Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Chcek Engine... a teraz przepustnica...proszę o rade!


Guest Wowek_L
 Share

Recommended Posts

Guest Wowek_L

Witam!

 

Opowiem jak było i zaraz zaraz bede pytał... :)

 

Zatankowałem fuulll 95 na BP w Łodzi i ruszyłem. Zatrzymałem sie po 430km na wybrzeżu.

Następnego ranka po uruchomiłem wozidło i gdy tylko złapał troche temperatury...

wyskoczyła ta wredna żółta kontrokla Chcek Engine...i się swieci do mnie na żółto a ja do niej na czerwono z nerwów.

Zgasiłem zapaliłem...jest...nadal jest... Oczywiscie słuchowo i organoleptycznie silnik działał dobrze, mój błednik wykazywał prawidłowe przyspieszenia auta.

2 dni pózniej zalałem autko.. na full w Statoil ... spaliło 7.4l przy 4 osobach i bagazniku pełnym browarów i innych odważników..a i miałem antene CB na dachu.

Wróciłem 430km do Łodzi...zgasiłem... po jakiejs godzince chciałem je przeparkować ... odpalam a kontrolak gaśnie i nie wraca do tej pory...

Zatankowałm na Shellu... niestety spalanie 9.1 w trasie.. jechałem spokojniej...a i juz wypiłem browary na wybrzeżu.

Do tej pory przejechałem 150km, nie wiem jak ze spalaniem.

 

Powiedzcie czy jak pojade na kompa to pokaże co to było?

Co to mogło wogóle być?

I czy ktos poleca jakiegoś serwis w Łodzi...bo ASO zlikwidowali.

 

Dzieki

 

PS. Poruszam temat bo nie znalazłem podobnego przypadku...

o tej żółtej jaowitej kontrolce!

Pozdro Dozo

Link to comment
Share on other sites

Powiedzcie czy jak pojade na kompa to pokaże co to było?

Jeśli Ci się teraz nie świeci to nie pokaże co to było - bo skąd ma wiedzieć jeśli błąd nie został "zapamiętany".

Postów na temat CHECK ENGINE jest całkiem sporo.

Użyj wyszukiwarki.

http://www.nissanklub.pl/forum/search.php

Link to comment
Share on other sites

Jak masz OBD2 to błąd powinien być zapisany.

Ja bym sie nie przejmował - jak sama zgasła - najprawdopodobniej odpowiedzialne za to jest złe paliwo.

 

[ Dodano: Czw 04 Sty, 2007 21:53 ]

Istnieje procedura odczytania kodów błędów w OBD2 nissan ma EOBD bez consulta, gdzieś to czytałem, że nawet reset kompa da sie zrobic bez odpinania aku.

 

[ Dodano: Czw 04 Sty, 2007 22:06 ]

jest:

- silnik nie pracuje , stacyjka off:

TEST TYP I:

1. pedał gazu puszczony

2. Stacyjka on - czekasz 3 sek

3. nastepnie 5 razy wciskasz i puszczasz pedał gazu (w ciągu 5-ciu sek) i na koniec trzymasz puszczony przez 7 sek.

4. po 7 miu sekundach wciskasz pedał gazu

5. czekasz 10 sekund - po 10 sekundach ECU wchodzi w tryb serwisowy - kontrolka check zacznie migać (kody migowe błedów)

 

[ Dodano: Czw 04 Sty, 2007 22:21 ]

dalsza część procedury:

jesteśmy w teście diagnostycznym TRYB I - kody migowe migają, lub nie; stacyjka ON, silnik nie pracuje , pedał gazu wciśnięty

1. puszczenie pedału gazu powoduje wejście w TRYB II

- są tu 2 mozliwości

a. naciśnięcie pedału gazu powyzej 10 sek i ponowne go puszczenie spowoduje wykasowanie błędów z ECU (czyżby alternatywa do resetu i na 24 h odpinanie akumulatora ?

b. zapalenie silnika i testowanie wskazań proxymalnej sondy

wyłaczenie stacyjki z puszczonym pedałem gazu w pozycję off spowoduje ponowne wejście w TRYB dignostyczny I.

