Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[K10] Uparta i nie odpala...


Guest gienek
 Share

Recommended Posts

Guest gienek

Witajcie, mam taki problem z mikrą mojej dziewuszki.

 

Otóż stała sobie (mikra rzecz jasna nie dziewuszka) około miesiąca na parkingu. Jakiś czas temu postanowiliśmy zacząć ją z powrotem użytkować, ale niestety mikra nie daje się odpalić. Najdziwniejsze jest to że po kilku chwilach kręcenia silnik jakby załapuje, jednak po odpuszczeniu kluczyka z pozycji rozruchowej mikra tylko pyrgnie kilka razy i gaśnie... :( Najpierw pomyślałem że może od takiego długiego stania skropiło się paliwko - bo nie było go za dużo - więc dolałem bańkę i nic. Ok - Wziąłem na nockę na kaloryfer przewody wn, przeczyściłem styki w kopułce i palec i... dalej nic. Mikra niby ma ochotę zapalić, ale prychnie raz czy dwa i gaśnie. Oczywiście włączam ssanie pedałem jak było to kilka razy wspomniane na forum.

 

Pomóżcie bo już mnie ten samochód doprowadza do nerwów :)

Link to comment
Share on other sites

wykręc jeszcze śiweczki i dobrze je wypal nad gazem :) ustaw na nich przerwe 0,9 mm i wtedy prubój :) jeśi nie będzie dalj chciał kręcić to zaopwtrz sie jeszcze w samostart :) zdejmi pokrywke filtra i psikni przed zapaleniem w gaźnik.

jeśli nadal nie zapali to trzymaj go na samostarcie do czasu aż sam nie zacznie trzymać obrotów :) życze powodzenia :)

Link to comment
Share on other sites

Guest gienek

Hm... cenna uwaga, może się już biedaczka zalała od tego piłowania :) Powypalam świeczki i dam znać co i jak. Dzięki piękne na radę :) A macie jakiś patent na ustawianie szczelin bez szczelinomierza?

Link to comment
Share on other sites

wykręc jeszcze śiweczki i dobrze je wypal nad gazem

Tylko uważaj żeby nie przesadzić - może pęknąć porcelanka na wewnętrznej elektrodzie i wpadnie do silnika.

A macie jakiś patent na ustawianie szczelin bez szczelinomierza?

Szczelinomierz do świec powinien być "drucikowy" - płaski oszukuje bo może być lekko podpalona elektroda zewnętrzna - spróbuj znależć igłę lub szpilkę o odpowiedniej średnicy..

Link to comment
Share on other sites

miałem na mysli wypalić świece nad gazem kuchenki albo zapalniczki lub co tam masz byle nie suszarka :D pozdro i powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Oki więc tak:

 

najpierw męczyłem się żeby w ogóle te świece odkręcić. Założone były jakieś świeczki z krótkim gwintem i za cholere nie mogłem ich złapać swoim kluczem. Ale w końcu udało mi się skombinować lepszy kluczyk i odkręciłem. Przepaliłem je jak mi radziliście (elektrody były ubrudzone na czarno) i jeszcze ciepłe włożyłem do micrusa. Chwila kręcenia i alleluja! Zapalił! Także dzięki piękne za rady. Świece w ogóle to i tak chciałbym wymienić - wyczytałem na forum że najlepsze będą NGK BPR5ES - bo skoro zima może jeszcze przyjdzie to żeby nie było problemów :)

 

Dzięki jeszcze raz i pozdrawiam forumowiczów.

Link to comment
Share on other sites

sam szukałem dobrych świeczek do gazu i testowałem wiele modeli i przyznam że moja K10 najlepiej spisywała sie na 2 elektrodowych świecach dedykowanych do skody fabi MPI :) dziwne no nie :) świece testowałem na zimnym i gorącym silniku oraz robiłem test na emisje spalin oczywiście pod analizatorem spalin :)

Link to comment
Share on other sites

na 2 elektrodowych świecach dedykowanych do skody fabi MPI

 

Możesz podać symbol świeczek?

Link to comment
Share on other sites

Hej ludziska,

ja mam podobny problem z tym. Rano mam dużą biedę żeby odpalić :( Jak już się trochę zagrzeje to pali od strzału i bez żadnych problemów, ale jak się za bardzo wychłodzi albo po nocy to masakra...Można kręcić, kręcić i kręcić i w końcu zapali, ale trzeba się namęczyć.

Wymieniłam już:

- świece;

- kable WN;

- kopułkę i palec;

- przeczyszczony gaźnik;

- przy okazji wymiany oleju wymienione filtry;

Może ktoś będzie wiedział co i jak i mi pomoże...

Link to comment
Share on other sites

standardowe pytanie, naciskasz pedal gazu pare razy zanim włączysz rozrusznik ?

 

jezeli tak, to otwórz albo niech ktos otworzy puszke filtra powietrza i sprawdzy czy po nacisnieciu pedalu gazu jeszcze przed odpaleniem na zupelnie zimnym silniku zamyka sie taka smieszna klapka ssania na gazniku. Jezeli nie to ssanie padlo jezeli tak to moze paliwo niedochodzi do gaznika? pompa paliwa? filtr paliwa?

Link to comment
Share on other sites

Cisnę ten gaz, cisnę :)

Mechanik jak się dobierał do gaźnika to patrzył i mówił, że jak się naciska gaz to pluje tym paliwkiem do gaźnika...

 

[ Dodano: Sro 17 Sty, 2007 18:34 ]

Aha, jeszcze jedno...

Rano przy odpalaniu obroty są strasznie niziutkie (chyba dlatego gaśnie), jak już odpali to muszę ciągle mieć wciśnięty gaz przez jakiś czas, żeby trzymać obroty, bo jak gaz puszczę to gaśnie, jak tak pochodzi z moją pomocą jakieś 5 minut to już pracuje sam bez problemu...

