Guest KHALAD Posted January 11, 2005 Share Posted January 11, 2005 Witam. wyczytałem w postach coobcia , że przestawienie zapłonu poprawia osiągi?? pytanko jest następujace: - o ile przestawia się zapłon - jaki wpływ ma to na silnik ( czy nie jest szkodliwe??) - czy świece teą trzeba wtedy zmienić?? na jakie jesli tak?? - Jak wygląda poprawa osiągów tzn czego się spodziewać jakich zmian w pracy silnika jak ta poprawa wygląda w czasie jazdy spalanie-elastyczność?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted January 11, 2005 Share Posted January 11, 2005 Nieczego śie nie obawiaj... O ile nie przesadzisz to nie niesie to niekozystych rezultatów, moc w tym wypadku sie uzyskuje z efektywniejszego spalania tej samej meiszanki co powoduje wzrost mocy. Nie wolno przesadzic z przyspieszaniem zaplonu bo moze dojść do przed wczesnego zaplonu co grozi wytluczeniem ukaldu korbowo tlokowego, jak chce się mocno podkrecic to lepiej smigac na PB98 z mniejszej ilosci beznyny silnik uzyskuje wieksze obroty i to sie przyczynia do zmneijszenia spalnia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest S.P.Q.R. Posted January 14, 2005 Share Posted January 14, 2005 Wczoraj odwiedzilem Coobcia u niego w Garazu celem przyspieszenia zaplonu. Efekt taki ze : 1. Auto na Pb zyskalo na dynamice w pelnym zakresie obrotow. 2 na lpg (przynajmniej u mnie) wzost mocy jeszcze bardziej zauwazalny. wniosek: Coobcio=rece ktore lecza(kazda nyske ) wiec panowie przestawiac zaplon!! autko sie odwdzieczy lepsza dynamika!! thx Coobcio pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted January 19, 2005 Share Posted January 19, 2005 A jak miło to słyszeć Mam jeszce w zanadrzu pewien patencik do ECU nissna dodaje 5% mocy sprawdzone juz w kazdym przypadku Myśle że twój automat to bez preoblemu zniesie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VQPower Posted January 19, 2005 Share Posted January 19, 2005 Coobcio a moj zaplon kiedy przestawisz? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted January 19, 2005 Share Posted January 19, 2005 Wielki Wacu podjedz do mnie na garaże to będzeimy kabinować :wink: Ps. Szczeze mowiąc jedynym roziwiązaniem to SMT6 ew. nowszy SMT7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 28Darek Posted January 19, 2005 Share Posted January 19, 2005 A czy moge to zrobic w jakims warsztacie bo do warszawy mam za daleko ??? Praktycznie caly czas jezdze na Pb 98 i czasami na shellu racing. Czy przy takim paliwie i odpowiednim przestawieniem zaplonu wzrost paliwa bedzie znaczny ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VQPower Posted January 19, 2005 Share Posted January 19, 2005 Coobcio no wlasnie. Co mi da przestawienie zaplonu jak najlepsze siano s stanach ma 93 oktany?? Sa jakies uzdatniacze ale nie zawsze sie go ma pod reka na stacji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted January 19, 2005 Share Posted January 19, 2005 Dzieki SMT6 mozna zrobić sobie pare programów np. do jazdy ekonomicznej i do jazdy sportowej, wsyztko odbywa sie za pomoca przelocznika w kabinie. Program ekonomiczny to najczęsciej program seryjny ew. po korektach skladu mieszanki i ustawieniach zaplonu Program spotrowy sluży do wydobycia maksymalnej mocy z danej konfiguracji silnika, uwzględniajać dosłownei wszytie zmiany i jego stan techniczny a takżę na jakim paliwie i oleju jest jeżdzony :!: Wszytkie programy tworzy się na hamowni podwozioweji z dodatkową pomocą szerokopasmowej sondy AFR W Warszawie nejlepiej robi to firma POWER TRONIC. CENA na gotowo to 1400zł z urządzeniem i z dwoma programami, pózniej jest mozliwość dostrajania w cenie 100zł po kolejnych zmianach w mechanice silnika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Domino Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 też chciałbym przestawic zaplon w sunnym 1,4 16V . Ale nie wiem jak odvzytac obecny i o ile przestawic ? macie skany z instrukcji czy cos takiego? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Butryn Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 Coobcio no wlasnie. Co mi da przestawienie zaplonu jak najlepsze siano s stanach ma 93 oktany?? Sa jakies uzdatniacze ale nie zawsze sie go ma pod reka na stacji. WielkiWac'u, niestety u nas w maximkach jedyny sposob w jaki przestawisz zaplon to przez komputer u dealerow. A jeszcze co gorsze to jak tylko wylaczysz silnik i rozpalisz to wraca do normy........ :cry: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 Zapłon się przyspeisza kręcąc aparatem zapołonowym zgodznie z kierunkiem wskazuwek zegara Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Butryn Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 Zapłon się przyspeisza kręcąc aparatem zapołonowym zgodznie z kierunkiem wskazuwek zegara nawet zapłon bezpośredni sterowany elektronicznie???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pavoolon Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 u mnie jest podobny syf - bezrozdzielaczowy zapłon z cewkami bezpośrednio na świecy :? chyba nic z tego :? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 recznie mozna nim usatwaić w silnikach: GA14DE, GA16DE i wszytkich SR20... W 1,5 i 1,8 d*pa :x Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pavoolon Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 ](*,) szkoda, tymbardziej jak patrze jakie czasy ma Bort dzieki temu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 jak cherz przestawić zapłon to nie pozostanie nic inengo jak SMT6 albo tym podobne komputery... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pavoolon Posted March 8, 2005 Share Posted March 8, 2005 a zwykle chipowanie tez jest w stanie przestawic zaplon? bo planuje jeszcze cos pogrzebac a komputer na samym koncu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Cysio Posted March 9, 2005 Share Posted March 9, 2005 ja za to podepne sie z pytaniem odnoscnie diesela gdzies w jakies ksiazce wyczytalem ze wtyski maja byc ustawione na 8* przed GMP czy zmiana tego kata bedzie powodowala "wzrost" osiagow jak w przypadku zmiany w samochodach z zaplonem iskrowym ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 9, 2005 Share Posted March 9, 2005 Prawdopodobnie tak ale nie mam na ten temant najmniejszego pojęcia - najlepiej umowić się na sesje na hamowni i pokąbinować. Jak jestes z wawy to taką sesje moge ci zaltwic za 50zł. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Cysio Posted March 9, 2005 Share Posted March 9, 2005 tu sie pojawia problem bo jestem z Gliwic ale popytam tu i owdzie i moze sie cos dowiem na ten temat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Szeryf Posted March 29, 2005 Share Posted March 29, 2005 Dzieki SMT6 mozna zrobić sobie pare programów np. do jazdy ekonomicznej i do jazdy sportowej, wsyztko odbywa sie za pomoca przelocznika w kabinie. Program ekonomiczny to najczęsciej program seryjny ew. po korektach skladu mieszanki i ustawieniach zaplonu Program spotrowy sluży do wydobycia maksymalnej mocy z danej konfiguracji silnika, uwzględniajać dosłownei wszytie zmiany i jego stan techniczny a takżę na jakim paliwie i oleju jest jeżdzony :!: Wszytkie programy tworzy się na hamowni podwozioweji z dodatkową pomocą szerokopasmowej sondy AFR W Warszawie nejlepiej robi to firma POWER TRONIC. CENA na gotowo to 1400zł z urządzeniem i z dwoma programami, pózniej jest mozliwość dostrajania w cenie 100zł po kolejnych zmianach w mechanice silnika. coobcio moze i u mnie moznaby się w cuś takiego pobawić??ciekawe ile komputerowo są w stanie wycisnąć z mojego GTI przez SMT6??? nad przepustnicą już pracuję hehehehe (powooooli) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vaiu Posted June 18, 2005 Share Posted June 18, 2005 a ja mam pytanie jaki jest koszt tego i co bedzie potzrebne do mojego sunny n14 1,4 16V moze ktos zna kogos z Białymstoku okolice ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 SMT6 nowy mozna wyrwać za 600zł do tego koszt podłączenia i strojenie (najlepiej na hamwoani i przy uryzciu sany szerokopasmowej) Jakies 5-10% wzrostu mocy mozna sie spodziewać zwłaczsza jak sie kombinowało coś w dolocie typu CAI... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest greg76 Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 tu macie smt6 za 600 http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=23651 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.