Link to comment
Share on other sites

Guest Adas74

Ja miałem kiedyś coś takiego i była wina czujnika na wale a po dłuższym czasie wyszło że mam rozrząd do wymiany.

Kontrolka zapalała się gdy się przyśpieszyło ostrzej a jak dłużej spokojnie pojeździłem do gasła.

Link to comment
Share on other sites

Powiedzcie czy jak pojade na kompa to pokaże co to było?

 

Pokaże. Nawet usterki, które były a ich teraz nie ma, komputer zapamiętuje na około kiladziesiąt cykli kontrolnych. Także jeśli ci zależy na tym, żeby to wiedzieć nie odłączaj czasami akumulatora na dłużej.

Link to comment
Share on other sites

Guest pawcioman
a po dłuższym czasie wyszło że mam rozrząd do wymiany
Po jakim czasie wyszlo ze rozrzad i gdzie robijes (ASO czy warsztat) oraz jaki koszt??

PS Twoja klamerka to 2001r ??

 

[ Dodano: Czw 04 Sty, 2007 23:05 ]

Pokaże. Nawet usterki, które były a ich teraz nie ma, komputer zapamiętuje na około kiladziesiąt cykli kontrolnych. Także jeśli ci zależy na tym, żeby to wiedzieć nie odłączaj czasami akumulatora na dłużej.

Dokladnie

Link to comment
Share on other sites

Guest Wowek_L

Dziękuje bardzo za podpowiedzi.

A chciałbym jeszcze zapytac jak zlicze już mrugnięcia to jak zdekodować to na cos ludzkiego?

Pzodrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Dziękuje bardzo za podpowiedzi.

A chciałbym jeszcze zapytac jak zlicze już mrugnięcia to jak zdekodować to na cos ludzkiego?

Pzodrawiam!

Nie podałeś modelu ani rocznika - jeśli to Micra K11 po lifcie to być może pomogę.

Link to comment
Share on other sites

Kody błedów - te migowe - masz w manualu- pamiętaj, że inny kod migowy wyświetla ECM inny jest wyświetlany przy pomocy skanera EOBD - konsulta.

 

[ Dodano: Pią 05 Sty, 2007 20:08 ]

opis kodów migowych też masz w manualu, kody sa 4 cyfrowe, jak zczytasz 3 cyfry - to znczy, że pierwsza lub ostatnia jest zero.

Mi błedów nie wyswietla, ale za to bawiłem sie testowaniem sondy, ha nie rozumiem co ona do mnie gada raz błyska, raz nie.

 

[ Dodano: Sob 06 Sty, 2007 10:58 ]

UWAGA:

poprawiłem instrukcję wchodzenia w tryb serwisowy - trochę z tym gazem nie tak było:

sorryza zamieszanie - jeszcze raz sprawdzę jak to działa i czy mam jakieś błędy migowe.

Link to comment
Share on other sites

miałem i do piątku mam tą przypadłość w tino

Ponoć jakieś problemy z układem paliwowym, przepustnicą,

Mi do tego auto potrafi zgasnąć przy wyprzedzaniu lub nie potrafi przekorczyć 90km/h.

W ASO pogrzebali, wyczyścili przepustnicę i jest ok.

 

POzdrawiam

Wojan

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Wowek_L

Witam muszę wrócić do tematu.

Opowiem jak było dziś bo jestem na swieżo i do tego mocno podkurwiony.

 

Sprawdziłęm sposób p_flori i kontrolka nie pokaywała żadnych kodów błedu.

 

Natomiast po 3 pomiarach z tankowanie stwierdziłęm ze auto pali powyzej 9 litrow przy delkiatnej jezdzie w trasie ( wczesniej paliło ok 7l).

 

Dziś byłem umówiony u łodźkiego speca od nissanów któy stwierdził że to jest wina brudnej przepustnicy i takim przypadku wystarczy ja przeczyscić.

Nadmieniam ze gosć 10lat robił w ASO nissana a teraz ma własna praktyke.

 

Nie chcialem za mocno eksperymentowac i stwierdzilem zeby on sie tym zajał bo dał kuszaca cene usługi.

 

Zdjał przepustnice wyczyscił ja szmatką z czyscidłem w sprayu założy łądnie płynnie sie otwierała ale autko szlaje z obrotami od 1100~2200/min

Stwierdził ze musi sie zaadoptować..niestety silnik pracował ze 20min z restartami..i jego proacedura uruchamiania.

