Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] wielki problem z geometrią


Gość jarciu1111
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jarciu1111

witam wiec na wstepie tak od jakiegos czasu walcze w mojej p10 2.0 ze strasznym prowadzaniem. mianowicie w koleinach praktycznie nie da sie utrzymac toru jazdy na rownej nawierzchni jest w miare ale auto jest strasznie nerwowe nawet jak wpadnie w jakąś dziure to jak by tracilo przyczepność i niemogło sobie miejsca znaleść. po wjechaniu w kałuze auto strasznie ucieka jak by było na łysych oponach o opony nowki nie bele jakie.w miare zdolności finansowych zaczołem badac i wymieniać w przednim zawieszeniu wszystko co miało luz nie bede wymienial z przodu luzu nie ma nigdzie na niczym. po tym wszystkim ustawiłem zbierzność. jak bylo tak jest nic sie nie poprawilo tyle ze nic nie stuka i nie puka. ustawiłem tylko zbierzność bo to bylem z stanie zrobić sam. kuzwa rece mi juz opadaja to auto prowadzi sie tragicznie.wiec tak mysle kuzwa jeszcze jest kąt koła no i zasadzka pojechalem do warsztatu a tam koleś spojzal w jakąś gazetke i stwierdzil ze kąt jest nie regulowany ????? pytanie czy to prawda czy nie moze mi go tylko sprawdzić ale co mi po sprawdzeniu jak go nie ustawi. a to chyba jedyne wyjscie ze nie moge utrzymac auta jakoś mocno bite nie było opon nie zdziera sam juz nie wiem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Maniek-ol

A właśnie kąt z przodu jest nie regulowany , nie ma tam śrubki żeby sobie pokręcić i ustawić. Za pochylenie koła odpowiada górny wahacz. Wraz z zużyciem wahacza przestawia się pochylenie koła. Te same objawy miałem jak Jarciu1111 , wymiana wahacza załatwiła sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłeś sworznie dolnego wahacza? jakie założyłeś? czyżby zamienniki za 45 zł?

jeśli nie ma luzów górny wahacz - podnieś koło i potelepaj w płaszczyżnie za góre i dół koła od wewnątrz- na zewnątrz -

1 .jak są luzy na górnym wahaczu to Ci je pokaże. Ten luz nie wychodzi na wahaczach jak auto stoi na kołach - co ciekawe na diagnostyce jak auto stoi na kołach też nie wyjdzie nawet na najlepszych szarpakach/

2. to samo dotyczy dolnego sworznia - jak upiłeś zamienni - istnieje ryzyko złego dobrania (mają inny wymiar) i automatycznie spier.... Ci kąt pochylenia.

3. końcówki stabilizatora i jego gumy raczej wymieniłeś - bo wszyscy to zmieniają.

4. Jak już w/w sprawdziłeś wymień amortyzatory i jak ręką odjął.

Na czym ustaiwłes zbieżność? Skąd pewność, że jest dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jarciu1111

wiec tak chłopaki oponki 185/65R15 nie ma luzu nigdzie albo ja go nie umiem zlokalizować wachacze górne nowe amorki sztywne sportowe az nawet zaaa propo dolnego wachacza to oba sprawdzałem na podniesionym aucie breszką podwazając jak sie tylko da bo kiedys mialem taka opcje ze niby luzu nie było jak auto stało a po wypieciu okazalo sie ze był wkladalem breszke miwdzy piaste tam na dole a wachach swoznie kólowe oba ok w ogole wachacze sztywne sinenbloki tez no gdzie nie poruszam nima luzu. obstawiam ze cos moze z tymi kątami a nawet jak nie jest do regulacji to jak wyjdzie hujnia bedziemy coś kąbinować nie wiem podkladac podkładki pod mocowanie górnego wacha do nadwozia nie wiem no przeciez to masakra zeby takie auta sie tak h*jowo prowadzilo. kumpla prima ma luzy na górnych wachaczach i o niebo lepiej sie prowadzi abierzność mierzyłem takim czymś przyrządem od rantu felgi wiecie o co chodzi nie robie tez tego pierwszy raz. mysle ze najpierw pojade na te konty i zbierznosc niech badają no bo w piz du. dzieki wszystkim napisałem mniej wiecej jakie opony amorki moze i te opony za szerokie amory za sztywne juz głupi jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie opony sa ok - jeździłem na takich i nie było i nie ma problemu- problem jest w geometrii. Moze pomyliłeś wahacz prawy z lewym - troche głupia sugestia, nie wiem czy sie nawet tak da ale trzeba wszystko sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jarciu1111

