Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Kat wyprzedzenia zaplonu a trwalosc glowicy


hippi

Recommended Posts

Witam.

 

Wiem, ze temat bardziej pasuje do dzialu LPG ale po czesci tyczy sie tez benzyny.

 

Bardzo bym prosil o informacje jak sie ma kat wyprzedzenia zaplonu do trwalosci glowicy przy sztucznym przesunieciu zaplonu. Jezdze na gazie wiec takie wyprzedzenie jest wrecz wskazane (jesli chce oczywiscie osiagnac max ze spalania gazu). Ale... Obecnie mam ustawiony kat wyprzedzenia zaplonu na 9 st, a ze posiadam wariator moge go max przesunad do 15st. Faktem jest ze auto zbiera sie lepiej ale w firmie z ktorej pochodzi instalacja gazowa, nie z zakladu monterskiego, a konkretnie z dzialu technicznego dostalem informacje ze przy tak ustawionym kacie zaplonu szybciej "zniszcze" glowice. Pomijam wieksze branie oleju przez silnik z powodu wyzszych temp. pracy - bardziej sie rozrzedza olej (a widac u mnie na bagnecie, ze bierze).

 

Niektorzy przestawiaja aparat zaplonowy - jak sie to ma do jazdy na benzynie (spalanie stukowe)

 

Bede wdzieczny za wszelkie opinie..

 

Dane auta w podpisie.

 

Pozdrawiam

PL

 

PS

Jesli ktos stwierdzi, ze jednak to powinno znalesc sie w dziale LPG - przeniose ten temat tam.

Link to comment
Share on other sites

Bardzo bym prosil o informacje jak sie ma kat wyprzedzenia zaplonu do trwalosci glowicy przy sztucznym przesunieciu zaplonu.

Niektorzy przestawiaja aparat zaplonowy - jak sie to ma do jazdy na benzynie (spalanie stukowe)

 

Przesuniecie zapłonu nie powinno miec znaczenia dla trwałości głowicy. Zaplon fabrycznie ustawiony- powoduje max mozliwy przyrost cisnienia w komorze spalania tuż za zewnętrznym zwrotnym połozeniem tłoka. Jego przyspieszenie (zalecane w przypadku lpg) spowoduje jedynie wyrównanie czasu spalania mieszanki lpg (spalajacej sie wolniej) aby uzyskac max. przyrost ciśnienia w tym samym punkcie co mieszanki Pb.

Zbyt duzy kąt wyprzedzenia bedzie jednak miał znaczacy wpływ na trwałość układu tłokowo-korbowego - z chwilą przyrostu max. cisnienia zanim tłok przejdzie zewnętrzny zwrotny punkt (układ zostaje uderzeniowo "cofnięty") - spalanie stukowe.

W przypadku silników z czujnikiem spalania stukowego (sadząc z opisu takim jeździsz 2.0) sterownik wtrysku z chwilą wystąpienia pierwszych objawów spalania stukowego - opóźni samodzielnie zapłon przestawiajac go o 1 st katowy na jeden obrót wału.

Link to comment
Share on other sites

Czyli domniemam, ze przestawienie kata wyprzedzenia np na 15 st nie doprowadzi szybko do zniszczenia glowicy. A jak z temperatura. Wiadomo,ze na LPG z natury jest wyzsza a przesuniecie kata wyprzedzenia zaplonu nie spowoduje jeszcze jej wzrostu...

 

Za duzo informacji jest na ten temat i juz sie pogubilem...

 

Pozdr.

PL

Link to comment
Share on other sites

jak śmigasz na gazie to śmiało możesz sobie ustawić zapłon na 18-19 stopni przed GMP na benzynie normalnie będzie zapalać choć nie uzyska maksymalnych parametrów za to na gazie będzie sporo lepiej jak przy seryjnych 15stu...

Link to comment
Share on other sites

A jak z temperatura. Wiadomo,ze na LPG z natury jest wyzsza a przesuniecie kata wyprzedzenia zaplonu nie spowoduje jeszcze jej wzrostu...

Jak poszukasz w necie to znajdziesz wartości kaloryczne i temperatury spalania miesznek Pb i LPG. Róznice są kilku procentowe (wyzsza temp. LPG).

Wg mnie nie ma to żadnego znaczenia dla pracy silnika.

Decydujacym elementem temp. spalania jest skład mieszanki (bez znaczenia czy jest to Pb czy LPG). Uboga powoduje gwałtowny wzrost temp spalania (Podobnie jak palnik acetylenowy).

Jezeli nie będziesz walczył z silnikiem o kazdy litr zaoszczedzonego gazu - to nie ma niebezpieczenstwa zniszczenia gniazd zaworowych lub wypalenia tłoka.

 

reasumując: przyspieszenie zapłonu podczas pracy lpg jest wskazane, z zastrzeżeniem że powinien wykonac to mechanik (osoba) z doświadczeniem.

Link to comment
Share on other sites

jak najlepiej ustawiac zapłon bo słyszałem że z lampą to lipa niby często żle sie ustawia...

ja jezdze na 98ce i kurde troche se strasje że za bardzo przyspieszyłem - 18st - wali z rury benzyną - ja jeszcze przyśpiesze to nie wali i nie kopci na biało - chyba mieszanka lepiej sie spala....czy żle kombinuje.....w sumie to leje juz na to jak ma sutawiony zaplon ale taki temat sie nawinął...

Link to comment
Share on other sites

ak najlepiej ustawiac zapłon

Na hamowni... Setki razy było ci to mówione i jakoś wogule to nie dociera :028: , wszytko będzie widać w postaci wykresów przy każdym przestawieniu będzie się zmieniał przebieg momentu w całym zakresie obrotów - kręć tak długo aż znajdziesz ten optymalny

Link to comment
Share on other sites

tak tylko zapytałem :zly: bo gadałem z kolesiem i mi coś gadał że to cos tam trzeba podłączyć i ustawiać a nie lampą...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...