obiad2 Posted January 11, 2007 Share Posted January 11, 2007 Witam, Otóż skorzystałem z dobrej rady forumowiczów i przeczyściłem sobie przepustnicę jakimś tam specyfikiem tzn kupionym w sklepie do czyszczenia gaźników i też przepustnicy. Napryskałem tym sprayem ile wlazie, odczekałem 5 minut zgodnie z opisem, no i odpaliłem autko. Na początku nie chciało, ale za chwilkę jeszcze raz przekręciłem kluczyk i odpalił. Przez szybę i w lusterku widziałem, że poleciała niezła chmura dymu, chyba tych syfów no i poczekałem 5 minut z włączonym silnikiem, trochę przygazowałem no i ladny dzwięk wydobywa się mojej Almerki, ale obroty nie zeszły mi poniżej 1 tys. Tutaj pytania: 1. Czy to normalne po takim czyszczeniu? 2. Czy powinienem coś jeszcze regulować, aby obniżyć te wysokie obroty na biegu jałowym, czy się samo unormuje, bo chyba teraz to mi trochę na luzie pobiera paliwa, czy się mylę? Z góry dzięki za podpowiedź Pozdrawiam Adam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Szymeq Posted January 11, 2007 Share Posted January 11, 2007 bo chyba teraz to mi trochę na luzie pobiera paliwa, skoro silnik pracuje to musi pobierać paliwo - inaczej nie da rady Jeśłi obroty trzymają się w granicy 800 rpm/min to jest dobrze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malin_f1 Posted January 11, 2007 Share Posted January 11, 2007 to normalne zjawisko chociaż takie czyszczenie przepustnicy jest krótkotrwałe powinieneś jeszcze ustawić pozycje przepustnicy włączając i wyłączając stacyjkę to chyba było 7x szybko tak żebyś się w 10sek. zmieścił Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniek Posted January 11, 2007 Share Posted January 11, 2007 Ja natomiast zaobserwowąłem dziwne zjawisko, Na biegu jałowym na rozgrzanym motorze często jest powyżej 1000 rpm/min. Dopiero jak "kopnę" w gaz" i/lub przytrzymam go ze 2/3 sekundy obroty spadają tak do 850. Też to jest wina przepustnicy. Jak wyregulować te obroty ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malin_f1 Posted January 11, 2007 Share Posted January 11, 2007 może się przycinać przepustnica ja po 75tys miałem tam trochę tego syfu... ale ja czyściłem po całości wszystko zdemontowałem i na błysk wyczyściłem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest N_15 Posted January 11, 2007 Share Posted January 11, 2007 Jeśli chodzi o wolne obroty to nie należy zapominać o silniczku krokowym, podczas czyszczenia przepustnicy i też go ładnie wyczyścić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darek Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 to normalne zjawisko chociaż takie czyszczenie przepustnicy jest krótkotrwałe powinieneś jeszcze ustawić pozycje przepustnicy włączając i wyłączając stacyjkę to chyba było 7x szybko tak żebyś się w 10sek. zmieścił malin a skąd taka informacja że kluczykiem trzeba pokręcić 7x? Jest to w jakiejś serwisówce do N15? Nie podważam tego twierdzenia, tylko że o czyszczeniu przepustnicy to było sporo razy na forum, ale o takim strojeniu nic. Moje Nismo też miało czyszczoną przepustnicę kilka dni temu i obroty trochę wysoko potrafią pójść chociaż były dostrajane śrubką i bez obciążenia zazwyczaj mają 850-900. Tylko że czasami nie chcą wrócić do tego poziomu, tzn np dzisiaj rano po przejechaniu 35km do roboty zaparkowałem Nismo pod firmą wyłączyłem światełka i ogrzewanie, odczekałem z 10s a jałowe pozostał na poziomie c.a. 1100 pomimo braku jakiegokolwiek obciążenia . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wwl Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 O tym x7 slyszalem od goscia ktory regulowal mi caly uklad wolnych obrotow. Jedyny gosc ktory podjal sie mojego Nissana i mial pomysl na moja dziwna usterke i poradzil sobie. Reszta "fachowcow" nie znala sie lub mogla metoda prob i bledow moze to zrobic dlatego mysle ze to wiarygodne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darek Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 Ciekawe, ciekawe .... czy wystarczy tylko przełączać stacyjkę OFF-ON 7x, czy jeszcze np trzeba wciskać gaz żeby ECU czytał pozycje TPS'a? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wwl Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 Przy mnie kolo to robil i tylko przekrecal stacyjka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darek Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 A należy to robić np tuż po resecie ECU czy w dowolnym momencie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
obiad2 Posted January 12, 2007 Author Share Posted January 12, 2007 Przy mnie kolo to robil i tylko przekrecal stacyjka. Przekręcał stacyjką = nie zapalał silnika? Witam, dzięki za rady, już jest chyba lepiej z moją małą Almerką. Przejechałęm 50 km, odstawiłem i po jakiś 2 godzinach ruszyłem znowu jakieś 30 km i mam wrażenie, że tnie jak brzytwa, tzn ma kopa, ale może to tylko moja podświadomość mówi mi, że jest lepiej bo przecież przeczyściłem i powinno być lepiej. Po weekendzie okaże się bo ruszam w dłuższą trasę. Jeszcze raz wielkie dzięki Adam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wwl Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 Tylko przekrecal na zaplon, bez odpalania Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maniek Posted January 13, 2007 Share Posted January 13, 2007 mam pytanie czy czyszczenie przepustnicy wygląda tak samo w silniku GA14DE co w SR20DE ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.