Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

X-Trail pierwsze wrażenia


Gość Sawkus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś odbyłem jazdę próbną nowym X'em z silnikiem 2.0 diesel 178KM (tak twierdził sprzedawca). Silnik z Renaulta (to chyba te co w Lagunach).

 

Muszę przyznać że jechało się bardzo przyjemnie, porównując komfort z navarą to jakbym mercedesem jechał :)

Silniczek żwawy, choć trzeba go pokręcić ponad 4tys rpm żeby pokazał swoją pełnię.

 

Autko naprawdę przyjemne, choć cena już mniej - prawie 130 tys za tą wersję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik z Renaulta (to chyba te co w Lagunach).

Diabli wiedza co to za silnik. Napedzany jest lancuchem, co by moglo swiadczyc ze jest bardziej nissana niz renault. Oficjalnie jest podawane ze jest to wspolna konstrukcja nissana i renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem w ostatni weekend Mitsubishi Outlanderem a poprzednio X ( tym co domadm). Musze przyznać , że X jeździ się lepiej - jest cięższy, silnik mocniejszy a blachy nie brzęczą tak jak w Outlanderze jak się zjedzie z asfaltu na szutrówkę.

 

Komfort podróżowania z przodu jest dobry w jednym i drugim.

 

Jesli ktos chciałby jeszcze jakieś info nt porównania tych dwóch samochodów to mogę napisać więcej.

 

Przez jakiś czas rozważałem kupno któregoś z tych dwóch i jeszcze w grę wchodziła Vitara. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

 

Ja też się przymierzam do nowego X w wersji 150 albo 173KM, ale z wyposażeniem SE + nav

 

Nie miałem jeszcze okazji przejechać się Mitsubishi, ale spróbuję zobaczyć całą konkurencję (tj. Outlandera, nową Hondę)

 

Grand Vitara odpada .. ma maleńki bagażnik i nie wygodne jak dla mnie otwieranie klapy :(

 

 

Ciekaw jestem jak wypadają Nissany pod kątem awaryjności, blach itp? Bo nowy X jest w Japonii produkowany to zakładam, że będzie się mnej sypał niż mój obecny Focus ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie się przymierzam do kupna jakiegoś SUVa. Nie dziś, nie jutro, ale jeszcze w tym roku (firma, leasing, wiadomo, ucieczka przed podatkiem). Do wydania około 120 tysiaków.

 

Przez wiele lat jeździłem dużym kombiakiem (ford mondeo) i swoje wymagania mam:

- ma być wygodnie dla kierowcy (mam 188 cm wzrostu)

- z tyłu dla pasażerów również, ale nie koniecznie tak dużo jak w mondeo

- bagażnik musi być spory i łatwo i wygodnie powiększany (będą wożone duże i spore ciężary)

- ma "się prowadzić" - (mondeo świetnie nadaje się w trasę), ale lekki teren do pokonania

- pełna elektronika (nie musi być nawigacja) to raczej normalka, ale bez skóry i bajeranckich rur i innych pierdół

- silnik obojętny byleby pociągnął te kupę żelastwa w rozsądnym czasie do 100-tki

- porządne audio, bo lubię jak coś mi gra na przyzwoitym poziomie

- i wiele wiele więcej... :)

 

Testuję, oglądam od tygodnia i kurde, każdy ma coś czego nie mają pozostałe. Piszę na tym forum, bo nowy X-trail ma chyba najwięcej dla mnie zalet i najmniej wad, ale do rzeczy opiszę moje wrażenia.

 

Mitsubishi Outlander

Zalety:

- duży, przestronny, tylne siedzenia się łatwo składają, dobrze wygląda, sam decyduję czy 2WD, czy 4WD czy auto; sporo bajerów, podoba mi się, ale...

