foorest1 Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 Witam. Nareszcie mam juz maximke No i chyba wypada zmienić olej jaki polecicie ( w miare miły dla kieszeni i skrzyni ) Ipytanko ile go wchodzi w automat. 30 V6 1997 USA. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bonzo Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 napewno nie ten Castrol TRANSMAX J Typ: półsyntetyczny olej przekładniowy przeznaczony do automatycznych skrzy biegów samochodów osobowych. Klasa lepkoci: SAE 75W-80 Specyfikacje: Dexron III G (G-34650), Ford Mercom (M020103), Allison C4 (C31864002), JASO 1A (spełnia wymagania), Nissan, Subaru (aprobata techniczna) Zastosowanie: Castrol Transmax J jest stosowany w wikszoci automatycznych skrzy biegów z lub bez blokady przemiennika momentu obrotowego (wyłczajc przekładnie o zmiennym przełoeniu typu CVT). Polecany do stosowania w przekładniach Toyota, Mitsubishi, Hyundai wymagajcych oleju klasy T IV i SP III. Posiada specjalne aprobaty techniczne Nissan i Subaru do stosowania we wszystkich automatycznych skrzyniach biegów (poza skrzyniami A34 i V42 w modelach Maxima i Quest) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maniek-ol Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 ... a wlewa się go 9,4 litra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 ... a wlewa się go 9,4 litra. Na całkowicie suchą skrzynię i konwerter. Praktycznie zleci około 6 l. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
foorest1 Posted February 24, 2007 Author Share Posted February 24, 2007 napewno nie ten To jaki ten olei i ile mam go wlac? Czytałem że filtr morzna wyczyścić. Ale jak się do niego dobrać? Wolałbym nie uszkodzić automatu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted February 24, 2007 Share Posted February 24, 2007 Maxima Ale jak już wspomniałem 9.4 nie wlejesz bo tyle nie zleci. Chyba, że rozbierzesz skrzynię. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRZECHu Posted February 24, 2007 Share Posted February 24, 2007 Jak wlejesz za duzo oleju to puszcza uszczelniacze czy jeszcze wieksza kicha sie zrobi. Jak kupisz olej u kolesi co wymieniaja to wymiana bedzie za free i na poczekaniu przewaznie, maja sprezarki zeby dobrze wyczyscic filtr oleju, a cena oleju bedzie nizsza niz w sklepach/hurtowaniach (przynajmniej w czestochowie tak jest ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gruzin87 Posted September 7, 2009 Share Posted September 7, 2009 Witam, jaki olej najlepiej wlac do automatu do Maximy A33 3.0 2001roku? Bo juz sam sie troche pogubilem, katalog castrola zaleca transmax e lub ewentualnie dexron III, spec od automatow mowi ze najlepszy bedzie olej castrola transmax z. ogolnie mam teraz zalany olej o barwie slomkowej (moze bursztynowej ) czyli raczej nie jest to dexron III. jakiego koloru olej wy macie w swoich a33? Prosze o porade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert1234 Posted September 7, 2009 Share Posted September 7, 2009 mnie lał taki http://allegro.pl/item724862515_elf_matic_przekladniowy_elfmatic_g3_1l_warszawa.html jezdze juz rok na tym oleju - za rok wymiana. jedyne co zauwazylem to to ze zima przy -20 poziom jest (przy odpalaniu) prawie minimum. latem, przy dodatnich temperaturach (+20 i wyzej) jest maximum - niekiedy nawet troche wiecej. nie jestem w stanie zapanowac nad poziomem oleju. w gre wchodzi jeszcze bagnet na ktorym za ch... nie widac konkretnie ile tego oleju jest - mozna sie pomylic o 0.5 cm. mogli by te bagnety zrobic z jakiegos innego materialu - to samo zbagnetem od oleju w silniku - po wymianie nic (doslownie nic) nie bylo na nim widac. musialem sprawdzac 20 razy. w kazdym razie tak wyglada sprawa z moim olejem w skrzyni. olej jest różnowiutki, niecuchnący, niespalony. w przyszlym roku pewno zmienie na ten sam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gruzin87 Posted September 15, 2009 Share Posted September 15, 2009 A nie wiecie czy w A33 i A32 byly te same skrzynie? Cholera, ciezko jest dobrac olej do tej skrzynki ;/, juz dawno bym wymienil tylko ze nie wiem na jaki . Jakiej barwy jest oryginalny olej matic-d? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest don_martinez Posted September 15, 2009 Share Posted September 15, 2009 A nie wiecie czy w A33 i A32 byly te same skrzynie? Cholera, ciezko jest dobrac olej do tej skrzynki ;/, juz dawno bym wymienil tylko ze nie wiem na jaki . Jakiej barwy jest oryginalny olej matic-d? Kolego. Podjedź do warsztatu zajmującego się obsługą skrzyń automatycznych i po prostu zleć wymianę. W tego typu serwisach zwykle znają się na rzeczy i nie wleją Ci za dużo lub za mało byle czego, tylko odpowiednią ilość odpowiedniego oleju. Na Twoim miejscu tak bym zrobił. Remont automatu jest znacznie droższy niż właściwa obsługa! