Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zegary z komputerem


yogi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Mam do was pytanie czy zegary z komputerem będą pasowały do mojej primery. Mam primkę beż tego dodatku a po prostu chciałbym to mieć . I stąd moje pytanko czy trzeba coś przerabiać czy wystarczy tylko podłączyć i będzie hulać.

Pozdrawiam jeszcze raz i czekam na info od szanownych kolegów.

Yogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam oryginalnie komputer w swojej P11 ale wydaje mi sie zeby zaadoptować takie zegary i zeby ten komputer dzialał to musi być coś wiecej niz tylko sam wyświetlacz w zegarach. Roberts sie pyta od czego te zegary,a ja podejzewam ze od P11 ale bogatszej wersji. Co do tego tematu najlepiej podpytac w ASO albo kogos kto przy tym kiedys grzebał

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bullitt

Na pewno przełożenie samych zegarów wiele Ci nie da bo przecież nawet nie miałbyś czym tego komputera obsługiwać, z tego co pamiętam to któraś manetka chyba ta od wycieraczek w wersjach wyposażonych w komputer ma nim sterować więc musiałbyś jeszcze wymienić przełącznik zespolony, ale nie wiem czy to nie koniec bo może potrzeba jeszcze coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musiałbyś jeszcze wymienić przełącznik zespolony

 

witam

ja w swojej Primerce mam wyświetlacz ale za pomocą tego przełącznika w manetce mogę zmieniać opcje na: temperaturę, datę lub godzinę

a bardzo by mi zależało na opcji: chwilowe spalanie

czy ktoś sie orientuje jak to zrobić???

 

mam jeszcze Opla Astre i tam są dwa rodzaje wyświetlacze jeden zwykły to TID i on obsługuje tylko datę godzinę i temperaturę - ale wiem ze sporo astrowiczów wymieniło TIDA na MIDA i przybyło im sporo funkcji: chwilowe spalani, przelicznik ile km zrobimy na pozostałym paliwie w zbiorniku i wiele innych

tyle ze co mi wiadomo trzeba przeprowadzic malutka modyfikacje w podłączeniu

/dane są pobierane z komputera-wiec żadnych dodatkowych czujników nie trzeba montować jedynie trzeba jechać do ASO żeby wgrali jakiegos softa do komputera i po sprawie

 

ale jak jest z Primerą - chyba w tej sprawie trzeba będzie przejechać sie do ASO Nissana i popytać

jak by ktoś się coś dowiedział w tej sprawie to niech da znać na forum

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a bardzo by mi zależało na opcji: chwilowe spalanie

 

Witam,dla twojej informacji ten komputer posiada funkcje :

- zegarek

-termometr

-ile kilometrów jeszcze przejedziesz na paliwie w baku

-ile kilometrów przejechałeś od momentu w którym go zzerowałes ( taki dodatkowy licznik przebiegu )

-średnie spalanie na całym dystansie od zzerowania kompa

-jaki czas ( w godzinach ) upłynoł od zerowania kompa ( coś jak stoper )

 

Jak widzisz nie masz opcji chwilowego spalania,ale masz za to średnie na jakiś odcinku,co moim zdaniem jest przydatniejsze,a jak chcesz sprawdzic ile ci auto srednio spali np jadąc na wakacje w trasie to zerujesz tą opcje przed wyjazdem i wyliczy ci dokladnie z tego odcinka ktory przejechales

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze dodatkowo jest średnia prędkość

 

Masz racje,przyznaje że jest jeszcze średnia prędkość...a co do tego kasowania to tak w 100% bym sie nie zgadzał,bo tam nie masz chwilowego,tylko wskoczy ci 18 litrów i trzeba kupe czasu żeby zmalało do normalnego stanu....ja tak przynajmniej mam u siebie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rav1975

Gringo, jeśli jadę już jakiś czas i w momencie jazdy skasuję, to po paru sekundach pokaze mi spalanie jakie jest w danej chwili, zrobiłem tak pare razy. Np podczas hamowania silnikiem wskazywało ponad 3litry. Warunek jest taki, ze samochod musi być w ruchu oraz musi przejechać jakiś dystans.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale podczas hamowania silnikiem spalanie wynosi dokładnie 0,0 litra/100km wiec skoro ci pokazał 3 litry to oznacza że nie wskazywał poprawnych wartości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy komp pokazuie temperaturę zewnętrzną czy wewnętrzną bo mi wskazuje

- -C jeżeli temp. zewn. to gdzie jest czujnik umieszczony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rav1975
nie wiem czy komp pokazuie temperaturę zewnętrzną czy wewnętrzną bo mi wskazuje

- -C jeżeli temp. zewn. to gdzie jest czujnik umieszczony

zewnętrzną, przy temp. poniżej 4°C zaczyna migać, informując tym, ze może występować oblodzenie jezdni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bullitt
Gringo, wątpie w spalanie 0,0. Podobny przykład jest w momencie ruszania i wrzucenia 1biegu i jechania bez gazu, to wtedy też by nic nie spalał? :)