Wady:

- kiepski silnik 2l turbo diesel, ma turbo dziurę, jamu w gaz o on przez dłuższy czas nic; silnik stanowczo za słaby na tą masę, będzie mało frajdy z jazdy po szosie, taka krowa

Audio przeciętne, w wersji z systemem Rockford odjazd, ale to duży wydatek

 

Toyota Rav4

Zalety:

- dobrze wygląda, siedzenia się bajecznie prosto rozkładają dając całkowicie płaski bagażnik, prostota i funkcjonalność; ranking niezawodności robi wrażenie; audio też przeciętne, ale jest za chyba 2.5 tys dodatek bass i gra całkiem dobrze. Świetny silnik 2.2 diesel, świetnie się prowadził i miał kopa oraz chyba najmniej pali

Wady:

- malutki, za mały, w tyle tak sobie miejsca; samochodzik dla... blondynki do miasta, najmniej uterenowiony, pełna automatyka; no coś mi nie przypasowało

 

Honda CR-V

Zalety:

- duży, z tyłu również dla pasażerów, wygląda świeżo, nowocześnie (choć ten przód... hmm...), środek chyba najlepiej wyglądający (chyba widać, że w Europie projektowany), dobry dieselek 2.2 ; odobo mi się, że dźwignia zmiany biegów jest wyżej i jest wolna przestrzeń z przodu między pasażerami (chyba najlepiej mi się siedziało)

Wady:

- jak ravka 4WD tylko automat, nic nie decyduję, ale w terenie lepiej się sprawował niż Toyota; siedzenia się rozkładają, ale jakoś tak dziwnie na 2 razy;

 

Nissan X-Trail

Zalety:

Duży, wygląd nieco konserwatywny, kanciasty, ale na pewno się nie znudzi i za 5 lat pewnie nadal będzie dobrze się prezentował; silnik 2l D ten 173KM jest super, najlepszy (nie miałem okazji jechać tym słabszym 150KM); kupę schowków (dobrze, że wrócili z zegarami w klasyczne miejsce za kierownicą, a nie na środku), z tyłu dość miejsca, siedzenia się składają nieco skomplikowanie, ze zdejmowaniem zagłówków (wada), fajny patent z podwójną podłogą. Najlepszy ze wspomnianych w teren, sam decyduję o 2WD, 4WD i auto, no i te bajery z jazdą pod/z górki

Wady:

Obawiam się, że silnik 2l 150KM może być za słaby, o zagłówkach i rozkładaniu wspomniałem (w Toyocie jest to rozwiązane wzorcowo, nawet tam roleta jest chowana do osobnego schowka). Audio takie sobie, nawet bez M3, choć standard bluetooth to fajna rzecz (zestaw głośnomówiący poprzez to łącze - extra).

 

Na pewno o wielu rzeczach nie wspomniałem, wiele ominąłem, to tak na gorąco. Naprawdę trudny wybór, zwłaszcza, że pewnie to moje auto na najbliższe 7 lat. Na razie czekam na jazdę próbną X-Trail ze słabszym dieslem, bo ten 173KM to może i fajny, ale cenowo odpada.

 

A i jeszcze próbowałem testować Jeepa Compass - jak szybko wsiadłem, tak szybko wysiadłem - Amerykanie nie potrafią robić wnętrz - katastrofa!

 

Jak macie pytania, sugestie to walcie, postaram się odpowiedzieć, no i czekam na inne wrażenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć

heh, ja dokładnie tą samą ścieżką podążam bo szukam czegoś dla ojca.

Z wszystkiego to najbardziej pasowało mi kupno 3-letniego LandCruisera 120, ale przyznam że zaskoczył mnie na + nowy x-trail z tym mocnym dieslem.

 

Pisz jak będziesz miał nowe wnioski - warto się podzielić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie się przymierzam do kupna jakiegoś SUVa. Nie dziś, nie jutro, ale jeszcze w tym roku (firma, leasing, wiadomo, ucieczka przed podatkiem). Do wydania około 120 tysiaków.

 

 

Ja powiedzmy, że mogę nieco więcej wydać, ale blisko Twojej kwoty

 

Z tego co oglądałem X jest najsensowniejszy - koniecznie zaparkuj używając kamery ... czujniki parkowania siadają... z takim sprzętem to i Hummerem H1 da sie zaparkować kopertę :D

 

Mi brakuje Xenonów jako opcji do SE .. bowiem mój typ do SE z 173KM diesel + szyberdach i pakiet IT (szkoda, że nie można z nav zrezygnować ... była by oszczędność z 5-6 tys...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś testowałem Hyundai Tuscon:

 

Zalety: dobra cena i... chyba nic więcej (dają jakieś upusty, specjalne pakiety); miejsce na radio standard czyli za rozsądną cenę można sobie wymienić audio na dowolne wg uznania; kolory tapicerki - są jasne do wyboru (zawsze to weselej choć... niepraktycznie), siedzenia się łatwo składają i można sobie leżankę zrobić (samochód-przyczepa kempingowa?) lub z przodu zrobić stolik.

