Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Górny sworzeń zwrotnicy- problem P10


mareq

Recommended Posts

Mam nastepujący problem. Po wymianie łożysk sworznia zwrotnicy okazało się że to nie wystarczy żeby skasować luz. Sam sworzeń jest już wybity za styku z dolnym łożyskiem. Przetoczyć tego za bardzo się nie da. Zastanawiam się co zrobić. Naspawać i oszlifować to tez nie tak łatwo bo luz jest rzędu 0,25 mm. Chyba trzeba będzie kupić zwrotnice używkę. Ciekawe ile zaśpiewają na szrocie. Co radzicie? I jeszcze jedno. Może lepiej kupić od p11. Zawsze to troche mniejszy przebieg. Nie wiecie czy się różnią??

Link to comment
Share on other sites

Guest heineken72

nie wiem czy dobrze cie zrozumiałem ale domniemam że chodzi ci o luz poosiowy

czyli nie na czopie łozyska tylko góra-dół

Ja w poprzednim aucie po naprawie też stwierdziłem ze mam tam luz i przy kazdym zjeżdzaniu z kraweznika pukało

Najlepiej byłoby rozkrecic i dorobić podkładkę dystansową ... ale poszedłem troche na łatwizne i dorobiłem blaszkę w kształcie liteki U i wcisnąłem w szczelinę

ps.Tylko to musi byc twarda blacha ... ja dorobiłem z podkładek SKF do osiowania maszyn gr 0,35mm

Link to comment
Share on other sites

niestety to byłoby zbyt proste. Poprzedni wlaściciel długo jeździł na wybitych łożyskach a efektem tego jest wybicie sworznia w miejscu styku z większym łożyskiem. Zwyczajnie w tym miejscu jego średnica się zmniejszyła. Ciężka sprawa.

Link to comment
Share on other sites

Guest heineken72

no to lipa troszkę ... kupić nowy..lub dłubanina...

można dać tokarzowi by zebrał z 1mm i dorobił i nabił tulejkę

ale tutaj dokładność jak w nasa..

mam tu takiego speca pod reką.. co by pewnie za flaszke to zrobił ale niestety odległość robi swoje :/

pozdr

Link to comment
Share on other sites

tylko że raczej nie da sie tego sworznia obtoczyć bez wymontowania ze zwrotnicy a on jest wprasowany :/

Link to comment
Share on other sites

Guest heineken72

no kurde bez wymontowania sie nie da

na rysunku to ładnie widać

ps. rysunek kolegi ... a ... czerwona kreska nic nie oznacza

 

pozdr

wachcz.jpg

Link to comment
Share on other sites

no tak. Pozostaje zakup drugiej zwrotnicy. Nie orientuje się nikt czy od p11 to jest to samo? pewnie na wieloklinie nie będzie pasować. A w p10 z różnymi silnikami wszystkie zwrotnice były takie same? Jakieś różnice w łożyskach kół...?

 

 

Problem rozwiązany. Znalazłem na szrocie zwrotnice. Rocznik 95, stan idealny a cena bardzo atrakcyjna 180zł. Wymieniłem i super. Koło mi się naprostowało ale zbieżność siadła. Wstępnie ustawiłem ale trzeba się wybrać do stacji obsługi.

A tak przy okazji może ktoś chce kupić nówkę łożysko przedniego koła?? Kupiłem i nie zakładałem bo okazało się że to nie łożysko było uszkodzone. Producent JC, faktura, pudełeczko itd. Za stówe oddam.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...