Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Mułowate 2,2 Di


Gość jwk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pewien problem mam od niedawna almerke Tino 2,2 w dieslu i wydaje sie byc bardzo słaba na starcie.W momencie ruszania czasami potrzebuje przegazówki aby w miare dziarsko ruszyć i nie zostać na światłach.Na trasie przy wyzszych obrotach idzie dobrze i ma kopa,natomiast start jest fatalny.Moze ktos ma podobny problem i cos mi poradzi.Pewnie mnie czeka wizyta w ASO, a tam wiadomo KASA,chciałbym wiec tego uniknąc, wiec proszę Was o radę.

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie zachowanie może być spowodowane faktem załączenia sie turbiny. W momencie ruszania obroty idą sobie jak w 'normalnym' dieslu a w momencie włączenia sie turbiny dostaje kopa.. czy to jest Twój pierwszy diesel i lub pierwszy z 'T' ??

Można to zmniejszyć - wystarczy poszperać na forum gdzie już te silniki są 'opanowywane' i usprawniane przez klubowiczów ;).

wpisz w wyszukiwarke 2,2 Di i poczytaj- miłej lektury... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbodziura jak nic.Tylko chip jest rozwiązniem , które w bardzo dużej części eliminuje problem.Jeżdziłem 2 tino po chipie i jeździ super w stosunku do serii.Do tego tino ma seryjnie IC :) ( tylko do 2003-wersja 111KM)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że być może katalizator,auto ma przejechane 160 tys. i nie był wymieniany.jednak oświećcie mnie proszę jeśli możecie ,jak to jest z tym chipem,co to za cudowne urządzenie ktore tak zwieksza moc.Przyznam sie szczerze nie znam tematu zupełnie.

pozdo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popularne określenie chip oznacza zmianę oprogramowania sterownika-poprzez inne dawki paliwa samochód ma większą moc i przede wszystkim moment obrotowy a spalanie nie zmiania się:) .U tunerów kosztuje to 1500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego. Jeżdżę takim TINO od X/2006 - autko z 2001 roku. Przy autkach z TURBINĄ niestety do tego trzeba się przyzwyczaić - a TEN TYP ma do siebie to , że poprostu lubi wyższe obroty. Jak się chce mieć kopa na światłach to po prostu trzeba wziąć silnik benzynowy z opcją powyżej 100KM. Ale jaka jest frajda jak Ci co wyszli z pod świateł pierwsi po "CHWILI" wąchają Twój dymek.

Zerknij od czasu do czasu na obrotomierz i szybkościomierz a wtedy nauczysz się pracować pedałem gazu i skrzynią.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Czyli te kiepskie zbieranie się 2.2 Di jest normalne do tych 1900 obrotów?

Znaczy się,że Japoniec tak to zaprojektował a potem głupio mu pewnie było przyznać się,że nie dorósł do budowniczych takich maszyn jak myśliwce zero czy lotniskowce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

Daj sobie spokuj z chipami. Można się w to bawić w benzynkach. Poczytaj jeszcze tematy o turbodziurach, o EGR i jego zaślepianiu, a potem pomyśl o przyjemnej i ekonomicznej oraz wygodnej jeździe.

A jeśli myślisz - jak wspomniał kolega wyżej - o ruszaniu spod świateł jako pierwszy, a może też byś chciał piski opon, to niestety, ale musisz zmienić samochód.

Pozdrowionka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy turbodiesiel ma turbodziurę.

Przy niskich obrotach nie ma wystarczającej ilości gazów wylotowych, aby wytworzyć ciśnienie napędzające turbinę.

Silnik 2,2di ma maksymalny moment przy 2200 obr./min. - to i tak niżej, niż większość benzyn.

Chiptuning, to zmiana map dawek paliwa w funkcji obrotów i wskazań przepływomierza.

Edycja pod kątem poprawy "zbierania się w dole" spowoduje podniesienie dawek paliwa w najniższym zakresie obrotów - samochód będzie żwawszy, ale pojawi się nieprzyjemne kopcenie, a zużycie paliwa wzrośnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chipów nie chce dawać chociaż przyznam się że pytałem jednego mechanika i powiedział,że będzie dawać więcej paliwa a w sumie będzie mniej palić-koszt700zł. Może zgrać dla próby na dwa tygodnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...