Wady: te wszechogarniające plastiki kiepskiej jakości, kierownica katastrofa, brak nawet sterowania audio z kierownicy, po prostu badziewne wykonane; 4WD automat, komputer decyduje, właściwości terenowe prawie zerowe, tylko dobrze wygląda z zewnątrz, silnik D kiepski, benzyna (też jechałem) jeszcze gorsza

 

W sumie za 80-90tys można sobie kupić pseudo SUVa - nie, dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj podpisałem cyrograf na kupno nowego X-Traila - model 2.0D 150KM, wersja SE + pakiet panoramik w kolorze szary metalik - cena (po rabacie 6% bo na firmę, mają taką promocję jeszcze do 20-go) 116560 + 1200 za alarm = 117760 PLN

 

Mam nadzieję, że nie będę żałował....

 

Odbiór na początku listopada. Dam znać jak sobie pojeżdżę czy jednak warto i w ogóle wrażenia. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj podpisałem cyrograf na kupno nowego X-Traila - model 2.0D 150KM, wersja SE + pakiet panoramik w kolorze szary metalik - cena (po rabacie 6% bo na firmę, mają taką promocję jeszcze do 20-go) 116560 + 1200 za alarm = 117760 PLN

 

Mam nadzieję, że nie będę żałował....

 

Odbiór na początku listopada. Dam znać jak sobie pojeżdżę czy jednak warto i w ogóle wrażenia. ;)

 

Wydaje mi się , że najlepszy wybór z tych wszystkich samochodów , które testowałeś. A i cena też nie wyszła jak z kosmosu, co jest widoczne przy niektórych wersjach X.

 

Gratulacje i czekamy w listopadzie na wrażenia z eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wpadłem. Wybrałem wersję nowego X-Trail 150KM: SE+panorama+relingi ze światłami. Cena katalogowa bez alarmu była 126tyś. Na firmę dali -6%. Po narzekaniu na konkurencję itepe... dostałem alarm i dywaniki /sic!/ gratis. A cena finalna wyszła 118000tyś. Chyba całkiem dobrze, szczególnie że leasing jest zewnętrzny - czytaj tańszy. Jeżdziłem nim testowo i po szosie i po terenie. Wrażenia milutkie. Myślę, że z 7 lat pojeżdzę zadowolony. Czy naprawdę nowe X są robione w Japonii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy naprawdę nowe X są robione w Japonii?

 

Naprawdę. :one: Spójrz na początek VINu swojego auta. Jest tam literka J, a ona oznacza, że auto jest na pewno wyprodukowane w Japonii.

 

 

Co do diesli w X-Trailach i ogólnie w Nissanach: to prawda, że jest to wspólna konstrukcja Nissana i Renault. Nie jest to wprost wyjęty silnik z Renault i włożony do Nissana. Chociaż ma tą sama moc, moment obrotowy i inne parametry to od Renault jest głównie Common Rail i inne mniej ważne podzespoły. Reszta jest Nissana.

Wbrew obiegowej opinii silniki Renault nie są bardziej awaryjne niż np. TDI (tak bardzo gloryfikowane w naszym kraju), a już na pewno mnie awaryjne, niż fordowskie TDCI.

 

Wiadomo - zależy kto na co trafi. A przede wszystkim - mało kto tłumaczy nabywcy (takiemu, który pierwszy raz jeździ turbodieslem), jak należy użytkować auto z takim silnikiem. Mało kto wie o chłodzeniu turbiny, nie tankowaniu na przypadkowych stacjach, nie jeżdżeniu na rezerwie i w żadnym wypadku nie katowaniu silnika na zimno. A to podstawa mało awaryjnego użytkowania współczesnego turbodiesla.

