EnDrIu WAWA Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 Hey! jak sie powinno mierzyc kompresje na garach?? Oczywscie najpierw odlaczamy cewki(s13). Pytanie jest takie czy najpierw wykrecic wszystkie swiece czy wyrecic swiece ta na ktorym garze chce sie zmierzyc kompresje?? Co sie pytam ludzi to mowia inaczej, juz zglupialem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzemik Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 Moja szkola mówi , że wykręcamy świecę w garze gdzie chcemy mierzyć kompresję. Zrób ankietę a jakby się zastanowić to chyba nie ma różnicy dla pomiaru. Przy wykręconych wszystkich świecach - rozrusznik będzie miał lżej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomaszek Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 Wykręć wszystkie świece Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andy Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 Przy wykręconych wszystkich świecach - rozrusznik będzie miał lżej Święta prawda. Jeśli świece w pozostałych cylindrach będą wkręcone to podlejesz je benzyną (chyba czyli skacze ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 Ojej... Po pierwsze wyciągnij bezpiecznik od pompy paliwa, po drogie wykreć wszytkie 4ry cewki i świece (po co męczyć rozrusznik) no i jedziesz hurtem... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
widaw Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 Hey! jak sie powinno mierzyc kompresje na garach?? Oczywscie najpierw odlaczamy cewki(s13). Pytanie jest takie czy najpierw wykrecic wszystkie swiece czy wyrecic swiece ta na ktorym garze chce sie zmierzyc kompresje?? Co sie pytam ludzi to mowia inaczej, juz zglupialem. 1. Wszystkie swiece muszą być odkręcone. Silnik ciepły. Pedał gazu w podłodze - otwarta w pełni przepustnica. 2. To samo tylko z olejem w komorze spalania. ten drugi pomiar pozwoli na ocene stanu pierścieni tłokowych Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted January 14, 2007 Share Posted January 14, 2007 Endriu na jutro prosze oddać mi przyrząd do pomiarów będzie mi potrzebny... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EnDrIu WAWA Posted January 14, 2007 Author Share Posted January 14, 2007 Endriu na jutro prosze oddać mi przyrząd do pomiarów będzie mi potrzebny...no problem:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrzeRuSco Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 (edited) No i sam zostałem górnikiem ale mam pytanie czy coś takiego http://allegro.pl/tester-cisnienia-kompresji-sprezania-20-bar-nowy-i3058128873.html nadaje się do mierzenia kompresji (czy ktoś używał i działało bo że służy to wiem )? Edited March 25, 2013 by PrzeRuSco Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GHOST666RIDER Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 Ja mam podobny ale ze 3 polki wyzej I cenowo tez. Powinno zdac egzamin 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrzeRuSco Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 dzięki właśnie zamówiłem, czy pomiar należ wykonać tak jak na tym filmie czy może coś pominęli, jeżeli mam gaz to czy wyjąć tez bezpiecznik od gazu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 z tym wyciąganiem bezpiecznika to przesada ,,, wykręcasz wszystkie świece zapinasz na kable cewki itp i pozostawiasz przy masie by sobie strzelały jak trzeba ... potem jedna osoba w auto pedał gazu w podłogę i kręci 2-3 s powinny wystarczyć na gar do tego zestawu powinno być jeszcze taki gumowy stożek z rurą który wciskasz w miejsce świecy lepsze do SR20 i GA bo wkręcanie tego ustrojstwa będzie bardzo trudne ,,, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrzeRuSco Posted July 9, 2013 Share Posted July 9, 2013 (edited) Zmierzyłem kompresje i oto wyniki: 1 - 12; 14,5 2 - 11; 14 3 - 11,5; 14 4 - 12 ; 15 Drugi wynik to próba olejowa. "Trzeba mieć na uwadze, iż w przypadku znacznego zużycia pierścieni tłokowych i nadmiernego tzw. "brania oleju", mogą wystąpić wyjątkowo wysokie ciśnienia sprężania (wyższe niż nominalnie).Gdy pomiar ciśnienia sprężania wskazuje wyjątkowo wysokie ciśnienia sprężania a silnik pobiera znaczną ilość oleju, może to świadczyć o istotnym zużyciu pierścieni tłokowych, tłoków i cylindrów. Przewrotnie, wysokie ciśnienia sprężania w tym przypadku nie są wynikiem braku zużycia pierścieni tłokowych ale ich nadmiernym zużyciem. Uszczelnienie w tym przypadku jest spowodowane olejem silnikowym który przedostaje się do cylindra i równocześnie uszczelnia parę tarcia pierścień-cylinder." czy to oznacza zużycie pierścieni? Edited July 9, 2013 by PrzeRuSco Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.