Guest bartek_almera Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 Witam, Moj samocho ma 180 tys przebiegu. Przy 175tys zostal stuningowany i teraz zastanawiam sie nad jedna rzecza. Do tej pory samochod smigal na Shell Helix Ultra Diesel, ale ostatnio kupilem shell helix racing 10w60. Czy myslicie, ze przejscie na w/w olej to dobra decyzja? Prosze o komentarze-dziex-bartek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Slavecky Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 Moja filozofia jest prosta i przegadana z kilkoma mechanikami - dopóki auto nie pali oleju jeździć na full syntetyku! 10W60 to chyba pół syntetyk? S. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest danstan Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 Witam Shell Helix Racing 10W60 to full syntetyk. Zobacz tutaj : http://www.shell.com/static/tw-cn/download...a_racing_eg.pdf Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bartek_almera Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 No pewnie ze full syntetyk. Moje pytanie czy to jest lepszy olej od Shell Helix Ultra Diesel, dla mojego silnika 2.2 Di? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest danstan Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 Moje pytanie czy to jest lepszy olej od Shell Helix Ultra Diesel, dla mojego silnika 2.2 Di? Na to pytanie sam musisz sobie odpowiedzieć korzystając z danych zawartych w instrukcji samochodu i wynikających z dokonanego tuningu silnika. Każdy sam dobiera olej do swojego pojazdu i ponosi konsekwencje takiego wyboru. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bartek_almera Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 Wiem, wiem, ale mysle ze jezeli jest to najdrozszy olej powinnien miec najlepsze parametry prawda? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ryath Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 Ja powiem tak. Jesli auto sprawowalo sie dobrze na poprzednim oleju nie zmienialbym go, bo wychodzi ze parametry wczesniejszego byly wystarczajace. Co nie zmienia faktu ze lepszy olej nie moze zaszkodzic, tak wiec nie widze przeciwskazan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest danstan Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 Wiem, wiem, ale mysle ze jezeli jest to najdrozszy olej powinnien miec najlepsze parametry prawda? Cena oleju to marketing. Ten sam olej może występować u różnych dystrybutorów z różnymi cenami i tym w żadnym przypadku bym się nie sugerował. A tak w ogóle to znam droższe oleje. Zobacz chociażby na syntetyki oparte na estrach firmy Motul. Nie znaczy to jednak, że są one najlepsze. Wszystko zależy od zastosowania, wymagań wynikających z konstrukcji samego silnika, a także np. wynikających z konstrukcji i parametrów pracy zastosowanej sprężarki, sposobu jego eksploatacji, przebiegu, szczelności i wielu wielu innych czynników. To tyle. :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mrówka 27 Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 Shell Helix Ultra Racing 10W60 to olej przeznaczony bardziej do silników benzynowych niż diesli, jest to olej do jazdy w ciężkich warunkach i do silników obciążonych najczęściej turbo. Ja na twoim miejscu jeździłbym na tym oleju , którego aktualnie używasz. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bartek_almera Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 Słuchajcie czy naprawdę Racing 10W60 jest lepszy przy benzyniakach??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest danstan Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 Słuchajcie czy naprawdę Racing 10W60 jest lepszy przy benzyniakach??? "Chłop swoje, a baba dalej swoje" Może to cię przekona, zobacz : http://www.shell.com/home/PlainPageServlet...se_ga_0312.html wybierając odpowiednio: Diesel 6-10 lat Sportowy-lubisz poczuć moc silnika Intensywny-regularna jazda w dużym ruchu miejskim i/lub z duzym obciążeniem a teraz to : http://www.shell.com/home/PlainPageServlet...se_ga_0312.html wybierając odpowiednio: Benzynowy 3-5 lat Sportowy-lubisz poczuć moc silnika Intensywny-regularna jazda w dużym ruchu miejskim i/lub z duzym obciążeniem Zobacz różnicę. A teraz powtórz próbę dla silnika benzynowego, ale w wieku 6-10 lat. Pozostałych danych nie zmieniaj. Zobacz wyniki. Może to Cię w końcu przekona do tego co mówią inni koledzy z forum. :-D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.