Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

dziwny objaw n14


Guest mihal
 Share

Recommended Posts

Witam

jestem posiadaczem n14 od kliku dni, po wymianie filtra powietrza i uszczelki pod kapą zaworów zaobserwowałem, że czasem jak jadę puści dymek w wydechu (raczej biały) jest to bardzo nieregularne, nie wiem od czego to zależy. Dzieje się tak tylko czasami. Auto pracuje bardzo równo na biegu jałowym jak i w czasie jazdy. Nie ma w ogóle żadnych objawów że dzieje się coś niepokojącego poza właśnie wspomnianym puszczeniem dymu. Dla mnie laika wygląda to tak jakby brało się to z różnicy temperatur ale mogę się mylić. Dadam że ma instalację LPG a silnik to gaźnik GA14DS. Proszę o pomoc.

 

mihalpoznan

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie najczęściej tak się dzieje jak zmieniam biegi, ale chcę zaznaczyć że nie jest to za każdym razem. Muszę zaobserwować stan oleju i płynu chłodzącego, czy tu wszystko w porządku. Wcześniej trochę było dolewane oleju w powodu nieszczelnej uszczelki pod kapą. Mam nadzieję, że nic poważnego się nie trafi.

Link to comment
Share on other sites

Pod pokrywą zaworów jest jeszcze taka mała, prostokątna uszczelka. na pewno była stwardniała i zakładam, że ją też wymieniłeś przy okazji?

Link to comment
Share on other sites

Niestety nie zrobilem tego, nie widzialem jej nawet. W krorym miejscu on jest, czy to jakis problem jak zostawilem stara? poz wymianie nic nie cieknie jest sucho. Auto mam dopiero kilka dni wiec sie ucze.

Link to comment
Share on other sites

dzieki za info bo sie troche wystraszylem. Mam kolejne spostrzezenia świece mialem cale zakopcone i przypalone po stronie fajki. musze je jutro zmienic. Czy to moze wplywac na puszczenie dymku z tlumika. Po wyczyszczeniu swiec jest lepiej ale bede dalej sprawdzal i obserwowal.

Link to comment
Share on other sites

Wymiana świec będzie dobrym pomysłem. Może któraś z nich od czsu do czasu niedawać iskry, wpewnych warunkach nawet niespecjalnie się to odbija na kulturze pracy silnika (do czsau). Ponad to, skoro Masz instalację LPG to może być poprostu woda z koncowego tłumika (jednym z głównych "produktów" spalania gazu jest woda). Przy niskich temperaturach dość sporo jej się tam zbiera. Zawsze Możeszwydać trochę kasy na diagnostyka.

Link to comment
Share on other sites

Witam ponownie

wymieniłem świece i jest dużo lepiej, potestuję jutro dalej. Mam natomiast inny problem: ucieka mi olej z silnika gdzieś dołem, jest cały mokry od spodu. Jedno co dziś zlokalizowałem to że filtr oleju był za słabo dokręcony i tam właśnie mocno leciało, ale widze że z przodu silnika też jest dość mokro. Wydaje mi się, że leci uszczelnieniem miski olejowej. Pytanie którędy może jeszcze uchodzić olej, jak to ewentualnie usunąć i jakie śa to koszty (może ktoś to robił a nie chciałbym żeby mechanik mnie za dużo wykasował za robotę).

Dzięki z góry za pomoc i przepraszam jeżeli temat już był ale jestem trochę zdesperowany.

Link to comment
Share on other sites

Guest _Pablo_

u mnie dół też jest mokry ale większego wycieku nie zauważyłem, byłem ostatnio na wymianie oleju i mechanik mi powiedział że jeśli cieknie z przedniego uszczelniacza to koszt wyniesie coś koło 300zł a jeśli tylni uszczelniacz puścił to się tego nie opłaca robić -coś w tym stylu mi powiedział już dokładnie nie pamiętam

Link to comment
Share on other sites

Mi ostatnio zaj... zalało :D cały silnik na dole bo ciekło z czujnika ciśnienia oleju. Wymieniłem czujnik i jest spoko.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...