Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] podgrzewacze do lusterek


p_flori
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Probowalem naprawic. Wypadła mi taka metalowa rozpórka plastikowej śruby regulacji ;) w każdym razie udało mi się wszystko złożyć do kupy za pomocą pęsetki (fatalny dostęp) ale po regulacji góra - dół wyskoczyło znowu, gdyż plastik mam lekko pęknięty.

 

Niemniej jednak warto było - teraz za każdym razem, jak włączam grzanie to mi się gęba cieszy ;))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemniej jednak warto było - teraz za każdym razem, jak włączam grzanie to mi się gęba cieszy ;))

niby taka duperela, taki prosty gadżet. :one: Miałem i mam dokładnie to samo....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Pytanko takie czy w P11 ?? będzie podobny system Montażu ??

 

Pytam ponieważ nie mam tego "cuda" a chciał bym je mieć ... Czy ktoś robił to w P11 ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, nie jestem elektrykiem i mam jedno pytanie. Gdzie wpiąć czarne kable masy z kostek M76/M71, czy mogę je podłączyć do innych kabli przez które płynie masa na karoserię, czy muszę je poprowadzić do samej karoserii gdzie łączą się inne kable przewodzące masę (M28/M67). Dodam, ze mam już wszystko zrobione, został tylko problem masy a mrozy tuż tuż :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz wpiąć pod jakąkolwiek masę...

Dzięki Majkel za szybką odpowiedź, myślałem, że będę musiał ciągnąć kabel i rozbierać kokpit. Chyba najbliżej mam do śrubek przytwierdzających lusterko do drzwi, którą wybiorę to już nie ma znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

ja tez sie zabieram za to

 

maty juz mam

zamiast suszarki ostrozne podgrzeje lustra opalarka

 

najwiekszy strach w oczach mam jak pomysle o podlaczeniu kabelkow

 

czy dobrze rozumiem ze te kabelki od maty od strony pasazera trzeba przeciagnac na strone kierowcy

i tam je podpinac? jak to przeciagnac? pod pulpitem czy moze pod wykladzina ?

 

te magiczne kostki to w dieslu sa w okolicach kierownicy tam gdzie sa bezpieczniki ?

 

czarna magia z ta elektryka :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez sie zabieram za to

 

maty juz mam

zamiast suszarki ostrozne podgrzeje lustra opalarka

 

najwiekszy strach w oczach mam jak pomysle o podlaczeniu kabelkow

 

czy dobrze rozumiem ze te kabelki od maty od strony pasazera trzeba przeciagnac na strone kierowcy

i tam je podpinac? jak to przeciagnac? pod pulpitem czy moze pod wykladzina ?

 

te magiczne kostki to w dieslu sa w okolicach kierownicy tam gdzie sa bezpieczniki ?

 

czarna magia z ta elektryka :/

 

zarówno kostki jak i przekaźnik do grzania tylnej szyby znajdują się między kołem a progiem, do kostek (przynajmniej u mnie) był h***** dostęp, na leżąco da radę. Ja nic nie ciąłem tylko wziąłem pin od USB i wepchnąłem go (trochę na siłę) w wolny slot na kostce który łączy się z tym zielonobiałym kabelkiem od lusterka. A kable najlepiej pod kokpit wpuścić, ale dużo łatwiej jest np pod siedzeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uf jak goraco!!!

 

znalazlem czarny przekaznik oraz niebieski

 

sprawdzilem miernikiem i jak zapalam grzanie tylniej szyby to na kablu niebiesko czerwonym jest napiecie (huraa! )

jak wylacze to nie ma

 

nie wiem tylko ktora to kostka m76

 

mam podejrzenie ze to jest kotka w ktorej sa kable Green , Green/White , Yellow , Yellow/Black , Blue

one sa takie grubsze, grubosc ta sama jak niebiesko/czerwonego

 

help !