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gruzin87 Posted September 15, 2009 Share Posted September 15, 2009 Z checia bym zrobil jak radzisz, tylko u mnie w miescie (Olsztyn) nie ma chyba porzadnego serwisu od automatow (narazie takiego nie znalazlem, a juz troche czasu szukam- az mi sie minuty darmowe skonczyly ). Dlatego wole sam dobrac odpowiedni olej, filtr i uszczelke miski, i zlecic wymiane swojemu mechanikowi, co najwyzej skontrolowac wymiane i tyle. A najlepsze ze w kazdym zwyklym warsztacie (typu Point S czy Bosch) proponuja jakis inny olej i jeszcze chca skosic paredziesiat zlotych zlotych na filtrze i uszczelce proponujac ceny ktorych nissan by sie chyba nawet powstydzil. Dlatego pytam czego uzywaja inni wlasciciele Maxim, bo sam mam jakis zlotawy olej, a jaki typ oleju to jest niestety nie wiem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blacha11 Posted September 15, 2009 Share Posted September 15, 2009 Jak często należy zmieniać olej w skrzyni? Jeżdżę już 1,5 roku (ok. 50.000 km) - A32 3.0 V6 `99 - nie mam pojęcia kiedy wcześniej był wymieniany zanim kupiłem auto. Olej jest czyściutki i nie ubywa go. Mechanik twierdzi że nie ma potrzeby zbyt częstej wymiany, bo tych olei nie trzeba zbyt często zmieniać. Mam mieszane odczucia... może ktoś podpowie? Jeździć, czy zmieniać? Z góry dziękuję Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Akiro Posted September 16, 2009 Share Posted September 16, 2009 Jak często należy zmieniać olej w skrzyni? Jeżdżę już 1,5 roku (ok. 50.000 km) - A32 3.0 V6 `99 - nie mam pojęcia kiedy wcześniej był wymieniany zanim kupiłem auto. Olej jest czyściutki i nie ubywa go. Mechanik twierdzi że nie ma potrzeby zbyt częstej wymiany, bo tych olei nie trzeba zbyt często zmieniać. Mam mieszane odczucia... może ktoś podpowie? Jeździć, czy zmieniać? Z góry dziękuję Co 60 tyś. km. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest piter2323 Posted September 21, 2009 Share Posted September 21, 2009 ktos uzywałe tego oleju? http://www.allegro.pl/show_item.php?item=742528730&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any. czy polecicie jakis inny konkretny ? Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gruzin87 Posted September 21, 2009 Share Posted September 21, 2009 Ja juz zamowilem olej, wybralem Carlube dx III. Kupilem dwa baniaki po 4,5 litra. Wybralem go porownujac dane roznych producentow, wyszlo ze jest lepszy niz produkty mobila czy elfa kategorii dx III. Mam nadzieje ze sie na nim nie zawiode. Cena za dwa baniaki (9L) z przesylka cos kolo 180 zl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Akiro Posted September 22, 2009 Share Posted September 22, 2009 Ja juz zamowilem olej, wybralem Carlube dx III. Kupilem dwa baniaki po 4,5 litra. Wybralem go porownujac dane roznych producentow, wyszlo ze jest lepszy niz produkty mobila czy elfa kategorii dx III. Mam nadzieje ze sie na nim nie zawiode. Cena za dwa baniaki (9L) z przesylka cos kolo 180 zl. A wymianę wybrałeś statyczną, czy dynamiczną bo jeśli tą drugą to oleju pewnie zabraknie. A co do rodzaju oleju to katalog podaje dexron IIE i chociaż III jest opisany jako lepszy zamiennik to czytałem gdzieś, że w starszych skrzyniach lepiej zostawić na IIE ( z tym, że jest to wyczytane z jakiegoś poradnika i nie opieram tego na własnym doświadczeniu ). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gruzin87 Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 No niestety, ale musialem zdecydowac sie na statyczna, tylko ze zrobie ja conajmniej 2, a moze i 3 razy (przynajmniej tak polecaja na rosyjskim forum, jak sie nie ma mozliwosci zmienic dynamicznie). W Olsztynie nie ma chyba zakladu robiacego dynamiczna wymiane oleju . Z tego co sie orientuje to w a33(typ skrzyni RE4F04B) juz sa troche inne skrzynie niz a32(RE4F04A, chyba taki kod), i u mnie ani w ksiazce nissana ani w katalagoach producentow olejow nie ma wzmianki o dx IIe. Nissan pisze o oryginalnym lub dexron III, a inne katalogi podaja dx III (castrol oprocz tego transmax e, ktorego w polsce chyba nikt nie sprzedaja oficjalnie). A co ciekawe, jak sie spytalem w salonie Nissana jaki olej mam zalac to powiedzieli