 

 

A tak w ogóle - gratuluję zakupu super autka :!: :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jestem od kilku dni posiadaczem (czy szczęśliwym się okaże) nowego X-Traila 2.0 dCi Manual 150KM (diesel) wersja SE + pakiet panoramik + lakier metalic szary, o cenie pisałem wcześniej oraz moich poszukiwaniach wśród konkurencji (CRV, Outlander, Rav4 itd...).

 

To pierwsze ogólne wrażenia, bo zrobiłem zaledwie 1000km i na razie ostrożnie z silnikiem (zalecają w instrukcji do 1600 umiar).

 

Silnik - jak ktoś wcześniej nie jeździł dieselkiem (lub jak ja bardzo dawno) musi się nieco przyzwyczaić, przedtem jeździłem (jeżdżę) Mondeo kombi 1.8 benzyna i teraz to zupełnie inna jazda. Sprawia wrażenie mułowatego, ale to raczej chyba brak wprawy w operowaniu sprzegło/gaz, bo przyspiesza tak samo (11sek do setki, tak samo jak mondziak czyli spoko przyspieszenie i na światłach można poszaleć, he, he). Max prędkości jeszcze nie sprawdzałem. Trochę przesadziłem, że dieselka nie słychać, słychać, ale tylko przy postoju (drgania przechodzą na kierownicę i czuć, że coś tam terkocze). Lecz już rozgrzany i podczas jazdy, to hałas w normie, dobrze wytłumione. Mam tego 150KM i wcześniej kilka razy sobie potestowałem tego 173KM i ... nie widzę specjalnej różnicy. 23 koników więcej i 40Nm więcej, lecz naprawdę ten silnik to rozsądny wybór. Ale jak ktoś ma 8000PLN więcej na zbyciu, to czemu nie. Niech każdy to sam sobie rozsądzi. Ja przez chwilę trochę żałowałem (po podpisaniu umowy przedwstępnej), ale teraz już nie. Naprawdę dobry silnik. Testowałem Outlandera i Captivę i tam to te ich diesle to katastrofa, tylko Rav4 i CRV miały dobre dieselki i co ciekawe, tam pojemność 2.2l a tu 2.0 i moc i osiągi te same.

Tak więc ten 150KM to dobry wybór. Demon szybkości to to nie jest, ale nie czuję się jak "kapelusznik" w Skodzie ;-)

Jak to w dieslach elastyczność na biegach "dieslowska" czyli nie trzeba wachlować biegami tak często, silnik się nie dusi. Kopa dostaje gdzieś przy 2000-2500 obr. czyli dość szybko, turbo dziury nie stwierdzono (kłania się Outlander...).

Spalanie - jest komputerek pokładowy, którym można się pobawić (potem szczegóły) i zobaczyć średnie spalanie od danego momentu do teraz. Miasto, korki - 11l ON, miasto nocą, trochę prostych - 9l, trasa i spokojna jazda - 8l (wszystko przy włączonym 4WD czyli napęd na cztery koła). Podejrzewam, że przy 2WD spalanie się zmniejszy.

Skrzynia biegów - 6 biegów i dobrze zestrojone przełożenia, spoko 6-ty bieg przy 100km/h i spalanie spada do 7l. Wachlowanie szybkie i płynne (krótkie). Nic nie haczy, jednym palcem przerzucam, choć idealnie nie jest (miałem Audi 100 i tam to była poezja). Nie muszę szukać właściwych biegów, dobrze wskakują.

Wnętrze - plastiki przyjemne, na konsoli miękkie, tylko drzwi twarde (będą skrzypieć czy nie?) Spasowanie idealne, czuje się komfort. Siedzenia wygodne, regulowane podparcie lędźwiowe - super. Kierownica max regulowana i idealnie leży w dłoniach. Skóra prawdziwa. Wspomaganie idealne, zdaje się, że zmienne w zależności od szybkości, bo przy parkowaniu, na małych szybkościach "mydełko fa" robi się gładko i przyjemnie, a w trasie jest mniejsze i prowadzi się dobrze.

Drążek zmiany biegów bym nieco zmienił, nie leży mi idealnie.

