Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Urwany gwint od wymiany oleju w skrzyni


Guest Pierzowiak
 Share

Recommended Posts

Guest Pierzowiak

Witam.

Ostatnio przy próbie dolania oleju do skrzyni biegów, który wiciekał mi powoli przez czujnik cofania :/ zauważyłem, że mam urwany gwint od śruby wlewu oleju.

Czy ktoś z Was poradził sobie z takim kłopotem?

Jak dolać teraz olej i na dodatek właściwą ilość?

 

Będę wdzięczny za pomoc...

Pozdrowki :)

Link to comment
Share on other sites

Urwany? Jak masz zerwany gwint to znaczy że śruba siedzi w "otworze" ale nie chce się wykręcić? A nie ucieka Ci przez nią olej? Z dolaniem oleju to raczej kłopot nie jest bo śrubę można jakoś podważyć albo rozwiercić ale gorzej już po dolaniu bo śruba bez gwintu nie będzie trzymała :/ Pozdro

Link to comment
Share on other sites

zauważyłem, że mam urwany gwint od śruby wlewu oleju.

Można trochę jaśniej. Korek ma zerwany gwint i jest do wymiany? Czy w obudowie jest zerwany? Przecież korki są stożkowe i naprawdę ciężko ten gwint uszkodzić.

Link to comment
Share on other sites

Guest Pierzowiak

widzę że śruba siedzi w skrzyni, tylko główka jest oderwana, na razie nic nie cieknie.

Po prostu jest wkręcona tylko już bez główki...

Link to comment
Share on other sites

A to zmienia postać rzeczy ... :/ To nie "gwint urwany" tylko "główka" :/ Nie wiem czy ktoś ma inny pomysł, ale jak bym rozwiercił wiertłem podobnej grubości do śruby ale żeby gwintu nie uszkodzić w obudowie i poprawić gwintownicą, ale jak zrobisz to dokładnie to może zostanie tylko taka tulejka z gwintu i już się wyciągnie lub nawet wykręci. Ciężka sprawa. Ja bym nie chciał ukręcić śruby :P Pozdro

Link to comment
Share on other sites

widzę że śruba siedzi w skrzyni, tylko główka jest oderwana, na razie nic nie cieknie.

Po prostu jest wkręcona tylko już bez główki...

są takie specjalne gwintowniki do odkręcenia zerwanych śrub- może tym to zrobisz,pozdro

Link to comment
Share on other sites

widzę że śruba siedzi w skrzyni, tylko główka jest oderwana, na razie nic nie cieknie

 

Jaka główka???

Ten korek ma mieć wewnątrz gniazdo na klucz 'kwadrat' 10.5 lub 13.1 mm.

Link to comment
Share on other sites

widzę że śruba siedzi w skrzyni, tylko główka jest oderwana, na razie nic nie cieknie

 

Jaka główka???

Ten korek ma mieć wewnątrz gniazdo na klucz 'kwadrat' 10.5 lub 13.1 mm.

Dokładnie tak jest, chyba że został uszkodzony sam korek przez zastosowanie nieodpowiedniego klucza, radzę podjechać do jakiegoś warsztatu, niech spróbują wykręcić odpowiednim kluczem jak to nie pomoże to trzeba coś do korka przyspawać i wtedy próbować odkręcać.

Link to comment
Share on other sites

widzę że śruba siedzi w skrzyni, tylko główka jest oderwana, na razie nic nie cieknie

 

Jaka główka???

Ten korek ma mieć wewnątrz gniazdo na klucz 'kwadrat' 10.5 lub 13.1 mm.

Dokładnie tak jest, chyba że został uszkodzony sam korek przez zastosowanie nieodpowiedniego klucza, radzę podjechać do jakiegoś warsztatu, niech spróbują wykręcić odpowiednim kluczem jak to nie pomoże to trzeba coś do korka przyspawać i wtedy próbować odkręcać.

