Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

tempomat - cruise control


VQPower
 Share

Recommended Posts

siema chopy. tym razem to ja mam pytanie.

czy ktos z was ma zielone pojecie jak zrobic aby mi tempmat zaczal dzialac po tym jak zmienilem skrzynie z automata na manual??

wiem ze kazda maxima ma tempmat bez wzgledu na skrzynie.

 

za kazda pomoc i podpowiedz wielkie dzieki

 

a tu schemacik jesli w czyms pomoze

tempomatcruisecontrol96-99.jpg

Link to comment
Share on other sites

Siema, chyba Ci Wacu nie pomoge, u mnie po zmianie skrzyni tempomat działa tak samo jak i przed zmianą, jeżeli przy zmianie skrzyni trzeba było go odłaczyć to ci co mi wymiane robili podłączyli tak jak było.

A schemacik to powiem szczerze dla mnie kosmos jakis :D

Link to comment
Share on other sites

Heh ...schemat to ja nawet moze i rozumie :)

Jak zmieniales skrzynie to modulu od Cruise control nie zmieniales ?

 

cruise control nawet nie ruszalem. wiem ze przy pedale sprzedla jest przelacznik. wiem ze musze go gdzie podlaczyc aby zamykal obwod ale q.wa gdzie??

a o kontroli trakcji to juz nie mowie ehehhe. tez by sie przydala to bym na oponach zaoszczedzil :mikolaj:

Link to comment
Share on other sites

wlasnie o to mi chodzilo :) ...... ale z drugiej strony jak nic nie ruszales i wszystko masz podpiete tak jak bylo to nawet bez podlaczenia tego przelacznika od sprzegla powinno dzialac!

Ale z drugiej strony jajk patrze na ten schemat to widze ze jest to schemat universalny do A/T i M/T . Popraw mnie jak sie myle!

Wiesz co ja mam gdzies schematy i pamietam ze jak je kiedys szczegolowo ogladalem to byl oddzielny do manuala i automata i pamietam ze przy cruise, byla jakas roznica w podpieciu do modulu . Przejze to dzisiaj i najlepiej jak sie na GG zlapiemy i zgadamy :)

 

Jacek !!! czy u Ciebie po nacisnieciu sprzegla, wylacza sie tempomat ? Czy tylko po wcisnieciu hamulca ?

 

[ Dodano: Pią 05 Sty, 2007 12:52 ]

Noooo chyba juz wszytsko wiem ...tzn. prawie wszystko ;)

Z podlaczeniem przelacznika od sprzegla, to nie bedzie problemu ! Tyle ze musimy teraz dosc czego nie podlaczyles ze tempomat siadl, a z tego co widze to przy automacie jest lekka zamota i jak zmieniles skrzynie to zrobila sie przerwa. Wydaje mi sie ze spowodowla to przerwa przy doprowadzeniu do modulu Brake NC SW a to moze byc spowodowane pozycja P przy A/T( a tera chyba Ci tej pozycji brakuje :D ) Musimy to napewno obgadac na GG bo inaczej nie dojdziemy do tego :D

Link to comment
Share on other sites

a to moze byc spowodowane pozycja P przy A/T( a tera chyba Ci tej pozycji brakuje :D

 

w manualu jest tski switch. przeciez on aktywuje tylnie lampy jak zapodam wsteczny. z tym ze w automacie komp wie na jakim biegu jest auta. na manualu wie tylko o wstecznym.

jednakze z tego ow przelacznika wychodza 4 kable z czego uzywam tylko 2 do swiatel wstecznych. ciekawe na grzyba sa pozostale 2 :027:

 

[ Dodano: Pią 05 Sty, 2007 08:12 ]

dorwalme kolejny schemat. ten o ktorym mowiasz Szalony.widze ze tu moze byc problem z moim cruise control (pedal sprzegla mozna olac bo na schemacie widze ze jest on szeregowo podpiety z hamulcem) prblem tkwi w TCM - transmission control module. ktory podpiety jest do wtyki nr 12 w kompie od tempomatu i do lampki na desce.

Link to comment
Share on other sites

Jacek !!! czy u Ciebie po nacisnieciu sprzegla, wylacza sie tempomat ? Czy tylko po wcisnieciu hamulca ?

Hmmm.. no popatrz, albo nie sprawdziłem albo nie pamiętam, na hamulcu sie wyłącza.