 

Nic z tego nie wyszło wiec zaaplikowałem metode p_Flori z wejsciem w tryb diagnostyczny.... i nic.

 

Juz pod domem spróbowałem uruchomić autko po trybie diagnostycznym i przez chilke działo normalnie ale po ponownym uruchominiu znów szalej.

 

Panowie co jest nie Haloo???

Help!

Za usługe nie płaciłem ale chciałbym miec dobre autko, Mechanior podjał wyzwanie i stwierdził zeby zdjać kemę na noc...jak nie pomoże to on to już zwalczy...

Link to comment
Share on other sites

też mi się wydaje, że kontrolka powinna się świecić, gdyby rejestrował błędy.

nasuwa mi ie 2 rzezczy;

- albo przekłamuje przepływka, albo zwalona sonda- co może dawać objaw zwiekszonego spalania. Ale zobaczymy co będzie po "twardym resecie"

Link to comment
Share on other sites

Guest Wowek_L

p_flori,

Zastanawia mnie fakt ze mimo 9litrów miał równe obroty i nie palił sie Check.

Zwykłe odpiecie i wyczyszczenie mechaniczne spowodowało ze silnik oglupiał.

Aktualnie odpialem klemę, mysle ze do rana cały syfek z epromu sie ulotni i moze zacznie działac.

Twardy reset robiłem w tamtym tygodniu zeby zobaczyc jaki to ma wpływ na spalanie.

Wpływ żaden ale restart przebiegł normalnie i auto jezdzilo normalnie.

Link to comment
Share on other sites

teraz tak:

jak reset nie pomoże powinieneś przeprowadzić adaptacje przepustnicy do przepływomierza (stabilizuje obroty)

- rozgrzany silnik, wyłaczasz wszystko - wszyściusieńko,

1. wyłaczasz zapłon i czekasz co najmniej 10 sek.

2. powtarzasz czynności (jak w teście typ I) od pkt. 1-4)

3. wciskasz pedał gazu i czekasz ok 20 sek. (kontrolka zacznie jednostajnie migać i jak przestanie migać , a się zaświeci - puszczasz pedał gazu

4. czekasz 3 sek i uruchamiasz silnik na biegu jałowym

5. silnik pracuje co najmniej 20 sek "na wolnych obrotach"

6. po 20 sekundach przygazuj go 2-3 razy i zobacz, czy obroty wracają na 750-800/min

Jesli tak - komunikacja przepustnica, przepływka - ECU jest prawidłowa i ECU reaguje na sygnały czujników.

Destabilizacja obrotów swiadczy o nieprawidłowościch, bądx po jakimś czasie przekłamaniach z czujników.

Link to comment
Share on other sites

p_flori,

czy procedura adaptacji jest tylko dla N16, czy N15 też. Ostatnio był podbny wątek , ale z N15 w roli głównej. Tam 2 kolegów wspomniało że kalibrację przepustnicy wykonuję przez 7-io krotne On-OFF zapłonu, bez uruchamaiania silnika. Temat mnie interesuje, bo też niedawno miałem czyszczoną przepustnicę i obroty po rozruchu idą wysoko na c.a. 1800, w miarę rozgrzewania spadają do 1100, wreszcie do 900 czyli w miarę poprawnie. Tylko że od czasu do czasu już na rozgrzanym silniku na jałowym obroty nie chcą spaść do 900 a trzymaja się na poziomie 1100-1200. Zrobiłem to 7-io krotne ON-OFF zapłonu, ale zmian nie widzę :-(

Link to comment
Share on other sites

Guest Wowek_L

p_flori,

 

Hej! Humor mam już lepszy.

Teraz podziele sie tym co doświadczyłem sam i moze być dla innych przydatne.

 

Po twardym resecie odpaliłem autko..juz troszke złapało tempreatury ale obroty caly czas stabilnie 1300 -za dużo.

 

Zastosowałem rade 7x ON-OFF zapłon..autko zamrugało kierunkami chyba 3 razy.

Odpaliłem i nie dało to zmiany czały czas 1300 - 1500 stabilnie.

