Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

wskaznik temperatury micra k11


Guest kat_zdw
 Share

Recommended Posts

Guest kat_zdw

wskaznik temperatury bardzo szybko pokazuje mi maksymalna temperature. latem po jezdzie nawet kilku minutowej jak wylaczylem silnik to taka chyba rura pod autem jest bardzo goraca i przez okolo do 1 min robi mi takie (cyk cyk). wentylator nigdy mi sie nie wlaczal. co moze byc tego przyczyna jak to naprawic??

Link to comment
Share on other sites

wskaznik temperatury bardzo szybko pokazuje mi maksymalna temperature

U mnie wskażnik zatrzymuje się mniej więcej w połowie skali i nigdy nie doszedł dalej.

wentylator nigdy mi sie nie wlaczal
. Mnie się włączył dwa razy - raz w korku , drugi raz po dłuższej trasie kiedy się zatrzymałem i otwierałem bramę wjazdową , zaraz się wyłączył.

Włączył się też po wymianie płynu chłodzącego - silnik chodził dość długo na wolnych obrotach wskazówka była wychylona lekko poza połowę skali.

Gdzieś wyczytałem, że wentylator się włącza przy temp ok.87-90.

to taka chyba rura pod autem jest bardzo goraca i przez okolo do 1 min robi mi takie (cyk cyk).
To chyba osłona katalizatora jak stygnie to "cyka"

 

Moim zdaniem jeśli wskazówka idzie na maksa to przegrzewasz silnik sprawdź poziom płynu w zbiorniczku i chłodnicy NA ZIMNYM SILNIKU!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Są dwa czujniki - jeden do wskażnika, drugi do wentylatora.

bo czasem jak sie zatrzymam to wskazowka potrai szybko zejsc nawet do zera

U mnie wskaźnik schodzi do zera ale po wyłączeniu silnika i zapłonu.

Jeszcze nie wybadałem gdzie są te czujniki - poszukaj wyszukiwarką na forum - wydaje mi się,że coś pisali o tym.

 

[ Dodano: Pon 08 Sty, 2007 11:48 ]

znalazłem:

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=17688

Kliknij i przeczytaj

Link to comment
Share on other sites

Guest Pablo_Snk

wjedź na kanał i zobaczysz jest czuknik biegu jałowego i blisko filtra oleju jest temperatura oleju i od niej czujnik, a wy mówicie chyba o temp. silnika czyli czujnik jest jeden w bloku silnika (od wentylatora) drugi to nie wiem.

Link to comment
Share on other sites

Guest Pablo_Snk
kat_zdw, Ty miałem coś podobnego, przypomniałem sobie :) jade jade a nagle temp wysoko w górze, i skacze coś mi się nie podoba odkręcam licznik dociskam kostke przekręcam kluczyi i już wporządku było :) Sprawedź czy dobrze dopięte kostki, może zaśnieziałe
Link to comment
Share on other sites

Guest mariusek
a moze to przyczyna wskaznika bo czasem jak pier... w deske rozdzielcza to wskaznik sie obnizal na jakis czas
mam 2 pytanka- czy sprawdzałes olej w silniku??tzn czy czasami woda sie dostaje do silnika?? i drugie ,czy jak silnik sie nagrzeje i wskazowka sie podniesie to czy po wyłaczeniu silnika nie słychac zeby woda w chlodnicy sie gotowała??
Link to comment
Share on other sites

Guest MariuszR1

Witam

 

U mnie wskaźnik temperatury utrzymuję się na poziomie poniżej połowy skali i nigdy się nie podniesie wyżej nawet gdy się włącza wentylator

Link to comment
Share on other sites

Ja kiedyś miałem taką sytuację jak opisuje kolega w 1 poście i się okazało, ze nie ma płynu w chłodnicy - sprawdź poziom. Nagrzewa się szybko i szybko stygnie - wg. wskazówki. to był brak chłodziwka w chłodnicy oraz zapowietrzenie układu....

Link to comment
Share on other sites

Guest MariuszR1

u mnie jest raczej odwrotnie, wolno łapie temperature. Ale chodzi głównie o to że źle pokazuje wartość temperatury na wskaźniku. Wentylator powinien włanczać się przy ok 90 stopni a na wskaźniku jest poniżej połowy skali czyli jakieś 50-60

Link to comment
Share on other sites

Wentylator powinien włanczać się przy ok 90 stopni a na wskaźniku jest poniżej połowy skali czyli jakieś 50-60

Przy założeniu, że cały zakres to 100 stopni.

Może ktoś wie jaką temperaturę wskazuje przy pełnym wychyleniu??

Link to comment
Share on other sites

Nie próbować tego robić :) bo skończy się na wymianie uszczelki i planowaniu głowicy

Ale co robić ???

Link to comment
Share on other sites

Guest johny_fellow

Tak być nie powinno :!:

 

Zrób tak:

- jak pisali koledzy wcześniej sprawdź kostkę w liczniku;

- sprawdź poziom płynu chłodniczego na zimnym silniku i nie tylko w zbiorniczku wyrównawczym ale odkręć też korek chłodnicy i sprawdź czy tam jest płyn - jak nie ma dolej i po jakimś czasie sprawdź ponownie bo mógł się układ zapowietrzyć i teraz będzie się odpowietrzał;

- ewentualnie jak się nagrzeje to sprawdź czy wąż od chłodnicy ten u góry (idący spod korka do bloku silnika) jest ciepły - jeżeli nie to ja obstawiam termostat, wymień go i jeszcze czujnik temperatury silnika, który nie jest strasznie drogi, plus nowy płyn.

 

Powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

Guest Pablo_Snk

ja miałem podobnie nagrzewał się szybko i to nie byłą wina termostatu, płynu tylko uszczelki pod głowicą, nikt nie wiedział co to jest temperatura po 10 min jazdy już na maxa no i wkońcu okazało się że uszczelka pod głowicą. Odrazu planowanie zrobiłem no i teraz jest elegandzko

Link to comment
Share on other sites

Guest MariuszR1
ja miałem podobnie nagrzewał się szybko i to nie byłą wina termostatu, płynu tylko uszczelki pod głowicą, nikt nie wiedział co to jest temperatura po 10 min jazdy już na maxa no i wkońcu okazało się że uszczelka pod głowicą. Odrazu planowanie zrobiłem no i teraz jest elegandzko

 

 

A jaką masz teraz normalną temperature w czasie jazdy jak się silnik nagrzeje tzn jak pokazuje na wskaźniku?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...