Witam. Zgadzam się. Trzeba przyspawać nakrętkę do resztek główki od korka. Miałem kiedyś taki problem. Pomogło. Pozdrowienia ;)

Link to comment
Share on other sites

miałem podobny problem. Ale nie chciało mi się tego robić samemu więc zaprowadziłem samochód do warsztatu gdzie wymieniają olej gratis, tzn. w cenie oleju, zostawiłem auto i wróciłem po godzinie, :D mechanik mówił że kłopociki były ze śrubą i musiał dospawać nakrętkę. :diabel2: ja zapłaciłem tylko za ojej i nową nakrętkę :one: a co się nie narobiłem to moje :diabel:

Link to comment
Share on other sites

Guest Pierzowiak

Dzieki za informacje, chyba bedzie najlepiej jak zaprowadze auto do warsztatu. Ale dobrze wiedziec, ze da sie to zrobic :) Ciezko by bylo to rozwiercac, bo skrzynia ma korek w malo wygodnym miejscu, a z dospawaniem myślę będzie mniej kłopotu.

Napiszę jak poszło :)

Pozdrowki!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest drozdek

nie wiem dlaczego ale te korki w skzyni begow sarsznei ciezko sie wykrecaja, ja zaprrowadzilem moje "bzdzinke" do warsztatu zeby wymeinili mi lewa polos i poprosilem o zlanie oleju i tak zrobili, po tym jak zamontowali polos trzeba bylo nalac olej do skrzyni a tu klopociki ... koles nie mogl wykrecic korka, masakra... wlalem sobie sam olej przez... odpowietrzenie skrzyni trwalo to bardzo dlugo ale UDALO SIE :] a koles jeszcze za to mnie chcial skasowac gratis ze stracil duzo czasu probujac wlac olej... heheh masakra, bylo to w szczecinie na warszewie chyba ulica rostocka naprzeciwko poczty.... kolesie moci w "gebie :(: " :D

Link to comment
Share on other sites

Mam do was takie pytanko jaki konkretnie powinien być ten klucz (jaki rozmiar) w primerce p11 2.0 SRi bo też czeka mnie wymiana i bede musiał zdobyć taki kluczyk i troche powalczyć.

Oczywiście chodzi o ten koreczek wlewowy w skrzyni z kwadratem.

Link to comment
Share on other sites

Mam do was takie pytanko jaki konkretnie powinien być ten klucz (jaki rozmiar) w primerce p11 2.0 SRi bo też czeka mnie wymiana i bede musiał zdobyć taki kluczyk i troche powalczyć.

Oczywiście chodzi o ten koreczek wlewowy w skrzyni z kwadratem.

nie wiem jaki to rozmiar, ale standardowy klucz (grzechotka, fajka) do kluczy nasadowych pasuje, tylko ramię trzeba przedłużyć rurą.

Sławek

Link to comment
Share on other sites

Guest drozdek
wlalem sobie sam olej przez... odpowietrzenie skrzyni trwalo to bardzo dlugo ale UDALO SIE

 

Trza było przez napęd prędkościomierza.

 

trzeba bylo i proby tez sie odbyly ale nie dlo rady odkrecic linki ... i tyle, zakonczylo sie wlaniem przez odpowietrzenie... :030:

Link to comment
Share on other sites

nie wiem jaki to rozmiar, ale standardowy klucz (grzechotka, fajka) do kluczy nasadowych pasuje, tylko ramię trzeba przedłużyć rurą.

Sławek

 

To akurat do spustowego pasuje ale wlewowy ma mniejszy rozmiar niestety. Właśnie sprawdzałem i pozostaje pytanie jaki??

Link to comment
Share on other sites

Właśnie sprawdzałem i pozostaje pytanie jaki??

 

W niektórych większych skrzyniach, korek wlewowy był taki sam jak spustowy (13.1 mm.). A w pozostałych 10.5 mm. To jeśli chodzi o kwadrat. W nowszych skrzyniach pojawiły się sześciokąty - spust 14mm, wlew 10 mm.

Link to comment
Share on other sites

Guest maddrajwer

U mnie zdaje się są dwa różne rozmiary kwadratu do korków. Ale obydwa w rozmiarze standardowej grzechotki. Jeden to 1/2 cala a drugi zdaje się 3/8.

Link to comment
Share on other sites

Ja miałem ostatnio ten sam problem przy wymianie sprzęgła (i przy okazji oleju w skrzyni), ze spuszczeniem no problem ale jak przyszło do wlania świezego to się pojawił kłopocik... pomógł wbity młotkiem 12kątny torx potraktowany dodatkowo migomatem. na przyszłość wystarczy mi już płaska 10 :one:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest Pierzowiak

No mi ostatecznie pomoglo wlanie oleju tam gdzie linka predkosciomierza siedzi w skrzni, a stary usunelo sie przez odkrecenie czujnika biegu wstecznego :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...