Gość maddrajwer Opublikowano 20 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2007 Mam tak w swojej primie że po wciśnięciu gazu na ok 30% auto rozpędza się płynnie do ok 2500 obr po czym gwałtownie szybciej zaczynają rosnąć obroty ( wraz z prędkością), bez dodawania gazu. Dzieje się tak bez zmiany nacisku na gaz. Domyślam się że może chodzić o efekt falowy. Zadziwia mnie różnica w działaniu silnika przed i po jego wystąpieniu. Co ciekawe, mocno "ciągnie" aż do 6000 ( wyżej go nie kręce - gaz), wyraźnie czuć na 1,2 i 3 biegu stopniowo co raz słabiej. Co ciekawe wyraźniej to czuć po delikatnym opóźnieniu zapłonu ( miałeM za wczesny). Pytanie - też tak macie - może by to wykorzystać bardziej. Czy ma ktoś dane na temat średnicy przylgni zaworów, widziałem gdzieś obliczenia efektu falowego dla dolotu. Poobliczałbym bo mam dolot mocno skrócony - może dzięki niemu ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 21 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2007 Domyślam się że może chodzić o efekt falowy. Dobry kawał Zapewne pompa paliwa ma taką charakterystykę złużywania się albo przeplywka brudna... sprawdź ciśnienie paliwa i stan przepływki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maddrajwer Opublikowano 21 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2007 Ani jedno ani drugie panie Coobciu. Jeżdże w ogóle bez przepływki i na gazie (na Blosie więc pompa paliwa tez odpada. A jak już zwróciłeś uwage to się powtórze z pytaniem o wymiary przylgni zaworów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 21 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2007 Przypomnij mi się jutro koło 10:00 pod 602 233 236 Bede iść do garage, więc przypomnij mi żebym zabrał sówmiarkę to ci zmierze po zewnatrz i od środka gniazda zaworowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toli Opublikowano 21 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2007 e tam cos masz nie tak efekt falowy nie dziala w tak szerokim zakresie obrotow i jest zalezny od czasu wspolotwarcia zaworow , u mnie na blosie tez lepiej przyspiesza przy lekko wcisnietym gazie niz wbitym w podloge ! dzialanie falowe to miejscowe zageszczenie mieszanki w cylindrze powodowane fala odbita od konca ukladu wydechowego i dolotowego kture zwieksza wskaznik napelnienia cylindra , poniewaz od konca tych ukladow fala ma do przebycia jakas droge , w ukladzie wydechowym trwa to krucej ze wzgledu na panujace cisnienie i temperature ,w dolotowym wolniej dlatego jest krutszy , w BMW M3 osiagnieto wskaznik napelnienia 103 % dzieki dzialaniu falowemu ukladu , ale w bardzo malym zakresie obrotow , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maddrajwer Opublikowano 22 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 Bardzo możliwe, nie mówię że wszystko mam ok. Dlatego ten temat założyłem. Może mam poprostu ten wskażnik nawet na poziomie 95% a poniżej 2300 obr. np. 80% i dlatego czuje różnicę. postaram się to nagrać zanim znów zacznę grzebać przy aucie, pozwolę się komuś przejechać żeby wykluczyć autosugestię. będę to badał dalej. A na razie czekam na inne jeszcze sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 22 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 Ps. rozkręć na maksa BLOSa i przyspiesz na maksa zapłon i wtedy zrób test drive... Zaraz śniadanie bede robić a potem do garage z sówmiarką idę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maddrajwer Opublikowano 22 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 Tak zrobię może nawet z g-techem. Co do zapłonu, cofałem go bo na 3 biegu przy 5000obr. zaczynał mi stukać, opóźniłem go więc trochę i się uspokoiło. Blosa już wcześniej miałem rozkręconego na maks ( gazownik sugerował przykleić śrubę sylikonem żeby jej nie zgubić) jedyna różnica jaką odczułem po jego skręceniu to oszczędność w kieszeni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 22 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 więc tak gniazda zaworowe ssące wewnątrz mają 30,5 a po zewnątrz 34mm gniazda zaworowe wydechowe wewnątrz mają 26,5mm po zewnątrz 30mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 najbardzij mi pasi z tym gtechem sie spotkać jutro, ale pewnie śnieg będzie padał więc dzisiaj mam dosłownie chwilke - wal na gg(bede dopiero po 14) troche OT czy na kompie w ASO diagnostyka może pokazać coś więcej niż autodiagnostyka? bo mogę coś z ASO wyrwać za free np. mogą mi pod kompa podpiąć itp. tylko nie wiem czy jest sens? sorki za OT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maddrajwer Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 Coobcio, dzięki za te wymiary, zaraz zrobie obliczenia. kmink, dzwonie do Ciebie dzisiaj i (o ile zdąże przed śniegiem) sprawdzimy madprimke na jeszcze starym setupie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.