Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ubywa oleju w ASB CVT - a wycieków nie widać


Gość robal69
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Może ktoś wie co może się dziać, skoro ubywa mi oleju w ASB CVT, ale wycieków nie ma. Skrzynia pracuje poprawnie, olej jest klarowny (nie przypalony). Auto niedawno kupiłem i nie mam tu doświadczenia. W ogóle to mój pierwszy post na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o skrzynię bezstopniową CVT? Możesz też poszukać wycieków w okolicy dolnych parti chłodnicy wody - olej częściowo jest chłodzony przez chłodnicę wody.Niedaleko znajduje się też chłodniczka oleju skrzyni.Olej może też uciekać uszczelniaczami półosi lub głównym uszczelniaczem przy wałku- Szukaj czerwonych wycieków- taki powinien być tam olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to jest bezstopniowa CVT, ale właśnie problem polega na tym, że wycieków nie widać. Auto parkuję w garażu - nie ma ani kropelki, byłem na podnośniku - nie widać żadnego zacieku. Olej ATF 220 rzeczywiście jest czerwony, ale nie widać nawet plamki. Jeden gość z serwisu ASB powiedział, że najprawdopodobniej będzie do wymiany jakiś element, który kosztuje ok. 600 zł, lecz oczywiście nie zdradził o jaką część chodzi - z tego żyje. Tylko, że ja obecnie nie za bardzo mam wolne 800 zł (razem z naprawą) bo właśnie spłukałem się na wózek i ograniczam koszty. Może ktoś z forumowiczów ma podobne doświadczenia?

Ale dzięki za odpowiedź

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słusznie, ale ja szukałem chciaż niewielkich zacieków. Poza tym po trasie np. 200km coś powinno skapnąć w garażu z rozgrzanego auta. Sam już nie wiem. Będę obserwował i sprawdzał olej. Może uda mi się pkreslić warunki w jakich oleju ubywa najbardziej intensywnie.

Pozdrawiam :632:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

może powinieneś wziąc service manual i tam popatrzeć, jakie sa możłiwości wydostawania się oleju. Może odpowietrznikiem albo jakimś zimmeringiem ucieka. Może tak byc że nie zostawia śladu tylko bezpośrednio chlapie na zewnątrz. Może napisz priv do użytkownika MRÓWA, to fachowiec od bezstopniowych skrzyń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78
sprawdź w instrukcji obsługi jak się sprawdza olej -> czy na włączonym silniku i luzie czy wyłączonym- czy zimny czy ciepłym.Może ubytek jest kwestią pomiaru.

właśnie, podstawa to odpowiednie warunki pomiaru i zachowanie ich przy kilku pomiarach, inaczej -> d*pa :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiaru dokonuję na pozycji dźwigni N, zawsze przy mocno rozgrzanym samochodzie, zawsze z pracującym silnikiem i w tym samym miejscu (w miom garażu). A propos - czy na N czy na P nie ma różnicy w poziomie oleju. I jeszcze jedno - zgodnie z instrukcją przed pomiarem "przelatuję" wszystkie pozycje dźwigni od "L" do "P".

I też d*pa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...