Ergonomia bez zastrzeżeń. Steruję wszystkim z kierownicy, tylko...brak opcji mute do radia. Nie doczytałem instrukcji?

Bluetooth w standardzie do komórki - super wygoda, sparowałem swoją i wchodząc i przekręcając kluczyk mając komórę w kieszeni po chwili mam system głośnomówiący sterowany z kierownicy. I jeszcze książkę adresową na panelu radia... Właśnie, radio. Nie mam tego pakietu IT (9500) i "zwykłe" radio ze zmieniarką na 6CD - jedyna wada brak MP3 - trudno, ale 6 płyt. Gra całkiem nieźle i całkiem głośno. 6 głośników i styka (chyba 4x50W).

 

Miejsca dość, mam 188cm wzrostu i czuję się komfortowo. Z tyłu może nieco mniej, no ale to SUV kompakt, nie przesadzać. Dodatkowo tylne siedzenia można regulować i dać nieco więcej komfortu.

 

Widoczność doskonała, wszystko mam jak na dłoni i z góry. Wielkość robi wrażenie, malutkie woziki grzecznie usuwają się z drogi, a ja patrzę na nich z góry ;-)

 

Bagażnik? Chyba największy w swojej klasie. I te podwójne dno z szufladami, fajny patent. Nie walają mi się po bagażniku moje rupiecie. Koło zapasowe pełne i normalnych rozmiarów, schowki na narzędzia i takie tam.

 

Wrażenie z jazdy? Nie połyka zakrętów, ale tak się nie buja no i te wszystkie elektroniczne cuda TRZYLITEROWE (ESP, EBD...) pilnują toru jazdy. Chyba trochę podsterowny, trochę.

 

Co jeszcze? Pytajcie, na razie nie mam koncepcji.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no co pogratulować tylko :) Fajne autko no i wreszcie Xtrail ma zegary tam gdzie trzeba :D swoją drogą w przyszłości jak będę mial rodzinę i jakąś pociechę to pomyślę o czymś takim bo narazie to raczej nie :) no i przydałby się jakiś SuV który przy 180 ma jeszcze spory zpas mocy żeby przyśpieszyć do 200-220 :diabel2: Jaka jest V max tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka jest V max tego?

Silnik na dotarciu, jeszcze nie sprawdzałem; katalogowo 188km/h więc całkiem przyzwoicie (dam znać za jakiś czas), a i przy wyprzedzaniu ma kopa jak należy.

 

Dzisiaj tak sobie weekendowo docierałem: trasa 230km - bez korków i przestojów, kilka miast i miasteczek, spokojna jazda, włączona klima, 4WD, 2 osoby, tempomat ustawiany między 90 a 110 km/h na trasie (nie doceniałem tego bajeru, a w trasie bardzo się jednak przydaje, totalny luksus, zasnąć można z nudów) - średnia spalania 5.9l ON na 100km - katalogowo podają 6.2 i się jak widać zgadza. Czyli w 6 litrach można się zmieścić. Jak dla mnie bardzo dobry wynik dla SUVa ważącego 1700kg z kierowcą i wyciągającego 11.2 s na setkę przy napędzie na 4 koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo to sobota normalnie na trasie się walczy :D wtedy już tak różowo ze spalaniem nie będzie :D mimo wszystko zacny wynik

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciąg dalszy wrażeń...

 

Wady:

 

O braku funkcji mute w radiu wspomniałem, niestety BRAK. Co prawda, jak ktoś do mnie dzwoni to się ścisza, ale żeby wyciszyć, bo pasażer chce nam coś powiedzieć, a głośność duża, to muszę trochę ponaciskać... niby pierdół, ale w moim drugim aucie Chevy Aveo mam na kierownicy osobny guziczek - inna klasa, a pomyślano. Oj, do poprawki w X-Trail v.3

 

Trochę już pojeździłem i niestety tak jak w RAV4 sprzęgło "bierze nisko" - myślałem, że to brak wyczucia, ale nie, "ten typ tak ma". Wymagane dużo wprawy, "żabka" czasem nieunikniona. Pod górkę zwłaszcza, choć ma niby ten system blokujący USS przy przechyle >10% ale działa tylko 2 sek. no... jeszcze może nie wyczułem co i jak. Może się czepiam...