 

----------

w dieslu jest chyba inaczej

ide jeszcze grzebac bo tam sa ze 3 kostki

 

 

kurcze a tak juz jestem blisko.. :(

 

---------------

dobra odnalazlem te kostki ktore sa polaczone ze soba

od strony wejsciowej nie ma zielonobialego kabelka

jest on tylko od strony wyjsciowej

 

dostep do tej kostki to masakra!

udalo mi sie ja rozpiac

i wyjalem ja przez otwor w drzwiach na zewnatrz

inaczej nie da sie nic przy niej zrobic

no chyba ze ktos ma smerfa pod reka ;)

 

----- kolejny edit----------

rady co do wyjmowania lustra

ustawic tak jak kolega radzi w 1 poscie

na maxa w prawo kierowcy, na maxa w lewo pasazera ( do siebie)

tak aby mozna bylo tam cos wsadzic

odradzam srubokret... ja wsadzilem szczotke do zebow :)

no i stopniowo zwiekszac sile az ramka wykoczy

 

potem ogrzac plastik suszarka tak zeby parzyl

i podwazajac karta kredytowa uwalniac lustro stopniowo z plastiku

za 1 razem ciezko idzie potem juz latwiej

 

do zalozenia ramki z lustrem do obudowy przyda sie kobieta

ja swoja poprosilem o pomoc

bo ja nikuta nie dalem rady a ona pyk i juz zrobione

 

jak ktos uwalil lustro to musial miec strasznego pecha

albo nie czytal instrukcji :)

 

---- edit numer 100

nie moglem wyjac tego konenktorka z kostki od wylacznika czasowego

ani szpilka ani stubokretem

w koncu po 30 min sie wqrzylem i zdjalem izolacje

podlaczylem kabelek, na to tasma izolacyjna

podpialem pod kabel do lusterka kierowcy

wlaczylem ogrzewanie tylnej szyby i buzia sie usmiechnela bo lusterko cieple! :D

jutro podlaczam drugie i temat z glowy ( w koncu!!!)

 

sluze pomoca w razie problemow!

Edytowane przez pink
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Hmm mi się udało po 5 h uruchomić lusterka

Najgorsze było zlokalizowanie kostek w otworach fabrycznych w słupkach a później cokolwiek przy nich zrobić, masakra to ta strona od kierowcy (3h gimnastyki i nerwów przy zlokalizowaniu zielonobiałego przewodzika) :) Odrazu podkreślam że przewody po lewej i prawej stronie wychodzą tylko z drzwi i kostki nie są połączone wiec trzeba jeszcze przeciągnąć dodatkowy przewód pod deska rozdzielczą łączący obie kostki ( w kostkach brakuje konektora, jeśli takowego nie macie można rozebrać kompa i przy wtyczce do flopa są właśnie takie konektory ;].

Można mówić też o małym szczęściu bo w jednym lusterku miałem już zainstalowaną mate oryginalną, zacząłem robić od pasażera i po wyjmowaniu lustra z plastiku porostu zwątpiłem , ręce się trzęsą żeby tylko nie pękło ale jakoś się udało. Gdy zobaczyłem drugą mate już zamontowana w lusterku odrazu strzeliłem browara z uśmiechem na twarzy :)

 

