Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N16] podgrzewacze do lusterek


p_flori
 Share

Recommended Posts

za sprawa skur... złodzieja co mi ukradł jedno lusterko zdobyłem taflę i jak już grzebać - to porządnie wyposażyć wypasioną N16 ke w to co miały stare dawne np. P10- ki.

potrzebne -

- srubokręt krzyżak i płaski,

- klucz 10 mm - najlepiej nasadowy

- 2 maty grzewcze 14x8cm

- 4 konektorki 2 mm

- 12 konektorków 1x1 mm (jak piny do komputera)

- kabel - pewnie ze 4 m

- cierpliwość i suszarka do włosów

- 220 V (do zasilenia suszarki)

- piwo dla opanowania nerwów - no dobra bez jaj....

Do dzieła:

OPIS:

1. Odkręcamy boczek drzwi tuż przy zawiasach, pociągamy do siebie tapicerkę (można też zdjąć tą klapkę przy klamce - wtedy boczek dalej odskoczy i zrobi wiecej miejsca

2. szarpiemy za trójkącik plastikowy osłone lusterka od wewnątrz - smiało zatrzaski puszczą

1.jpg

3. oczom naszym ukaże się kostka

k.jpg

jak widać dochodzi do niej przewodów 5 - a wykorzystanych jest tylko 3 (silniczki lusterka)

wykorzystamy te kable - bo już są przeprowadzone w drzwiach - i przechodzą pod kokpit samochodu.

- czarny jest na masie

- zielonobiały zasili nam matę + 12 V po przekaźniku tylnej szyby.

4. rozpinamy te kostke i odkrecamy lusterka

(tu można iść do chałupy i trzasnąć banię - bo teraz będzie trudniej)

5. zdejmowanie lusterek - podwadzamy srubokretem i pociągamy za taflę lustra jak na zdjęciu aż odskoczy zatrzask

lustro1.JPG

6. popychamy tafle (już bez podwadzania) do srodka by odskoczył drugi zatrzask

lustro2.JPG

7. podgrzewamy suszarką plastik obejmujący taflę i delikatnie palcami i paznokciami zdejmujemy go z tafli. Nie radzę podważać śrubokretem bo tafla peknie - to ma zejść pod palcami - zaczynamy wwywijać od dłuższego brzegu - kierując sie w stronę dprzyśrodkowego kąta lusterka a dopiero potem wyluksowujemy te zewnetrzne kąty lusterka.

8. odklejamy folię od tafli - mozemy zdrapać ten klej od tyłu (ja nie zdrapywałem)

9 powiększamy otwory strategiczne w plastiku i obracamy konektory w macie jak na zdjeciu

l.jpg

10. kleimy matę zakładamy plastik na taflę (suszarka)

11. przeciagamy kabelek, zakładamy konektorki

12. rozbieramy kostke i montujemy tam konektorki w kostce

kostka.jpg

13. podłaczamy wszystko i wciskamy taflę odwrotnie jak ją zdejmowaliśmy

14. przykręcamy lusterko do auta i składamy wszystko

- reszta jak znów bedzie widno

Link to comment
Share on other sites

Czy Nissany N16 przed FL też mają podciągnięte przewody od podgrzewania tylnej szyby do lusterek??

 

Można prosić o jakieś namiary na maty grzewcze do lusterek ?? :D

Link to comment
Share on other sites

ok. ale cos trza sie kilka razy logowac jak się dłużej pisze stąd nie od razu poszło

 

[ Dodano: Czw 11 Sty, 2007 23:50 ]

Mają pociągnięte kable pod same lusterka - jak widać do owej kostki - na czarnym jest masa a zielono - biały ginie gdzieś po przejściu drzwi do kabiny pasażerskiej - jutro to sprawdzę - prawdopodobnie leci pod sam przekaźnik - tylko wersje bez grzania mają przekaźnik z jedną zworą a z grzaniem mają drugą zworę - właśnie do lusterek. Ale sprawdze jutro.

A maty dostaniesz na Allegro

Link to comment
Share on other sites

[ Dodano: Czw 11 Sty, 2007 23:50 ]

Mają pociągnięte kable pod same lusterka - jak widać do owej kostki - na czarnym jest masa a zielono - biały ginie gdzieś po przejściu drzwi do kabiny pasażerskiej - jutro to sprawdzę - prawdopodobnie leci pod sam przekaźnik - tylko wersje bez grzania mają przekaźnik z jedną zworą a z grzaniem mają drugą zworę - właśnie do lusterek. Ale sprawdze jutro.