Może w moim aucie z racji na wiek jest to inaczej rozwiązane bo jakoś nie sądze żeby ci mechanicy co robili u mnie podmianke byli na tyle kumaci w takich np schematach czy coś, to było ich drugie auto w którym przeprowadzali taką operacje, pierwszym była Mazda Xedos 2.5 V6 mojej siostry :D

Sam jestem ciekaw przyczyny u Ciebie Wacu

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
jednakze z tego ow przelacznika wychodza 4 kable z czego uzywam tylko 2 do swiatel wstecznych. ciekawe na grzyba sa pozostale 2

 

Nie wiem jak w Maximie ale w wielu automatach dwa pozostałe kable wykrzystywane są do blokowania rozrusznika gdu skrzynia nie jest na P lub N

Link to comment
Share on other sites

jednakze z tego ow przelacznika wychodza 4 kable z czego uzywam tylko 2 do swiatel wstecznych. ciekawe na grzyba sa pozostale 2

 

Nie wiem jak w Maximie ale w wielu automatach dwa pozostałe kable wykrzystywane są do blokowania rozrusznika gdu skrzynia nie jest na P lub N

 

juz z szalonym teoretycznie ogarnelismy sprawe.

czekam tylko na poprawe pogody bo przy -20 nie chce mi sie grzebac

 

[ Dodano: Czw 22 Mar, 2007 20:23 ]

Zrobione, tempomat juz dziala.

Wielkie dzieki dla Szalonego

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

NIe ma sprawy.....musimy sobie pomagac :)

Juz nie wspomne ile razy Ty mi pomagales.

Tera trzeba pomyslec o Twoich lampach, ale to sie musimy zgadac na GG bo cos mi sie zdaje ze te Twoje soczewy moga nie wejsc w te lampy co pokazywales.

Link to comment
Share on other sites

NIe ma sprawy.....musimy sobie pomagac :)

Juz nie wspomne ile razy Ty mi pomagales.

Tera trzeba pomyslec o Twoich lampach, ale to sie musimy zgadac na GG bo cos mi sie zdaje ze te Twoje soczewy moga nie wejsc w te lampy co pokazywales.

 

wejda. juz jeden badz 2 takie projekty jezdza

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Sorry ze odgrzewam stary temat ale mam problem z tempomatem i moze lepiej zeby w jednym watku te informacje byly.

 

Czasem sie nie wlacza. Zauwazylem ze jak go wlacze jadac i nie chce zaskoczyc to zatrzymuje sie do 0, ruszam pownownie i zaczyna dzialac... moze chodzi o to ze wysprzegle pare razy albo hamulca uzyje. Czasem wsiadam w autko przekraczam te 50 czy 60 i dziala od razu a czasem nie uda mi sie go odpalic przez caly dzien :( (kontrolka po lewej od kierownicy oczywiscie wlaczona i swieci piknie na zielono)

 

 

Od czego w ogole zaczac sprawdzanie?

Link to comment
Share on other sites

Sorry ze odgrzewam stary temat ale mam problem z tempomatem i moze lepiej zeby w jednym watku te informacje byly.

 

Czasem sie nie wlacza. Zauwazylem ze jak go wlacze jadac i nie chce zaskoczyc to zatrzymuje sie do 0, ruszam pownownie i zaczyna dzialac... moze chodzi o to ze wysprzegle pare razy albo hamulca uzyje. Czasem wsiadam w autko przekraczam te 50 czy 60 i dziala od razu a czasem nie uda mi sie go odpalic przez caly dzien :( (kontrolka po lewej od kierownicy oczywiscie wlaczona i swieci piknie na zielono)

 

 

Od czego w ogole zaczac sprawdzanie?

 

no widzisz u mnie tempomat nie dzialal ze wzgledu na przekladke skrzyni, jednaklze po malym przestudiowaniu schematow doszlismy z szalonym do miejsca gdzie byl otwarty obwod spowodowany brakiem skrzyni

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Odgrzewam temat i dołączam sie do grona "poszkodowanych" przez tempomat. Mam automat, dotychczas tempomat działał bez zarzutu. Ostatnio pojawił się problem jak u Grzecha, tzn. raz zadziała, raz nie. Do kogo można się z tym zwrócić, poza ASO?

Link to comment
Share on other sites

Odgrzewam temat i dołączam sie do grona "poszkodowanych" przez tempomat. Mam automat, dotychczas tempomat działał bez zarzutu. Ostatnio pojawił się problem jak u Grzecha, tzn. raz zadziała, raz nie. Do kogo można się z tym zwrócić, poza ASO?

 

Szalony??

Link to comment
Share on other sites

Raczej chumorzasty :D

A tak poważnie to do specjalisty z jakiej branży z tym jechać?

Link to comment
Share on other sites

Raczej chumorzasty :D

A tak poważnie to do specjalisty z jakiej branży z tym jechać?

 

najlepiej to jakis elektryk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...