 

Zrobiłem jazde testowa - nie pomogło.

 

Wiec przeszedłem do cyklu dostosowania przepustnicy do przepływki opisanego przez Kolegę Forumowicza P-Flori.

 

I to naprawdę działa!!! Obroty bez obiciązenia sa ok 600-700/min!!! Przed czyszczeniem było ok 900/min.

 

Pozdsumowujac: czyszczenie w wykonaniu mechaniora p.Heńka ze Strykowskiej pomogło ale niestety nie posiadał tajemnej wiedzy użycia kluczyka i gazu..chociaż próbował jakis jego sposób. I muszę pochwalić naprawde sie przyłożył i chciał to zrobić.

...ale go ubiegłem...

 

Diagnoza p.Heńka mówiła ze brudna przpustnica spowodował Chceck który sam gaśnie a potem dużo pali. Rzeczywiście przepustnica była brudna..nawet mocno- 99tysi bez czyszczenia.

Teraz zobaczymy jak spalanie.

 

Dziekuje za wszelaką pomoc i wsparcie duchowe.

Link to comment
Share on other sites

Darek - procedura adaptacji jest opisana dla modelu N16 po FL (niestety tylko w takim się doczytałem). Sadzę, że przed FL będzie podobnie, bo są tam podobne komputery ECU. Nie wiem jak jest w N15- kach.

W/w procedura dotyczy nie tylko adaptacji przepustnicy ale i podejrzewam uśrednienia pomiarów przepływomierza. (chodzi o spójność danych - położenia przepustnicy - czujnika TPS, danych z przepływki i sondy i dopasowanie do tego obrotów. Z książki wynika, że powinna być wykonywana po każdorazowym odpięciu TPS-a, przepływomierza, silnika przepustnicy itp.

Link to comment
Share on other sites

Guest Wowek_L

p_flori,

Mogę zapytać w jakiej mądrej ksiązce zawarta jest ta wiedza?

 

I jak zdobyć taka ksiązke, bo zdaje sie być bardzo przydatna.

 

Dziekuje jeszcze raz koledze P_Flori.

 

Może p. Heniek nie doczekał w ASO nissana do Almery FL i dlatego cała operacja nie wyszła najlepiej.

Link to comment
Share on other sites

p_flori,

Mogę zapytać w jakiej mądrej ksiązce zawarta jest ta wiedza?

 

I jak zdobyć taka ksiązke, bo zdaje sie być bardzo przydatna.

książka jest - a raczej była TUTAJ

niestety na razie niedostępna

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Guest Bartto

Witam

 

prosze Was o pomoc

 

dzisiaj czyscilem ponownie silnik krokowy

wyczyscilem wszystko, poskrecalem ...ale zapomnialem o jednej czesci - a dokladnie wtyczcce

od przy filtrze powietrza (wg manuala nazywa sie to fachowo >mass airflow sensor<

 

zalaczam zdjecie dla pewnosci - czerowna strzalka

 

nie wpialem jej, zalaczylem silnik i pokazal mi sie CHECK ENGINE

 

wylaczylem wiec sielnik, posprawdzalem - znalazlem winowajce ;), wlaczylem ja....ale kontrolka Check Engine nadal swieci...

 

pewnie komputer zapamietal blad....

jak to usunac?

czy mozna z ta kontrolka jezdzic i jak dlugo

 

bardzo dzieki za pomoc

 

pozdrawiam

Bartto

Link to comment
Share on other sites

Odłącz akumulator na noc, rano podłącz i będzie na 90% ok

Link to comment
Share on other sites

Guest Bartto
Odłącz akumulator na noc, rano podłącz i będzie na 90% ok

 

niestety nie dalo to pozadanego rezultaty

 

ale skorzystalem z opcji kolegi holendra

- podziala tylko opcja "na zworek"

 

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ht=check+engine

 

i zaczela mi swiecic (migac) kontrolka Check Engine, pozniej ja zresetowalem

ponadto wyczytalem migalacy kod

 

i tu pytanko do Was

wyczytalem kod (migniecia)

10xdlugie

10xkrotkie

10xkrotkie

10xkrotkie

 

czy ktos wie co to oznacza ten kod?

 

dzieki

Bartek

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...