A maty dostaniesz na Allegro

 

No tak czyli rozumiem że te przewody podpięte są pod zasilanie ogrzewania tylnej szyby?? Czyli jak włącze ogrzewanie szyby to powinno grzać i lusterka??

 

Jak by mógł kolega podać jakieś konkretne namiary na tą osobę od której kupiłeś maty bo chciałbym uniknąć kupienia nie takich jak trzeba bo na allegro jest tego bardzo dużo :zly2:

 

Mam pytanie jeszcze odnośnie tego kleju na lusterkach.... czy jak podgrzeje suszarką i odkleje to będe mógł to później przykleić tak samo czy musze inwestować w jakiś specjalny klej?? Czy maty mają już klej czy też muszę kupić ??

 

A i jeszcze jedno czy muszę uważać żeby coś nie połamać w lusterku??

 

Dzięki za odpowiedź :one:

 

Manual SUPER!! Należą się DUŻE BRAWA!!

Link to comment
Share on other sites

kupiłem u tego gościa

http://moto.allegro.pl/item154912200_wklad...cena_za1sz.html

maty mają swój klej i nie trzeba żadnego kleju kupować. Odrywasz folie od maty i kleisz do lusterka, warto zwrócic uwagę, by nie zostawić bąbelków powietrza pod matą, bo zmaiana temperatury bedzie owarstwiać mate od tafli lusterka.

Niestety samo podłączenie do w/w kostek nie wystarczy - nie ma tam napięcia. Jest tylko masa na jednym kablu.

Drugi kabbelek jak pisałem przechodzi przez drzwi i leci w/g manuala pod rzekaźnik grzania tylnej szyby ale jest nie podpięty pod ten przekaźnik.

Ponieważ:

1. modele z ogrzewaniem tylnej szyby i lusterek mają inne przekaźniki grzania tylnej szyby - jedna zwora przekaźnika łaczy obwó grzania tylnej szyby, druga obwód grzania lusterek

2. modele bez ogrzewania lusterek mają przekaźnik tylko z jedną zworą trzeba odnaleźć ten przekaźnik i wpiąć się za nim kabelkiem od podgrzewania maty do obwodu tylnej szyby i tym sposobem bedzie grzało i jedno i drugie.

za braku czasu nie nurkowałem pod kokpitem i nie szukałem tego przekaźnika i kabli. Ale na pewno to zrobie i opiszę.

Link to comment
Share on other sites

P-flori, moje gratulacje. Myślałem kiedyś o takiej przeróbce, a swoim postem zmobilizowałeś mnie do działania. Maty już wylicytowałem. Mam nadzieję, że będę je mógł odebrać osobiście, bo gościu rezyduje na Wadowickiej, a ja mieszkam na Kurdwanowie (mać :) ). Czy w razie czego będę mógł liczyć na Twoją pomoc? Będę wdzięczny dozgonnie ;) .

Link to comment
Share on other sites

Guest proktolog

przyłączam się do gratulacji!

też bym sobie to zrobił, niestety na elektryce ni cholery się nie znam

i wstyd sie przyznać ale nawet ta instrukcja niewiele mi pomogła :/

może zna ktoś sprawdzonego, niedrogiego elektryka w Wawie

lub bliskiej okolicy który by to podłączył?

Link to comment
Share on other sites

oczywista w grodzie kraka zamelduje sie za 2 tygodnie i kto ma ochotę - to porzeźbimy.

Jeszcze tylko musze podłączyc toto w samochodzie, dziś jestem na Podkarpciu a tu nie mam garazu a trochę zimno - no i week-end- a ten rządzi sie inymi prawami :mikolaj:

Ajac - mieszkamy całkiem blisko siebie - Piaski Wielkie - dam znać i zapraszam

Link to comment
Share on other sites

jest gorzej niz myślałem - przekaźnik znajduje się niestety tuż koło licznika (zegarów), a to oznacza rozbieranie całej konsoli - żmudne i te 2 godziny widoku po pracy niestety za mało - może w wolną sobotę. Nie wiem, czy nie prosciej bedzie dobrać sie do wiązki lecącej w stronę tylnej szyby i tam się wpiąć.

Dodatkowy obwód na przekaźnik jest nieaktywny. Z manuala wynika, że napięcie na zworę nr 2 przekaźnika leci kabel od bezpiecznika nr 13 (u mnie po tym bezpieczniku nie zchodzi nic) trzeba obciążyć ten obwód grzania tylnej szyby - tam jest bezpiecznik 20A a to powinno wytrzymać bez problemu...