Zyczę powodzenia i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Mam pytanko. Też się zabieram za montaż mat grzewczych. Maty zamówiłem. Zajrzałem wstępnie w drzwi po stronie kierowcy i tu zonk. Mam tylko 3 kable od pierwszej kostki w środku tuż przy lusterku do silniczka (czyli prawidłowo i trzy piny wolne na dodatkowe kable) i niestety od kostki w dół idą również tylko trzy kable w szerszej gumo podobnej osłonce, która schodzi się z całą wiązką od centralnego, elektrycznych szyb itd... Wszystko jest obklejone taśmą izolacyjną więc na pewno nie będę tego rozbierał. Problem mam taki, że muszę oba kable po obu stronach przeprowadzać. Wygląda mi to dość problematycznie. Kable są przepuszczone w "gumowej harmonijce" z drzwi do karoserii. Czy przepychanie kabli obok tej wiązki nie będzie problematyczne? Czy ktoś to robił bo w żadnym poście nie zauważyłem by ktoś o tym pisał. Nie chciałbym odkręcać drzwi...Ponadto nie bardzo rozumiem oznaczania w manualu tych kostek. To, że są kostki M76 i M71 ok. Tylko mam takie pytanie. Czy kostką jest, dwie końcówki ze sobą złączone (jak np. zasilanie dysków twardych z pinami żeńskimi łączone z przedłużką z pinami męskimi) czy każda połówka traktowana jest jako osobna kostka? Np. w oznaczeniu manuala w przypadku modeli z fabrycznym ogrzewaniem lusterek mamy po stronie kierowcy takie coś: idzie kabel G/W (przypuszczam, że green/white) następnie mam obok siebie M76 / D11 i tuż przy nich oznaczenie pinu o numerze 15. Z 15 idzie dalej ten sam kabel na pin 6 i od niego idzie mata, powrotne czarnym kablem jest oznaczone pinem 5 (przy oznaczeniu maty przy pinach 5 i 6 jest opis D24) i z maty idzie na D11 / M76 i przy tym jest pin numer 7. Czym do licha jest to D24 (obok obrazka maty) i D11? Ja to rozumiem tak: Kostka M76 - jedna połówka doprowadzająca kable i D11 druga połówka po stronie wyprowadzającej zasilanie i masę w stronę drzwi mają po 16 pinów i są ze sobą połączone. D24 obstawiam,że to jest właśnie kostka tuż przy lusterku ponieważ to samo oznaczenie pojawia się w manualu w przypadku silniczka do lusterka i ma ona 6 pinów tylko tutaj nie ma żadnego łamańca jak w przypadku M76/D11. W kostce D24 mamy zajęte piny 2, 1 i 3 na silnik lusterka oraz piny 6 (zasilanie maty) i 5 (powrót masa) w przypadku fabrycznego ogrzewania lusterek (u mnie puste i bez kabli) z pina 5 idzie kabel do łamańca D11/M76 na pin nr.7 i tylko takie rozumowanie ma dla mnie sens. Tyle,że jak zacząłem oglądać schemat elektryczny dla elektrycznie opuszczanych szyb to M76/D11 występuje tylko dla Sedana, a dla Hatchbacka M76 występuje jako "uziemienie" tak jak dla reszty M67 i M28 ale bez oznaczenia pina na który idzie czarny kabel (w przypadku maty było opisane, że idzie na pin 7). Własnie z opisu dla sedana wywnioskowałem, że D11 to druga połówka kostki łączona z M76 bo też na diagramie ma 16 pinów. Dodatkowo wziąłem opis "Power Lock door" i tam też na pinie 1 występuje łamaniec M76/D11, ale masa już idzie przez kostkę D23/M158 (pin 4) do M28.

 

Podsumowując: Wygląda mi na to, że część kostek które ewidentnie są złożone z dwóch połówek są traktowane jako całość - D24, a inne jako dwie "półkostki" połączone w jedną - M76/D11. Czy tak to mam rozumieć? Druga sprawa, że przełączniki i inne elementy znajdujące się w drzwiach nawet jak są zasilane przez M76/D11 to masa już może iść kablem przez inne kostki lub wręcz z ich pominięciem na M67 lub/i M28? Skoro ja nie mam wyprowadzonego kabla zielono białego oraz czarnego do kostki D24 to czy nie będzie obojętne którędy podepnę sobie kabel czarny byle prowadziło w stronę podpięcia do karoserii oznaczone jako M28 lub M67 a kabel zasilający do mat za przekaźnikiem od zasilania grzałki tylnej szyby w łączeniu na pinie 1 oznaczonym jako B62/D92, tzn. dopnę jakoś równolegle dwa kable i zamiast 1 będą z tego pinu iść 3. Niech mi to ktoś potwierdzi albo poprawi jeśli źle to rozumiem. No i oczywiście jakie kable do tego, bo dużo pisaliście o złączkach a o kablach nie bardzo. Z góry dziękuje za pomoc. Przepraszam za chaotyczny opis, ale lepiej tego nie jestem w stanie napisać. Te diagramy są dla mnie nieco bardziej skomplikowane niż zwykła instalacja elektryczna w domu :) Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieźle to zakręciłeś.