 

Zmiana biegów/wchodzenie biegów. Pisałem, że bez problemów. No może, jednak wyczuwa się delikatny opór. 1-ka i 2-ka tak trochę "z lekką nieśmiałością". Jeździłem z gorszymi skrzyniami biegów, ale oczekiwałem nieco więcej. Można się przyzwyczaić, ale za 120k polskich złotych hmmm... Tak, tak, znowu się czepiam ;-)

 

Różne moje spostrzeżenia:

 

Nieoczekiwanie bardzo dobra widoczność do tyłu. Mamy co prawda WIELKIE lusterka boczne skutecznie ułatwiające cofanie, ale samo "gapienie" się w tylną szybę wystarczy. Lusterko wewnętrzne (przyciemniane) chyba nieco za małe - do poprawki! Ze 2 cm szerzej i z 5cm wzdłuż czyli nieco większe i byłoby super. Jak ktoś zakupi pakiet IT z kamerą cofania, to

nie ma o czym gadać, bo testowałem ten system i po prostu wymiata!

Czy warto zakupić przynajmniej dźwiękowy system cofania? Chyba tak, dla niedoświadczonych kierowców jak znalazł. To duże pudło, przyda się.

 

Tempomat... już pisałem, ale naprawdę nie doceniałem tego bajeru. Dużo jeździcie w trasie? Boli prawa nóżka? To kupcie wersję z tym dodatkiem. Nie jest to może aktywna wersja z Volvo/Mercedesów, ale... - jedziemy np. 90km/h i ustawiamy tę szybkość i noga z gazu. Dojeżdżamy do pojazdu z przodu i hamulec (zwalniamy i tempomat się wyłącza), wyprzedzamy i z kierownicy wracamy do naszych 90km/h lub... bez hamowania przyspieszamy/wyprzedzamy i tempomat sam wraca bez ingerencji z kierownicy do naszej szybkości. Dobre, nie?

 

Czujnik zmierzchu... cóż, po wprowadzeniu jazdy przez cały czas na światłach zbędny, ale działa. Czujnik deszczu: dla mnie bomba. Sam się włącza, chociaż czasem muszę pomóc. I jeszcze uzależniony jest od prędkości jazdy.

 

Komputer pokładowy: tego nie było w pierwszej wersji X-Trail, tutaj nareszcie jest. Co pokazuje?

- stan baku czyli ile mamy paliwa (standard)

- temperaturę cieczy chłodzącej (standard)

- licznik kilometrów plus dwie opcje wskazujące "międzyprzebieg" czyli ile przejechaliśmy (standard) od do...

- temperaturę zewnętrzną w stopniach C

- ile można jeszcze można średnio przejechać km na posiadanej ilości paliwa w baku

- średnie zużycie paliwa na 100km - kasowane i można ustawić od "teraz" (kasowane)

- czas jazdy czyli ile czasu jedziemy od przekręcenia kluczyka (kasowane) - wg mnie zbędny bajer, ale co tam...

- średnia prędkość od wskazania do...

 

I chyba wszystko.

 

Szyberdach. Mamy zimę, ale latem... 80cm długości... zarąbisty. Taki bajer (pakiet panoramik - dodatkowo są przyciemniane tylne szyby) a jednak cieszy. Nie żałuję! W Międzyzdrojach laski mogą i z przodu i z tyłu wychylać się i... chwalić posiadacza... ;-) joke... ale fajna rzecz.

 

Jednak nie żałuję wyboru silnika. W zupełności wystarcza. Jak pisałem jak ktoś ma 8kPLN za dużo to niech weźmie 173KM - będzie nieco (zaznaczam - "NIECO") więcej radości z jazdy. Ten silnik jest naprawdę super. Można poszaleć i wyprzedzanie miśków na trasie, a i w mieście to pikuś - 320Nm mówi samo za siebie. Często mam sytuację, że np. gościu z tyłu mruga mi bym się usunął... bo jestem duży i jakiś tam SUV/terenówka czyli potencjalnie powolny diesel. Noga w podłogę i... już go nie widzę we wstecznym ;)

 

Te klimatyzowane schowki na napoje... nieco przereklamowane... chłodzone czy podgrzewanie... taaa jasne... chodzi tu o to, że na te schowki można (lub nie...) zapuścić powietrze z klimatyzacji czyli... chłodzić/podgrzewać do temperatury... wokół nas... i to wszystko. Fajnie to brzmi w broszurach, ale w rzeczywistości jest jak powyżej. Ale i tak fajna rzecz, zwłaszcza, że ja mam tych "pseudo" klimatyzowanych miejsc chyba z 4, a w sumie jest tego 6 - bomba.