 

[ Dodano: Wto 16 Sty, 2007 17:21 ]

Okazało sie, ze nie tak strasznie - co prawda rozkręciłem pół kokpitu - bez potrzeby - zaś dzięki temu sprawdziłem, że kostki oznaczone w manualu M76 przy drzwiach (słupku) przednim kierowcy i analogiczna kostka M71 po stronie pasasżera mają połączone te zielono - białe kabelki. Sa to kostki prowadzące wszystkie potrzbne kable do zasilania drzwi - a więc elektryczne szyby, sterowanie lusterek, centralny zamek itp. Obwód grzania lusterek - to zielono- biały kabelek, oraz czarny - masa.

Teraz wystarczy w ten zielonobiały kabelek podać napięcie 12V po przekaźniku grzania tylnej szyby.

OPIS:

1. Odkręcamy plastik przy nadprożu na dole po lewej stronie wychodzący na przedni słupek, by go zdjąć trzeba zluzować uszczelkę drzwi.

2. Ukażą się 2 przekaźniki - niebieski od fuel - pompy i czarny od grzania tylnej szyby.

3. odkręcamy ten plastik na którym znajduje sie ta śmieszna klapka dostępu do bezpieczników i złącze Carb i ściągamy w dół

4. odkręcamy przekaźniki.

5. nurkujemy pod kierownicę i przy drzwiach indentyfikujemy kostkę M76 i rozpinamy ją.

dla ułatwienia - tylko tam znajdziemy ten zielonobiały kabelek.

6. rozpinamy przekaźnik i wyciągamy kabelek niebiesko-czerwony - obwód grzania tylnej szyby po przekaźniku. (sprawdzamy miernikiem na wyłączonym zapłonie rezystancję jego na rozpiętym przekaźniku - powinna mieć ok 2-3 ohm) w przeciwnym razie moglibyśmy sie wpiąć przed przekaźnikiem i lusterka będą grzały non-stop.)

prze.jpg

na zdjęciu widać kable wyjęte z kostki i przekaźnika

7. Teraz wystarczy połączyć oba w/w kabelki w dowolny znany i bezpieczny nam sposób - ja zacisnąłem kabelek na ich konektorach.

8. Składamy wszystko i skręcamy

niegdy więcej drapania zamarzniętych lusterek

Powodzenia

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Guest MarekPaw

p_flori, Witam. Pana wątek zmobilizował mnie do montażu odgrzewaczy w mojej Almerze. Mam jednak problem i liczę na pomoc. Jakie konektory trzeba użyć ( i ewentualnie, jak je zdobyć ) do podpięcia przewodów do kostek w samochodzie przy słupkach ( M76 i M71 )? Wiem, że samiczki, ale nawet w Nissanie nie mogli ( lub nie chcieli mi pomóc ). Nie chcę ciąć kabli i ich sztukować. Liczę na pomoc. Z góry dziękuję. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Guest Tomek Sobota
(tu można iść do chałupy i trzasnąć banię - bo teraz będzie trudniej)

 

:)) Fajny opis! Bardzo rzeczowy!

Nie to że się chce kwalic, ale w moim aucie z 95 r. podgrzewanie luster jest defaultowo :)

Link to comment
Share on other sites

p_flori, Witam. Pana wątek zmobilizował mnie do montażu odgrzewaczy w mojej Almerze. Mam jednak problem i liczę na pomoc. Jakie konektory trzeba użyć ( i ewentualnie, jak je zdobyć ) do podpięcia przewodów do kostek w samochodzie przy słupkach ( M76 i M71 )? Wiem, że samiczki, ale nawet w Nissanie nie mogli ( lub nie chcieli mi pomóc ). Nie chcę ciąć kabli i ich sztukować. Liczę na pomoc. Z góry dziękuję. Pozdrawiam.

 

 

Przyłączam się do pytania kolegi :) gdzie kupić konektorki??

 

Niech mi kolega powie jaką dokładnię matę kupić żeby nie cąć??

 

Czy TA będzie dobra??