Zacznijmy od podstaw, czyli oznaczeń narzuconych przez producenta

DXX - Oznacza sekcję "DOOR HARNESS" - manual strona EL-359

MXX - Oznacza sekcję "MAIN HARNESS" - manual strona EL-330

 

Połączenie D11 i M76 z zasady przyjętego nazewnictwa jest koło przedniego nadkola od str kierowcy. Natomiast koniec tego schematu to kostka D24 przy lewym lusterku, która z zasady przyjętego nazewnictwa występuje jako pojedynczy element, gdyż nie łączy się z żadną inną kostką która jest z innej sekcji tylko łączy się z lusterkiem i jego silniczkiem. Przeciągnięcie kabelków przez drzwi to spore wyzwanie, trzymam kciuki :)

Aha, masę od maty możesz przykręcić choćby do 1 z 3 śrubek od mocowania lusterek do drzwi. Nie ma potrzeby żeby przeciągać ją przez drzwi, gdyż dalej od M76 i tak nie idzie masa w stronę deski rozdzielczej.

Edytowane przez jasio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ze względu na to, że i tak nie mam fabrycznego podprowadzenia tych dwóch kabli przez kostkę M76 i M71 to powinno wystarczyć, że przepchnę tą harmonijką po jednym kabelku z prawej i lewej strony, podepnę na kostce do kabla od grzania tylnej szyby za przekaźnikiem, a masy na powrocie z maty podczepię do drzwi? W sumie od początku nie widziałem sensu by pchać kable powrotne koloru czarnego w drugą stronę z drzwi do auta. Skoro obwód grzania tylnej szyby też kończy się na podczepieniu do tylnej klapy chyba nic się nie stanie jak podepnę tak jak radzisz w przypadku mat? Proszę o potwierdzenie i nie zawracam więcej gitary. No chyba, że w praniu wyjdą jakieś inne problemy. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem, pomierz oporność na poszczególnych śrubkach i podczep masę do tej przy której jest najmniejsza, mata będzie lepiej grzała bo będzie mieć mniejszy opór, czy jakoś tak. Skoro przeprowadzasz kabel to olej te kostki M71/M76. Poprowadź po prostu cały kabel od wtyczki łączącej się z lusterkiem do przekaźnika i już. Najbardziej mnie ciekawi jak przeprowadzisz ten kabel przez drzwi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mnie to zastanawia. Jak będzie trzeba to odkręcę drzwi i jakoś odczepię tą gumę od karoserii i drzwi po obu stronach, o ile istniejąca wiązka na to pozwoli. Nie ma się co martwić na zaś. Problemy będziemy rozwiązywać w miarę ich pojawiania się :) Póki co, na razie nie mam nawet czasu by dokupić kabelki, piny...Może zdążę przed zimą...

 

Jeszcze jedno. Jakie przewody? Mam kilka metrów kabla czerwonego i czarnego, które tak na oko mają średnicę 2x (około 2,5 - 3 mm razem izolacją) większą niż kabelki zasilające silniczek lusterka czy nawet kabel doprowadzony do grzałki tylnej szyby. Czy grubość kabla, jego oporność, będzie miała jakiś wpływ na pobór mocy przez maty w lusterkach kosztem np. grzałki w tylnej szybie? Tak jak sobie to dzisiaj oglądałem to łączna długość kabli do zasilania mat nie powinna przekroczyć 2 metrów. cały obwód grzałki siedzi na bezpiecznikach 10, 15 i 20A (zasilanie) czyli maks. 240W (?). Wiem tyle, że im grubszy kabel i im lepsze jego właściwości tym uciągnie większą moc. Tylko się zastanawiam jaki pobór mogą mieć maty razem z grzałką, a na ile maks pozwoli instalacja... W manualu pisze, że mimo ciągłego napięcia w obwodzie grzałka z tyłu operuje przez jakieś 15 minut. Chyba za bardzo namieszałem. Może uproszczę pytanie. Stanie się coś jeśli użyje dwa razy grubszego kabelka niż ma reszta i czy grubość kabla będzie miała jakiś wpływ na zmianę tych 15 minut? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kabelek zakupiłem w Obi, czy w Nomi, brałem najcieńszy jaki był ale jest i tak grubszy od tego który idzie przez drzwi. Na oko ma 2 mm. Rok czasu niedługo minie jak zrobiłem instalację i wszystko działa jak należy.