Do tego w bocznych drzwiach jest wyprofilowane miejsce na dużą butelkę 1l - cholera, mieści się!

 

Jak tak dalej będą zostawiać najlepsze rzeczy z poprzednich wersjach i dodawać rzeczy, o których m.in. piszę, to bankowo za parę lat kupuję następnego X-Trail.

 

C.D.N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia biegów za kilka tysięcy km powinna się "ułożyć" i działać jescze lepiej. Przynajmniej w naszej testówce tak było. :)

 

Co do kamery cofania, to faktycznie fajna sprawa, zwłaszcza że pokazuje kąt wychylenia kół. :) Jednak jeden klient zwrócił moją uwagę na dość istotny szczegół - ideałem byłaby kamera cofania i czujniki jednocześnie. Jak pada deszcz, to po kilku kilometrach kamerka jest oblepiona syfem z jezdni. :zdziw: ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia biegów za kilka tysięcy km powinna się "ułożyć" i działać jescze lepiej. Przynajmniej w naszej testówce tak było. :)

Chyba tak (mam nadzieję) będzie, bo jeździłem tymi testówkami z salonów i tam ładnie i bez problemów wchodziły. No zobaczymy. Jak wspomniałem jeżdzę/jeździłem fordem mondeo i tam do dzisiaj biegi nieco haczą.

 

C.D. spostrzeżeń:

 

Promień skrętu - bardzo dobry, nie mam zastrzeżeń; Mondeo jest równie długi i tutaj podobnie. Spokojnie wykręcimy na parkingu. I łatwiej, bo wspomaganie działa lepiej.

 

Pobawiłem się swoją komórką z bluetooth i super. Wysyłam swoje kontakty/adresy do autka i radio zapamiętuje. Fajny bajer, mam już całą książkę tel. w samochodzie.

 

Mam 188 cm wzrostu - otwieram klapę bagażnika i spokojnie sobie pod nią podchodzę. Wysokość chyba ze 2 metry. Pierdół? Niby tak, ale nie muszę się schylać wkładając towar do bagażnika i nie walę głową jak w m.in. Mondeo.

 

Pisałem o plastikach. Pisałem, że na konsoli miękkie, a na bokach twarde. Nie do końca. Tam też częściowo miękkie. Mam nadzieję, że jednak nic nie będzie trzeszczeć. Są bardzo przyjemne.

 

Mam ustawione w komputerze, że po 30000 km mam zmienić olej. Nie od razu dojrzałem. Będzie mi piszczeć? Ooo, dobre... blondynki może nie zapomną a komputer doprowadzi do porządku, że jednak należy zmienić. A propos... pierwszy przegląd po.. właśnie 30000 km - japońce chyba mają dobre mniemanie o swojej jakości... zobaczymy. Serwis... no tu pewnie będzie cała historia, mam nadzieję, że krótka. Już ja znam te serwisy.

Na sprzedaży samochodu się nie zarabia za wiele, tylko na przeglądach (pytałem się o pierwszy przegląd i może się zmieści w 1000)... głupich klientach, co się im wmawia, że "ten typ tak ma" jak nie wiedzą, co zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 tyś i tak w rok nie zrobisz? a raz w roku musisz na przegląd jechać i wielkim błędem byłoby gdybyś podczas tego przeglądu nie wymienił oleju bez względu na przebieg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu mam pytanko. Czy jednak warto po tych 1000/2000 km wymienić olej? Tak na początku, po dotarciu. Koszt około 500PLN (ponad 7l oleju).

Wg mnie warto. Bo jak wydałeś 120k złotych to te 500 to chyba pikuś i dmuchamy na zimne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...