Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] "Rolki się kończą" - co to oznacza?


Gość tywcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam nie dawno bylem u mechanika i powiedzial mi ze koncza mi sie rolki nie wiem oco chodzi tak dokladnie a po za tym jak mu cisne na jedynce to slysze czasem taki lakby lancuszek ale tylko przez chwile czy to moze byc jakies lozysko prosze o porade :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co to za micra ?? domyślam sie że masz k11 ale jeśli kolo mówił o rolkach rozrządu to sie troche pomylił bo tam są ślizgacze z napinaczem i one mogą chałasować no chyba że mowa o jakiś innych rolkach.

a co on grzebał przy micruni że wspomnił ci o rolkach ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4pk to jest pasek alternatora :) wieloklinowy z 4 rowkami :) to tylko podsocz do skelpu zamówić rolke napnającą pasek alternatora wymień ją przy najbliższej okazji oby to było tylko to bo czasami też padają łożyska w alternatorze lub pompie wodnej :) pozdro i powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli patrzył na paski to pewnie chodziło mu rolkę prowadzącą lub napinacz paska klinowego.Ale żeby być pewnym , że to któraś rolka to trzeba zdemontować paski i wtedy sprawdzić .Należy także spojrzeć na reszte osprzetu silnika , która jest napędzana za pomocą paska.Nie koniecznie to musi być rolka , może alternator itd. 4PK oznacza liczbę klinów paska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odświeżam:

 

Micra k11, '97, 1,0

 

W pażdzierniku wymieniłam rozrząd. Wszystko było ok ale od początku stycznia znowu zaczął się hałas. Dźwięk dochodzi właśnie z okolic rozrządu.

Podjechałam do ASO żeby ktoś osłuchał czy nie jestem przewrażliwiona. Diagnoza:

poszarpane paski wspomagania i alternatora. Prawdopodobnie do wymiany również rolka.

Ponieważ nie mam w tej chwili książki o micrze proszę o rozjaśnienie tematu:

- czy wymiana pasków to bardzo pilna sprawa czy tylko pilna ;)

- co może się stać jak paski się zerwą

- czy kiepski stan pasków może być wynikiem nie właściwie złożonego rozrządu (no nie wiem, coś obciera, zahacza?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zerwie sie pasek od wspomagania to mozesz wyleciec z zakrętu :) jak zerwie sie pasek alternatora to zatrzymasz sie na srodku drogi i tylko holowanie Ci pomoze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zerwie sie pasek od wspomagania to mozesz wyleciec z zakrętu jak zerwie sie pasek alternatora to zatrzymasz sie na srodku drogi i tylko holowanie Ci pomoze

 

Dzięki :) Idę zaparzyć sobie melisę i dzwonie do mechanika .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zerwie sie pasek od wspomagania to mozesz wyleciec z zakrętu

 

Na tym pasku chodzi też pompa wody. Paski przy wymianie rozrządu musiały być zdjęte. Należy założyć, że zostały przy okazji zweryfikowane, tak jak i rolka napinająca i są dobre. Myślę, że zostały nadgorliwie naciągnięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

A powiedzcie mi. Bo mam problem taki ze cos mi hałasuje w okolicach rozrzadu. Jeden mech. powiedział iz to raczej ktoras rolka z pasków wieloklinowych lub pompa wodna.

Tylko ze hałas (ocieranie metalu,stukot cos takiego) wystepuje na zimnym silniku, jak juz autko sie nagrzeje do swojej temp to hałas zanika w 90%, słychac to wtedy minimalnie.

Sam juz niewiem co zrobic z tym. Jesli ktos wie to prosze o porade :)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden mech. powiedział iz to raczej ktoras rolka z pasków wieloklinowych lub pompa wodna.

Zdjąć paski i uruchomić na chwilę bez. Będą wyeliminowane.

Tylko ze hałas (ocieranie metalu,stukot cos takiego) wystepuje na zimnym silniku, jak juz autko sie nagrzeje do swojej temp to hałas zanika w 90%, słychac to wtedy minimalnie.

Ale chyba jednak rozrząd. Jest głośniejszy na zimnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby zdjac te paski to trzeba sciagac koło i te plastiki czy nie jest to konieczne??

A co do rozrzadu to byłem dzis w sklepie i Dwa łancuszki + dwa napinacze to koszt 360zł, a same prowadnice kosztuja jeszcze nastepne ponad 340zł, kupował ktos to?? Bo cos drogo jak za kawałek plastiku....

Pytam tutaj bo w temacie rozrzadu nic konkretnego nie moge znalesc... i jeszcze czy po zmiane łancuszków trzeba lac nowy olej ? bo dopiero co wlałem nowy :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...