Link to comment
Share on other sites

piny w w/w kostkach są szerokości ponizej ok 1 mm. Idealnie nadają sie do tego piny 1x1 mm. Takie jak np. zakończone są niektóre kabelki - urządzenie - płyta komputera (piny na płycie komputera mam dokładnie tej samej szerokości - więc po prostu rozbrałem jakiegoś starego sledzia USB i stamtąd mam piny) Pytajcie w sklepach z komputerami. Kostki są rozbieralne więc taki "komputerowy" konektorek można śmiało wcisnąć w kostkę

Link to comment
Share on other sites

Rozmiar powinien być

Taki

 

[ Dodano: Pią 26 Sty, 2007 16:55 ]

W/w będzie nieco węższa (5mm) ale na pewno spełni swoje zadanie. Dokładnie właśnie od tego gościa w Krakowie zastosowałem maty i sprawują się bardzo dobrze.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest markoma

POMOCY !!!!

Czuję się pokonany :(

Maty grzewcze zamontowałem w obu lusterkach. Wyprowadziłem dodatkowe przewody do kostek w drzwiach (faktycznie konektorki pasują od śledzia USB :) ) i dziś zabrałem się za podłączania tego wszystkiego. I tu wielki ZONG :(

Nie udaje mi się rozpiąć kostki M76 by podpiąć zielono-biały kabelek pod kabelek niebiesko-czerwony - obwód grzania tylnej szyby w podprzekaźniku.

 

Ma ktoś może pomysł jak się do tego zabrać?

Link to comment
Share on other sites

nie udaje Ci się rozpiąć kostki, czy nie wiesz jak ją rozebrać:

jak nie dasz rady to podetnij izolację kabelka - połącz i/lub zlutuj i zaizoluj.

Kostkę rozpinasz tradycyjnie - wciskasz ten "guziczek " i kostka się poddaje.

Potem z kostki zdejmujesz śrubokrętem blokadę.

ak blokada zejdzie (kawałek plastiku) wtedy odpowiedni pin wyciągasz podważając go igłą (pin siedzi w kostce na zatrzasku trzeba wsunąć igłę z odpowiedniej strony obok pinu by zatrzask puścił- pin wysunie się wtedy z kostki. Można zacisnąć kabelek razem z macierzystym na pinie - i wszystko - git.

Link to comment
Share on other sites

Guest markoma

p_flori, pisałeś, że

kostki oznaczone w manualu M76 przy drzwiach (słupku) przednim kierowcy i analogiczna kostka M71 po stronie pasasżera mają połączone te zielono - białe kabelki. Sa to kostki prowadzące wszystkie potrzbne kable do zasilania drzwi - a więc elektryczne szyby, sterowanie lusterek, centralny zamek itp. Obwód grzania lusterek - to zielono- biały kabelek, oraz czarny - masa
- i właśnie tej kostki M76 nie udaje mi się rozpiąć :(. Pod kierownicą jest tak niewiele miejsca, że nie uda mi się podłączyć do kabelka zielono-białego dodatkowego przewodu, na który później mógłbym podać napięcie 12V podłączając go do kabelka niebiesko-czerwonego w przekaźniku grzania tylnej szyby.

Męczyłem się z tą kostką, ale nie udało mi się jej rozpiąć - czy jest tam jakaś blokada, którą trzeba "zwolnić" jakiś zatrzask - aby ją swobodnie wypiąć?

 

[ Dodano: Nie 11 Lut, 2007 13:52 ]

p_flori, pisałeś, że

kostki oznaczone w manualu M76 przy drzwiach (słupku) przednim kierowcy i analogiczna kostka M71 po stronie pasasżera mają połączone te zielono - białe kabelki. Sa to kostki prowadzące wszystkie potrzbne kable do zasilania drzwi - a więc elektryczne szyby, sterowanie lusterek, centralny zamek itp. Obwód grzania lusterek - to zielono- biały kabelek, oraz czarny - masa
- i właśnie tej kostki M76 nie udaje mi się rozpiąć :(. Pod kierownicą jest tak niewiele miejsca, że nie uda mi się podłączyć do kabelka zielono-białego dodatkowego przewodu, na który później mógłbym podać napięcie 12V podłączając go do kabelka niebiesko-czerwonego w przekaźniku grzania tylnej szyby.

Męczyłem się z tą kostką, ale nie udało mi się jej rozpiąć - czy jest tam jakaś blokada, którą trzeba "zwolnić" jakiś zatrzask - aby ją swobodnie wypiąć?

Link to comment
Share on other sites

faktycznie miejsca to tam nie ma, nawet te kostki chowają sie w słupek i wcale ich nie widać,

faktycznie jest na nich zatrzask - typowy jak przy innych kostkach - na środku łączenia musisz śrubokrętem wcisnąć taki dzyndzelek i rozsunąć kostki.

