tłok na 2 lub 3 cylindrze :P

Link to comment
Share on other sites

tarcze i klocki wymienialem z przodu a z tylu tylko klocki narazie.co z tego ze pojade do innego mechanika jak w moim miescie i okolicach raczej nikt jeszcze nie robil P12 z tym motorem a do poznania nie mam ochoty jechac.

narazie zaleje olejem syntetycznym i zobacze co bendzie jak sie nic nie zmieni to podjade do serwisu nissana w niemczech tam mieszkam,w poilsce tylko na urlopie jestem

Link to comment
Share on other sites

Jak nikt nie robił P12 z tym silnikiem, to lepiej podjedź do serwisu ale w niemczech......

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

Tarcze w P12 1,8 2003 nie stanowią całości z piastami,są oddzielnymi elementami -wiem bo rozbierałem.

 

Pozdrawiam

chodzi o tylnia os.tez mi sie to dziwne wydaje zeby to byla calosc ale nie sa jeszcze takie zle tarcze z tylu wiec narazie zostalz stare.nastepna wymiana klockow razem z tarczami,jak silniuk wytrzymie :sylwester:

Link to comment
Share on other sites

Silnik wytrzyma :-) tylko podjedź do fachowców, a nie do kogoś kto chce sie uczyc na twoim silniku :-)

Jaki olej wybrałes?

Link to comment
Share on other sites

mam nadzieje ze to byla wina oleju byl bardzo gesty a filtr to normalnie zawalony, olej zeskrobywali srubokretem z filtra.zdfecydowalem sie na mobila 0w40 ale jeszcze zalany nie jest bo szef sie pomylil z filtrami i nie mieli takiego filtra na magazynie przjdzie dopiero we wtorek

Link to comment
Share on other sites

mam nadzieje ze to byla wina oleju byl bardzo gesty a filtr to normalnie zawalony, olej zeskrobywali srubokretem z filtra

Ile zrobiłes na tym oleju?

Na filtrze nie oszczedzaj, kup orginalny w ASO.... zresztą chyba czytałes nt. filtrów na forum........

0W40 Mobil na takim wczesniej jeździłes (przed półsyntetykiem)?

Link to comment
Share on other sites

Guest danstan
filtr to normalnie zawalony, olej zeskrobywali srubokretem z filtra

 

zdfecydowalem sie na mobila 0w40

 

Ciekaw jestem jak "tragicznie dla silnika " skończą się te eksperymenty ?

Pozdrawiam :D

Link to comment
Share on other sites

mam nadzieje ze to byla wina oleju byl bardzo gesty a filtr to normalnie zawalony, olej zeskrobywali srubokretem z filtra.
Ciekaw jestem jak "tragicznie dla silnika " skończą się te eksperymenty ?

Coś czuję, że już pozamiatane.

Link to comment
Share on other sites

qrde jak mozna na ,,jednym''oleju przejechać 20tyś km :?:

nie jest ważne to co jest napisane na etykiecie tylko to co zaleca producent

ja leje mobila 5w-50 - syntetyk wymieniam go co 9/10tys km!!!

półsynetyk to co 6/7tyś km bym wymieniał

Wystarczyło że film oljowy sie skończył i coś tam mogło w dupe dostać - moze jakaś szklaneczka :/

Poprzedni właściciel jezdził na synetyku i wymieniał go co 13/15tyś - tragedii nie ma ale...

 

Ważne pytanie - czym masz rozrząd napędzany(nie wiem jaki silnik masz) bo jak masz łańcuch to moze napinacz jest do wymiany!!! Napinacze padaja jak za długo sie na jednym oleju jezdzi...

 

 

ps Właśnie zobaczyłem że masz 2.2tddi - tam masz łańcuch rozrządu, itd......

sprawdz najpier napinacz ewntualnie łańcuch - wymień i zalej auto olejm 10W-40 - te silniki nie maja prawa na innym oleju jezdzić!!! moga ale... olej p[owinien byc wymieniany co 10tys km

 

ps2 nissan zaleca do swoich silników w których rozrząd jest napedzany łańcuchem a nie paskiem oleje zaczynajace sie od 10W... produkowane są 10W40-półsynetyk i 10W60półsynetyk i synteyk(droższy) - nie wiem gdzie serwisowałeś P12ke ale ja kilka N16ek 2.2tddi miałem i żadna nie była nigdy innym olejem jak 10W...zalana

 

ps3 to co napisałem wyżej tyczy sie silnika 2.2tddi nie wiem jak z CDI

Link to comment
Share on other sites

mam nadzieje ze nie bendzie tak zle jak piszecie(nie wiedzialem ze nissan to auto specjalnej troski)co do tych 20tys to serwis nissana tak wymienial olej.co do oleju to txt jest to olej syntetyczny 5w30.

to co mam zalac, pozostac przy tym magnatecu czy moze mobila 5w40.

 

zycze wszystkim udanej zabawy sylwestrowej :sylwester:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...