 

Ostatnio zauważyłem, że jak włączam podgrzewanie i jednocześnie słucham radia to pojawiają się w głośnikach małe szumy, tak jakby by był za słaby sygnał, podejrzewam wiązkę która idzie do radia, że coś gdzieś robi spięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. D.pa :) Musze się wstrzymać do wypłaty i kupić nową tafle. Złamałem szkło na pół. Żona mnie opierd... Sposób z gorącą wodą i podważaniem czymś miękkim nie wyszedł :( Następne spróbuję z suszarką. Plastik owszem mięknie ale nie robi się jakoś szczególnie szerszy i elastyczny. Na allegro sprzedawcy radzą suszarkę i płaski szeroki nożyk. Zobaczymy.

O szumach z instalacji audio coś gdzieś kiedyś czytałem na jakiś forach audiofilskich. Szumy wynikają bardziej z niewłaściwych złączek i kabli, wooferów, wzmacniaczy... No ale w przypadku instalacji fabrycznej to odpada. Ja słyszę silnik, wiatrak i kilka innych rzeczy jak mam przerwę między piosenkami puszczanymi z transmitera FM podpiętego na zapalniczce. Jak przyśpieszam to normalnie jakbym jakieś niesamowite turbo miał pod maską, taki świst z głośników... Taka dygresja. Kupiłem jeszcze jedne kable i są grubości jak te od ogrzewania szyby 1,5 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zdejmowania plastiku z lustra, to bez suszarki nie ma co zaczynać. Dobra jest też stara karta kredytowa. Zaczynać od szerszej strony. Po podgrzaniu suszarką plastik jest o wiele bardziej plastyczny.

 

Co do szumów już po kłopocie. Wyciągnąłem radio i zrobiłem porządek z wiązkami, zabezpieczyłem je i problem zniknął. Dodatkowo w lustrze od str pasażera urwał się kabelek od podgrzewania (był za krótki i przy manewrowaniu silniczkiem się urwał) i musiałem przylutować. Ponownie wszystko gra i lustra cieplutkie po 1 minucie. Zima coraz bliżej więc trzeba było sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odswieże nieco temat, bo w moim nowym nabytku też oczywiście jest brak mat

Na alledrogo są dostępne maty w wymiarach 140 x 82 mm oraz 155 x 98 mm. Czy ta większa zmieści się na tafli. Niby jej wymiar to 17 x 10 cm z tym że lustro przy końcu zwęża się i nie mam pewności czy wejdzie.

 

Czy ktoś z was montował te większe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak przymierzałem te mniejsze to nie zostawało za wiele miejsca na brzegach szkieł. Wydaje mi się, że te większe mogą nie pasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po moich konsultacjach z Panem z Atrium zamówiłem maty 14 x 8 Według niego mata nie powinna pokrywać całości tafli, a nawet powinien być pozostawiony brzeg po około 1,5 cm W firmie z Sochaczewa gdzie produkują tafle oraz całe wkłady i lusterka też stosują ten wymiar maty i zalecają pozostawienie brzegu. Nie przeszkadza to w nagrzewaniu całej tafli Mata wytwarza temperaturę około 60*C i ciepełko rozchodzi się po całości (na brzegach oczywiście trochę później)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...