witam . nom moze głupia a moze i nie. tyle razy juz to rozbierałem ze moze i coś pomyliłem i wraziłem odwrotnie sam nie wiem nic juz kuzwa nie wiem. jade na geometrie i dopiero wtedy napisze co i jak. przeciez niech przyjdzie taki lodzik jak ostatnio i pokryje te koleiny to nawet nie mam co ruszac na najlepszych zimówkach jak mnie na suchym asfalcie targa.pozdro i dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JARCIU,ja ten temat przerabiałem w tamtym miesiącu,w primerze p 10 ustawia sie wszystko,i kąty pochylenia kół,i zbierzność i geometrię,proponuję zrobić to co ja-zajechałem na stację okręgową przejżałem zawias,wymieniłem wachacze i drążki[końcówki],następnie pomierzyli mi całą zbierzność i geometrię[na 8 parametrów 6 było nieprawidłowych]ustawili mi wszystko przez 30 minut[włącznie z regulacją pochylenia kół tylnych-na lekki negatyw-co sprzyja dobremu prowadzeniu w zakręcie],za wszystko tzn,zbierzność i geometria 4 kół zapłaciłem 120 zł,teraz nyska jeździ pięknie,nic nie ściąga świetnie się prowadzi-ps ,pozostaw ustawianie tych parametrów fachowcom,bo nawet jeśli nie ścina ci opon to może być żle ustawione coś

 

a i jeszcze jedna sprawa,w koleinach pogarsza się znacznie prowadzenie ale dopiero przy gumach 195,a w p10 seryjnie powinny być 185/65/14 lub zamiennik tzn,195/60/14

 

 

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jarciu1111

witam wszystkich i bardzo bardzo dziekuje za podpowiedzi, pomoc, za wszelki opinie. jak opadaja rece to na serio taka pomoc duzo znaczy jeszcze raz wielkie dzieki wszystkim którzy cos w tej sprawie radzili. bylem wczoraj na kontach ale w moim miescie jest tylko jeden zj** który uparcie twierdzi ze kąty sa nieregulowane. wolnym dniem brykne sie do łodzi nie jest daleko zawsze wieksze miasto bedzie wersztat jakis na pewno. i teraz jesli jest regulacjia z przodu to prosze napiszcie czym to sie reguluje. chciał bym wiedziec co mi bedą robić w tym aucie i czy w ogóle cos zrobia. zaufac mechanikowi to jedno ale wiedziec co nieco na ten temat to drugie. no nic milego dnia wsiadam w T4 i w polske trza troche zarobic na czesci do nyski bo tanie nie są ..... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Maniek-ol

Ludzie nie wkręcajcie chłopakowi głupot. Właśnie jego mechanik ma rację. Nawet książka obsługi i naprawy podaje , że nie reguluje się pochylenia koła , kąta wyprzedzenia i pochylenia swożnia zwrotnicy. Można tylko sprawdzić te parametry , a jeśli się coś nie zgadza to znaczy , że jest coś uszkodzone w zawieszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie nie wkręcajcie chłopakowi głupot. Właśnie jego mechanik ma rację. Nawet książka obsługi i naprawy podaje , że nie reguluje się pochylenia koła , kąta wyprzedzenia i pochylenia swożnia zwrotnicy. Można tylko sprawdzić te parametry , a jeśli się coś nie zgadza to znaczy , że jest coś uszkodzone w zawieszeniu.

 

a ja odpiszę tak,że na przegładzie każdy parametr uległ zmianie na odpowiedni,po regulacji geometri,kąty też się zmieniły!,natomiast z tyłu regulował kąty pochylenia na mimośrodach wachaczy,stąd negatyw!!!nie wnikam w sprawy techniczne jak się to nazywa -czy to regulowanie pochylenia kół czy jakoś inaczej,zaś koledze chodzi o to żeby primera prowadziła się jak należy i dlatego opisałem jak to u mnie poprawiono[ja mechanikiem nie jestem]pozdroo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Maniek-ol
Ludzie nie wkręcajcie chłopakowi głupot. Właśnie jego mechanik ma rację. Nawet książka obsługi i naprawy podaje , że nie reguluje się pochylenia koła , kąta wyprzedzenia i pochylenia swożnia zwrotnicy. Można tylko sprawdzić te parametry , a jeśli się coś nie zgadza to znaczy , że jest coś uszkodzone w zawieszeniu.

 

a ja odpiszę tak,że na przegładzie każdy parametr uległ zmianie na odpowiedni,po regulacji geometri,kąty też się zmieniły!,natomiast z tyłu regulował kąty pochylenia na mimośrodach wachaczy,stąd negatyw!!!nie wnikam w sprawy techniczne jak się to nazywa -czy to regulowanie pochylenia kół czy jakoś inaczej,zaś koledze chodzi o to żeby primera prowadziła się jak należy i dlatego opisałem jak to u mnie poprawiono[ja mechanikiem nie jestem]pozdroo

 

Tylko jestem ciekaw jak z przodu można regulować kąty skoro nie ma mimośrodów. Jeśli chodzi o tył to zgodzę się z Tobą , jest regulacja. A może to faktycznie wina tyłu , że nosi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma się o co sprzeczać,ale wiesz z przodu miałem jedno koło przesunię te w lewo,tylne także,autko wyskakiwało z kolein,,,teraz tego nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

A ja mam pytania co z tylną osią?? Ja obecnie zauważyłem że ździera mi od wewnątrz tylne opony i tu uwaga miałem stłuczkę w sumie trochę blachówa pogięta nic mocnego pewnie to go przestawiło ale jak to wyregulować??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...