 

To przestań wątpić w samochodach z wtryskiem podczas hamowania silnikiem wtryskiwacze nie podają paliwa, gdyż nie ma takiej potrzeby, paliwo jest podawane ponownie kiedy obroty zaczynają zbliżać się do obrotów biegu jałowego, a przy jeździe na 1 biegu tak jak to piszesz właśnie silnik pracuje na biegu jałowym, lub na obrotach do niego zbliżonych i paliwo jest podawane żeby silnik nie zgasł. A co do komputerów w nissanach to było już gdzieś na forum że nie schodzą ze wskazaniem spalania właśnie poniżej trzech czy czterech litrów, tak mają poprostu w programie i tyle tylko nie wiem dokładnie czy w każdym modelu czy w p12 tylko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy komp pokazuie temperaturę zewnętrzną czy wewnętrzną bo mi wskazuje

 

Na 100% pokazuje ci temperature na zewnątrz auta...

 

Gringo, wątpie w spalanie 0,0. Podobny przykład jest w momencie ruszania i wrzucenia 1biegu i jechania bez gazu, to wtedy też by nic nie spalał?

 

Rafał nie wiem jak moge ci to udowodnić, ja wiem że auto w momencie hamowania silnikiem nie podaje wtryskami paliwa tak jak pisał juz wyżej Bullitt, jakbyś kiedyś miał przyjemność jechać jakims autem z kompem, najlepiej coś ze stajni VW to tam zobaczysz że na biegu jałowym w benzynowych autach spalanie jest na poziomie około 1litra/h a jak hamujesz silnikiem to jest 0.0 litrów/km. Nie będziemy sie tu przeciez spierać o taką rzecz,każdy wie swoje i jest git ;) Może kiedyś przyznasz nam racje :P

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy komp pokazuie temperaturę zewnętrzną czy wewnętrzną bo mi wskazuje

- -C jeżeli temp. zewn. to gdzie jest czujnik umieszczony

 

Czujnik temperatury znajduje się z przodu auta, przed chłodnicą, między sygnałami. Powinien być przyczepiony do pionowej belki. Jeśli migają dwie kreski to stawiam, że urwał się kabelek, względnie zgubiłeś czujnik. W każdym razie "nie ma łączności". ;)

 

bullitt, wiem, ze było to na forum.

Ale nie dam się przekonać.

 

A czy to nie udawadnia tezy: jadę na trójce, zdejmuję nogę z gazu... auto zwalnia, obroty schodzą 1500, 1000 i mniej... w okolicach 500 obrotów auto zaczyna dosyć gwałtownie znowu ciągnąć - w tym momencie komputer zaczął z powrotem podawać paliwo. Ta gwałtowność świadczy moim zdaniem o tym, że przed momentem paliwo w ogóle nie było podawane.

 

Pozdrawiam,

 

Adam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rav1975
Ta gwałtowność świadczy moim zdaniem o tym, że przed momentem paliwo w ogóle nie było podawane.

 

Adam wie co mówi...popieram

i tak jest we wszystkich silnikach niezależnie od sposobu zasilania?

 

PS. ja jestem z tych co nie uwierzą, jak nie zobaczą. Więc nie denerwujcie sie na mnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak jest we wszystkich silnikach niezależnie od sposobu zasilania?

 

Z tego co wiem, tylko przy zasilaniu wtryskowym, bo łatwo po prostu przestać zasilać wtryski i już paliwko na 100% nie leci.

Jak jest gaźnik, to nie ma takiej Ameryki (aczkolwiek miałem do czynienia tylko z prościutkimi gaźnikami, a przecież są też bardzo skomplikowane konstrukcje, może są też i z odcięciem paliwa).

 

Jak jest gazik, to zależy od kompa sterującego. U mnie w starym aucie gazownik nie chciał tego włączać (a podobno można), bo "coś tam coś tam" :) (instalacja LandiRenzo II generacji).

 

Pozdrawiam,

 

Adam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jednym z portali motoryzacyjnych opisywali jak oszczędnie jeździć i tam dokładnie opisali moment hamowania silnikiem. Spalanie w tym przypadku jeśli nie jest zerowe to minimalne i znacznie mniejsze niż gdybyśmy dali na luz. Oczywiście jest tak jak już ktoś wspomniał jedynie w samochodach z wtryskiem.

 

Wydaje mi się tak na logikę że same zegary nie wystarczą, zapewne musi być jeszcze jakiś sterownik który tym steruje. Czy istnieje do Primery schemat instalacjii elektrycznej, bo może tam by coś o tym było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

czujnik temp. zew. jest na miejscu kabelki też, a na kompie nic - czy można jakoś sprawdzić czujnik :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...