 

[ Dodano: Sro 17 Sty, 2007 18:35 ]

Aha i pali więcej, ostatnio się przestraszyłam, bo mi wyszło 9l/100 w cyklu mieszanym...

Link to comment
Share on other sites

sprawdz tą klapke ssania o ktorej mowilem czy sie zamyka jak nacisniesz pedal gazu zanim odpalisz silnik przy rano

 

moze palic wiecej bo jak go tak cisniesz rano tym pedałem gazu to mozesz troszke zjesc :) ewentualnie trzeba by sprawdzic elektrozaworki w gazniku... ale to juz do fachowca trzeba ;)

Link to comment
Share on other sites

poprostu zdejmij tą pokrywe filtra powietrza, tą co sie takim motylkiem przykreca jak odkrecisz to wsiadz do autka nacisnij pedal gazu pare razy do oporu (wszystko przed odpaleniem silnika) podejdz spowrotem do silnika i popatrz czy jeden z tych duzych otworów jest zaslonięty taką złoto brązową klapką

 

to wszystko jest widoczne jak odkrecisz poprostu tą pokrywe filtra powietrza i ja zdejmiesz od razu widac gaznik i tam bedzie ta klapka na srodku

 

doba kurde narysuje bo za duzo plącze jak pisze :D

 

gaznik.jpg

fotka zapozyczona z innego tematu

Link to comment
Share on other sites

te świece to Bosch 7+ pełne oznaczenie to FR7 LD+

tylko że te świece są na klucz 16 i przewody wysokiego napięcie od micry mogą sie na nich nie trzymać ja wymieniałem przewody na inne.

Link to comment
Share on other sites

Więc rano sprawdziłam i blaszka się zamyka...

Wogóle dzisiaj coś się stało i odpaliła za pierwszym razem (wprawdzie podczas odpalania miałam lekko gaz przyciśnięty i czułam po tym jak odpaliła, że gdyby nie to to by zaraz zgasła), było to dla mnie miłe zaskoczenie...

Link to comment
Share on other sites

jak sie bedzie dalej powtarzac to witaj w klubie ;) moja czasami po odpaleniu rano dostaje tak niskich obrotów ze prawie gasnie mimo iz klapka ssania sie zamyka tak jak u Ciebie... po 5 minutach obroty rosną do nominalnych i jest ok ... wiec wiecej Ci nie pomoge bo sam sobie pomoc nie moge :D

Link to comment
Share on other sites

Twoja czasami,a moje codziennie, dzisiaj pierwszy raz od ponad miesiąca było w miare ładnie, maleństwo zrobiło mi chyba dzień dobroci dla zwierząt :P

Link to comment
Share on other sites

wydaje mi sie ze u mnie duzo zalezy od temperatury, im nizsza tym gorzej i od wilgotności powietrza, chociaz to napewno nie kable WN bo pali na wszystkie cylindry, lecz obroty ma nierowne i silnikiem trzęsie na wszystkie strony jakby wypaśc chciał :/

Link to comment
Share on other sites

No to coś podobnego dzieje się u mnie...Czasem, na zimnym silniku, jak się rozpędzam to tak jakby trochę się dławił i delikatnie szarpie, ale to tylko na początku, potem jak się choć troszkę nagrzeje to chodzi czyściutko...

 

[ Dodano: Pon 22 Sty, 2007 18:21 ]

No i jutro powinno się wszystko wyjaśnić...

Dzwoniłam dzisiaj do mechanika od znajomego, doświadczony facet, i jak tylko skończyłam mówić co się dzieje i co wymieniłam to od razu powiedział jedno: czujnik automatycznego ssania i powiedział, żeby podjechać na komputer żeby się upewnić, więc jutro jadę się podłączyć do kompa i się okaże...Mam nadzieję, że starczy im papieru na wydruk :P

Link to comment
Share on other sites

[ Dodano: Pon 22 Sty, 2007 18:21 ]

No i jutro powinno się wszystko wyjaśnić...

Dzwoniłam dzisiaj do mechanika od znajomego, doświadczony facet, i jak tylko skończyłam mówić co się dzieje i co wymieniłam to od razu powiedział jedno: czujnik automatycznego ssania i powiedział, żeby podjechać na komputer żeby się upewnić, więc jutro jadę się podłączyć do kompa i się okaże..

I co się okazało - też jestem ciekaw - podziel się wiedzą :kosci:

Link to comment
Share on other sites

ekhm, do jakiego kompa on sie chce podlaczyc w micrze? bo ten ktory jest napewno nie ma zlacza diagnostycznego i nie steruje nawet ssaniem... cos nie za bardzo jednak doswiadczony :/

 

chyba ze ja nie wiem ze sie nasze k10 da do kompa podlaczyc? :o

Link to comment
Share on other sites

Więc,

wiem że nic niewiem i stoję w miejscu (dosłownie i w przenośni), do kompa mnie niepodłączyli, bo niemieli takich kabli i elektryk bał się że albo skopci mojego kompa albo swojego, powiedział że gdzieś napewno się da ale on niewie gdzie. Może ktoś z Was klubowicze wie gdzie i za ile mogę mikrusa podłączyć??

Powiedział mi jedynie, że na 99% przyczyną będzie walnięty czujnik temp. wody, więc ja czym prędzej do sklepu i takowy czujnik kupiłam i...nic, bez zmian. Dzisiaj kręciłam dobre 10 minut zanim wystartowała :/ Ma ktoś może jakiś pomysł co to może być albo gdzie się mogę podłączyć poza serwisem Nissana oczywiście, bo na nich to mnie niestać :/

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...