zebym w hurtowni z olejami sie spytal, bo oni nie wiedza Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przedszkolak Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 VALVOLINE - MaxLife ATF, ale tylko ten, który spełnia wymagania Nissan Matic J, Multi Vehicle ATF D III, MV ATF Syntetyczny. Osobiście używam MaxLifa, zmieniam co 20 tys. - chyba do tej pory było 5 wymian. Przy zmianie wypompowuję najpierw z góry, potem odkręcam dół, po ok. dwóch godzinach, zmieniam filtr, przykręcam pokrywę i zalewam -wchodzi 8,5 litra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest piter2323 Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 (edited) hmm to duzo ci schodzi prawie jak w wymianie dynamicznej. Moze dokladnie npisac jak to robisz ze az tyle ci schodzi, i co do tej wymiany jest potrzebne . Od gory sciagasz strzykawka? bo na dniach bede olej wymienial w wczesniej tego nierobilem a nieoddan na wymiane statyczna to to bez sensu a z dynamiczna to jest ciezko bo malo kto to robi Edited September 29, 2009 by piter2323 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przedszkolak Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 Kupiłem pompkę do oleju, jest zasilana z akumulatora - to ułatwia pracę 1. po wyjęciu z bagnetu, wciskam rurkę do końca i pompka wypompowuje olej, 2. wyjmuję rurkę, ponownie wkładam po 20 - 30 minutach i ponownie wypompowuję 3. gdy skończę wypompowywanie, odkręcam korek i spuszczam resztki 4. potem odkręcam pokrywę 5. zlewam olej z pokrywy, czyszczę i wycieram magnesy 6. następnie delikatnie wsuwam rurkę pompki w otwory od dołu i wypompowuję pozostałości 7. można wymienić uszczelkę, ale jeśli nie przegrzewaliście skrzyni - wystarczy sprawdzić i przy uszkodzeniach ewentualnie wymienić 8. należy sprawdzić filtr i ewentualnie wymienić 9. po ok. dwóch godzinach wycieram od dołu irchą lub inną ścierką niepozostawiająca zanieczyszczeń 10. zakręcam dół, korek i zalewam. O oleju pisałem powyżej. Gdy będę wymieniało olej zrobię trochę fotek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest piter2323 Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 Kupiłem pompkę do oleju, jest zasilana z akumulatora - to ułatwia pracę 1. po wyjęciu z bagnetu, wciskam rurkę do końca i pompka wypompowuje olej, 2. wyjmuję rurkę, ponownie wkładam po 20 - 30 minutach i ponownie wypompowuję 3. gdy skończę wypompowywanie, odkręcam korek i spuszczam resztki 4. potem odkręcam pokrywę 5. zlewam olej z pokrywy, czyszczę i wycieram magnesy 6. następnie delikatnie wsuwam rurkę pompki w otwory od dołu i wypompowuję pozostałości 7. można wymienić uszczelkę, ale jeśli nie przegrzewaliście skrzyni - wystarczy sprawdzić i przy uszkodzeniach ewentualnie wymienić 8. należy sprawdzić filtr i ewentualnie wymienić 9. po ok. dwóch godzinach wycieram od dołu irchą lub inną ścierką niepozostawiająca zanieczyszczeń 10. zakręcam dół, korek i zalewam. O oleju pisałem powyżej. Gdy będę wymieniało olej zrobię trochę fotek. jakbys porobil fotki by bylo super rozumiem ze bez kanalu sie nieobejdzie? gdzie taka pompke dostales? moze strzykawka duza sciagac? jak wsadze rurke jak najglebiej to niema tam elementu ktory ja moge cos uszkodzic? czy jak to bede robil pierwszy raz to czy jest cos co stwarza wiekszy problem? rozumiem ze pozniej wlewam olej poprzez bagnet? w jakiej cenie jest ewentualnie ta uszczelka oraz filtr? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maxi-Dyla Posted October 8, 2009 Share Posted October 8, 2009 6. następnie delikatnie wsuwam rurkę pompki w otwory od dołu i wypompowuję pozostałości Kolego a ile jeszcze wypompowujesz tych pozostałości? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przedszkolak Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 Do tej pory nie mierzyłem, ale gdy będę wymieniał następnym razem postaram się zrobić pełną dokumentację fotograficzną. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Prairie Posted August 26, 2010 Share Posted August 26, 2010 Witam. Nareszcie mam juz maximke No i chyba wypada zmienić olej jaki polecicie ( w miare miły dla kieszeni i skrzyni ) Ipytanko ile go wchodzi w automat. 30 V6 1997 USA. Pozdrawiam. jesli masz automatyczna skrzynie to radzilbym udac sie do jakiegos mechanika bo w automatach olej uzupelnia sie podcisnieniowo a ryzykujac samemu wymiane mozesz stracic biegi znam takie przypadki a naprawa tego bedzie bolec.....pozatym do automatow sluza oleje tzw ATF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.