Ten dzyndzelek jest albo z jednej, albo drugiej strony - trzeba poobracać kostkę i zobaczysz, kurde nie mam zdjęcia tej kostki - to bym Ci pokazał.

 

[ Dodano: Nie 11 Lut, 2007 17:07 ]

na ostatnim zdjęciu jest wypięta kostka M76 (ta po str. kierownicy), na jednym z jej podłużnych krawędzi widać ten wystający dzyndzelek (takie zgrubienie plastiku) - to musisz wciskać - najlepiej śrubokrętem i wtedy pociągać za obie kostki - muszą się rozłączyć - nie ma bata...

Link to comment
Share on other sites

Guest markoma

Dzięki za pomoc !!!

Chyba jednak ja coś pochrzaniłem z tymi kostkami - bo z tego co piszeż kostka M76 swoim rozmiarem i kształtem przypomina tę z pkt 3 Twojego manuala (tę którą rozpinałem wciskając ten jak to nazwałeś "dzyndzelek" :) ). A ja pod kierownicą próbowałęm rozpiąć taką dłuższą kostkę.

Gdzie ukryta jest ta właściwa kostka (M76) do której dochodzikabelek biało-zielony z lusterek?

I drugie pytanko, jeśli można, jak ci się udało wyciągnąć kabelekniebiesko-czerwony z przekaźnika?

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za pomoc !!!

Chyba jednak ja coś pochrzaniłem z tymi kostkami - bo z tego co piszeż kostka M76 swoim rozmiarem i kształtem przypomina tę z pkt 3 Twojego manuala (tę którą rozpinałem wciskając ten jak to nazwałeś "dzyndzelek" :) ). A ja pod kierownicą próbowałęm rozpiąć taką dłuższą kostkę.

Gdzie ukryta jest ta właściwa kostka (M76) do której dochodzikabelek biało-zielony z lusterek?

I drugie pytanko, jeśli można, jak ci się udało wyciągnąć kabelekniebiesko-czerwony z przekaźnika?

Kostkę M76 masz na ostatnim zdjęciu kilka postów niżej - ma ona 2 rzędy kabelków w sumie jest ich około 20. Prowadzi ona wszystkie kabl do drzwi, a więc zamek, sterowanie szybami, sterowanie lusterkami, głośniki. Namierz mniej więcej miejsce gdzie kable wychodzą z drzwi do auta. Na tej wysokosci musisz szukać tej kostki nurkując pod kokpit. Musisz wcześniej odkręcić ten plastik pod którym ukryte są bezpieczniki i na którym jest złącze diagnostyczne.

Kostka jest powyżej przekaźników fuel pompy i ogrzewania tylnej szyby. Słupek przedni jest podwójny (ma pustą przestrzeń w środku) - być może ta kostka jest wciśnięta w tą przestrzeń. - u mnie tak było musiałem ją wyciągnąć schowaną ze słupka.

Teraz tak. delikatnie podwadzasz przekaźnikowe zatrzaski (ten czarny), niebieski jest od pompy. Ściągasz przekaźnik. Wyjmujesz 20A bezpiecznik "Rear defogg" co by odciąć zasilanie. Kabel niebiesko-czerwony musisz wyjąć jak w opisie w/w. Bedzie tam taka plastikowa blokadka na złączu przy samym przekaźniku. Podważasz i wyjmujesz - potem podważasz z odpowiedniej strony pin z kabelkiem (on też ma zatrzask więc szpilka, cienki śrubokręcik w dłoń i musisz podważyć pin, by Ci sie wysunął) - inaczej go nie wyjmiesz.

Podobnie rozbierasz kostkę M76 i podważjąc szpileczką wyciągasz pin z kabelkiem.

Link to comment
Share on other sites

Guest markoma

p_flori, Wielkie dzięki :)

Nie pozostaje nic innego jak zacząć jeszcze raz - tym razem mądrzejszy, bo "uzbrojony" w Twą wiedzę :)

 

Dam znać jak mi poszło

Link to comment
Share on other sites

Szanowni koledzy proszę mi powiedzieć jak zdjąc boczek przednich drzwi bo niechciał bym coś przypadkiem połamać :D dodam że będe to robił pierwszy raz. Ściągam bo chciałbym dostać się też do głośniczków :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Czy Nissany N16 przed FL też mają podciągnięte przewody od podgrzewania tylnej szyby do lusterek??

 

no w moim przypadku niestety nie ma podciagnietych przewodow przynajmniej od strony kierowcy

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...