Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10] Problem z obrotomierzem w P10


Guest Wojtek72

Recommended Posts

Guest Wojtek72

Wiem, że są na forum wątki dotyczące obrotomierza w P10, ale kontekst jest tam nieco inny i nie ma odpowiedzi na mój problem. Dlatego założyłem ten temat.

Od niedawna wskazówka obrotomierza zachowuje się tak jakby, omijała zakres od 0 do 2000 obr. Jak nadepnę mocniej, ale płynnie - nie gwałtownie, wyskakuje powyżej 2000 i z dużą łatwością osiąga 5000. Nie powiem, żeby mi się ten ruch wskazówki nie podobał :) , ale wiem że wskazuje nieprawidłowo, co można poznać po odgłosie silnika. Wiem jak pracował na takich obrotach, gdy obrotomierz był sprawny. Z taką łatwością wchodzi na wysokie obroty np Acura ale nie moja Primejra.

Qestion is: co się dzieje z tym zegarem? Czy można coś na to poradzić własnymi "ręcami"?

Link to comment
Share on other sites

Guest misiek_83

Mam to samo.Zazwyczaj obrotomierz dziala prawidlowo ale ma tez trzaski.Non stop pokazuje zero albo przy predkosci 120 4000rpm.U mnie chyba cos nie laczy przy obrotomierzu bo po uderzeniu w deske zaczyna dzialac prawidlowo.

Link to comment
Share on other sites

Guest Wojtek72

Przed odpaleniem silnika jest 0. Po uruchomieniu zimnego silnika czasem wszystko jest prawidłowo, tzn. najpierw około 1600 później stopniowo maleje do 800. Czasem jednak jest inaczej. Wskazówka nie zawsze reaguje na pedał gazu prawidłowo. Oscyluje blisko 500 a przy mocniejszym nadepnięciu skacze "prześlizgując się" w zakresie od ok. 500 do 2000. I nie ma tu reguły. Nie znalazłem żadnej zależności. Pomyślałem też, że coś nie łaczy bo czasem, jak puknę w zegar palcem wskazówka reaguje... Nie chciałem tego rozbierać, zanim się czegoś nie dowiem od doświadczonych w tym temacie na Forum.

Link to comment
Share on other sites

witam:) mialem to samo:( wiele tez na ten temat czytalem na naszym forum i zadnej konkretnej odp.:( dopiero po zakupie zegarow z allrgro problem sie wyjasnil!!! wszystko powrocilo do normy :) uwazajcie przy zakupie jakiego rodzaju macie zegary bo sa firmy VDO i Nissana .pozdro

Link to comment
Share on other sites

Guest Maniek-ol

Już kiedyś było to na forum , a nie dawno mój koleś przerabiał temat. Na płytce od obrotomierza są na połączeniach tzw. zimne luty. Trzeba je poprawić i będzie dobrze.

Link to comment
Share on other sites

Guest Wojtek72

No właśnie takiej, praktycznej rady oczekiwałem... Dzięki!

 

Maniek, powiedz mi jeszcze, jeśli możesz, gdzie jest ta płytka od obrotomierza i jak się do niej dobrać?

Link to comment
Share on other sites

no nie wie czy do konca sa to zimne luty. u mnie to np. przelutowaniwe nie zdalo egzaminu:( dopiero wymiana obrotka pomogla:) ale wiadom ze napewno problem jest w samym obrotpmierzu:) pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...