yogi Opublikowano 28 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2007 Witam wszystkich Mam do was pytanie czy zegary z komputerem będą pasowały do mojej primery. Mam primkę beż tego dodatku a po prostu chciałbym to mieć . I stąd moje pytanko czy trzeba coś przerabiać czy wystarczy tylko podłączyć i będzie hulać. Pozdrawiam jeszcze raz i czekam na info od szanownych kolegów. Yogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roberts Opublikowano 28 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2007 Od czego chcesz te zegary zaadoptować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gringo Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 Ja mam oryginalnie komputer w swojej P11 ale wydaje mi sie zeby zaadoptować takie zegary i zeby ten komputer dzialał to musi być coś wiecej niz tylko sam wyświetlacz w zegarach. Roberts sie pyta od czego te zegary,a ja podejzewam ze od P11 ale bogatszej wersji. Co do tego tematu najlepiej podpytac w ASO albo kogos kto przy tym kiedys grzebał Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bullitt Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 Na pewno przełożenie samych zegarów wiele Ci nie da bo przecież nawet nie miałbyś czym tego komputera obsługiwać, z tego co pamiętam to któraś manetka chyba ta od wycieraczek w wersjach wyposażonych w komputer ma nim sterować więc musiałbyś jeszcze wymienić przełącznik zespolony, ale nie wiem czy to nie koniec bo może potrzeba jeszcze coś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spine Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 musiałbyś jeszcze wymienić przełącznik zespolony witam ja w swojej Primerce mam wyświetlacz ale za pomocą tego przełącznika w manetce mogę zmieniać opcje na: temperaturę, datę lub godzinę a bardzo by mi zależało na opcji: chwilowe spalanie czy ktoś sie orientuje jak to zrobić??? mam jeszcze Opla Astre i tam są dwa rodzaje wyświetlacze jeden zwykły to TID i on obsługuje tylko datę godzinę i temperaturę - ale wiem ze sporo astrowiczów wymieniło TIDA na MIDA i przybyło im sporo funkcji: chwilowe spalani, przelicznik ile km zrobimy na pozostałym paliwie w zbiorniku i wiele innych tyle ze co mi wiadomo trzeba przeprowadzic malutka modyfikacje w podłączeniu /dane są pobierane z komputera-wiec żadnych dodatkowych czujników nie trzeba montować jedynie trzeba jechać do ASO żeby wgrali jakiegos softa do komputera i po sprawie ale jak jest z Primerą - chyba w tej sprawie trzeba będzie przejechać sie do ASO Nissana i popytać jak by ktoś się coś dowiedział w tej sprawie to niech da znać na forum Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gringo Opublikowano 2 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2007 a bardzo by mi zależało na opcji: chwilowe spalanie Witam,dla twojej informacji ten komputer posiada funkcje : - zegarek -termometr -ile kilometrów jeszcze przejedziesz na paliwie w baku -ile kilometrów przejechałeś od momentu w którym go zzerowałes ( taki dodatkowy licznik przebiegu ) -średnie spalanie na całym dystansie od zzerowania kompa -jaki czas ( w godzinach ) upłynoł od zerowania kompa ( coś jak stoper ) Jak widzisz nie masz opcji chwilowego spalania,ale masz za to średnie na jakiś odcinku,co moim zdaniem jest przydatniejsze,a jak chcesz sprawdzic ile ci auto srednio spali np jadąc na wakacje w trasie to zerujesz tą opcje przed wyjazdem i wyliczy ci dokladnie z tego odcinka ktory przejechales Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rav1975 Opublikowano 6 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2007 jeszcze dodatkowo jest średnia prędkość. A chwilowe spalanie można sobie sprawdzić kasując średnie spalanie w czasie jazdy - przerabiałem to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gringo Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 jeszcze dodatkowo jest średnia prędkość Masz racje,przyznaje że jest jeszcze średnia prędkość...a co do tego kasowania to tak w 100% bym sie nie zgadzał,bo tam nie masz chwilowego,tylko wskoczy ci 18 litrów i trzeba kupe czasu żeby zmalało do normalnego stanu....ja tak przynajmniej mam u siebie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rav1975 Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 Gringo, jeśli jadę już jakiś czas i w momencie jazdy skasuję, to po paru sekundach pokaze mi spalanie jakie jest w danej chwili, zrobiłem tak pare razy. Np podczas hamowania silnikiem wskazywało ponad 3litry. Warunek jest taki, ze samochod musi być w ruchu oraz musi przejechać jakiś dystans. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gringo Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 Ale podczas hamowania silnikiem spalanie wynosi dokładnie 0,0 litra/100km wiec skoro ci pokazał 3 litry to oznacza że nie wskazywał poprawnych wartości... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rav1975 Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 Gringo, wątpie w spalanie 0,0. Podobny przykład jest w momencie ruszania i wrzucenia 1biegu i jechania bez gazu, to wtedy też by nic nie spalał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zibi93 Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 nie wiem czy komp pokazuie temperaturę zewnętrzną czy wewnętrzną bo mi wskazuje - -C jeżeli temp. zewn. to gdzie jest czujnik umieszczony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rav1975 Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 nie wiem czy komp pokazuie temperaturę zewnętrzną czy wewnętrzną bo mi wskazuje - -C jeżeli temp. zewn. to gdzie jest czujnik umieszczony zewnętrzną, przy temp. poniżej 4°C zaczyna migać, informując tym, ze może występować oblodzenie jezdni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zibi93 Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 mi nie wskazuje temperatury tylko migają dwie kreseczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bullitt Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 Gringo, wątpie w spalanie 0,0. Podobny przykład jest w momencie ruszania i wrzucenia 1biegu i jechania bez gazu, to wtedy też by nic nie spalał? To przestań wątpić w samochodach z wtryskiem podczas hamowania silnikiem wtryskiwacze nie podają paliwa, gdyż nie ma takiej potrzeby, paliwo jest podawane ponownie kiedy obroty zaczynają zbliżać się do obrotów biegu jałowego, a przy jeździe na 1 biegu tak jak to piszesz właśnie silnik pracuje na biegu jałowym, lub na obrotach do niego zbliżonych i paliwo jest podawane żeby silnik nie zgasł. A co do komputerów w nissanach to było już gdzieś na forum że nie schodzą ze wskazaniem spalania właśnie poniżej trzech czy czterech litrów, tak mają poprostu w programie i tyle tylko nie wiem dokładnie czy w każdym modelu czy w p12 tylko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rav1975 Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 bullitt, wiem, ze było to na forum. Ale nie dam się przekonać. A poza tym, jest to nie na temat postu. No właśnie, chyba post teraz jest Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gringo Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 nie wiem czy komp pokazuie temperaturę zewnętrzną czy wewnętrzną bo mi wskazuje Na 100% pokazuje ci temperature na zewnątrz auta... Gringo, wątpie w spalanie 0,0. Podobny przykład jest w momencie ruszania i wrzucenia 1biegu i jechania bez gazu, to wtedy też by nic nie spalał? Rafał nie wiem jak moge ci to udowodnić, ja wiem że auto w momencie hamowania silnikiem nie podaje wtryskami paliwa tak jak pisał juz wyżej Bullitt, jakbyś kiedyś miał przyjemność jechać jakims autem z kompem, najlepiej coś ze stajni VW to tam zobaczysz że na biegu jałowym w benzynowych autach spalanie jest na poziomie około 1litra/h a jak hamujesz silnikiem to jest 0.0 litrów/km. Nie będziemy sie tu przeciez spierać o taką rzecz,każdy wie swoje i jest git Może kiedyś przyznasz nam racje Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stawek_1975 Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 nie wiem czy komp pokazuie temperaturę zewnętrzną czy wewnętrzną bo mi wskazuje - -C jeżeli temp. zewn. to gdzie jest czujnik umieszczony Czujnik temperatury znajduje się z przodu auta, przed chłodnicą, między sygnałami. Powinien być przyczepiony do pionowej belki. Jeśli migają dwie kreski to stawiam, że urwał się kabelek, względnie zgubiłeś czujnik. W każdym razie "nie ma łączności". bullitt, wiem, ze było to na forum. Ale nie dam się przekonać. A czy to nie udawadnia tezy: jadę na trójce, zdejmuję nogę z gazu... auto zwalnia, obroty schodzą 1500, 1000 i mniej... w okolicach 500 obrotów auto zaczyna dosyć gwałtownie znowu ciągnąć - w tym momencie komputer zaczął z powrotem podawać paliwo. Ta gwałtowność świadczy moim zdaniem o tym, że przed momentem paliwo w ogóle nie było podawane. Pozdrawiam, Adam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gringo Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 Ta gwałtowność świadczy moim zdaniem o tym, że przed momentem paliwo w ogóle nie było podawane. Adam wie co mówi...popieram Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zibi93 Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 Dzięki sprawdzę i napiszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rav1975 Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 Ta gwałtowność świadczy moim zdaniem o tym, że przed momentem paliwo w ogóle nie było podawane. Adam wie co mówi...popieram i tak jest we wszystkich silnikach niezależnie od sposobu zasilania? PS. ja jestem z tych co nie uwierzą, jak nie zobaczą. Więc nie denerwujcie sie na mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gringo Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 Rafał nikt na ciebie sie nie denerwuje....nie wiem czy tak jest w przypadku LPG ale napewno w dieslu i benzynce jest na 100%. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stawek_1975 Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 i tak jest we wszystkich silnikach niezależnie od sposobu zasilania? Z tego co wiem, tylko przy zasilaniu wtryskowym, bo łatwo po prostu przestać zasilać wtryski i już paliwko na 100% nie leci. Jak jest gaźnik, to nie ma takiej Ameryki (aczkolwiek miałem do czynienia tylko z prościutkimi gaźnikami, a przecież są też bardzo skomplikowane konstrukcje, może są też i z odcięciem paliwa). Jak jest gazik, to zależy od kompa sterującego. U mnie w starym aucie gazownik nie chciał tego włączać (a podobno można), bo "coś tam coś tam" (instalacja LandiRenzo II generacji). Pozdrawiam, Adam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pj007 Opublikowano 8 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2007 Na jednym z portali motoryzacyjnych opisywali jak oszczędnie jeździć i tam dokładnie opisali moment hamowania silnikiem. Spalanie w tym przypadku jeśli nie jest zerowe to minimalne i znacznie mniejsze niż gdybyśmy dali na luz. Oczywiście jest tak jak już ktoś wspomniał jedynie w samochodach z wtryskiem. Wydaje mi się tak na logikę że same zegary nie wystarczą, zapewne musi być jeszcze jakiś sterownik który tym steruje. Czy istnieje do Primery schemat instalacjii elektrycznej, bo może tam by coś o tym było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zibi93 Opublikowano 9 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2007 Witam czujnik temp. zew. jest na miejscu kabelki też, a na kompie nic - czy można jakoś sprawdzić czujnik :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.