Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

sprzęgło - pęknięty docisk?


Guest peteros

Recommended Posts

Guest peteros

Nagle zaczęły się problem z wbijaniem biegów przy włączonym silniku - jedynka nie wchodzi w ogóle, 2-5 opornie, wsteczny ze zgrzytem. Zdarza się przy tym, że auto zaczyna ciągnąć jeszcze przy wciśniętym na maksa pedale sprzęgła. Na sucho (przy wyłączonym silniku) biegi wchodzą ładnie.

 

Wszystko wskazuje moim zdaniem na pęknięty docisk. Jakieś inne pomysły? Skrzynia w 2.0 benzynie nie ma chyba żadnego sterowania ciśnieniowego?

Link to comment
Share on other sites

Nagle

podczas jazdy, np. przy zredukowaniu biegu ??

 

jeżeli tak to miałem podobny przypadek w mazdzie, gdzie sprężyny z tarczy przyblokowały łopatki w docisku, czym prędzej rozbieraj sprzęgło, być może obejdzie sie tylko na wymianie tarczy

Link to comment
Share on other sites

Guest peteros

Wczoraj wieczorem: redukcja 3>2 z lekkim oporem. Potem światła - nie mogłem wbić 1. Ruszyłem z 2, później w miarę normalnie góra-dół. Dojechałem do domu.

 

Dziś rano: wsteczny ze zgrzytem, jedynka nie wchodzi, start z trudno wbitej 2 z ruszeniem na wciśniętym do oporu pedale. Kapitulacja... przesiadka do m323 żony ;-)

Link to comment
Share on other sites

Guest marcin620
Skrzynia w 2.0 benzynie nie ma chyba żadnego sterowania ciśnieniowego?
dopiero w P11E była zamiast linki hydraulicznie sterowane sprzęgło, ale mogę się mylić :P Wygląda na to że tak czy inaczej nie obejdzie się bez wyjmowania skrzyni, jedyne co jeszcze możesz zrobić zanim się za to zabierzesz to sprawdzić czy z samą linką sprzęgła jest wszystko ok i to pracuje, i drążki od lewarka do skrzyni - czy z nimi nic się nie stało - ale z tego co piszesz to nie będzie to. Jak już wyholujesz skrzynię na zewnątrz to będziesz widział co i jak i raczej wymieniaj komplet - tarcza, docisk i łożysko - bo robotki z wyjmowaniem skrzyni jest sporo.
Link to comment
Share on other sites

Guest peteros

To zdecydowanie jest sprzęgło mechaniczne, a linka jest 100% OK. Pytałem o hydraulikę, bo badając linkę zauważyłem jakiś wąż ciśnieniowy wchodzący do skrzyni i pomyślałem sobie, czy to nie przypadkiem jakiś hydrauliczny patent...

Link to comment
Share on other sites

No to IMO wszystko wskazuje na to, wyrwało sprężyny (albo sprężyne) z tarczy i zależy jak sie ułoży, ale czym dłużej jeździsz tym większe spustoszenie sieje :!:

Link to comment
Share on other sites

Guest peteros

Jutro odbieram komplet tarcza, docisk, łożysko - razem prawie 500. Valeo, bo przestałem wierzyć w japońszczyznę. Padnięty zestaw był marki Aisin i zrobiłem na nim tylko 70 kkm... W poniedziałek demontaż i okaże się, co padło... Na reklamację i tak się chyba nie załapię, ale pogadam o tym w sklepie...

 

Dodano: Pią 12 Sty, 2007 01:26

Już po wymiance. Padły sprężyny tarczy - wszystko poza jedną. Docisk pęknięty. Wszystko było nówka made in Japan - firmy Aisin. Minęły prawie dwa lata, więc o reklamacji należy zapomnieć.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...