Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Obroty biegu jałowego w P10 1.6 DE


gibi

Recommended Posts

Miałem drobne problemy z moca silnika po zatankowaniu PB95,ale wyjeździłem zbiornik do końca i po zalaniu własciwej substancji napędowej wszystko zaczęło wracać do normy. Jednak postanowiłem sprawdzić czy wszystko jest w porządku i pojechałem do ASO. Po podłączeniu po komputer magik powiedział że wszystko OK tylko obroty sa zbyt niskie i podkręcił przepustnicę,obroty wynosiły 680-700/min a po jego ustwieniu 750/min.Podał, że to jest właściwa prędkość biegu jałowego i że teraz auto będzie mniej palić. Przed przestawieniem auto paliło 6l w trasie gdzie cisnąłem nawet 140 a w mieście 7,5 i tez nie byłem najgorszy na światłach. Obecnie spala o litr więcej, głośniej pracuje i czuje że czasami nie panuje na pojazdem, a mianowicie chcąc hamować silnikiem(wczesniej tego nie robiłem i mało paliła) obroty spadaja do 1500 i dalej jakby układ wtryskowy sam dostawał paliwa i normalnie auto sobie jedzie, czuję że zgasniecie nastapiłoby dopiero gdybym zaczął wjeżdżać pod górkę. Dodatkowo wczesniej obroty po wciśnięciu sprzęgła spadały na wspomniane 680-700 i tam pozostawały bez wahań,obecnie najpierw spadają do ok. 500 potem rosną na 1100-1200 i dopiero po ok. 6-7 sek. spadaja na 750-uwierzcie, że jeździ się jak polonezem z walnieta dyszą.Jednakże to nie koniec zauważyłem jadąc po trasie, ze wciskając pedał gazu w podłogę słyszę jakby ryk dziurawego tłumika,podjechałem do zwykłego mechanika i powiedział, że to nie tłumik lecz zle ustawiona przepustnica i wali w filter powietrza i faktycznie ryk dochodzi z filtra. Pomóżcie mi z tym problemem-biję sięjechać jeszcze raz do ASO, żeby nie namieszał jeszcze więcej, bo sprawdzałem w instrukcji-niejednej zreszta i obroty biegu jałowego powinny w silniku GA16DE wynosić 700/min więc kompletnie nie rozumien czmu on je przestawiał. Ale się napisałem, ale tak niestety wygląda sprawa, po wszytskim jak okaże się co tak naprawdę było tego przyczyną napisze o serwiscie który mi namieszał albo dobrze albo źle zobaczymy czy zawinił. Pozdro dla wszystkich i czekam na opinie!!!

Link to comment
Share on other sites

jak jest zimny to przy hamowaniu silnikiem ma prawo przy 1500 "robić swoje" ale to chyba naprawdę krótko po odpaleniu. Wygląda na to że ktoś problem z czymś innym zastąpił podkeceniem obrotów... Miałeś czyszczony krokowy, przepustnice i przepływke, bo to najczęstsza przyczyna kłopotów z obrotami w tym silniku :!: Przejrzyj forum :!:

Link to comment
Share on other sites

Dzieje sie to na rozgrzanym silniku(na zimnym to normalka). Nikt tego nie czyscil bo komputer pokazal wartosci ok. Czy orientuje sie ktos ile powinny wynosic obroty biegu jalowego w GA16DE-na moj stan wiedzy 700 +-50/min. :?:

Link to comment
Share on other sites

Sprawdzę jutro lecz to małoprawdopodobne gdyz 2 tyg temu wymieniałem filtr powietrza i wszytsko było ok

 

[ Dodano: Czw 11 Sty, 2007 12:24 ]

Obudowa jest ok, mam nadzieję, ze wkrótce znajdę przyczynę

Link to comment
Share on other sites

w GA16DE optymalnie jest ok 850 licznikowe... Ps. wolne obroty w tych silnikach ustawia się silniczkiem krokowym i przepustnicą, podkręć je tą śróbą przy przeplywce...

powodzenia

Link to comment
Share on other sites

w GA16DE optymalnie jest ok 850 licznikowe... Ps. wolne obroty w tych silnikach ustawia się silniczkiem krokowym i przepustnicą, podkręć je tą śróbą przy przeplywce...

powodzenia

 

Moge tak sobie kręcić bez zadnego odłączania wiązki od przepustnicy, nie namieszam jeszcze bardziej? W którym miejscu jest dokładnie ta sruba?

jak myslisz czy warto czyścić przepustnicę i silnik krokowy

Link to comment
Share on other sites

po to jest śruba by nią kręcić, nic nie odłanczasz, na pracującym silkniku kręć aż do uzyskania odpowiednich obrotów (ok 850)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...