Guest Kszym Posted December 31, 2006 Share Posted December 31, 2006 Cześć Wszystkim! Nissan Sunny N14 93r. (gaźnik, sterowany elektronicznie). Czy ktoś wie jak działa regulator temperatury zasysanego powietrza do gaźnika. W bocznej części pokrywy filtra znajduje się mieszek podciśnieniowy, który porusza klapką i zasysa albo zimne powietrze albo ciepłe z okolicy kolektora wylotowego. Mieszek podłączony jest przewodem podciśnieniowym do elementu w dolnej pokrywie filtra( widoczny po wyjęciu filtra). Jak ten element steruje podciśnieniem mieszka i klapką? U mnie klapka jest cały czas w pozycji zimne powietrze. Z góry dzięki za jakąś podpowiedź. Pozdrawiam ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hermoll Posted December 31, 2006 Share Posted December 31, 2006 u mnie to sie jeba.... i ssal cieple powietrze az w koncu odlaczylem to calkiem a obecnie jest blos i inny dolot wiec tego nei ma, ja bym to odlaczyl zeby wogole nie ssal tego powietrza w tym zaworku jest bimetal jak sie nagrzeje kiedy podnosi sie temp w puszce filtra powietrza to sie zamyka zaworek i nie ssie powietrza ciagnacego przepone otwierajaca klapke cieple/zimne, ten zaworek mozna jakos regulowac on ma tam srubke bodajze pozdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kszym Posted December 31, 2006 Share Posted December 31, 2006 Interesuje mnie to dlatego, że obawiam się że brak regulacji i jeżdżenie ciągle na zimnym powietrzu (zwłaszcza na krótkich odcinkach) może powodować wyższe zużycie paliwa. A propos co to jest "bloss" jak ten układ reguluje temperaturę zasysanego powietrza. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hermoll Posted January 1, 2007 Share Posted January 1, 2007 blos tu jest zamiast miksera od gazu, to taki gaznik do gazu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kszym Posted January 11, 2007 Share Posted January 11, 2007 w pokrywie filtra sa dwa bimetale jesden do mieszka sterujacego powietrzem wlotowym a drugi ??? kto wie??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest hermoll Posted January 11, 2007 Share Posted January 11, 2007 zrob fotke, ja nie mam juz tej puchy z filtrem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
soul Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 kompensator wolnych obrotów (idle compensator) "kompensator wolnych obrotow jest podstawowym zaworem termostatycznym ktory doprowadza powietrze bezposrednio do dolotu aby zrekompensowac nadzwyczajne wzbogacenie sie mieszanki w wysokich temperaturach obrotów jałowych i wystabilizować prace silnika" otwiera sie w temperaturach powyzej 55-60 stopni C Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kszym Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 dzieki za odpowiedz. jesteś pewien tej temperatury otwarcia. ja mam wrazenie ze to otwiera sie przy nizszej temp. w warunkach zimowych to chyba powinno byc zamkniete zwlaszcza jak podniose pokrywe i robi sie chlodno w okolicy wlotu do gaznika. i jeszcze jedno czy nieprawidlowe dzialanie tego bimetalu moze wplywac na obroty biegu jałowego ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
soul Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 to ze na dworze jest temperatura bliska 0 stopni nie oznacza ze taka sama jest nad silnikiem. szczegolnie nad gaznikiem w puszcze filtra powietrza ktora nagrzewa sie z cieplego silnika ktory pracuje srednio w temperaturze od 70 do 90 stopni ? wiec to raczej normalne temperatury i tak troche zanizylem w instrukcji pisze ze powyzej temp 65 nastepuje dopiero pelne otwarcie, zreszta zauwaz fakt ze wentylator chlodzacy ciecz w chlodnicy zalacza sie w temp srednio 90stopni, postaw silnik na biegu jalowym nawet w zimie na 15 minut i wentylator sie wlaczy... wiec nawet w zimie te temperatury nie sa takie niskie tak dzialanie tego bimetalu wplywa na obroty biegu jalowego... a masz z nimi problem ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kszym Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 tak mam z nimi problem sa nierowne raz 900 raz 1200 na cieplym jak mu sie zachce. znales temp. otwarcia tego dodatkowego powietrza a znasz moze temp. przy ktorej ten mieszek cieple zimne powietrze powinien zaczac sie przelaczac na zimne mam wrazenie ze to tez u mnie nie dziala porawnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
soul Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 sprawdz podcisnienia, teraz nie jestem w stanie zajrzec do serwisowki do ktorej link podany jest na tym forum tam wszystko ladnie jest opisane Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kszym Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 jakbys mial kiedys czas to przeslij mi link do serwisowki bo szukalem i znalazlem na tym forum tylko jakies pliki rar na czeskim serwerze (jest ich dziwnie duzo i nie jestem pewien czy o to chodzilo. Dzieki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
soul Posted January 13, 2007 Share Posted January 13, 2007 o to chodzilo trzeba sciagnac wszystkie do jednego folderu i rozpakowac (archiwum łączone podzielone na kilka części) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kszym Posted January 13, 2007 Share Posted January 13, 2007 dzieki za cala pomoc juz sobie w ksiazce wszystkiego poszukam. nawiasem mowiac link do tej strony powinien byc chyba w zakladce linki na glownej stronie. byloby latwiej nowym uzytkownikom pozdrawiam czesc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.