Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chcem wstawić 3,0 od maximy do primery


Gość sksiazkiewicz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

do tego całą bude przerobić pociąć wzmocnić i najlepiej wpakować klatkę...

Coby mniej zabawy było zawias też bym z maximy przerzucił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

kiedyś szukałem o tym informacji na forum nissanboard.de i z tego co znalazłem, to kilka osób pytało ale nikt nie wiedział o istniejącej primerze z 3 litrowym v6 (bo chyba nie 2 litrowym? - po co? nie lepiej i taniej by było podkręcic nieco moc na niższych obrotach w SR20DE zamiast pakowac się w silnik v6?)

 

w każdym razie nikt tam nie słyszał o takim rozwiązaniu (zaznaczam że było to kiedys, może dziś coś znajdziesz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie lepiej i taniej by było podkręcic nieco moc na niższych obrotach w SR20DE zamiast pakowac się w silnik v6?

Tylko ze silnik r4 2.0 nigdy nie dorowna 3.0 v6. Chyba ze bedzie mial turbo. Zreszta wystarczy obejrzec wykres z hamowni Jacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze silnik r4 2.0 nigdy nie dorowna 3.0 v6. Chyba ze bedzie mial turbo. Zreszta wystarczy obejrzec wykres z hamowni Jacy.

Mimo turbo też nie dorówna takiej V6...

SR20 przy 1000obr.min osiąga zaledwie 90-95Nm a taka V6 prawie 200Nm...

Pomijając mase porównajcie sobie przyspieszenie priemry na IV biegu od 40km-80/h a w takiej sporo cięższej Maximie V6...

 

[ Dodano: Nie 04 Lut, 2007 12:07 ]

nie lepiej i taniej by było podkręcic nieco moc na niższych obrotach w SR20DE zamiast pakowac się w silnik v6?

Najtańsze podkręcenie mocy w przedziale niskich i średnich obrotów to powrót do seryjnych wałków z SR20De :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma bata... chyba że na wysokich obrotach, pojemności nigdy się nie dorówna chyba że np. zmienne fazy rozrządu.

 

Kompreosr jest to o tyle nie sprawne rozwiązanie że jeśli ono zapewni zastrzyk mocy powiedzmy 80KM to 1/3 z tej mocy marnuje się i idzie w opory (jakie wytwarza kompresor)

 

Jak coś to małą turbina która już będzie dmuchać na dobre od 2500obr.min...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

pewnie masz rację, ale pamietajmy że:

1. kompresor dodaje moc juz przy najnizszych obrotach - w przeciwieństwie do turbosprężarki (zwłaszcza że czym większa turbosprężarka tym wyższych obrotów silnika potrzebuje (no chyba że olbrzymi silnik który produkuje wielką ilośc spalin)

2. turbosprężarka też ma straty mocy

3. silnik spalinowy ma sprawność około 30 kilku procent, więc sprawność kompresora o której piszesz nie jest taka tragicznie mała

4. a rowiązanie kompresor + turbosprężarka, stosowane do niedawna tylko w tuningu a dziś seryjnie? nie jest w stanie zastapic większej (w rozsąnych granicach) pojemności silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4. a rowiązanie kompresor + turbosprężarka, stosowane do niedawna tylko w tuningu a dziś seryjnie? nie jest w stanie zastapic większej (w rozsąnych granicach) pojemności silnika?

Stosują coś takiego ale to strasznie skomplikowane rozwiązanie... Prościej np. jak w przypadku silnika BMW o pojemnieści 3.0 o oznaczeniu na klapie X35 ma 280KM i dwie turbiny, turbo dziura praktycznie nie istnieje silnij przy 1500obr.min generuje blisko 400Nm w serii :)

 

Ps. silnik w GOLFIe III modelu G60 ma kompresor i doładowanie 0,5 bara osiąga z tego doładowania moc 160KM... Ostatnio z kolegą zaturbiliśmy taki silnik - tzn zamieniając kompresor na turbinę i w efekcie na tych 0,5 bara uzyskaliśmy 250KM :)

Oto ten Golf:

GOLF3TURBOpostrojeniu045i065.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł chwalebny, bo NIE MA JAK DUŻE V-ki!!!! Żadne turbiny czy kompresory nie są w stanie równać się z dużą pojemnością, bo tak turbo jak i kompresor to ni mniej ni więcej tylko "wirtualna pojemność", a czy virtual może być lepszy niż real? :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mdzalewscy
ale silnik volkswagena 1.4 z kompresorem i turbiną podobno ma charakterystyke mocy jak 2.5 litrowe V6 :)

 

według mnie to silnik przyszłości i to jeszcze nie koniec, z tego 1.4 można śmiało wyrwać na spokojnie 200KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale porównaj sobie wagę takiego uturbionego 2.0 a takiej V6 :D

 

No to fakt, V-ka będzie nieco cięższa, ale już z samej swojej natury v-ka ma wyższy moment obrotowy, czego nie da ani turbo ani kompresor... Kto jeździł jakimś hamerykańskim wózkiem to wie o czym mówie... moc jest śmieszna, ale za to moment... :D Mój voyager ma z 3l pojemności raptem 140KM, ale mimo automatu od świateł zbiera się ładnie, choć waży nie mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NARAZ tak, ale osobno nie... większość silników 2.0T legitymuje się mocą ok. 200KM, co na 3.0 V6 nie jest jakąś specjalną rewelacją, a poza tym moc jest mniej ważna niż moment obrotowy, gdzie turbo wymięka przy dużych pojemnościach...

 

A poza tym zarówno turbo jak i kompresor są substytutami pojemności, niejako oszukują silnik, że silnik o pojemności 2L dostaje tyle powietrza co niedoładowane 3L, ale to jednak nie to samo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jeszcze pytanie ile taki silnik z turbina i kompresorem wytrzyma. V6 robia przebiegi po 500tys czego nie ma szans osiagnac takie doladowane r4. No i ten dzwiek v6-bezcenne :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko sksiązkiewicz,

 

jak juz uczynisz taki zabieg i zamontujesz 3.0 V6 do swojej primery to daj znać i podaj jaki jest tego całkowity koszt,bo ja bardzo chętnie zrobiłbym to samo u siebie, jednak widelec to widelec,inny dzwiek,inna jazda i wogole inny świat,szkoda ze P11 nie było z silnikiem V6 jak np w mondeo,albo 406 czy lagunie, tu moim zdaniem Nissan dał d*py

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...